انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: توافقات لندن و واشنگتن درباره مسائل نظامي تنها يک جنگ رواني است
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
رامين مهمانپرست در جلسه سخنگويي که در وزارت امور خارجه برگزار شد ضمن تبريک اعياد سعيد قربان و غدير و بزرگداشت هفته خلع سلاح در پاسخ به سوالي مبني بر ادعاي رسانه‌هاي غربي در مورد نقض حقوق بشر اظهار داشت: اين ادعا خيلي قابل توجيه نيست و نبايد به اين ادعاها توجه کرد.

مهمانپرست در پاسخ به سوالي در مورد مذاکرات باقري و اشميت درباره مذاکرات ايران و 1+5 گفت: همانطور که قبلا در اخبار اطلاع رساني شد تماس بين خانم اشيمت و باقري صورت گرفته است که بايد منتظر زمان مذاکرات باشيم.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي در مورد طرح اخضر ابراهيمي در مورد حل بحران سوريه افزود: ما شاهد بوديم که تلاش‌هاي بسياري براي آتش بس در سوريه در عيد قربان صورت گرفت که اين موضوع يک گام روبه جلو تلقي مي‌شود و اين تلاش‌ها بايد ادامه پيدا کند تا آرامش و توقف درگيري‌ها در سوريه به وجود بيايد لذا تمام کشورهاي منطقه بايد با کمک همديگر کاري کنند تا بحران سوريه حل شود.

سخنگوي وزارت خارجه در مورد بحث سوريه و اقداماتي که بايد صورت بگيرد ادامه داد: در حل بحران سوريه بايد اقدامات مختلفي صورت گيرد تا درگيري‌ها متوقف شود و آتش بس موقت مي‌تواند کمک اساسي براي توقف درگيري‌ها در سوريه باشد.

*کشورهاي منطقه اجازه ندهند رژيم صهيونيستي از طريق آنها به کشورهاي ديگر تجاوز کند

مهمانپرست در مورد حمله رژيم صهيونيستي به کارخانه‌اي در جنوب سودان افزود: ما همچنان شاهد تجاوزات رژيم صهيونيستي در منطقه هستيم و متاسفانه سکوت مجامع بين المللي نيز در مورد اين جنايات هنوز ادامه دارد و بايد واکنش‌هاي جدي نسبت به اين موضوع صورت گيرد اما کشورهاي منطقه هم نبايد اجازه دهند تا رژيم صهيونيستي از طريق آنها به کشورهاي ديگر تجاوز کنند.

*با رويکردي شفاف و منطقي مذاکره خواهيم کرد

سخنگوي دستگاه ديپلماسي در مورد مذاکرات ايران با 1+5 ادامه داد: مذاکرات ايران با گروه 1+5 زماني مشخص خواهد شد که مذاکرات با مقامات رسمي انجام شود لذا همانطور که مذاکرات خود را در اجلاس‌هاي قبلي به صورت شفاف بيان کرديم در اين مذاکرات نيز با رويکردي شفاف و منطقي مذاکره خواهيم کرد و اگر طرف غربي حقوق هسته‌اي ما و حق داشتن چرخه سوخت را به رسميت بشناسد مشکل اصلي حل خواهد شد.

مهمانپرست در مورد اختلاف افکني رژيم صهيونيستي در منطقه گفت: رژيم صهيونيستي ضعيف‌تر از آن است که بخواهد نسبت به جمهوري اسلامي ايران عملياتي داشته باشد چراکه آنها مي‌دانند که با هرگونه اقدام نظامي سرنوشت بدي خواهند داشت.

وي در مورد اخباري مبني بر مذاکرات ايران و آمريکا ادامه داد: اخباري که در رابطه با مذاکرات ايران و آمريکا منتشر مي‌شود تنها جنبه تبليغاتي و رياست جمهوري آمريکا دارد و مسئولين کشور ما بارها هرگونه ادعايي در رابطه با مذاکره با آمريکا را رد کردند لذا نبايد اظهاراتي که هيچ پشتيباني داخلي ندارد را مورد توجه قرار دهيم.

*توافقات لندن و واشنگتن درباره مسائل نظامي تنها يک جنگ رواني است

مهمانپرست در مورد بحث توافقات ميان لندن و واشنگتن افزود: توافقات لندن و واشنگتن در خصوص مسائل نظامي تنها يک جنگ رواني است و همه کشورهاي غربي مي‌دانند که اين وضعيت تنها بحران‌هاي جدي را براي آنها به دنبال خواهد داشت.

مهمانپرست در پاسخ به سوالي مبني بر موضع وزارت خارجه ايران در مورد انتخابات رياست جمهوري آمريکا گفت:‌ موضع جمهوري اسلامي ايران نسبت به انتخابات رياست جمهوري آمريکا اين است که هر دولتي که بر روي کار بيايد بايد حقوق ملت ها و کشورها را بشناسد و اگر قرار باشد هر فردي که رئيس جمهور شود همچنان سياست‌ها و دشمني‌هاي خود را تکرار کند ملت ايران با عزم بيشتري از حقوق خود دفاع خواهد کرد.

مهمانپرست در رابطه با روابط ايران و آذربايجان ادامه داد: زمينه‌هاي مناسبي بين روابط ايران و آذربايجان وجود دارد و همه کشورهاي همسايه بايد دقت کنند تا روابط خوب کشور ها تحت تاثير رژيم نامشروع صهيونيستي قرار نگيرد.

* کشورها با دقت و همکاري بحث حفظ محيط زيست را در دستور کار خود قرار دهند

سخنگوي دستگاه ديپلماسي در پاسخ به سوالي در مورد محيط زيست درياي خزر نيز ادامه داد: کشورها بايد با دقت و همکاري بحث حفظ محيط زيست را در دستور کار خود قرار دهند و همه بايد نسبت به اين مسئله پيگير باشند تا شرکت‌هاي نفتي با اقدامات خود موجب آلودگي درياي خزر نشوند.

