انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: موبایل های جدید
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2
آشنایی با موبایل های جدید
HTC 7Mozart
موبایل های جدید 1
موبایل های جدید 1
ویژگی های کلیدی

صفحه نمایش لمسی خازنی 3.7 اینچی از نوع LCD با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ و پشتیبانی از رزولوشن WVGA
پشتیبانی چهاربانده از GSM/GPRS/EDGE
پشتیبانی دوبانده از 3G با پشتیبانی از HSDPA با سرعت 7.2 مگابیت بر ثانیه و HSUPA با سرعت 2 مگابیت بر ثانیه
سیستم عامل Windows Phone 7
پردازنده یک گیگاهرتزی Snapdragon ، 576 مگابایت حافظه RAM و 512 مگابایت حافظه ROM
دوربین هشت مگاپیکسلی با فوکوس خودکار ، فلاش زنون و قابلیت برچسب گذاری جغرافیایی تصاویر
ضبط ویدیویی 720p با نرخ 25 فریم بر ثانیه
حافظه داخلی هشت گیگابایتی
سوکت صوتی استاندارد 3.5 میلی متری
پورت MicroUSB (به همراه قابلیت شارژ گوشی از طریق این پورت)
Wi-Fi b/g/n
پشتیبانی از Dolby Mobile و SRS
بلوتوث استریو v2.1 با پشتیبانی از A2DP
سنسور شتاب سنج برای چرخش خودکار صفحه
ویرایشگر اسناد آفیس
یکپارچگی با فیس بوک و.......


گیرنده GPS به همراه پشتیبانی از AGPS
رادیو اف ام استریو به همراه RDS
ارائه به همراه نرم افزارهای اختصاصی HTC و همین طور HTC Hub
قابلیت تبدیل صوت به متن

نقاط ضعف اصلی

عملکرد بسیار ضعیف دوربین
ضعیف بودن فلاش زنون
عدم امکان افزایش حافظه ذخیره سازی
عدم تعبیه مکانیزمی برای محافظت از لنز دوربین

محدودیت های خاص WP7

نبود یک File Manager عمومی
عدم امکان انتقال فایل بوسیله بلوتوث
عدم تعبیه حالت Mass Storage در هنگام اتصال به رایانه
تعداد محدود نرم افزارهای در دسترس
عدم پشتیبانی از فایل های فلش یا Silverlight در مرورگر وب
وابستگی بسیار زیاد به نرم افزار Zune برای مدیریت فایل ها توسط رایانه و همگام سازی
عدم تعبیه قابلیت تماس تصویری
صداهای زنگ جدید تنها از طریق Marketplace در دسترس هستند
عدم تعبیه حالت های اکولایزر در پخش کننده موسیقی
پشتیبانی نکردن از چند وظیفه گی
عدم امکان Copy/paste
عدم پشتیبانی از فرمت های ویدیویی DivX/XviD
نبود هیچ نشانه ای از قابلیت های مسیر یابی Bing Maps
نبود امکان گشت و گذار در اینترنت با اتصال گوشی به رایانه
نبود امکان تشخیص دست خط

بنابراین در اینجا بازهم به بررسی یک گوشی دیگر مبتنی بر Windows Phone 7 خواهیم پرداخت. محدودیت های این سیستم عامل دیگر برای شما چیز جدیدی نیست. اگر اخبار مربوط به این سیستم عامل را دنبال کرده باشید ، احتمالا هر آنچه لازم است راجع به آن بدانید را می دانید. رابط Metro دوست داشتنی است اما نمی توان انکار کرد که چیزهایی در این سیستم عامل وجود دارند که می توانستند از آنچه اکنون هستند ، بهتر باشند. اما اگر به نیمه پر لیوان نگاه کنید ، خبرهای خوبی هم خواهید شنید.

مایکروسافت در حال آماده سازی نخستین بسته به روز رسانی برای Windows Phone 7 است که امکان Copy/paste را فعال کرده و قابلیت چندوظیفه گی را هم در اختیار کاربران قرار خواهد داد. این بسته نرم افزاری برای تمامی گوشی های مبتنی بر Windows Phone 7 در اوایل سال آینده میلادی در دسترس خواهد بود.

