انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: بررسی تخصصی HTC ONE V
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
معرفی


سری وان ترکیبی تازه از گوشی های هوشمندی است که اچ تی سی را بار دیگر در اوایل سال 2012 در کانون توجهات عموم قرار داد . در حالی که سری وان اس و وان اکس بازووانی منعطف پذیردر مقابل هجوم دیگر پرداشگرهای چند هسته ای و با وضوح تصویر بالا به شمار می روند. وان ویی در پی تصاحب بخش های پائین تر بازار ودر پی آن عرضه قیمتی پائین تر است ولی این بدان معنا نیست که بشود این گوشی را جزو گوشی های ارزان قیمت نامید. این گوشی دارای پکیجی آشناو کمی دوستانه تر اما با قدرتی کمتر و پذیرفتی است. اگر چه به هیچ وجه ابهت دیگر اعضای بزگ خانوادشان را در تجهیزات به کار رفته را دارا نیست. گوشی وان وی دارای استیلی همپای دیگر اعضای خانوادش است. واین قدم های استوار آغازین نوید آینده ای روشن برای این گوشی هوشمند در حد متوسط را میدهد.



اگر شما با گوشی های اچ تی سی آشنا باشید نمی توانید شباهت بین وان وی واچ تی سی لجند را نادیده بگریید. نام تجاری CHIN (چونه) عنوانی زیرکنانه و قوی برای اچ تی سی بشمار می رود بویژه در این زمان که این شرکت در پی جذب مخاطبانی است که عنوان را بر هر چیز دیگری تر جیح می دهند، گوشی به باریکی 9.2 ملیمتر و طراحی و پروفایلی ظریف مشخصه های برجسته ایی هستند که تنها در مدل وی می توانیید آنها را بیابید.

اما آیا اچ تی سی در ورای بسته بندی زیبایش پکیجی کامل برای کسانی که به دنبال چیزی به غیر زیبایی ظاهری اند، قرارداده؟

این سوال را جز به جز در صفحات بعد مورد بررسی قرار خواهیم داد اما در آغاز نگاهی خواهیم داشت به نقاط مثبت ومنفی وان وی

ویژگی های کلیدی
• پشتیبانی از چهار باند GSM و سه باند 3G
•صفحه نمایش 3.7 "اینچی با وضوح 16 میلیون رنگ، صفحه نمایش لمسی capacitive (خازنی) با رزولوشن WVGA (480 x 800 پیکسل)
• سیستم عامل آندروید ورژن 4.0.3 با عنوان ساندویچ بستنی HTC سنس4.0
• پردازنده 1 گیگاهرتزی ، پردازنده گرافیکی Adreno 205، چیپ ست Qualcomm Snapdragon MSM8255
• خروجی کارت مایکرو اس دی
• دوربین 5 مگاپیکسلی اتو فوکوس با فلاش ال ایی دی، تشخیص چهره، برچسب گذاری جغرافیایی،آتو آپلود تصویر
• ضبط فیلم با کیفیت720p در 30fps ، درای قابلیت اسلو موشن ویدیو ها (2X WVGA)، ضبط همزمان فیلمبرداریHD و عکسبرداری
•DLNA Wi-Fi b/g/n and
• GPS با A-GPS
• رادیو FM استریو با RDS
• شتاب سنج، و دارای حسگر نزدیکی ونور پیرامون
• خروجی صوتی استاندارد 3.5 میلیمتری
• پورت مایکرو یو اس پی (شارژ) و بلوتوث استریو V4.0
• شماره گیری هوشمند، شماره گیری صوتی
• دفتر ویرایشگری پلاریس برای اسناد
• پشتیبانی از فایلهای ویدئویی DivX / XviD
• برنامه مکانهای HTC
• ادغام با خودرو HTC
• نرم افزار HTC Portable Hotspot
• زمان بوت سریع





معایب اصلی
• کابر تنها می تواند به 1 گیگا بایت از حاظه داخلی 4 گیگا بایتی اش دسترسی داشته باشد
• نداشتن دوربین جلو
• برخی از گوشی های هوشمند رقیب دارای پردازنده های(cpu) دو هسته ای هستند
• عدم دسترسی کاربر به تعویض باتری
• نداشتن کلید اختصاصی دوربین
بوت شدن سریع خبری جدید در گوشی های هوشمند اچ تی سی به شمار نمی رود، اما این قابلیت آنچنان که باید وشاید ودر مدل های وان اکس و وان اس نمایان نبود مدل وان ویی هم خیلی شبیه به آنها است صفحه در حدود 8 ثانیه بعد از کلد بوت قفل می شودو کمتر از 12 ثانیه زمان می برد که همه چیز را به طور کامل بارگذاری کند. اما فصل مشترک بسیاری بین آنها وجود دارد. ICS و آخرین سیستم عامل HTC سنس 4.0 ترکیبی قدرتمند است، که تجربه ای شگفت انگیز برای کاربر به همراه خواهد داشت. البته، از آنجایی که سیستم عامل ونرم افزار های از پیش بارگزاری شده تنها یک گیگابایت را در اختیارکابر قرار خواهد داد فراموش نکنید که در اولین فرصت یه کارت حافظه برای گوشیتان تهیه کنید.


عکسهایی زنده از اچ تی سی وان ویی

و حالا قبل از بررسی همیشگی سخت افزاراین گوشی، نگاهی به بسته خرده فروشی آن خواهیم انداخت.

متوسط بسته های خرده فروشی
تمامی گوشی های اچ تی سی سری وان دارای بسته بندی های متمایز و قرصی شکل اند، که شاید نشانگر تلاش اچ تی سی برای چشم نواز تر کردن بسته بندی هایش به شمار آید. اما اگر شما طرفدار این نوع بسته بندی نیستید، شاید حتی علاقه کمتری نسبت به مواد سازنده آن داشته باشید بخصوص موادی که در بخش خاکستری بین کاغذ و ... کاغذ ضخیم ترآن بکار رفته. که نه مقوایی شکل است و نه براقیت دیگر جعبه های جذاب را دارد اما درعین حال پوسته خارجی آن بسیار آسیب پزیر است. پس، اگر شما قصد دارید که از جعبه گوشیتان برای مدت بیشتری محافظت کنید ، بهتر است که در اسرع وقت آن را در جای امنی قرار بدید.

اما به اندازه کافی در مورد جعبه صحبت کردیم - حالا بهتره ببینیم توی این جعبه چی هست. آنچه که در این جعبه پیدا میشه همان ترکیب سنتی هدفن، کابل یو اس پی، دفترچه ی کوچک ، آداپتوری با جریان مستقیم و سی دی است.


جعبه ظریف اچ تی سی وان وی به همراه تجهیزات استانداردآن

ابعاد اچ تی سی وان ویی برابر 9.2×59.7×120.3 میلیمتر و وزن آن 115 گرم است که کمی نسبت به نمونه پیشین اش یعنی اچ تی سی لجند بزرگتر ولی نازتر شده است
طراحی وساختار
اگرچه چانه (یا همان دماغه) پائین گوشی برای همه ملموس نیست. اما بی شک همین مشخصه است که باعث برجستگی وسرآمدی آن شده ،از سوی دیگر یکپارچگی بین اجزا با بافت سفت فلزی آن بخصوص بافت کمی متفاوت و براق تر داخل چانه (دماغه) آن، ابهت و قدرت خاصی به این گوشی بخشیده است.




اچ تی سی وان ویی

وان ویی دارای ال سی دی استاندارد 3.7" اینچی capactive (خازنی) و صفحه ای با وضوح 16 میلیون رنگ است و اگرچه همانند دیگر اعضای خانواده اش از فناوری ال ایی دی Super AMOLE و Super IPS برخوردار نیست اما در عوض دارای وضوح رنگ و کنتراستی مناسب و معقول است.
این گوشی دارای ​​زاویه دید خوب و خوانایی در نور خورشید است.