وي در مورد افزايش کشتار مسامان ميانمار و سکوت مجامع بين المللي افزود: درگيري‌هاي قومي در ميانمار تلفات زيادي را به دنبال داشته و همه بايد تلاش کنند تا جلوي اين گونه کشتارها گرفته شود و تمام مسلمانان مينامار بايد در کشتار افراد بودايي در اين کشور زندگي مسالمت آميزي داشته باشند و از حقوق شهروندي خود بهره مند شوند.

مهمانپرست افزود: سکوت مجامع بين المللي در اين مورد افکار عمومي را آگاه کرده که آنها فقط ادعاي دفاع از حقوق بشر را دارند و همه کشورهاي منطقه و سازمانهاي منطقه و اسلامي بايد با اقدامات سريع خود نسبت به حل اين موضوع رسيدگي کنند.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي خاطر نشان کرد: بحراني که در منطقه دامن زده مي‌شود قطعا جريان صهيونيستي آمريکايي را تامين مي‌کند لذا ما به دنال اين هستيم تا از مداخلات خارجي با همکاري ساير کشورها جلوگيري کنيم و آنچه که در سوريه اتفاق مي‌افتد بايد از طريق راهکارهاي مردم سوريه باشد.

*راه‌حل سوريه راه جلوگيري از دخالت کشورهاي خارجي در اين کشور

وي ادامه داد: کشورهاي خارج از منطقه به دنبال اهداف سياسي خاصي هستند به همين خاطر حتي تلاش‌هاي نمايندگان سازمان ملل متحد نيز با مخالفت اين کشورها روبرو مي‌شود و تنها راه‌حل سوريه جلوگيري از دخالت کشورهاي خارجي در اين کشور است.

مهمانپرست در پاسخ به سوالي در مورد بازجويي عراق از دو هواپيماي ايراني افزود: دولت عراق بايد نسبت به اين ادعاها با هوشياري برخورد کند و اجازه ندهد که ادعاهاي نادرست مطرح شده از سوي برخي کشورهاي غربي صورت گيرد چرا که کشورهاي خارجي براي انحراف افکار عمومي دست به چنين اقداماتي مي‌زنند و مردم منطقه مي‌دانند چه کشورهايي به دنبال حل بحران سوريه هستند لذا اين ادعاها کذب بوده و دولت عراق بايد با ايستادگي در مقابل اين فشارها اجازه ندهد تا چنين اتفاقاتي بيفتد.

مهمانپرست در پاسخ به سوالي در مورد سفر امير قطر به غزه ادامه داد: اگر تحرکاتي که در رابطه با غزه صورت مي‌‌گيرد به منظور کمک به مردم فلسطين و شکسن محاصره غزه باشد بايد از آن استقبال کرد ؛ همه بايد حساست لازم را نسبت به خطر رژيم صهيوينستي داشته باشند و بايد به صورت واقعي براي کمک به غزه قدم بردارند؛ ما در راستاي اين چارچوب از اين کشورها حمايت مي‌کنيم.
از طريق سفارت ايران در بانکوک موضوعات ميانمار را بررسي مي کنيم

مهمانپرست همچنين در مورد وضعيت ميانمار افزود: علي رغم وجود رابطه ايران با ميانمار تنها سفارت در اين کشور نداريم لذا از طريق سفارت ايران در بانکوک موضوعات ميانمار را بررسي مي کنيم و همه بايد با همکاري يکديگر از حق بخشي از مردم ميانمار که تضعيف مي‌شود حمايت کنند.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي در پاسخ به سوالي مبني بر نشست معارضين سوري در ايران ادامه داد: تلاشهاي بسياري بين نمايندگان دولت سوريه و معارضين سوري در حال انجام گيري است.

سخنگوي وزارت امور خارجه در مورد سفر هيئت پارلماني اتحاديه اروپا افزود: روابط بين کشورها کاملا مرسوم است و همانطور که در حال حاضر هيئتي از گروه دوستي پارلمان آلمان در تهران به سر مي‌برند سفر هيئت پارلماني اتحاديه اروپا نيز مورد استقبال مجلس قرارگرفته بود که البته برخي از کشورهاي غربي و شخصيت‌هاي مخالف جمهوري اسلامي ايران تلاش‌هاي زيادي را به عمل آوردند تا اين سفر صورت نگيرد ودر نتيجه هيئت پارلماني اروپا درخواستي را با عنوان پيش شرط مطرح کردند که مورد قبول ما قرار نگرفت چرا که ما به هيچ جرياني اجازه نخواهيم داد تا در امور داخلي ما دخالت کنند.
*هر نوع فعاليت صلح آميز هسته‌اي حق همه کشورهايي است که عضو NPT هستند

مهمانپرست در مورد فعاليت‌هاي صلح آميز کشورمان افزود: موضوعاتي که با 1+5 مطرح شده است موضوعاتي براي فعاليت‌هاي صلح آميز هسته اي کشورمان بود که چارچوب مشخصي دارد و ما همواره روي آن تاکيد مي‌کنيم هر نوع فعاليت صلح آميز هسته‌اي حق همه کشورهايي است که عضو NPT هستند لذا اين موضوع تبديل به يک موضوع اساسي وکاملا مشخص است اما اگر بحث هسته‌اي ما حل شود آنها بازهم به بهانه‌هاي ديگر براي ما خواهند داشت.

سخنگوي وزارت امور خارجه کشورمان خاطر نشان کرد: همه افراد حق اظهار نظر دارند و چيزي که ملاک است و همه کشورها به دنبال آن هستند احقاق حق واقعي ملت ها است.