محتویات جعبه HTC 7 Mozart

لوازم استانداردی در جعبه HTC 7 Mozart دیده می شوند: یک شارژر USB و یک کابل microUSB برای انتقال داده از جمله این لوازم هستند. یک هدست یک تکه با کنترل های پخش موسیقی هم به همراه گوشی عرضه می شود و کتابچه های راهنمای گوشی هم در یک نسخه الکترونیکی بر روی سی دی و هم به صورت چاپ شده در اختیار شما قرار داده می شوند. اگر هدست های عرضه شده به همراه گوشی مورد پسند شما نیست ، می توانید از هر هدست دلخواه دیگری هم به همراه آن استفاده کنید.

گوشی هایی چون HTC 7 Mozart هستند که سبب می شوند کیفیت ساخت این شرکت تایوانی شهره خاص و عام شود. بدنه یک تکه این گوشی از ترکیبی از آلومینیوم و پلاستیک با کیفیت ساخته شده است و همین سبب می شود تا گوشی ظاهری خارق العاده داشته باشد و کار کردن با آن هم لذت بخش باشد.

صفحه نمایش کناره جلویی گوشی را اشغال کرده است و فضای کمی در اختیار عناصر طراحی باقی مانده است. خوشبختانه تصمیم HTC مبنی بر شکستن طراحی همیشگی کناره پشتی ، منجر به ایجاد طرحی جدید و منحصربفرد شده است.

یک قطعه فلزی در کناره پشتی آن را به صورت متقارن به دو قسمت تقسیم می کند ، قسمت های بالایی و پایینی از همان پلاستیک مات همیشگی و آشنا ساخته شده اند. این قطعه آلومینیومی تا نمای جلویی گوشی هم ادامه می یابد و با احاطه کردن صفحه نمایش ، طراحی منحصر بفرد آن را کامل می کند. تنها قسمت متحرک ، قطعه پلاستیکی پایینی است که به عنوان کاور باتری عمل می کند.

هر دوی قطعات پلاستیکی و فلزی کاملا در برابر اثرات انگشت مقاوم هستند اما شیشه به کار رفته در جلوی گوشی مثل همیشه به تمیز کردن نیاز دارد.

کیفیت صدا

همانطور که از گوشی تلفن همراهی با چنین اسمی انتظار می رود ، HTC 7 Mozart عملکرد فوق العاده ای از نظر کیفیت صدا دارد. همانند HD7 ، خروجی صدا در حین اتصال به یک تقویت کننده خارجی عالیست. پاسخدهی به فرکانس ها ، سطوح نویز ، دامنه پویا ، و میزان سیگنال های ناخواسته همه عالی هستند و میزان انحراف بین فرکانسی تنها مشخصه ای است که در سطح متوسط قرار دارد.

با اتصال هدست ها به گوشی ، کیفیت صدای آن تا حدی کاهش می یابد اما با اینحال باز هم در سطح خوبی باقی می ماند. میزان سیگنال های ناخواسته در این حالت افزایش می یابد اما سایر مشخصه ها هنوز هم عالی هستند. البته انحراف بین فرکانسی هم کمی زیاد می شود اما پاسخدهی به فرکانس ها بهبود می یابد. در کل می توان عملکرد گوشی را در این بخش خیره کننده دانست.

دوربین هشت مگاپیکسلی با فلاش زنون ؛ دور از حد انتظار!

HTC 7 Mozart به یک دوربین هشت مگاپیکسلی با فوکوس خودکار مجهز است که عکس هایی با حداکثر رزولوشن 3264 x 2448 پیکسل ثبت می کند. یک فلاش زنون این دوربین را همراهی می کند.

رابط دوربین بسیار ساده است و تنها منظره یاب به همراه چند کنترل دیگر در سمت راست آن در این قسمت قابل مشاهده است. از بالا به پایین این کنترل ها به ترتیب شامل کلیدی برای سوییچ بین حالت عکاسی و فیلمبرداری ، کلیدهای مجازی بزرگنمایی و یک کلید برای دسترسی به قسمت تنظیمات پیشرفته است.

امکانات ارتباطی

HTC 7 Mozart از پشتیبانی چهاربانده از GSM/GPRS/EDGE و سه بانده از 3G با HSDPA با سرعت 7.2 مگابیت بر ثانیه و HSUPA با سرعت 2 مگابیت بر ثانیه برخوردار است.

پشتیبانی از Wi-Fi b/g/n با DLNA (نرم افزار PlayTo) و بلوتوث v2.1 با پشتیبانی از پروفایل A2DP هم در دسترس است. گرچه استفاده از بلوتوث به دلیل نبود امکان انتقال فایل بدین وسیله ، تا حدی محدود است.

