انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: آستون مارتين AM310 Vanquish 2013
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
آستون مارتين AM310 Vanquish 2013
كمپاني «آستون مارتين» از يك خودروي كوپه دو در، لوكس و اسپرت جديد رونمايي نمود: «آستون مارتين آ.ام 310 ونكوئيش» (Aston Martin AM310 Vanquish). اين خودروي سوپر گرندتورر(Super Grand Tourer) جديد، عظمت طراحي و مهندسي «آستون مارتين» را نمايش مي دهد. خودروي «آستون مارتين ونكوئيش» براي اين برند تاريخي، آينده اي هيجان انگيز و مورد اعتماد نشان مي دهد. «ونكوئيش» در حقيقت، سنت «آستون مارتين» را در راه توليد زيباترين خودروهاي اسپرت جهان ادامه مي دهد، كمپاني كه خودروي سوپراسپرت زيبا و فراموش نشدني «وان77»(One77) را توليد كرد. اين خودرو عملكرد فني، طراحي منحصر به فرد و توليد دست ساز بريتانيايي را به رخ خودروسازان ديگر مي كشد. آخرين شيوه هاي مهندسي و تكنولوژيهاي نوآورانه باعث شده كه خودروي «ونكوئيش» جديد به يك «سوپر جي.تي»(Super GT) واقعي تبديل گردد. پيشرفتهاي عملي «آستون مارتين» در خصوص طراحي و ساخت اتاق، فضاي بيشتر كابين و افزايش حجم صندوق عقب به ميزان 60% بيشتر از مدل DBS را فراهم نموده و امكان حمل بار و چمدان بيشتري را براي توريستها و مالكان جاه طلب اين خودرو ارائه كرده است. اين خودروي اسپرت و لوكس كه در مقرّ جهاني «آستون مارتين» در منطقه «گايدون» (Gaydon) شهر «وارويكشاير»(Warwickshire) انگلستان طراحي شده، به صورت 4 نفره و 2 نفره در دسترس مي باشد و در خط توليد خودروهاي سوپراسپرت با كلاس جهاني مانند «دي.بي9»(DB9) نفيس و زيبا، «ونتيج وي8»(Vantage V8) اسپرت و قوي، «راپيد»(Rapide) چهار در و لوكس به صورت دست ساز توليد مي گردد. تحويل اولين سري اين خودرو با قيمتي در حدود 190,000 پوند از اواخر سال 2012 در انگلستان و كشورهاي قاره اروپا آغاز خواهد گرديد.

طراحي خارجي:
«آستون مارتين» در صنعت خودرو، با بدنه هاي فوق العاده زيباي خودروهايش شناخته مي شود. زبان تصويري اين خودروي مدرن به معني جذاب و حيرت انگيز ترجمه مي گردد. تيم طراحي اين خودرو در «گايدون، وارويكشاير» به سرپرستي مدير طراحي كمپاني «آستون مارتين» آقاي «مارك رايش من»(Marek Reichman) طرح زيباي بدنه «ونكوئيش آ.ام 310» را بنا به توجيه و تفسير سنتي اين برند ارائه نموده اند. با اقتباس از طراحي بدنه خودروي سوپراسپرت «آستون مارتين وان77» و با تعهد به حفظ شيوه طراحي خودروي فوق العاده قوي «آستون مارتين وي 12 ونكوئيش»، طراحان «آستون مارتين» توانستند اين خودروي اسپرت و زيبا را بيرون دهند تا چابكي و ديناميك پيشرفته آن را محك بزنند. بدنه اين خودروي «سوپرگرندتورر» از جنس آلياژ آلومينيوم و منيزيوم و كامپوزيت فيبركربن تعبيه گرديده است و در موتور از جنس تيتانيوم مي باشد. جلوپنجره از جنس آلومينيوم شفاف و تريمهاي جانبي و حاشيه هاي دور لوله اگزوزها از جنس كروم هستند. جلوي اين خودرو شبيه به مدل «وي 12 ونكوئيش» و عقب آن شبيه به مدل «وان77» مي باشد. طراحي اين خودرو در قسمتهايي مانند خط وسط بدنه، منحني طولاني كناره بدنه، دريچه هاي روي درب موتور، كانال هواي عقب و چراغ LED عقب كاملاً شبيه به «وان77» مي باشد. چراغهاي جلوي اين خودرو از نوع «باي زنون»(Bi-xenon) و چراغهاي عقب به صورت LED مي باشند كه نور مناسبي را فراهم مي كنند.