صفحه نمایش اچ تی سی وان وی* در کنار اچ تی سی وان

وحال نتایج حاصل از آزمون سنتی ما از نور صفحه نمایش



Display test
50% brightness
100% brightness

Black, cd/m2
White, cd/m2
Contrast ratio
Black, cd/m2
White, cd/m2
Contrast ratio

HTC One V
0.22
229
1049
0.40
425
1053

HTC One X
0.15
200
1375
0.39
550
1410

Samsung Galaxy Nexus
0
112

0
247


Motorola RAZR XT910
0
215

0
361


Samsung I9100 Galaxy S II
0
231

0
362


HTC One S
0
177

0
386


Samsung Galaxy Note
0
287

0
429


Sony Xperia S
-
-
-
0.48
495
1038



در بالای صفحه نمایش خروجی صدا و سنسورهای نزدیکی و نور محیطی قرار گرفته.




خروجی صدا در بالای صفحه نمایش

این گوشی با استانداردهای جدید یعنی دکمه های سه گانه تنظیمات طراحی شده است. این دکمه ها کلید های خازنی لمسی هستند که درست بر روی همان پلت فرم بالا صفحه واقع شده است. از چپ به راست به تریب کلیدهای Back ، Home ، و Task Manager قرا گرفته است.




(خازنی) در پایین صفحه نمایشCapacitive کلیدهای

کناره این دستگاه بسیار کوچک است و تنها در سمت راست کلید ولوم و در سمت چپ پورت مایکرو یو اس پی قرار گرفته است.


کلید ولوم در سمت راست و پورت یو اس پی در سمت چپ قرار گرفته است

در امتداد بالای دستگاه خروجی صوتی 3.5میلی متری ال ایی دی، نشانگر، و کلید روشن و خاموش / قفل قرار گرفته.


خروجی صوتی 3.5 میلی متری، نشانگر ال ایی دی و کلید قفل و خاموش روشن * در کنار اچ تی سی وان اس

در پایین این گوشی فقط خروجی کوچک میکروفن قرار گرفته است.




خروجی کوچک میکروفن در انحنای پایین گوشی قرار گرفته

پنل پشتی حاوی دوربینی با لنز5مگا پیکسل و فلاش LEDاست.


نمای پشت وان ویی به همراه دوربین آن در قسمت باالا

نیمه پایینی عقب گوشی به صورت کشویی و برای دسترسی به خروجی کارت حافظه و محفظه سیم کارت طراحی شده. که نوع پلاستیک بکا ر رفته در آن با بقیه بدنه کمی متفاوت تر است، و وقت لمس اش می کنید حس میکنید که کمی لاستیکی تر است. همچنین دریچه کوچکی نیز برای بلندگو در زیر گوشه تدارک دیده شده.




پوشش باز شده وان ویی

کارت حافظه مایکرو اس دی ، در حالت روشن قابل تعویض است اما وارد کردن سیم کارت اینطور نیست و نیازمند راه اندازی مجددمی باشد.
درون اچ تی سی وان ویی باتری 1500 میلی آمپری قرار گرفته و در این بخش میتوانید چگونگی بررسی اختصاصی باتری آن را ببینید.





میانگین دوام باطری 31 ساعت، در حالت مکالمه 3G10 ساعت، در حالت وبگردی 6:45 ساعت، در حالت تماشای ویدیو 5:20 ساعت

عدم اختصاص کلید ویژه شاتر دوربین یک نقطه ضعف قابل گذشت در وان وی به شمار می رود ولی حتی مانندسری لجند دارای ترک پد نوری برای انجام این کار هم نیست. بعلاوه فقدان دوربین جلو به خصوص هنگام تماس تصویری بسیار محسوس است ولی همانطور که گفته شد ، مجموعه ویژگی های آن بسیار قوی و ساخت وتولید آن توانایی رقابت و برتری با دیگر محصولات را داراست .این مدل گوشی اچ تی سی دارای بدنه ایی جذاب ودر عین حال تجزیه پذیر، با هزاران مشخصه بارز است . از نظر طراحی بسیار خوش دست و دارای وزنی معقول است. نه خیلی سنگین نه خیلی سبک.




اچ تی سی وان ویی توی دست

طراحی جذاب این گوشی همراه شده با ICS جذاب ترش در صفحه بعد همراه ما باشید تا قدرت نرم افزاری جدیدترین نسل اندروید رابسنجیم

ICS تمام حسی
اچ تی سی وان وی مجهزبه جدیدترین نسخه نرم افزاری اندروید 4.0.3 و سنس 4.0 است که که تنها در گوگل واچ تی سی یافت می شود. اگرچه اچ تی سی پیش از این بارها از نسخه اندروید 4.0 با عنوان ساندویچ بستنی استفاده کرده اما هیچ یک به این شکل نبوده اند.
وان ویی به شکل عجیبی فاقد مشخصه های حسی UI است که در مدل های هم رده خود یعنی وان اکس و وان اس بکار رفته بود برای نمونه واقعا عجیبه که leap view یا مشاهده پرشی نداره بعلاوه در پنل چند منظوره اش خبری از حالت آی کندی که ما درمدل اس و اکس سراغ داشتیم نسیت وبجای آن همان ISC همیشگی بکاررفته که به وسیله کشیدن کلید تب به چپ یا راست می توانید آن را غیر فعال کنید نکته سوم اینکه lockscreen یا قفل صفحه قابل تنظیم نیست وتنها قادرید که(shortcut app) ابزار های میانبر را فعال یا غیر فعال کنید وروی همه رفته نمیتوانید از lockscreen قفل های صفحه بیشتری استفاده کنید.

چیزی که بیشتر موجب مشهوریت اچ تی سی شده تنظیمات قوی و عمیق آن است واین فصل مشترکی بین تمام سیستم عاملهای آن چه سیتم عاملهای میزبان وچه آخرین نسخه سنس بسیار محسوس است با تمام این تفاسیر تایوانی ها با استفاده از بازخورد کاربران در صدد ایجاد تجربه ای متفاوت ترند
به طور پیش فرض، قفل صفحه این گوشی دارای چهار کلید میانبر و حلقه ای در پایین صفحه است که با کشیدن آن به بالا قفل باز می شود یا می توانید هر یک از کلید های میانبر را به درون حلقه بکشید که هم قفل آن را باز کنید و هم نرم افزار مربوطه را راه اندازی کنید. شما می توانید هر یک از چهار برنامه را به حالت قفل صفحه تبدیل کنید.


کمبود مشخصات مربوط به قفل صفحه

ا گر شما از نرم افزار پخش موسیقی استفاده کنید، کنترل گرهای موسیقی مثل همیشه روی صفحه نمایان خواهند بود، ولی عجیب این که شما نمی توانید نشاگر موسیقی را به درون حلقه بکشید تا قفل صفحه را باز کند.

اچ تی سی تا حالا خیلی سعی کرده که کاراییlockscreen (قفل صفحه) و homescreen خود را ارتقا بده از نشانگر چرخشی سری آرک گرفته تا استفاده از سه دکمه نچندان مفیدش.

نشانگر اتو هایدینگی شما شامل صفحه ای است که در آن هستید به همراه 5 کلید که کلید وسطی آن قفل و بقیه آنها قابل تنظیم اند (که حتی اگر چهار میانبر کافی نبود می توانید یک پوشه دیگر نیز به آنها بیافزایید.)




برخی از بخش های homescreen

همانطور که گفته شد این گوشی فاقد نمایشگر پرشی است و این موضوع بسیار جای سوال داره چون هم تمام متعلقات صفحه اش و هم اندازه ال سی دیی اش با مدل دیزایر اس یکی است.

