انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: رانندگی در اقشار مختلف - قسمت اول
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
در این مقاله علمی میخوام تحلیلی اجمالی در رابطه با فرهنگ و طریقه رانندگی در بعضی از قشور ( جمع اقشار ) جامعه داشته باشم . این مطلب در دو قسمت به سمع و نظر دوستان میرسه .

1 – راننده های محترم تاکسی
2 - خانمهای محترم
3 - پیرمردها و پیرزنهای محترم
4 - پسران جوان مدعی
5 - جوانان جواد

– مسافر کشان گرامی :

- شناسایی ومشخصات ماشین : ماشین افراد مذکور کاملا" مشخصه و احتیاجی به شناسایی نیست . ( تاکسی )

- طریقه سوار شدن : فشنگی ، به عبارتی تیز و فرز

- طریقه استارت و شروع به حرکت ماشین : در هنگام روز و زمانی که خیابانها شلوغ است هیچ تاکسی خاموش نمیباشد بنابراین موردی وجود ندارد .

- طریقه دور زدن و یا نگهداشتن اتومبیل : در رابطه با اینگونه رانندگان این نکته حائز اهمیت است که برای آنها در بین جهات اصلی به هیچ عنوان سمت چپی وجود نداره و فقط سمت راست قابل شناسایی هست . خدا نکنه درهمین سمت راست مسافر مانندی ببینن اگر 120 تا هم سرعت داشته باشن با تمام وجود خودشون به اون شبه مسافر میرسونن ، حالا کجا هستن و در چه موقعیتی مهم نیست ، میخواد تو اتوبان باشن ، میخواد سمت راستشون ماشین باشه یا نه ، دوچرخه جات هم که اصلا هیچی اونا به حساب نمیان و از روی اونها برای رسیدن به مقصدشون عبور میکنن ، این آینه قدی هایی هم که جلو آویزون میکنن با اینکه توش 10 تا ماشین میبینن که پشتشون صف کشیده ولی باز هم اثری نداره .

گاهی اوقات تاکسی ها سر چهارراه به چراغ قرمز برخورد میکنند ، جالب موقعی هست که یک مسافر اونطرف چهارراه منتظر تاکسی هست و همزمان 3 یا 4تا تاکسی هم پشت چراغ ، به محض زرد شدن چراغ دیگه تاکسیها رو نمیبینی ، آنچنان رقابتی به وجود میاد برای رسیدن به مسافر که حاضرم شرط ببندم تو خط استارت مسابقات فرمول یک همچین استارتهایی کم دیده میشه و این وسط کسانی که بین راه هستن قربانی این تاکسیها هستن چه بسا خود مسافر بیچاره هم به سوار شدن نرسه مگر اینکه جنازش از در زیر تاکسی بیاد تو !!!!

در صنف تاکسیرانان راهنما زدن و یا داشتن چراغ ترمز جرم هست و هر راننده تاکسی که از اینجور چیزا داشته باشه تازه کار و آماتور هست .

تاکسی ها 5 در دارند و همیشه باید مراقب پیاده شدن مسافرین از هر کجای آن باشید.

نکته ریزی که احتمالا" دوستان اهل موسیقی به اون پی بردن اینکه هر راننده تاکسی برای خودش بوق مشخصی داره و در یک دوره زمانی معین اونو مینوازه حالا میخواد برای مسافر باشه یا اصلا" مسافری هم در کار نباشه !! این مدل بوق انحصاری هست و رانندگان به اقتضای میزان اعصابی که دارن در اکتاوها و میزانهای مختلف و با تمپوهای مختلف این بوق رو به صدا در میارن .

ایستادن به صورت دوبله و سوبله و حتی چوبله و یا دقیقا" سر تقاطعها و یا جاهایی که نباید بایستن هم که طبیعی هست و کی جرات داره حرف بزنه ؟!

طرح جدیدی هم که کم کم داره قانون میشه اینکه اگر 10نفر هم تو تاکسی باشن اما مسافر دربستی به تور راننده بخوره تمام مسافران باید لطف کنن و پیاده بشن !

رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی واجب و الزامی است به استثنا تاکسیهای محترم

با وجود بودن تاکسیهای محترم هرگز به فکر آرامش در رانندگی نباشید . زیرا در لحظه ای بسیار شیرین و دلنوازی که شما مشغول رانندگی در یکی از بزرگراههای زیبای شهر به همراه گوش دادن به موسیقی ملایم و مورد علاقتون هستین و با سرعتی مطمئن در حال طی طریق در سمت راست اتوبان در حرکتید و همینطور که از یک غروب زیبا لذت میبرید ناگهان یک عدد تاکسی در سمت چپ شما ظاهر میشه که ناگهان ( دوباره) یک مسافر هم همونجا سمت راست شما سبز میشه . کاملا مشخصه که چه اتفاقی میفته ، بی برو برگرد راننده تاکسی محترم با همون سرعت میپیچه رو ماشین شما و به محض رسیدن به مسافر دقیقا" جلو ماشین شما ترمز میزنه و نگه میداره ، بله اینجاست که شما باید هنر رانندگی خودتون رو به نمایش بزارین و یه جوری ماشینتون جمع کنین که نه به تاکسی بخورین نه به مسافر ، نه برین تو جدول کنار خیابون و نه یهو برین وسط بزرگراه تا خدایی نکرده ماشینهای پشت سر به شما بنوازن .

هشدار : هر گونه ماشین به رنگ زرد و یا قرمز و اخیرا" سبز نشاندهنده خطر میباشد . مراقب باشید .


--------------------------------------------------------------------------------

2 – خانمهای محترم

- شناسایی : یک عدد خانوم از سن 30 به بالا و تحقیقا" متاهل

- مشخصات ماشین : داخل ماشین معمولا" خوشبو کننده و یک عدد عروسک پیدا میشه مگر اینکه صاحب اون ماشین همسن مادر بزرگ بنده باشه و نکته قابل تمایز اینکه معمولا" ماشین تمیز هست .

- طریقه سوار شدن و نشستن : معمولا" اول در کمک راننده باز میشه بعد در راننده . علتش هم به خاطر اینه که خانم راننده همیشه همراهشون چیزهایی دارن که به خاطر حجم بالا باید در صندلی کنار قرار بگیرند . این نوع چیزها شامل : یک الی سه عدد بچه قد و نیم قد ، نان به مقدار حداقل 10 عدد ، سبزیجات از نوع سبزی خوردن و سبزی قرمه ، میوه جات ، سیب زمینی و پیاز به میزان لازم ، چادر یا کیف و یا پالتو ، هندوانه به شرط چاقو ، لوستر و لوازم لوکس خانه !! ، موبایل !!! ( لازم به ذکر است که موبایل اونقدر حجیم نیست که نیازی باشه از در بغلی به داخل ماشین برده بشه ولی از اونجا که خانومهای محترم شرطی شدن ، در صورت نداشتن هیچ شی دیگری ناچارا" موبایلشون و یا کیف کوچولو دستیشون رو از اون یکی در داخل ماشین میذارن .)

زاویه نشستن پشت فرمون ماشین 85درجه و دو دستی فرمون میچسبن به طوری که جهت عوض کردن دنده به مشکل میخورن



- طریقه استارت زدن و حرکت ماشین

در این قشر از جامعه ارکان بسیار نمایانی وجود داره که به راحتی میشه پی به مونث بودن راننده محترم برد .