نرم افزار Zune اجازه همگام سازی از طریق USB و Wi-Fi را برای شما فراهم می کند و این تنها گزینه ای است که امکان انتقال مستقیم فایل ها از گوشی به کامپیوتر را برای شما فراهم می سازد.Windows Phone 7 از حالت Mass Storage پشتیبانی نمی کند.اگر از Mac استفاده می کنید هم نیازی نیست نگران باشید. برای اتصال گوشی های مبتنی بر Windows Phone 7 به Mac باید از نرم افزار WP7 Connector For Mac استفاده نمایید. بررسی مشروح تر این نرم افزار را می توانید در اینـــجا مشاهده کنید.

یک Hک رجیستری امکان فعالسازی Mass Storage را هم فراهم می کند که نسبتا آسان است (تنها به تغییر سه مقدار نیاز دارید) و از آنجاییکه ساختار پوشه ای داخلی WP7 بسیار ساده است ، به آسانی می توانید به مرور محتویات آن بپردازید. هر چیزی که بر روی حافظه داخلی گوشی ذخیره شود ، توسط آن قابل شناسایی نخواهد بود.

گزینه همگام سازی دیگر Cloud است . SkyDrive یکی از سرویس های رایگان مایکروسافت است که 25 گیگابایت فضا را به طور رایگان در اختیار کاربران قرار می دهد. حتی می توانید عکس های تان را بعد از ثبت به صورت خودکار به این سرویس آپلود کنید.

تجربه فوق العاده مرور وب

Internet Explorer در تمامی نسخه این نقص را همراه خود داشته است که از رابط نامرتب و منسوخی بهره می گرفته است. اما نسخه جدیدی که در Windows Phone 7 به کار گرفته شده است خوب است و Internet Explorer 9 نحوه تفکر کاربران در مورد این مرورگر را متحول خواهد کرد. با وجود صفحه نمایش بزرگ HTC 7 Mozart لذت مرور وب بیش از پیش می شود.

HTC 7 Mozart گوشی مبتنی بر Windows Phone 7 دیگری است که از رابط زیبا و خوب اما نابالغ ،امکانات ارتباطی خوب (با چند محدودیت) و توانی بالا برخوردار است. ما می توانیم این موضوع را در مورد HTC Trophy و LG Optimus 7 هم که مدتی پیش عرضه شده و به دوربین پنج مگاپیکسلی مجهز هستند و به قیمتی پایین تر به فروش می رسند هم تکرار کنیم. باید به حافظه ذخیره سازی شانزده گیگابایتی LG Optimus 7 هم اشاره کنیم.

گوشی های دیگر که چندیست در بازار به فروش می رسند ،گوشی های مبتنی بر آندروید Motorola MILESTONE XT720 و Sony Ericsson XPERIA X10 و گوشی مبتنی بر سیمبین Vivaz است. تمامی این ها به اسلات کارت حافظه microSD و دوربین های بسیار بهتر هشت مگاپیکسلی مجهز هستند . محصول موتورولا به فلاش زنون بسیار بهتر ، Xperia X10 به صفحه نمایشی بزرگتر که به زودی از مالتی تاچ هم پشتیبانی خواهد کرد مجهز هستند اما Vivaz با صفحه نمایش 3.2 مقاومتی اش از فاکتور قیمت ارزان بهره می برد.

در میان گوشی های ارزان قیمت باید نگاهی هم به دو گوشی هوشمند دیگر یعنی HTC Desire و Nokia N8 بیاندازید. با این که Desire به دوربین پنج مگاپیکسلی و نسخه جدید آندروید مجهز است ، Nokia N8 از یک دوربین دوازده مگاپیکسلی (نه تنها روی کاغذ) بهره می برد و می توانید نگاهی هم به Nokia C7 بیاندازید که علاوه بر بدنه باریک از ضبط ویدیویی HD هم برخوردار است.

HTC 7 Mozart می توانست سرنوشت جدیدی برای Windows Phone 7 رقم بزند اما گوشی حتی از پس قولی که در ابتدا داده بود هعم بر نمی آید. البته چندان هم بد نیست ، فکر می کنم موزارت نقاش چندان خوبی نبوده است !!!

