انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: مرسدس S کلاس مدل 2014 رونمایی شد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
مجله ماشین» - سرانجام شب گذشته مرسدس s کلاس مدل 2014 در هامبورگ آلمان رونمایی شد. مسئولیت انقال این خودرو به هامبورگ بر عهده شرکت باربری دی اچ ال بود. با توجه به لوکس بودن این خودرو، مراسم رونمایی در سالن تحویل هواپیما ایرباس a380 برگزار شد.









با مشاهده تصاویر s کلاس جدید، زیبایی و قدرت را به وضوح می‏توان احساس کرد. چراغ‏های led جلو و عقب، پنجره جلو رادیاتور بزرگ، خطوط چوبی روی رودری‏ها، سقف شیشه‏ای بزرگ، دهنه‏های اگزوز و پیستون‏های ترمز، از ویژگی‏های ظاهری زیبای آن هستند، ضمناً تغییراتی که نسبت به نسل قبل کد w221 در گلگیرها اعمال شده، نسل نو این کلاس را بیش از پیش لوکس جلو می‏دهد.










مدل s 550 4matic در ماه سپتامبر و مدل s 63 amg 4matic در ماه اکتبر عرضه خواهد شد. آنچه در تصویر مشاهده می‏کنید نسخه استاندارد بوده و البته قرار است مدل کشیده آن (مدل‏هایی با فاصله بیشتر بین دو محور که معمولاً با نام l از مدل پایه متمایز می‏شوند) در قالب مدل‏های دودر و کروکی نیز تولید شود. مدل کشیده‏تر برای جایگزینی با میباخ 57 تولید و احتمالاً با نام «پولمان» به جهانیان معرفی خواهد شد.







برای نخستین‏بار در تاریخ ساخت کلاس s، تحقیقات اولیه بر پایه نوع کشیده صورت گرفته است، زیرا مدل‏های این کلاس از مرسدس‏بنز در کشورهای بسیاری از قبیل ایالات‏متحده، چین یا ژاپن از وجهه عالی، پایدار و محکمی برخوردار هستتند و بر خلاف اروپا و آمریکای شمالی، مالکین آن‏ها اغلب خودشان رانندگی نمی‏کنند. با توجه به در نظر گرفتن انبوه سیستم‏های ایمنی و رفاهی که در این کلاس و برای سرنشینان عقب تعبیه شده، می‏توان آن‏ها را در فضایی مانند قسمت first class هواپیما تصور کرد!







دسترسی راننده به امکانات و ادوات تعبیه شده، در خور توجه بوده و به هیچ‏وجه کمبودی حس نمی‏شود. این امر به روشنی نمایانگر اهمیت رفاه راننده در هنگام سفر است تا همواره از بهترین شرایط فیزیکی و روانی برخوردار باشد و درصد امنیت به واسطه افزایش دقت، تمرکز و آرامش او بالا برود. بد نیست بدانید تحقیقات نشان داده قلب انسان در کلاس s چند بار در دقیقه آرامتر از حد معمول می‏تپد و به تعبیر «جرمی کلارکسون» مجری برنامه «تخت گاز» اگر یک کلاس s داشته باشید بیشتر عمر می‏کنید! بگذریم.






طراحی داخلی جدید این کلاس تجسم یک ماشین کلاسیک، بی‏سر و صدا و در عین حال فوق مدرن را در ذهن به وجود می‏آورد. فضای روشن داخل از ظرافتی خاص در سبک و طراحی نشأت گرفته است، در کنسول وسط و داشبورد از چوب بهره گرفته شده و طراحی صندلی‏ها، رودری‏ها و تمامی اداوات کنترلی قسمت عقب، همانند قسمت جلو از بالاترین استاندارد و کیفیت برخوردار هستند. علاوه بر این برای نفرات عقب امکانات جداگانه و کنسول وسط حرفه‏ای تعبیه شده که روی خود ترکیبی از امکانات رفاهی از قبیل تلفن، جعبه اشیاء، میز تاشو و . . . را قرار داده‏اند.







صفحه کیلومتر شمار و همچنین مانیتور سیستم انحصاری command نسبت به نسل قبل تغییراتی را تجربه کرده و از معمولی بودن این قسمت کاسته شده است. در نسل جدید، این سیستم به دو نمایشگر به اندازه‏های 3/12 اینچ (7/30 سانتی‏متر) مجهز شده که به واسطه وجود آن‏ها، فضای جلو بسیار مدرن‏تر از قبل احساس می‏شود. صفحه نمایش کیلومتر شمار (سمت چپ) که در مقابل راننده قرار داده شده، اطلاعات مورد نیاز را نمایش داده و صفحه نمایش سمت راست (مربوط به سیستم command) نیز، اطلاعات مربوط به سرنشین و راننده و تنظیمات مربوط به سیستم‏های داخلی اتومبیل را به اطلاع می‏رساند.







صندلی‏های جدید و سیستم‏های به‏کار گرفته شده، نسل نو این کلاس را وارد عرصه جدیدی می‏کند. سیستم ماساژ انرژی‏زا، طوری برای صندلی‏های این کلاس طراحی شده که شبیه ماساژ با سنگ داغ است! چنانچه اطلاع داشته باشید، با قرار دادن سنگ داغ روی بدن، گرما تا درون جسم انسان نفوذ کرده و حسی بسیار آرامش بخش جهت رفع خستگی را به وجود می‏آورد. این سیستم توسط ۱۴ دسته ماساژ دهنده در درون تشک صندلی‏ها و در قالب شش برنامه عمل می‏کند. سامانه خنک‏کننده فعال در داخل صندلی‏ها، از دیگر امکانات جدید به شمار می‏رود. امکان انتخاب ۵ برنامه مختلف در صندلی‏های عقب نیز مهیا شده که یکی از آن‏ها، قابلیت زاویه‏دار شدن پشتی صندلی عقب تا 5/43 درجه است.