الف ) ابتدا استارت........... و ماشین زارتی به جلو میپره( هیچ ایرادی نداره چون ماشین رو خلاص نکرده بودن )

ب – بالاخره ماشین روشن میشه و حالا قصد حرکت دارن ولی با یه سکته خفیف ماشین بیچاره خاموش میشه ( طوری نیست گاز و کلاج با هم هماهنگ نبود )

پ – ماشین روشن ، سپس راهنمای سمت چپ روشن و پس از خرطی تو دنده گذاشتن یهو با سرعت شروع به حرکت میکنه ( طوری نیست از هول اینکه ماشین مجدد خاموش نشه این سری گازش زیاد میشه )

ت – دنده عوض میشود ( بیچاره ماشین هرسری دندش عوض میشه یه صدای ناهنجار و سپس یک دکه اساسی میخوره )

ث – سر پیچ و گردش به چپ با همون سرعت اولیه ( آخه هنوز میترسه ماشین خاموش کنه و پاشو از رو گاز برنمیداره ، یاد چارلی چاپلین بخیر یادتون هست چطوری سر پیچا یه پاش میرفت بالا ؟! )

ج - تو خیابون با فاصله 200 متر با ماشین روبرویی یهو میزنه رو ترمز ( تجربه گاز دادن براش تلخ بود و فهمیده که باید با ماشین روبرویی فاصله داشته باشه و با این کار فاصلش حفظ میکنه ، این رو همیشه در خاطر داشته باشین که خانومها افرادی محتاط و ریز بین و آینده بینی هستن و هر زمان بی جهت ممکن است در وسط خیابان توقف و یا یهو سرعتشون افزایش پیدا کنه . فقط بیچاره ماشینهای پشت سر که باید شاهد توقف بی مورد و بیجا خانوم باشه و چه شود روزی که چراغ ترمز خانوم هم ایراد داشته باشه !؟ )

چ – راهنما همچنان از بدو حرکت مشغول خاموش روشن شدن است و از پیچها قبل کار میکنه ( ایرادی نداره در طول مسیر حتما" به پیچ خواهد خورد و مطمئنا"اونجا لازم میشه )

ح - خانومها در ترافیکها بسیار نمایان هستن مخصوصا" اگر ماشینشون جزو ماشینهای سست کمک باشه یعنی ماشینهایی که کمک فنرشون زیادی نرمه مثل پراید ) ماشینی که دیدین داره میرقصه و به قول بر و بچه های اتومبیلران قایقی میزنه ، شک نکنین که رانندش خانومه . خیلی وقتها هم که ماشین به کرات و دفعات زیاد خاموش میشه .

خ- خدا اون روز نیاره که پشت سر یک خانوم در ترافیکی با شیب معکوس گیر کنید ( همون سر بالایی منظورمه ) باید با جلو پنجره ماشینتون رسما" خداحافظی کنین و هیچ ادعایی هم نداشته باشین چون کاملا" حق با خانوماست

د- پارک کردن خانومها بسیار زیبا و منحصر به فرد است به نوعی که زبانزد خاص و عام هست مخصوصا" اگر از نوع دوبلش باشه . به به . ( غریب به 50 بار ممکنه ماشین بره عقب بیاد جلو و آخر هم 1 متر از جدول فاصله داره ، خودم غریب به 20 بار به تقاضای خانوما ماشینشونو براشون پارک کردم ، تا جایی که تصمیم گرفته بودم اصلا" بزنم تو این کار ، کنار خیابون واستم ماشین پارک کنم .... )

ذ- اگر دیدین ماشینی بر کوچه محل سکونت شما و یا خیابانهایی با عرض کمتر از 30 متر به صورت عمود راه را قطع نموده ، بدون شک بدانید که راننده آن خانوم میباشد . به علت عوض کردن 180درجه ای مسیر و عدم فرمانگیری دقیق معمولا" این گیر ایجاد میشود که چه بسا بسیار خطرناک و ترافیک ساز است . طی بوقهای ممتد و سر و صداهای ایجاد شده ، خانوم سریعا" هول کرده و در جا میزند اما به محض خلاص شدن از معرکه سر خود را تا تنه از ماشین بیرون آورده و ناسزا میگوید و شعور کلیه ماشینهای حاضر در صحنه را زیر سوال میبرد ( با استفاده از واژه نامانوس بیشعورها )

تعداد بندهای این قسمت انقدر زیاد هست که حروف الفبا در مقابلش ناچیز است و حرفی برای گفتن ندارند بنابراین به همین سطور بسنده مینمایم ، لذا بیخیال