شما می توانیدهم پنج تا homescreen داشته باشید و هم تمامی نشانگرهای پیش فرض آن را حفظ کنید
یکی از بزرگترین مشکلات این گوشی این بود که دکمه شخصی فضا یی را در پایین صفحه اشغال کرده و حتی اگر هم آن را به بخش نرم افزار ی هم انتقال بدهید باز هم همراه خود چنیدین نرم افزار جانبی نیز اضافه خواهد شد.
صحنه های اختصاصی یکی از این موارد است. معمولا پنج تا هم اسکرین ست آپ وجود داره work (کاری) travel (مسافرتی) social (اجتماعی) play (نمایشی)و default (پیش فرض) هر یک از این بخش ها یا صحنه ها، پیش زمینه و مجموعه نشانگرهای صفحه را عوض می کنند برای نمونه بخش یا صحنه مربوط به کار دارای نشانگر بورس است در حالیکه صحنه اجتماعی دارای نشانگر توییتراست که البته قابل تنظیم و دانلود کردن با مدل های جدیده .

اچ تی سی سنس دارای تنظیمات دیگری به اسم skins یا همان پوسته است هر یک از این پوسته ها شکل و شمایل بیشتر کلیدهای موجود بر روی صفحه، تصویر نرم افزار ها، منوی تنظیمات و دیگر تنظیمات را تغییر می دهد. آنها همچنین دارای پس زمینه منحصر به فردی با رنگهای متفاوتی اند.
منوی اصلی دارای طراحی مشبکی شکلی است که از صفحاتی عمودی و میانبر هایی با ترتیب الفبایی تشکیل شده اند، که می توانید آنها را بر اساس ترتیب الفبا، اخیرا مشاهده شده، یا آخرین مشاهده ها تنظیم کنید اما در نظر داشته باشید که نمی توانید آنها را به صورت دستی تغییر بدهید این گوشی همچین دارای میانبر های ذخیره نمایش و جستجو بهمراه منو های مربوطه ای برای برخی تنظیمات نیز هست.


کنسول جدید نرم ازارها

منوی اصلی این گوشی همانند دیگر اجزای سنس UI (مثل فون بوکها) به بخش های مختلف تقسیم شده. سه تا بخش مختلف در پایین صفحه وجود داره ) all appsابزارها)، )frequentچیزهایی که اغب با آنها سرو کار دارید) و دانلودها که می توانید آنها رو مرتب کنیید و اگر به دانلودها وفریکونت نیاز نداشتید آنها رو حذف کنید

ابزارهای شخصی همچنین دارای تنظیمات صدا نیز هستند می توانید به آنها صدایی خاص، صدای زنگ یا زنگ هشدار بدهید


منوی شخصی هم دارای صداست

اضافه کردن نشانگری خاصی به homescreen همانند سیستم کندوی زنبور عسل است که به نظر می آید تغییر چندان موفقی نبوده

با فشار دادن و نگه داشتن بروی هم اسکرین همه چیز به حالت دورنما و صفحات هم اسکرین به حالت کوچک شده و در ردیف های بالای صفحه نمایش داده میشوند می توانید با فشار بر روی هر یک از این هم اسکرین ها آنها را انتخاب و نشانگر خاصی را به آن اضافه یا کم کنید.


اضافه کردن نشانگر به هم اسکرین

عمده گلایه ما بیشتر به نوع انتخاب نشانگرها است جایی که که هر چهارتاشون با اسکرولینگ هم زمان نمایش داده میشه. نشانگرها در نسخه هایی مختلف موجود اند اغلب با اندازه ها و کارکردی متفاوت که عمدتا نسخه کپی آن به لیست اضافه میشه وشما مجبورید هر سری این نسخه های کپی را ورق بزنید.

میتوانید برای تسریع در کارها از گزینه جستجو و یا دادن اندازه ای خاص به نشانگرها در منوی پایین صفحه استفاده کنید ولی با این حال باز هم حس میکنید که یه چزهایی اضافه است.

البته بنظر میاد همان روش قدیمی انتخاب نشانگرها و دادن اندازه ای خاص راه آسان تریست


ویرایش صفحه اصلی از نسخه وانیل اندروید متفاوت تر شما می توانید با فشردن و نگه داشتن و بر روی یک نشانگر آن را به هر جای صفحه بکشید در حالی که شما در حال کشیدن یک نشانگر (یا کلید میانبر یا هر چیز دیگری) هستید دو دکمه در بالای صفحه نمایش ظاهر می شود - ویرایش و حذف. با قرار دان نشانگر بر روی هریک از این دو می توانید .آن را ویرایش یا حذف کنید.
این ویرایش ها می تواند برای ارتقای تنظیمات نشانگرها مورد استفاده قرار گیرد - به عنوان مثال میتوانید یک پوشه متفاوت برای قاب عکس آلبوم تان انتخاب کنید و یا حتی میتوانید نسخه های مختلفی از ابزارک یا نشانگر ساعت داشته باشید. این موضوع باعث میشه دیگه لازم نباشه تا نشاگر را پاک کنید و دوباره آن را روی صفحه بزارید و و تنظیمات و کارهای دیگه اش را انجام بدید.


دومین "دکمه" دکمه حذف است، همانطور که انتظار میره این دکمه وظیفه پاک کردن نشانگرها را بر عهده داره .


کشیدن و جا بجایی نشانگرها آزادی عمل بیشتری به شما میدهد



در بخش اطلاع رسانی دیگر مثل سابق خبری از لیست ابزارهای تازه استفاده شده نیست و این بخش تنها وظیفه اطلاع رسانی را به عهده داره اثری هم از تاگلها یا تب ها نیست.در صورت نیاز به خاموش روشن کردن چیزی می توانید از میانبر تنظیمات پایین صفحه استفاده کنیدو یا می توانید آنها را به صورت کلی و یا تک تک به وسیله کلید پاک کردن حذف نمایید.


بخش اطلاع رسانی به طرز چشمگیری مرتب سازی شده



تسک سویچر وان ویی همان ساختار سابق اندروید رو داراست و بی هیچ تغییری نسبت به نمونه های اولیه وان اکس و وان اس برای بستن ابزارها باید آن را به چپ یا راست بکشید.

همچنین تسک منیجر همیشگی همچنان سر جای خودش است کاربا اون هم خیلی آسونه هر نرم افزار در حال اجرا به صورت لیست وار میزان رم اشغال شده را نشان میدهد (که البته خبری از مقدار سی پی یو اشغال شده نیست) شما می تونید این نرم افزار ها رو به صورت کلی یا تک تک حذف کنید.


تسک سوییچر وتسک منیجر اچ تی سی

دفترچه تلفن بسیار کاربردی

اچ تی سی وان ویی همانند دفترچه تلفنهای مشهور اچ تی سی دارای ترکیبی ژرف از شبکه های اجتماعی است دفتر چه تلفن وان ویی همه چیزرو مرتب میکنه حتی میتونه تمام چیزها رو از پیامک ها گرفته تا آلبوم عکسهای فیس بوکتان را سرو سامان بده.

تمامی ابزارهای افراد مثل شماره گیر، تمام مخاطبین، گروهها(شامل تماس های مورد علاقه)و ثبت تماسها دارای فضای خاصی است که طبق روال می تونید آنها رو مرتب یااگر نیاز نداشتین پاک کنید

با استفاده از منوی بالای صفحه میتوانید مخاطبین را با توجه به مجراهایی مثل آدرس، دفترچه تلفن فیس بوک توییتر و یا حساب اچ تی سی سنس فیلتر کنید و اگر اکانتی دارای چند زیر گروه بود (مثل گروه های جی میل) می تونید آنها رو جدا جدا تاگل کنید


دفترچه تلفن *گروه ها * ثبت تماسها

با انتخاب هر یک از مخاطبین جزییات اولیه ای مثل اسم وعکس، شمارها، ایمل وغیره به نمایش در می آید این موارد تنها در تب اول است و تب های دیگر جزییات و راههای ارتباطی بیشتری مثل ایمیل و ثبت تماس ها را نشان می دهند


نمایی از تماسها

تب دوم شامل نوشتار، ایمیل و تاریچه تماس بین شما ومخاطبتان است، تب بعدی بروز رسانی های شبکه های اجتماعی را به شما نشان می دهد .و چهارمین بخش تب گالری است آلبوم هایی را که بوسیله مخاطبتان در فلیکر یا فیس بو ک ایجاد شده به این قسمت برده می شوند.