یکی دیگر از سیستم‏های رفاهی که برای نخستین بار در این کلاس به‏کار گرفته شده، تجهیز زیر آرنجی‏ها و وسط رودری‏ها به سامانه گرمکن‏ است! نفرات جلو در صفحه نمایش جلو و نفرات عقب نیز به‏ وسیله صفحه کنترل از راه دور و یا صفحه نمایش عقب، می‏توانند درجه حرارت را به دلخواه خود تنظیم کنند.
قفل کمربندهای ایمنی صندلی عقب، به‏ وسیله موتور الکتریکی و به‏طور خودکار به بالا یا پائین حرکت می‏کند. یکی از سیستم‏های جالب که در هیج اتومبیل دیگری تعبیه نشده، کمربندهای ایمنی مجهز به کیسه‏ هوا است. این کیسه با ضخامت کم در زیر کمربندها قرار دارد و در زمان تصادف، در جهت کاهش فشار و آسیب به بدن، باد شده و فضای نرمی توسط آن برای بدن بوجود می‏آید. نشیمنگاه صندلی به‏صورت استاندارد از کیسه هوا برخوردار است، اینکار باعث می‏شود که از حرکت بدن راننده در زیر کمربند در هنگام تصادف جلوگیری شده و بالاترین سطح ایمنی برای وی فراهم آید. این سیستم به همراه سامانه پیش ایمنی pre-safe عمل می‏کند. سیستم بهینه شده و نسل جدید کنترل بدنه اتومبیل به نام magic body control، به کمک دوربین جلو اتومبیل، وضعیت سطح جاده را به کمک فنرها انتقال می‏دهد و کمک فنرها، بسته به این اطلاعات، وضعیت خود را تغییر می‏دهند.







سیستم تهویه از نوع خودکار ترموترونیک با امکان تنظیم برای هر نفر در اتومبیل مهیا شده و میزان پاشش باد نیز در سه نوع مختلف و قابل تنظیم در دسترس قرار دارد. برای نخستین‏بار در دنیا و در کلاس s مرسدس‏بنز، سیستم عطر پراکنی فعال به‏کار گرفته شده که در آن، تغییر رایحه نه به‏طور کامل انجام می‏شود و نه مولکول‏های عطر به نسوج پارچه و سطوح داخل اتومبیل نفوذ می‏کند. سیستم تهویه نیز نسبت به قبل بهینه شده و هوای ورودی به داخل کابین بیش از پیش فیلتر و یونیزه می‏شود. با ترکیب مراحلی که روی هوای ورودی اعمال می‏گردد، ویروس‏ها و باکتری‏های موجود در هوا غیر فعال شده، هم‏زمان یون‏های منفی اکسیژن نیز شارژ می‏شوند و این عمل، هوای ورودی را تازه می‏کند.







سیستم چند رسانه‏ای جدید در این کلاس به‏طور کامل به روز شده و سرنشینان به‏طور جداگانه و هم‏زمان می‏توانند از آن استفاده کنند. برای اولین بار در s کلاس، سیستم باس جلو در داخل شاسی جلو و کنار قرار داده شده، به‏طوریکه قسمت شاسی‏های جلو و کنار به شکل قوطی هستند و از این فضا به اندازه 40 لیتر برای نصب ووفرها استفاده شده است.
به گزارش وب سایت «مجله ماشین»، صدها نفر از برنامه‏نویسان در سطح جهانی به تقویت زیرساخت و بهینه کردن برنامه نرم‏افزاری سیستم جدید command مرسدس‏بنز کمک کرده‏اند که شامل 30 میلیون خط برنامه نویسی شده است. این سیستم از هسته پردازشگر «اینتل اتم» که در حال حاضر در رایانه‏های همراه جدید نیز به‏کار گرفته می‏شود، بهره می‏برد. وسعت و تنوع امکانات چند رسانه‏ای در نسل نو کلاس s، این اتومبیل را به مرکز ارتباطات بدل کرده است.
هر نفر در خودرو به‏طور مستقل امکان استفاده از امکاناتی مانند رادیو، تلویزیون، اینترنت، ناوبری ماهواره‏ای، پخش dvd، اتصال usb و . . . را دارد. از دیگر امکانات این کلاس، قابلیت کنترل امکانات صندلی‏های دیگر توسط راننده است که او را قادر می‏سازد به وسیله نمایشگرها و گوشی‏های سرنشینان، با آن‏ها ارتباط برقرار کند.
به هر حال نمی‏توان انکار کرد که بسیاری از نوآوری‏های رفاهی و تکنولوژیکی که امروزه در اغلب اتومبیل‏ها بکار می‏رود، نخستین‏بار در یکی از مدل‏های کلاس s نصب شده‏اند. نسل نو این کلاس نیز دقیقاً بر اساس فلسفه مؤسس این شرکت یعنی «یا بهترین یا هیچ» شکل گرفته و آماده است تا موفقیت‏های پیشینیان خود را، قدرتمندتر از همیشه تکرار کند.
ممنون جالب بودش ولی طولانیSleepy
خییلی طولانی بود وعکسم نداشت
مرسی اما اگه عکسشم بزاری ممنون میشمExclamationSmileSmile