طراحي «ونكوئيش» مدل 2013 با خطوط خشن بدنه «وان77» در تركيب با شكل زيباي بدنه همانند مدلهاي «راپيد» و «دي.بي9»، استانداردهاي ظاهري خودروهاي «جي.تي لوكس»(GT Luxury) را دارا مي باشد. شيشه هاي خودرو داراي لايه شفاف عايق صدا مي باشند. نوار زير سپرها، لبه هاي زيرين كناره خودرو و ديفيوزر اگزوزهاي عقب همگي از جنس فيبركربن مي باشند كه براي اولين بار در يك خودروي «آستون مارتين» استفاده شده است. علاوه بر اعمال ظاهر اسپرت و تهاجمي به خودرو، در سبك بودن آن تاثير بسزايي دارد. مهندسان و طراحان اين خودرو براي افزايش نسبت قدرت به وزن اين خودرو تلاش بسياري كرده اند كه استفاده دقيق و حساب شده از قطعات فيبركربن، تيتانيوم و آلومينيوم در اين خودرو اين امر را اثبات مي كند. فيبركربن نه تنها براي كاهش وزن خودرو در قطعات بدنه استفاده مي گردد، بلكه باعث شده كه قابهاي كمتري در بدنه اين خودرو مورد نياز باشند؛ براي مثال، به حاشيه قاب در محل اتصال ستون سوم خودرو نيازي نمي باشد. لاستيكهاي جلو از نوع Pirelli P Zero 255/35 ZR20 و لاستيكهاي عقب نيز از نوع Pirelli P Zero 305/30 ZR20 مي باشند.

طراحي داخلي و سيستمهاي ايمني:
تيم طراحي مدل «ونكوئيش» علاوه بر طراحي بدنه، وظيفه طراحي و مهندسي مجدد كابين خودرو را به عهده داشته است تا مواد و قطعات كاربردي در اتاق خودرو، كيفيت بالايي را داشته باشند و فضاي داخل اتاق جادار، راحت و لوكس باشد. مهندسان اين تيم مجدداً براي افزايش ارگونومي و راحتي كاربرد دكمه هاي روي داشبورد، پارامترهاي طراحي اتاق اين خودرو را از داخل كابين و پانل داشبورد مدلهاي «وان77» و «دي.بي.اس» اقتباس كرده اند و همان خطوط منحني در داشبورد مدل «ونكوئيش» نيز ديده مي شوند. ساخت تريم داخلي براي كابين هر خودرو 70 ساعت به طول مي انجامد و براي هر اتاق هفت نوع چرم مختلف به كار مي رود كه نشان دهنده دقت عمل و كيفيت مواد كاربردي مي باشد. محدوده انتخاب گسترده براي مواد و قطعات تريم داخلي خودرو، باعث شده تا در هنگام خريد، بتوان تريم صندليها، داشبورد و رودري ها را از موادي مانند چرم مرغوب «ويرلوكسميل»(Weir Luxmil)، آلكانتارا(Alcantara) و يا چرمي با تركيب نيمه آنيلين انتخاب نمود. چرم روي صندليها، دستگيره ها، رودري ها، كنسول وسط و داشبورد خودرو به صورتي هنرمندانه توسط بهترين متخصصان و خياطان با تجربه، دست دوزي و وصله گذاري شده اند و روي پشت سريهاي صندليها آرم معروف «آستون مارتين» گلدوزي شده است. صندليهاي جلو داراي سيستم تنظيم برقي با سه حافظه وضعيت صندلي و گرمكن پشتي صندلي هستند. آينه هاي جانبي گرم شونده نيز به صورت برقي تنظيم مي گردند كه داراي سه حافظه وضعيت آينه ها مي باشد و در هنگام توقف خودرو به صورت خودكار به طرف بدنه خودرو جمع مي شوند. آينه عقب داراي سيستم تاريك شونده براي نوربالاي خودروها مي باشد. سيستم كنترل سرعت يا كروزكنترل(Cruise Control) سنسور فاصله با خودروي جلويي را فعال مي كند و سرعت خودرو را در محدوده تعيين شده حفظ مي كند.