فقط نوکیا.
نوکیا بزرگ ترین و پر فروش ترین کارخانه موبایل سازی هست
سری گوشی های لوکس Vertu که توسط کمپانی فنلاندی نوکیا تولید می شود نسخه محدود دیگری را از گوشی های گران قیمت خود معرفی کرد که Ferrari Ascent Ti نام دارد و این دومین گوشی طرح Ferrari پس از مدل Ferrari 1947 است که در سال گذشته تولید شده بود تا شصتمین سالگرد اتومبیل Ferrari را جشن بگیرد . گوشی Ferrari Ascent Ti در سه رنگ قرمز ، مشکی و زرد موجود می شود که تمام آنها دارای آرم Ferrari می باشند .

این گوشی از آلیاژ تیتانیوم ساخته شده است که در 850 درجه حرارت دیده و موجب مقاومت زیاد آن می شود . وزن گوشی 360 گرم است .
موبایل های جدید 1

مانند سایر گوشی های Vertu یک سطح کریستالی از صفحه نمایش، لنز دوربین و فلش محافظت می کند.

پوشش باتری گوشی به شکل کاپوت اتومبیل Ferrari است که آرم Ferrari روی آن حک شده است . این گوشی دارای پیش زمینه هایی با مضمون Ferrari و صداهای موتور اتومبیل برای زنگ است . سایر ویژگی های این گوشی لوکس شامل بلوتوث 2.0 ، ارتباط microUSB ، دوربین 3 مگاپیکسل با کانون اتوماتیک و فلش ، 4GB حافظه داخلی ، سرویس هماهنگی داده بی سیم Vertu Fortress و نرم افزار مسافرتی WorldMate است .
باتری گوشی Ferrari در مکالمه مداوم در شبکه GSM حدود 5 ساعت و در شبکه WCDMA حدود 3 ساعت دوام می آورد . زمان Stand by این باتری حدود 300 ساعت است . این گوشی Ferrari Ascent Ti از چهار باند (850/900/1900/2100) GSM پشتیبانی می کند . این گوشی تا پایان سال با قیمت حدود 16.000.000 تومان بفروش می سد .
I LOVE VERTU
موبایل های جدید 1
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی GsmAria ، کمپانی Vertu که تولید کننده گوشی های لوکس است نسخه جدیدی از مجموعه مدل های Constellation را معرفی کرد که گوشی Mixed Metal نام دارد و عمدتا از فولاد ضد زنگ ساخته شده است .
موبایل های جدید 1

در ساختار گوشی از طلای زرد 18 عیار نیز استفاده شده است و صفحه کلید این مدل شیک سرامیکی است که روی چرم قرار دارد . اطلاعاتی در مورد قیمت گوشی اعلام نشده است اما بنظر نمی رسد که قیمت پایینی داشته باشد .
موبایل های جدید 1
سلام.
با تشکر از شما لطفا هر موبایل رو در موضوع جداگانه ای بزنید.
جدی 8 مگاپیکسل این که دوربین عکاسی میخوره نکنه گوشی شما چینی هست؟Huh
نه اصلیه داداش گوشیه چینی دوربین 8 مینویسه اما 1 مگا هم کمتره اینو دادم از سوئد اوردن خیلی راه ها واسه اصل بودن هست میتونی تو گوگل سرچ کنی ببینی چطور میشه فهمید
(10-09-2011، 22:45)فرید_کامیاب نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[ -> ]
جدی 8 مگاپیکسل این که دوربین عکاسی میخوره نکنه گوشی شما چینی هست؟Huh
فرید فکرکنم از دنیا عقبی دور بین عکاسی بیشتراز ۸ مگاپیکسل

من میخواستم گوشی vivaz بخرم ولی میگن وسایل جانبیش کمه و LCD میسوزه و...

منم نخریدمش ولی شکل ظاهریش خیلی خوبه هم امکاناتش
8 مگا پیکسل که چیزی نیست گوشی با 41 مگاپیکسل دوربین هم اومده
به نظر من سونی اریکسون کمپانی خوبی بود اما دیگر نیست من الآن بخوام واسه خودم گوشی بخرم یا سامسونگ یا اپل یا اچ تی سی گوشی من گالکسی اس 2 مقاوم ارگونومی بسیار زیبا سبک شارژ دهی قوق العاده سریع بزرگ خلاصه عالیه مخصوصا دوربینش که همتا نداره. عالی...Big Grin البته الآن 41 مگاپیکسل هم اومده اما من باز هم میگم فقط سامسونگ.
صفحه‌ها: 1 2