وقتی که در حال ویرایش مخاطبین تان هستید لزوما نباید بخش های لازم رو پر کنید می توانید بخشهای دیگری هم به آن اضافه کنید.


ویرایش مخاطبین

ابزار انتقال اگر چه قدیمی به نظر می آید امابه شما کمک میکند که اطلاعات تان را از گوشی های قدیمی انتقال بدهید این نرم افزار اغلب شرکتها بزرگ را پشتیبانی می کند واطلاعات را از طریق بلوتوث انتقال می دهد


ابزار انتقال به راحتی مخاطبینتان را از گوشی های قدیمی انتقال می دهد

اچ تی سی وان ویی جزو گوشی های بی درد سر به حساب می آید هنگام تماس صدا بسیار واضح و بی هیچ ایرادی رد و بدل میشود.

شماگیر وان ویی تماس های اخیر را به همراه مخاطبین مورد علاقه تان در زیر آن نشان مدهد و وقتی شروع به تایپ کردن کنید مخاطبین به ترتیب اسم یا شماره نمایان خواهند شد


شماره گیر هوشمند * اردک حقه باز در حال تماس

اچ تی سی وان ویی دارای مجموعه ای از شتابگر های ساختگی است که اگر در حین مکالمه گوشی رو بچرخانید به حالت آیفون تبدیل خواهد شد. حالت حلقه سکوت با کوچکترین حرکتی در هنگام برداشتن تلفن بلندی زنگ گوشی را کاهش می دهد.و اگر گوشی در جیب یا کیفتان باشدحالت جیبی فعال میشود وصدای زنگ حالت افزایش به خود می گیرد

و در اینجا میبینیم. که اچ تی سی وان ویی در آزمایش آیفون چگونه عمل کرده. کسب رتبه دوم پایین تر از حد معمول به این معنا است که خطر از دست دادن زنگها و نوشتارها در محیط های پر سرو صداتر بالاتر است.قراردادن گوشی بر روی محیطی صاف وهموار باعث ارتقای صدای گوشی خواهد شد.

Speakerphone test
Voice, dB
Pink noise/ Music, dB
Ringing phone, dB
Overal score

Nokia Lumia 800
60.9
59.0
61.7
Below Average

HTC One V
66.9
65.3
67.7
Below Average

Apple iPhone 4S
65.8
64.5
74.6
Average

Samsung Galaxy Note N7000
64.9
64.6
72.2
Average

Sony Xperia S
72.7
61.8
69.6
Average

HTC One S
65.1
64.6
76.7
Average

HTC Sensation XE
65.8
65.4
76.9
Good

Motorola RAZR XT910
74.7
66.6
82.1
Very Good

HTC Desire
76.6
75.7
84.6
Excellent

سیستم پیغام رسانی بسیار عالی

اچ تی سی وان ویی توانایی کنترل پیغامهایی مانند اس ام اس ام ام اس و ای میل رو داراست شبکه ارتباطی واجتماعی هم به وسیله ابزارها ونشانگر های بسیاری پوشش داده میشوند با استفاده از جی تاک هم می توانید به تالار گفتگوی گوگل و نرم افزارهای منطبق با آن مثل Ovi Chat وارد بشید.

اس ام اس ها و ام ام اس ها به صورت سلسله وار نمایش داده می شوند و می توانید لیستی از تمام گفنگوها را به همراه عکس مخاطبین، نام وعنوان آنها بعلاوه خو دپیغام را مشاهده کنید( می تونیید 1،2و یا3 خط از نمایه های گفتگو راببنید)و با ضربه بر روی گفتگو پیغام های پیشین آن مخاطب را نیزمشاهده کنید.

برای اینکه بخواهید دریافت کننده پیغام را اضافه کنید فقط کافی است تا اسم یا شماره تلفن مخابطان را تایپ کنید. گوشی به صورت خودکار مخابطان را حتی در صورت اشتباه تایپی (مثل رامین برای اسم نیما) پیدا خواهد کرد.


ابزار تایپ

کنسول تایپ(قسمت سفید رنگ) در حالت عمودی در حدود یک پنجم و در حالت افقی یک سوم صفحه را می پوشاند. با ضربه و فشردن صفحه می توانید به ابزارهای کات،کپی، و پیس دسترسی داشته باشید. شما بوسیله ابزارها ی این گوشی براحتی می توانید متن های نوشتاری مثل ایمیل، یادداشت ها،گفتگوها را کپی پیس نمایید.

ورودی نوشتاری وان ویی تنها به کیبورد مجازی کوارتی روی صفحه منحصر شده. که مطمئنا صفحه نمایش 3.7" اینچی این گوشی اندازه خیلی خوبی برای تایپ راحت و سریع به حساب نمی آید.


صفحه کیبررد کوآرتی روی صفحه در حالت عمودی

تبدیل اس ام اس به ام ام اس به همان آسانی اضافه کردن یه سری فایل چند رسانه ای به ام ام اس است. شما می توانید به پیغامتون صدا یا یا تصویر اضافه کنید و یا در استفاده از آنها یه کمی هم خلاقیت به خرج بدید.


با اضافه کردن یک فایل چند رسانه ای اس ام اس به ام ام اس تبدیل میشه

دو ابزار برای پست الکترونیک

اچ تی سی وان ویی دارای دو ابزار برای ایمیل کردن است- ابزار همیشگی جی میل و ابزار جامع اچ تی سی که به شما اجازه میدهد که تمامی حسابهای ایی میل تان را در یک این باکس ادغام کنید.


عملیات(batch) بچ این اجازه را به شما میده که همزمان چند تا گفتگو را مدیریت کنید

بخش گفتگوی ابزارجی میل دارای نمایه ای با نام تجاری است که میتواند همزمان چند گفتگو را مدیریت کنید و در مواقعی که نیاز دارید حجم زیادی از ایی میل ها را مدیریت کنید عملیات(batch) بچ این امور را پشتیبانی میکند.

نمایه مشخصه های گفتگوی میل اچ تی سی سعی کرده که ازنمایه سلسه وار جی میل تقلید کند. چون نبود این قبلیت در ایمل های کلی کابر در نسخه اندروید گوشی های هوشمند بسیار محسوس بود.ایی میل ها در حالت سلسله وار به صورت گروهی هستند که در برابر آنها فلشی رو به پایین قرار گرفته. با فشردن آنها می توانید پیغام های گروه را مخفی یا نمایان کنید.

شما می توانید حسابهای چندگانه (از خدمات چندگانه) داشته باشید. و آنها رو به صورت جداگانه یا ترکیبی در این باکس تان ببینید. هر حساب با رنگی خاص مشخص شده. و شما می توانید به سرعت بفهمید که کدام پیغام به به کدام حسابتان مربوط است.


ابزارهای استاندارد ایمیل اچ تی سی

ابزاهای میل دارای تب و فضای خاصی است، اما تو حالت پیش فرض مخفی هستند با انتخاب تب ادیت(ویرایش) در منو میتوانید هر کدام را که خواستید بیرون بکشید میتوانید گزینهای علاقه مندیها، خوانده نشده ها، دعوتها، پیوستها را نیزانتخاب کنید.

ترتیب ای میل ها می تواند (از بالا به پایین یا برعکس) بر اساس تاریخ، موضوع، فرستنده، مقدم تر بودن،و اندازه دسته بندی بشوند. حالت انتخابی فعلی درکنج سمت راست بالای صفحه نمایش داده میشود.