طراحي كلي پانل راننده با جزئيات جديد و ارگونومي پيشرفته، از مدل «وان77» اقتباس گرديده است و صفحه جديد اطلاعات راننده(DIM) كاملاً از روي اين مدل برداشته شده است. صفحه اطلاعات راننده، علاوه بر حفظ اصالت خودروهاي «آستون مارتين»، طراحي آينده نگرانه و مدرني دارد. نمايشگرهاي ديجيتال با استعلام از مالكان خودروهاي «آستون مارتين» مورد بازبيني قرار گرفته اند و در حال حاضر يك سرعت سنج ديجيتال، كيلومترشمار ديجيتال و يك كامپيوتر سفري به صورت دائمي در پانل راننده نمايان هستند. راننده با استفاده از كامپيوتر سفري مي تواند اطلاعات ضروري خودرو مانند مسافت طي شده و باقيمانده، سرعت متوسط و لحظه اي و ميزان مصرف سوخت متوسط و لحظه اي را كنترل كند. سيستم سرگرمي جديد به همراه سيستم صوتي پيشرفته 1000 وات با برند معروف «بنك اند اولافسون»(Bang & Olufson) با پانزده بلندگو، اسپيكر و ساب ووفر براي شنيدن موزيك، ديدن فيلم و يا بازيهاي كامپيوتري مناسب مي باشد. سيستم ناوبري ماهواره اي «گارمين»(Garmin) با صفحه LCD لمسي 6.5 اينچي براي مشاهده نقشه و راهيابي صوتي فراهم گرديده است. علاوه بر راديوي AM/FM راديوي ماهواره اي نيز فقط براي كشور آمريكا تعبيه شده است. در روي پانل داشبورد، پريز برق متناوب(AC) براي وسايل برقي قابل حمل و پورت USB براي انتقال اطلاعاتي از قبيل بازي، عكس، فيلم و موسيقي به همراه مجموعه iPod و iPhone با بلوتوث جهت تلفن همراه و سيستم صوتي ارائه گرديده اند. كنترل دما در اين خودرو توسط سيستم تهويه مطبوع پيشرفته، به صورت اتوماتيك صورت مي گيرد. اهرمهاي تعويض دنده در پشت فرمان از جنس فيبركربن هستند. اتاق اين خودرو نسبت به مدل «دي.بي.اس» 40% فضاي بيشتر دارد و جاي زانو و شانه ها براي راننده و سرنشينان افزايش يافته است. پانل داشبورد و كنسول وسط اتاق خودرو به صورتي تعبيه شده كه راننده و سرنشين جلو دسترسي مناسبي به دكمه هاي كنترلي و اطلاعات لازم مربوط به خودرو دارند. پانل وسط داشبورد به صورت كاملاً يك تكه ساخته شده است و هيچ فاصله يا شكافي در آن ديده نمي شود. تمام دكمه هاي روي پانل داشبورد از جنس شيشه بوده و كنترل آنها به صورت صفحات لمسي انجام مي گردد كه در زير آنها سيستم روشنايي ويژه نيز تعبيه گرديده است. در قسمت زير داشبورد محل استقرار براي دو ليوان، موبايل و عينك در نظر گرفته شده و در زير كنسول محفظه اي دو ليتري براي وسايل همراه راننده تعبيه شده است. علاوه بر آن، جعبه داشبورد به حجم سه ليتر، محفظه هاي روي دربها مجموعاً به حجم سه ليتر و جايگاههاي پشت صندليها نيز براي قرار دادن وسايل مورد نياز وجود دارند. در داشبورد خودرو، نمايشگر فشار باد لاستيكها(TPM) وجود دارد كه به محض كاهش باد لاستيكها به راننده اخطار مي دهد. اين خودرو به سيستم آلارم هشدار و سيستم ضد سرقت يا ايموبيلايزر(Immobilizer) مجهز شده است و سيستم قفل مركزي با كنترل از راه دور جهت باز نمودن درها و درب صندوق عقب فراهم شده است. ضمناً درب پاركينگ خانه، به وسيله دكمه مخصوصي از داخل خودرو باز مي گردد. علاوه بر ايربگهاي دو مرحله اي راننده و سرنشين جلو، ايربگهاي جانبي و پرده اي براي ايمني سرنشينان عقب نيز در نظر گرفته شده است. سپرهاي عقب و جلوي خودرو علاوه بر سنسورهاي پارك به دوربين كمكي جهت پارك كردن خودرو مجهز هستند. در صندوق عقب خودرو، علاوه بر جعبه ابزار، سيستم تعويض خودكار شش لوح فشرده(Six CD Auto Changer) و جعبه كمكهاي اوليه نيز موجود مي باشند. وزن خودرو 1740 كيلوگرم و ظرفيت باك بنزين آن 78 ليتر مي باشد.