نکته آموزشی مربوط به این قسمت : فاصله خود را با خانومها حفظ کنید و مطلقا" نذارین از حد مجاز کمتر بشه زیرا خطرش ناک است ، هرگونه چپ نگاه کردن و یا زمزمه کردنی که منجر به مشکوک شدن خانوما بشه مساوی با عدم شعور شماست زیرا ... زشته ، بده


--------------------------------------------------------------------------------

3 - پیرمردهای محترم و عزیز

ابتدا شناسایی جناب پیرمرد و خانوم پیرزن : ایشان دارای قامتی خمیده و احتمالا" دارای عصا بوده و 98درصد انها دارای عینکهایی با فرم بزرگ میباشند .

مشخصات ماشین : ماشین ایشان اکثرا" از مدلهای قدیمی بنز – تویوتا و کلا ماشینهای تولید خارج از کشور مدل دوران رنسانس میباشد

طریقه سوار شدن و نشستن : ابتدا به دنبال سوئیچ ماشین گشته و بعد از طی زمانی غریب به 15دقیقه موفق به یافتن آن میشوند که داخل جیب کوچک کیف و یا کتشان بوده است . بعد از گشایش در به سختی سوار ماشین شده و سپس مشغول باز کزدن قفل فرمان میشوند ( قفل فرمان رکن اصلی ماشین است و بی آن ممکن نیست ، پس لطفا عجله نفرمایید و اجازه بدین قفل را با خیال راحت باز کنند ) بعد از عملیات فوق ماشین استارت میخورد

زاویه نشستن این افراد کمتر از 80درجه هست به طوریکه معمولا سر بسیار نزدیک قربیلک فرمان قرار دارد .



طریقه استارت و شروع به حرکت ماشین : به آرامی دنده را یک کرده و با احتیاط فراوان و به صورت نیم کلاج حرکت میکنند و تا زمانی که 150درصد مطمئن نباشند که در فاصله 20متری آنها موجود زنده ای پر نمیزند محال است که کلاج را ول کنند و یا دنده را تعویض نمایند . معمولا" این ماشینها عملا" سه دنده دارند و حداکثر سرعتی که در این مدت به خودشون دیدن 75km بوده که آن هم احتمالا" یا هواس راننده پرت بوده و یا به علت دیسک کمر پا قفل شده و ناخواسته به این سرعت رسیده است .



طریقه دور زدن و یا نگهداشتن اتومبیل : برای گردش به چپ ابتدا آینه ها را بارها و بارها نگاه کرده و سپس با سرعت 50 کیلومتر که استاندارد حرکتی ایشان میباشد از منتهی علیه سمت راست خیابان به سمت چپ طی طریق میکند . در این مرحله ماشینهای پشت سر باید رعایت سن و سال رابکنن (چون حاجی مطلقا" نه از سرعت خود کم میکنه نه اضافه) حتی در بعضی مواقع با زاویه ای حدود 75درجه به اونور خیابون حرکت میکنند . در مورد راهنما زدن هم لازم به ذکر است که گاهی در هنگام پیچاندن فرمان دستشون به دستک راهنما خورده و روشن میشود که اکثرا" این اتفاق می افتد چه بسا در مواقعی برف پاک کن ماشین هم به آن اضافه میشود .



نکته مهم : شما در هر حالت و هر مکانی هستید و متوجه راننده مسنی شدید شکیبا باشید و از انجام دادن عملیاتی چون بوق زدن ، چراغ دادن ، صداهای ناجور درآوردن ، زبونم لال فحش دادن و بال بال زدن بپرهیزید زیرا به محض دیدن هر یک از کارهای شما سرعت ماشین کمتر شده و احتمال خاموش شدن و یا انحراف آن فراوان است .

پایان قسمت اول

وای مردم از خنده Big GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig Grin
(13-02-2012، 21:24)MR_mamali نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[ -> ]
وای مردم از خنده Big GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig Grin

سپاس یادتون نرهDodgyDodgyDodgyAngryAngryAngry