واقعا نمیشود فکرد که اچ تی سوی وان در توانایی های مربوط به ایی میل نقصی داشته باشد. تنظیمات سرویسهای مشهور مربوط به ایی میل به صورت خودکار تنظیم و ازحسابهای POP/IMAP وفعال هم پشتیبانی می کند.

گالری عکسهای آن لاین وآف لاین

گالری یه چیز معمولی برای اچ تی سی به حساب می آید. اما چیزی که مهم جلوه می کند دسته بندی عکس هاست یعنی همان چیزی پیش از این در گالری وانیل اندروید وجود داشت. این ابزار، عکسها و ویدیو ها را به طور خودکار پیدا میکند. ومهم هم نیست که آنها در کجا و چه ترتیبی داشته باشند. میتوانید عکس های دوربین و همینطورهمه عکسها یا ویدئو ها را ظاهر یا مخفی کنید.

نواری در بالای تصویر به شما این امکان را می دهد که آلبوهای محلی، آلبوم های شبکه و آلبوم های آنلاین را مشاهده کنید. در قسمت ابری شکل هم به سرویس هایی مثل فیسبوک، فلیکر، دراپ باکس،پیکاسا یا اسکای درایو می توانید دسترسی داشته باشبد.


ابزارهای آلبوم چهره ایی جدید به خود گرفته

هر بار که یکی از دسته ها (که مثل فولدر عمل میکنه)را انتخاب می کنید. مخلوطی از عکسهای آن نمایان می شود بعضی از عکسها هم دارای آیکونی است که نشان میدهد که آن عکسها با دوربین گرفته شده. بعدا می توانید برگردید و از آن به عنوان thumbnail (عکس کوچک شده) استفاده کنید.


نگاهی به عکسهای گالری

شما میتوانید عکسها را به صورت دسته جمعی حذف کنید. اما نمیتوانید آنها رابین فولدرها کپی پیس نمایید وحتما لازم است که ازنرم افزار های مدیریتی استفاده کنید. که البته ابزارهای اولیه ایی مثل کراپ، روتیت، و جلوهای ویژه(اتو اینهنس، سپیا،وینتیج، و غیره) نیز توانایی انجام چنین کارهایی را دارد.


حذف دسته جمعی عکسها * ابزارهای اولیه ویرایش عکس

اچ تی سی وان ویی ازحالت مولتی تاچ پشتیبانی می کند که موجب سهولت شما در جستجوی عکسها خواهد شد. با دو بارضربه بر روی صفحه می توانید به راحتی عکس را به زوم 100% تبدیل کنید برخی از ابزارهای جانبی نیز برای سهولت بیشتراست.


حالت زوم عکس

ویدیو پلیر قابل قبول

اچ تی سی وان ویی ابزار مخصوصی برای پخش فایلهای ویدویی ندارد و تمامی فایلهای ویدیویی در گالری نمایش داده می شود.


ابزار پخش ویدیو بخشی از گالری است

نمایه پخش فایلهای ویدیویی وان ویی داری حالت کلیدی(تمام صفحه ، مناسب با ابعاد صفحه)است که از طریق آن می توانید فایلهای ویدویی خود را مشاهده کنید. میانبری هم وجود دارد که این امکان را به شما می دهد تاروشنایی صفحه خود را تنظیم نمایید

پشتیبانی از کودکس های ویدویی قابل قبول است اما وان ویی با یک سری از فایلهای دای ویی ایکس مشکل دارد یا بهتره اینجوری بگم که تمام فایلها تنها تا کیفیت 720 رزولوشن به خوبی نمایش داده میشوند که البته برای یک گوشی تک هسته ای نمره قابل قبولی است

در مورد صدای فایلهای صوتی هم می توانید حالت بیت یا ضرب و یا از ارتقا دهنده ی بدون جلو های ویژه اچ تی سی استفاده کنید(در زمانی که از هدفن استفاده می کنید)


حالت ارتقا دهنده بیت

این گوشی از زیر نویس ها هم پشتیبانی میکند واز آنجایی که نمی تونید آنها را به صورت دستی انتخاب کنید می بایست نام آنها را هم نام فایل ویدیویی کنید.


پخش ویدیو در حالت بیت

به خاطر کمبود اتصالات DLNA وایرلس وان ویی بر خلاف وان اکس و وان اس همچنان پابرجاست

پخش موزیک به همراه بیت

نرم افزار پخش موزیک بوسیله میانبر هایی مثل موزیک لایبرری گوشی، SoundHound track recognition، TuneIn Radio و 7digital شروع بکار می کند .در پایین صفحه هم خطی وجود دارد که موسیقی های تازه پخش شده و در حال پخش را نشان میدهد.

ووقتی هم که به موزیک لایبرری موجود برروی گوشیتان بروید منویی کشیدنی را خواهید دید که از طریق آن می توانید خواننده ها، آلبومها، لیست آهنگها و یا ژانر آنها را ببینید همچنین بوسیله ابزار جستجو نیز میتواند به این بخش ها دسترسی داشته باشید.


موزیک لایبرری

نمایه در حال پخش دارای ابزارهای مجازی پخش است با ضربه بر روی آنها می توانید به آهنگ قبلی یا بعدی برید و اگر که خواستید که به چند تا آهنگ بعدی برید میتوانید از کلید تنظیمات استفاده کنید.


نمایه پلیر جدید بسیار زیباست

با انتخاب کلید ellipsis می توانید به صورت خودکاراز گوگل یا یوتیوب، آلبوم یا آهنگ خاصی را پیدا کنید

وان ویی به شما حالت ارتقا دهنده بیت صدا را پیشنهاد می کند- میتوانید با هر هدستی از این حالت استفاده و از میان تنظیمات پیش فرض بیت صدا،کلاسیک،و بیس بوت و یا حذف کلی جلوه های ویژه یکی را انتخاب کنید

اگرچه این گوشی فاقد هدست بیتس است اما از اکثر آنها مثل iBeats/urBeats, Beats Solo, Beats Pro or Beats Studio پشتیبانی میکند. شما می بایست با توجه به مشخصات هدست تان یکی از این تنظیمات را انتخاب کنید که البته گزینه وغیره نیز وجود دارد. که اما اگر از هدست بیت استفاده نمی کنید میتوانید گزینه ای که با هدست شما منطبق تر است را برگزینید.


انتخاب پیش تنظیمات صوتی

lockscreen (قفل صفحه) کارتی دارد که آلبوم هنری، نام آهنگ و خواننده را به همراه کنترلگرهای پخش نشان میدهد به طرز عجیبی وبرخلاف وان اکس و وان اس نمیتوانید این کارت را به داخل حلقه فعال کننده قفل صفحه بکشید


پخش در حالت قفلو بخش های اطلاع رسانی

SoundHound مسیر یابی است که گزینه های اچ تی سی را تشخیص میدهد و قابلیت ترکیب شدن با موزیک پلیر یو آی را نیز داراست. این ابزار تنهابا نمونه ای کوچک هویت آهنگ را تشخیص می دهد. SoundHound همچنین میتواند آهنگ و شعررا تنها با گفتن نام خواننده یا آهنگ بیابد.این در حال است که نرم افزار های رایگان موجود قابلیتهای به مراتب کمتری نسبت به آن دارند.


نرم افزار SoundHound

رادیو اف ام به راحتی قابل اجراست

اچ تی سی وان ویی به رایو اف ام با نمایه ای بسیار ساده مجهز است که میتواند به صورت خودکار موجهای موجودرا جتسجو کند و هریک از آنها را که خواستید جزو مورد علاقه هایتان قرار دهد. بعلاوه از آر دی اس وپخش با صدای بلند هم پشتیبانی میکند.