مشخصات فني:
در زير درب موتور خودروي «آستون مارتين ونكوئيش آ.ام 310» يك موتور V12 به حجم 6 ليتر(دقيقاً 5935 سي سي) قرار گرفته است كه داراي 48 سوپاپ با سيستم زمان بندي متغير دريچه ها(VVT) مي باشد و حداكثر قدرت خروجي 565 اسب بخار را در دور موتور 6,750 دور در دقيقه و گشتاور 620 نيوتون متر را در دور موتور 5,500 دور در دقيقه توليد مي كند. اين قدرت خارق العاده، اين مدل را به قويترين محصول آستون مارتين تبديل نموده است كه شايد تنها مدل توليد محدود «وان77» با قيمت 1.2 ميليون پوندي خود(يعني بيشتر از شش برابر قيمت ونكوئيش) از پس قدرت آن برآيد. اين موتور بنزيني تنفس طبيعي، توسط يك گيربكس تاچ ترونيك2 (2Touchtronic) شش دنده اتوماتيك و يا سكوئنشيال دستي، قدرت خود را به چرخهاي عقب منتقل مي كند. با چنين قدرت خارق العاده اي اين خودرو با شتاب صفر تا صد 4.1 ثانيه، توانايي رسيدن به سرعت 295 كيلومتر در ساعت را دارد. همانند كليه خودروهاي «آستون مارتين» سوپراسپرت، موتور «ونكوئيش» نيز در كارخانه توليد موتور «آستون مارتين» در شهر «كلن»(Cologne) آلمان به صورت دستي در محفظه موتور آن سوار مي گردد. سيستم اگزوز آن از جنس فولاد ضد زنگ با سوپاپهاي فعال جانبي مي باشد و داراي شش مبدل كاتاليستي سه راهي مي باشد. مدل «ونكوئيش» از آخرين نسل سيستم شاسي «آستون مارتين» با عنوان VH (افقي، عمودي) استفاده مي كند كه شامل يك سازه آلومينيومي سبك مي باشد كه به يك سازه فيبركربني متصل شده است و سختي و استحكام بالايي را فراهم مي كند. اين سازه علاوه بر سبكي و انعطاف پذيري مناسب، داراي سختي فوق العاده اي مي باشد. تيمهاي مهندسي «آستون مارتين» براي به حداقل رساندن وزن قسمتهاي خارج از فاصله محورهاي عقب و جلوي خودرو سخت كار كرده اند تا اينرسي انحراف خودرو كاهش يابد.
