انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: مینی کوپر
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
مینی کوپر
اگر می‌پرسیدند خودروهایی که قرار است به بازار عرضه شوند را نام ببرید، شاید مینی جزو 10 حدس اول هم نبود! بعد از لشکرکشی هیوندای و کیا، پای چندین اروپایی مانند رنو لتیتیود و آلفارومئو جولیتا به بازار باز شده و حال شرکت بازرگانی جهانگیر آریا می‌خواهد مینی‌کوپر بریتانیایی را بیاورد که خودرویی بسیار محبوب است. شاید با شنیدن اسم مینی به یاد خودروی زرد مستربین بیفتیم اما مینی‌های کنونی با حفظ اصالت، طراحی‌های فوق‌العاده زیبا و مدرنی دارند. مدل‌هایی که مجوز ثبت سفارش را گرفته‌اند، کانتری‌من (Countryman) و کلاب‌من (Clubman) و مینی هاچ‌بک دو درب هستند که شاید بتوان گفت جای مدل کروک آن بسیار خالی است اما از این شرکت تشکر می‌کنیم که لااقل سراغ یک خودروی معتبر اروپایی رفته است.
مینی دو درب که احتمالا منظور همان مینی هاردتاپ (Hardtop) است، دارای پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپه به حجم 1.6 لیتر می‌باشد و می‌تواند 121 اسب‌بخار تولید کند و مصرف سوختی برابر 8.8 لیتر در سیکل ترکیبی دارد.‌ همچنین شتاب این مدل با گیربکس خودکار 9.6 ثانیه است که برای یک خودروی کوچک شهری کافیست. از نظر ایمنی نیز خیالتان راحت باشد زیرا در این خودروی هاچ‌بک کوچک، فقط 6 کیسه هوا وجود دارد که می‌توان گفت در کلاس خود کم‌نظیر است.
مدلی که احتمالا بعد از مینی دودرب بیشتر مورد قبول عموم قرار می‌گیرد مینی کوپر کانتری‌من (عکس بالا) است که کمی از مینی‌های دیگر بزرگتر و چاق‌تر است اما کماکان خوشتیپ! البته هنوز معلوم نیست دقیقا چه پیشرانه و امکاناتی روی مدل‌های وارد شده نصب خواهد شد اما احتمالا کانتری‌من با پیشرانه 1.6 لیتری 16 سوپاپه با توان تولید 121 اسب‌بخار به بازار می‌آید که با گیربکس خودکار می‌تواند در 10.9 ثانیه به 100 کیلومتر در ساعت برسد و تا مرز 182 کیلومتر در ساعت پیش برود و به کمک این گیربکس مصرفی معادل 10.5 لیتر در هر 100 کیلومتر به صورت ترکیبی را دارد. همچنین مدل All4 نیز وارد خواهد شد که نیروی پیشرانه آن به هر چهار چرخ منتقل می‌شود.
زمانیکه در مورد یک خودروی اروپایی صحبت می‌کنیم، انتظارات بالا می‌رود که می‌توان گفت کانتری‌من با تکنولوژی روز اروپا تولید می‌شود و با بزرگان آن رقابت می‌کند. به طور مثال از نظر ایمنی در این هاچ‌بک 4.1 متری، 7 کیسه هوا وجود دارد که در بعضی شاسی‌بلندهای بازار نمی‌توان این تعداد کیسه هوا پیدا کرد. خلاصه آنقدر امکانات و تکنولوژی‌های روز دنیا در این خودرو به کار رفته است که اگر از قیافه آن خوشتان بیاید، شک نکنید که از نظر فنی شما را مأیوس نمی‌کند.
و اما قیمت مینی! مینی کوپر کانتری‌من و کلاب‌من در مدل‌های پایه حدود 22 هزار دلار قیمت دارند و مدل دو درب آن حدود 20 هزار دلار که باید پیش‌بینی کرد با قیمتی حدود 80 تا 90 میلیون تومان به بازار عرضه شود و رقیب آلفارومئو تازه وارد خواهند شد.دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مینی کوپر 1