رادیو اف ام UI

شما همچنین می توانید صدا را از هدفن یا آیفون صدا پخش کنید و از حالت منو یا تک بانده نیزبرای موجهای ضعیف تر استفاده کنید و در این بخش دیگر خبری ازارتقا دهنده های صدا وکنترگرهای پخش موسیقی نیست.

اگر شما داده های مربوط به رادیو را در اختیار دارید می توانید به جای رادیو اف محلی از 7digital و یاTuneIn Radio استفاده کنید.

کیفیت نسبتا خوب فایلهای صوتی

اچ تی سی وان ویی در آزمایش کیفیت صدا حسابی کولاک کرده. و اگرچه میزان صدای این گوشی در حد متوسط بشمار می رود اما خروجی صدای بسیار واضح این گوشی از طریق اتصال به یک ارتقا دهنده صوتی یا آمپلی فایر امتیاز بسیا ر خوبی برای این گوشی به حساب می آید.

وقتی هدفن را وصل کنید سروکله چندتا اکولایزر پیدا میشه اکه اساسا هیچ کدومشان درست کار نمی کند و همین موضوع جلوه خوشایندی ایجاد نمی کند.

نتایجی که نشان می دهد که اچ تی سی وان ویی شما چطور عمل کرده:

Test
Frequency response
Noise level
Dynamic range
THD
IMD + Noise
Stereo crosstalk

HTC One V
+0.11, -0.10
-81.7
81.6
0.011
0.047
-90.5

HTC One V (headphones attached)
+0.12, -0.04
-81.8
81.7
0.011
0.090
-52.6

HTC One X
+0.02, -0.08
-82.1
82.1
0.137
0.393
-80.7

HTC One X (headphones attached)
+0.10, -0.10
-80.6
80.6
0.174
0.459
-60.8

HTC One S
+0.13, -0.10
-91.0
90.6
0.0089
0.015
-92.6

HTC One S (headphones attached)
+0.13, -0.04
-90.7
90.6
0.011
0.065
-74.0

HTC Sensation XE
+3.46, -0.38
-91.7
91.7
0.012
0.026
-90.7

HTC Sensation XE (headphones attached)
+3.87, -0.56
-91.5
91.6
0.031
0.632
-63.7

HTC Sensation XL
+3.35, -0.42
-85.2
87.2
0.025
0.084
-75.1

HTC Sensation XL (headphones attached)
+3.77, -0.54
-80.2
81.2
0.072
0.569
-64.2

HTC Titan
+0.06, -0.34
-86.9
87.8
0.015
0.244
-75.5

HTC Titan (headphones attached)
+0.34, -0.18
-76.8
77.1
0.057
0.581
-56.4

Apple iPhone 4S
+0.02, -0.11
-91.2
91.2
0.0020
0.012
-93.0

Apple iPhone 4S (headphones attached)
+0.05, -0.10
-91.3
91.3
0.0068
0.071
-66.7






بازخورد تراکنشی اچ تی سی وان ویی

نمایه مشترک دوربین

اچ تی سی وان ویی به یک دوربین 5 مگا پیکسلی با وضوح 1944×2592 و ضبط تصاویر 720p video @ 30fps مجهز است که فلش ال ایی دی نیز به آن اضافه شده.

حالت دوربین وعکس برداری دارای نمایه ای مشترک است

در سمت راست دکمه های جلوه های ویژه، کلید شاتر، کلید ضبط تصاویرومیانبر گالری (آخرین عکسهای گرفته شده) قرار گرفته. ودر سمت چپ کلید تنظیمات فلش، تنظیمات کلی، و حالت عکس قرار گرفته.


نمایه دوربین اچ تی سی وان

برای گرفتن عکس فقط کافی است که دکمه شاتر را بزنیدو برای ضبط تصاویر دکمه پایینی آن را و حتی اگر هم در حال فیلمبرداری بودید در همان حال میتوانید با زدن دکمه شاتر عکسی با کیفیت بگیرید. یکی از آپشن های دوست داشتنی این گوشی حالت burst است (که در بخش گالری به اختصار اشاره ای به آن شد) وقتی که کلید شاتر را نگه می دارید چند تا عکس پشت سر هم گرفته می شود و به شما اعلام می کند که کدام یکی از آنها را ذخیره کند (البته همه آنها را نیز می توانید ذخیره کنید)

همه اینها که گفتیم خیلی عالی بود اما هنوز یه جای کار میلنگد اگر هنوز هم بخواهید یک عکس با کیفیت 5 مگا پیکسل بگیرید باید حالت واید اسکرین را غیر فعال کنید که باعث میشود خیلی سخت فایهای ویدیویی 16:9 را 4:3 مشاهده کنید.این موضوع هنگام ضبط ویدیو 720p بدتر هم خواهد شد و میدان دید در این حالت از آنچه نمایشگر به شما ارائه می دهد باریکتر خواهد بودو ودراین شرایط تنهامجبوریدکه ازحس و گمان خود کمک بگیرید.

اچ تی سی وان ویی همچنین به زوم لمسی، تشخیص چهره، ژئو تگینگ وشاتر لبخند مجهز است

تنظیم خودکار در نبود کلید شاتر سخت افزاری جایگزین خوبی به حساب می آید( که البته کلید مجازی شاتر نمی تواند اتو فوکس را فعال کند وتنها حالت burst خواهد داشت) که البته جنبه منفی آن این است که این حالت ممکن است همیشه درست عمل نکند و چاره آن کلید مجزای شاتر باشد

کلید جلوه های ویژه در پنل سمت چپ جلوهای مختلف رنگی عرضه میکنه مثل sepia, solarize و غیره. جلوهای ویژه دیگری هم وجود دارد مثل جلوهای ویژه عمق زمینه که منطقه انتخاب شده را جدا و هر آنچه خارج آن باشد را بلوری شکل می کند.

حالت عکسبرداری دارای بخش های دیگری مانند HDR photos، Panorama، portrait، group portrait، landscape، whiteboard ، close-up و نهایتا low light است





نمونه های دوربین اچ تی سی وان ویی

اچ تی سی وان ویی حالت اچ دیی آری دارد که از طریق آن نیز می توان عکسبرداری کرد. در اینجا می توانید عکسها را با حالت اچ دی آر و بدون آن مقایسه کنیدکه به نظر میاد که اچ دی آر کمی مبالغه آمیزتر است.


حالت اچ دی آر دوربین اچ تی سی وان ویی

ما از چند تا چیز کوچک عکس گرفتیم تا از تنظیمات کلوز آپ گوشی استفاده کنیم.


نمونه هایی از عکسهای کوچک گرفته شده با اچ تی سی وان ویی

مقایسه کیفیت عکس

اچ تی سی وان ویی به کلوپ 5 مگاپیکسلی ما اضافه شده تا مورد مقایسه ابزارهای سنجش دوربین ما قرار گیرد. صفحه ابزار زیر اطلاعات کافی درباره اینکه چطور از آن استفاده کنید و چه چیزی ازآن بخواهیم به ما میدهد. اچ تی سی وان وی در مقایسه با بقیه دوربینهای 5 مگاپیکسلی عملکرد خوبی داشته.


اچ تی سی وان ویی در ابزار سنجش عکس

ضبط تصویر نچندان دلچسب 720p

کیفیت فیلمبرداری وان ویی 720p در 30fpsاست که می تواند همزمان عکس هم بگیردو در حین ضبط تصاویر میتوانید از زوم لمسی و کلید نورآن نیز استفاده کنید.

تمامی فایل های ویدیویی به صورت MP4و با اینکود H.264 ضبط میشود و ویدیو های 720p بیتریت تقریبا پایینی(با دوربین 5 مگاپیکسلی) دارد و خیلی واضح است که که جزییات ظریف قربانی جبران این امر شده اما رنگ وفریم ریت همچنان در حد معقول است.