اين خودرو به سيستمهاي «كنترل پايداري ديناميكي»(DSC) و «كنترل گشتاور مثبت»(PTC) مجهز مي باشد تا يك تجربه رانندگي كنترل شده و ايمن را ارائه دهد. همچنين سيستم تعليق خودرو داراي سيستم فنربندي سازگار(ADS) مي باشد كه به راننده امكان انتخاب بين سه حالت مجزاي فنربندي را مي دهد: معمولي(Normal)، اسپرت(Sport) و جاده(Track)؛ كه خصوصيات هندلينگ و سواري خودرو سريعاً به حالت انتخاب شده تنظيم مي گردند و راننده را مطمئن مي سازد كه در هر شرايطي از جاده، كنترل كامل خودرو در دستان او مي باشد. تنظيم سيستم كمك فنرها توسط يك واحد كنترل الكترونيكي مشخص مي گردد كه از سنسورهاي ويژه مقادير لازم را مي خواند، مثلاً وضعيت دريچه ها، موقعيت ترمز، سرعت خودرو و زاويه فرمان توسط سنسورها به واحد كنترل الكترونيكي ارسال مي گردد و شرايط سيستم تعليق بنا به شرايط مورد نياز راننده تغيير خواهد نمود. اين خودرو به سيستم ترمز ضد قفل(ABS)، سيستم كمكي اضطراري ترمز(EBA) و توزيع الكترونيكي نيروي ترمز(EBD) مجهز مي باشد. سيستم ترمز جلوي اين خودرو از نوع نسل سوم ترمزهاي ماتريسي سراميك كربن(CCM) برند «برمبو»(Brembo) با كاليپر شش پيستونه مي باشد كه در عقب از نوع كاليپر چهار پيستونه است. ترمز CCM از ترمزهاي معمول بسيار سبكتر مي باشند كه علاوه بر كاهش وزن كلي خودرو، «وزن فنربندي نشده»(Unsprung Weight) خودرو و جرمهاي دوار را كاهش مي دهد(چرا كه سيستم ترمز در زير سيستم فنر بندي خودرو واقع شده است). از آنجا كه در هنگام رانندگي، وزن متعلقات سيستم ترمز همراه با چرخهاي خودرو در حال چرخش مي باشند، با كاهش وزن سيستم ترمز، «وزن فنر بندي نشده» خودرو افزايش مي يابد و در نتيجه عملكرد و بازدهي و عملكرد آن خودرو افزايش يافته و در نتيجه هندلينگ بهتر، لذت رانندگي بيشتر و سواري نرم تري را ارائه مي دهد. سيستم فرمان به صورت «رك اند پينيون»(Rack & Pinion) هيدروليكي با كنترل الكترونيكي وابسته به سرعت خودرو مي باشد.
مهندسان آستون مارتين در حدود 5000 كيلومتر تست استقامت روي اين خودرو انجام داده اند و در پيست «ناردو»(Nardo) در شمال ايتاليا، تستهاي حداكثر سرعت آن را به آخر رسانده اند. همچنين يك دستگاه از خودروي «ونكوئيش آ.ام 310» براي تستهاي هندلينگ، ترمزها، سيستم پايداري ديناميكي، لاستيكها و تنظيم شاسي به مركز تست «آستون مارتين» در «رينگ نوربورگ» (Nurburgring) فرستاده شد تا در يك تست استقامت 10000 كيلومتري امتحان خود را پس دهد. مجموعاً اين خودرو با استفاده از آخريت تكنولوژيها و نواوريهاي روز دنيا توليد شده است. مثلاً فيبركربن به اندازه زيادي در قسمت عقب شاسي خودرو به كار رفته است و وزن سازه آلومينيومي توخالي جلوي خودرو تا خد زيادي كاهش يافته است. همچنين علاوه بر كاربرد فيبركربن در قطعات اين خودرو، در اتصالات سيستم شاسي آن از آخرين تكنولوژيهاي هوافضا در زمينه اتصالات استفاده گرديده است. پانلهاي زير سپر كه از جنس فيبركربن هستند، هواي ورودي جهت خنك كاري موتور و سيستم ترمز خودرو را هدايت مي كنند كه به طرز دقيقي طراحي شده اند. قطعات فيبركربن اين خودرو با استفاده از تكنيكهاي پيشرفته اي توليد مي شوند كه مستقيماً از صنعت هوافضا و صنايع خودروهاي موتوراسپرت اقتباس شده اند. همچنين در روش ساخت پانل داشبورد نيز از صنايع پيشرفته آماده سازي سطح استفاده شده و يك لايه 200 ميكروني از «اپوكسي»(Epoxy) بر روي لايه اي از شيشه اعمال گرديده است كه در اين صنعت از پيشرفته ترين تكنولوژيهاي روز دنيا در زمينه هاي نانوتكنولوژي و چسبندگي سطحي مولكولي استفاده گرديده است.دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آستون مارتين   AM310 Vanquish 2013 1
ممنون از اطلاعاتی که دادین...
در ضمن خیلی خشکله ShyShy
اطلاعاتش خیلی زیاد بود نخوندمش ولی چون مطمئنم شما مطلب قشنگ میزاری سپاس رو دادم
ممنون
آستون اصلا ظاهرش از دید من تغییر نمیکنه. سال هاست همین شکلیه. فقط چراغشو یکم تغییر میدن یا یه چیز های کوچیک دیگه رو.
4تا اسپم پاک شد