مقایسه کیفیت ویدیو

ما اچ تی سی وان وی را با دیتا بیس ابزار مقایسه ضبط تصاویر محک زدیم و آن را کنار دیگر دوربین های720p قراردادیم.

وان ویی در میان دوربین های دیگه حرفی برای گفتن نداشت اما برای کلیپ های معمولی بد نبود


اچ تی سی وان وی در ابزار سنجش فایلهای ویدیویی

فقدان death grip در اتصالات

اچ تی سی وان ویی حالت چهاربانده GSM/GPRS/EDGE و سه بانده 3G با HSDPA و HSUPA ارائه داده اما متاسفانه اچ تی سی مناسب ندیده که سرعت دقیق اطلاعات آنها را ارائه بدهد.

اتصلات بی سیم محلی این گوشی مجهز به Wi-Fi b/g/n و Bluetooth 4.0هست اما DLNA ندارد.

ما death-grip این گوشی امتحان کردیم و به مشکلی بر نخوردیم . اگر دستتان را روی پنل پلاستیکی پشت گوشی قرار بدید نشانگر های Wi-Fi افت پیدا می کنند. اما کاربر دچار افت نشانگر آنتن نمی شود.

برای اتصال به کاپیوتر گزینهای متعددی خواهید داشت مثل Charge only(فقط شارژ)، Disk drive (mass storage),، HTC Sync، USB tethering( استفاده از کامپیوتر به جای مودم) و Internet pass-through ( استفاده از اینترنت از طریق کامپیوتر). Charge only و Disk Drive از انجایی که بیشترین کابرد را دارند از بقیه گزینها ها بزرگترند.


انتخاب نوع اتصال USB * اسفاده از Wi-Fi hotspot

آخرین و مهمترین مشخصه مربوط میشود به HTC Portable Hotspot که می تواند از 8 دستگاه پشتیبانی کند شما می توانید hotspot را بوسیله WEP، WPA، WPA2 رمز گذاری کنید تا تنها برای کابر های مجاز قابل اتصال باشد و یا می توانید آن را برای همه آزاد بگزارید(که خیلی امن نیست اما به هنگام ست آپ سریع تر عمل خواهد کرد)

برای حفظ باتری در مواقعی که یادتان میرود آن را خاموش کنید این نرم افزار در صورت عدم استفاده به صورت خودکار 5 یا 10 دقیقه بعد خاموش میشود.

ICS browser توانمند

اچ تی سی وان ویی به آخرین نسخه وب بروزر اندروید مجهز است. و از آنجایی که عنوان ساندویچ بستنی را یدک می کشد میتوانید کروم ها را نیز روی آن نصب کنید.

به هر حال نمایه بروزر اغلب اوقات خارج از دید و تمام صفحه را به وب پیج اختصاص داده. شما می توانید در سمت راست بالای صفحه به منو دسترسی داشته باشید. اما اچ تی سی چند دکمه دیگر هم در پایین صفحه قرار داده است.

این دکمه ها به شما این امکان را می دهند که صفحه خاصی را در bookmarks یا reading list، saved pagesیا tab ها ذخیره کنید.

وقتی بخشی از نوشتار را انتخاب کردید می توانید آن را کپی وآن نوشته را در گوگل جستجو کنید ویا آن را در پیغام ها یا شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید.


تجربه ای متفاوت از وب گردی با اچ تی سی وان ویی

تب ها را باز دن دکمه × در سمت راست بالای صفحه می توانید ببندید و میتوانید آنها را همانند ابزار تب سوییچر به کناری بکشیدو اگر که بخواهید از History, tracking cookies گذر کنید می توانید از تب Incognito استفاده کنید.

کلید آپشن های منو، فعال/غیر فعال کردن فلش ها و دیگری نسخه دسکتاپ سایت را به جای نسخه موبایل نشان می دهد. مشخصه دیگر ICS جستجوی پیش از بارگذاری است که موجب شود سرعت کار بالا رود.

اچ تی سی وان ویی بدون کوچکترین افتی از تمامی فایل های فلش پشتیبانی میکند. بازیهای فلش بسیار عالی عمل می کنند


انجام بازیهای فلش و تماشا ویدیو های یو تیوب

نظم دهنده ها داری حالت آی کندی وکاربردی هستند


کوییک آفیس فایهای doc ، xls، وppt را پشتیبانی میکند * ویرایش یک مت ورد

شما می توانید سبک نوشتاری ورنگ را ویرایش کنیدنوشته ها رامرتب سازی ویا بر اساس لیس یا شماره دسته بندی کنید که برای یه ویراستار کافی بنظر میاد. اکسل ادیتور از ویرایش های کابردی پشتیبانی میکنه که خیلی از تلفن های همراه چنین ویژگی را ندارند

این ابزارمی تواند با Dropbox و SkyDriveتلفیق شود تا اسناد موجود بین کامپیوتر و تلفن همراه را هماهنگ ترو آسان ترکند

تقویم دارای سه نمایه متفاوت است: روزانه، ماهانه، لیست کارها و دعوتها. اضافه کردن یک رویداد خیلی ساده است حتی میتوانید برای یاد آوری زنگ هشدارنیز به آنها اضافه کنید.


نظم دهنده اصلی اچ تی سی وان ویی بهمراه تقویم

نمایه لیست کارها تقویمی دارد با ورودی هایی از گذشته تا آینده. اما لیست دعوتها تنها رویدادهایی که ضمیمه آنها دعوتنامه باشد را نشان میدهد نمایه روزانه هم در بالای صفحه پیش بینی وضع هوا را نشان میدهد.

این تقویم از تقویم های آنلاین متعدد(از جمله فیس بوک) و تقویم کامپیوتر پشتیبانی میکند. ودر هر زمان به راحتی میتوانید هر یک را که نیاز نداشید مخفی کنید.

این گوشی به ماشین حسابی با شماره های بزرگ و زیبا مجهز شده و اگر آن را در حالت افقی قرار دهید ابزارهای پیشرفته تر بیشتری مثل لگراتیم به آن اضافه میشود.


ماشین حاسب اصلی گوشی

اچ تی سی وان ویی به ساعت زنگ داری مجهز است که می تواند زنگهای متعددی را پشتیبانی کند زنگ بعضی در ساعتی خاص وبرخی بصورت دوره ای به صدا در خواهد آمد این صفحه همچین دارای تایمر نیز هست.


ساعت زنگ دار بهمراه تایمر یا زمان سنج

ساعت جهانی ( که بخشی ازابزار ساعت است)همانند گوگل دارای کره ای است که میتوانید آن را چرخانده یا نزدیک نمایید شما می توانید شهرهایی که باpin (پین) مشخص شده اند را نیز اضافه نمایید.


ساعت جهانی، نرم افزار بورس، صدا ضبط کن، و چراغ قوه

نرم افزار بورس نقل قول هایی از خبر نامه اقتصادی یاهو را به شما ارائه می دهد که میتوانید آن را در حالت لاک اسکرین قرار دهید نرم افزار ضبط صدا نیز ابزاری مفید برای یادداشت برداری های صوتی به حساب می آید. نر افزار آب هوا هم با یک کلیک پیش بینی های آب وهوایی یاهو را برای شما نمایان می کند.

ابزار چراغ قوه مختص اچ تی سی هم وجود دارد که با استفاده از نور ال ایی دی سه حالت نور را ارائه می کند.

فروشگاه بازی وهاب اچ تی سی

فروشگاه بازی اچ تی سی دارای بخش های متنوعی همچون طبقه بندیها، بهترین های خریدنی، بهترین های رایگان و غیره است. این نرم افزارها عمدتا دارای screenshot یا تصویری از بازی (برخی نیز دارای دمو )هستند. که بوسیله آن می توانید بدانید که قبل از نصب گوشی شما چه نمایه ای خواهد داشت. شما حتی میتوانید نظرات ،رتبه بندیها، تعداد دفعات دانلود و غیره را نیز بررسی کنید تا ببینید که نرم افزار مد نظرتان ارزش خرید دارد یا نه.


فروشگاه بازی گوگل

فروشکاه اندروید پر است از نرم افزار های کاربردی مثل فایل منیجر، ابزار های مسیر یابی، نرم افزار های اجرای فایل های نوشتاری و غیره

نمی توا ن اچ تی سی هاب را فروشگاهی کامل نامید اما میتوان آن را منبعی خوب برای wallpapers( دیوار نگاره ها) و تنظیمات زنگی همچون زنگ گوشی وهشدار به حساب آورد.


اچ تی سی هاب منبعی برای تنظیمات به حساب می آید

گوگل مپ و مسیر یاب اچ تی سی به شما کمک میکند تا مسیر تان را پیداکنید

اچ تی سی وان ویی به یک جی پی اس پیش فرض مجهز است که ظرف چند دقیقه حتی در صورت خاموش بودن جی پی اس شما را پیدا خواهد کرد اگر تنها نیاز شما این باشد که بدانید در کجا قرار گرفتید میتوانید از ابزار های بسار سریع مانند Cell-ID و Wi-Fi استفاده کنید.

اما خیلی عجیب است که اچ تی سی وان ویی فاقد قطب نمای دیجیتالی است شاید خیلی مهم بنظر نیاد اما این بدان معنا است که حالت قطب نمای خیابان نیز غیر فعال است

گوگل مپ پایه ثابت بسته های نرم افزاری اندروید به حساب می آید که ما پیش از این بارها در باره آن صحبت کردیم


گوگل مپ یایه ثابت پلت فرم اندروید به حساب می آید

اچ تی سی وان ویی به مکان یاب اچ تی سی نیز مجهز است این نرم افزار با همکاری شرکت TomTom ( به عنوان تولید کننده) و Route66 (به عنوان عرضه کننده نقشه ها) تولید شدهاست.

به وسیله مکان یاب اچ تی سی میتوانید نقشه کشورها را به صورت رایگان دانلود کنید و یا بوسیله جستجو آنها را ذخیره کنید. اما گل سر سبد این مکان یاب این است که شما حتی در حالت آف لاین نیز می توانید فاصله مسیر های جدید را تخمین بزنید



مسیر یاب اچ تی سی

این مسیر یاب دارای راهنمای صوتی است که برای استفاده از آن باید لایسنس آنرا بگیرید مدل وان اس دارای نسخه 30 روزه مسیر یاب جهانی است لیسانس دایمی برای ساکنین غرب اروپا در حدود 40 یورو و برای آمریکایی ها در حدود30 دلارهزینه در پی خواهد داشت میتوانید آنها را به صورت ماهیانه یا سالانه نیز خرید کنید. همچنین متوانید اطلاعات ترافیکی و دوربین های سرعت سنج را هم به آن اضافه کنید(که چیزی معادل 10 یورو دیگر برای اروپایی ها هزینه خواهد داشت) انتخاب صداهای مختلف رایگان است

مکان یاب اچ تی سی دارای نمایه دو بعدی و سه بعدی است که بسیار مناسب است چون چشم انداز بهتری از آنچه در پیش روی شماست ارائه می دهد کارکرد آن هم به آسانی استفاده از گوگل مپ و POI و ساختمان های سه بعدی آن است .

حالت زوم بشکونی در هر دو حالت دو بعدی وسه بعدی کار می کنه می توانید قطب نمای آن هم روشن کنید. اگر چه در ابتدا موج دار بنظر میاد که بخاطر جلو گیر ی از لرزش ( با نظر گرفت اینکه قطب نما های دیجیتال ابزارهای دقیقی به حساب نمی آیند)است. با حالت دوانگشتی می توانید تصویر را بچر خانید.


دانلود کردن نقشه ها وصداها

گفته های پایانی

اچ تی سی با سری وان در بهترین شرایط قرار گرفته و نیازی نمیبینم که الکی اشکال تراشی کنیم.

اچ تی سی وان ویی دارای ساختاری همانند دیزایر است اما ساختار واقعی دی ان ای آن را می توان در سری لجن وهیرو جستجو کرد.

شاید برای برخی اینگونه به نظر آید که وان ویی نیز مانند دیگر محصولات سری وان به نقطه بن بست رسیده و به جای نوآوری ابدعات گذشته را تکرار می کند اما به عقیده ما استفاده مجدد از نمونه های کلاسیک آنچنان جلوه بدی ایجاد نکرده مثلا اچ تی سی وان عمدتا مورد علاقه کسانی است که خاطره چندانی از اچ تی هیرو در ذهن ندارند.

کسانی که اچ تی سی لجند را یک مدل کلاسیک قلمداد می کنند باید بدانند که وان ویی در سال 2010 جیگاه خوبی را بدست آورده


HTC Desire S

برخی می گویند اچ تی سی وان ویی دارای رقبا ی دو هسته ای بسیاری است بخصوص سونی که قصد دارد دوباره بر ای خود نامی دست وپا کند.

اکس پریا سولا و اکسپریا یو شاید بزرگتریت تهدید به شمار آیند هر دوی آنها صفحه FWVGA دارند اکسپریا یو 3.5" اینچ و اکسپریا سولا 3.7"اینچ است هر دو دارای پردازنده های دوهسته ای هستند همچنین به فن آوری لمس شناور و NFC نیز مجهزند. شاید اکسپریا سولا از لحاظ قیمتی گران تر باشد اما اکسپریا یو تقریبا هم قیمت اچ تی سی وان ویی است شاید مزیت بزگ وان ویی این باشد که دارای ICS است


Sony Xperia sola • Sony Xperia U

ال جی اپتیمس ال 7 دارای صفحه بزرگ 4.3" اینچی و قدرت ضبط تصاویر باکیفیت 1080pاست که البته به ICS نیز مجهز است ال جی اپتیمس ال 5 اگر چه قدرت کمتری نسبت به وان ویی دارد اما از لحاظ قیمتی جایگاه ویژه ای دارد.


LG Optimus L7 P700 • LG Optimus L5



سامسونگ دو هسته ای ایس 2 با سرعت عجیب 800 MHz یکی از جدید ترین رقبا برای وان ویی به حساب می آید که البته لانچرآن با عنوان نا زنجبیلی و بدنه پلاستیکی آن به هیچ وجه به پای وان ویی نمی رسد اما می تواند با رسیدن ICS جایگاه بهتری برای خود دست وپا کند. سامسونگ گلکسی اس نیز می تواند جزو رقبا باشد اما نسبت به وان ویی کمی گران تر است


Samsung Galaxy Ace 2 I8160 • Samsung I9070 Galaxy S Advance • Samsung Galaxy W I8150

ویندوز فن تهدیدی دیگر برای اچ تی سی وان ویی به حساب می آید واصلا دوست ندارد که مغهور نوکیا لومیا 710 و 800 شود هر یک از آنها دارای صفحه 3.7" وپردازشگر 1.4 GHz با عنوان کژدم هستند این دو گوشی به LCD و AMOLED و دوربینی باوضوح 5 و 8 MP مجهز است که البته سیتم عامل گوگل حاشیه امنی خوب برای این گوشی به حساب می آید.




Nokia Lumia 710 • Nokia Lumia 800

ما اصلا دوست نداریم که سیاه نمایی کنیم . اچ تی سی وان ویی گوشی هوشمند و جذابی به حساب می آید خیلی از اعضای گروه ما بر این عقیده اند که وان ویی قشنگ ترین گوشی سری وان است و چون از سیستم دو هسته ای بهره گرفته که از قدرت نسبتا بالایی نیز برخوردار است اما واقعا هیچ چیز نمی تواند به پای تنه فلزی و یک تیکه جذاب آن برسد.