انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: گزارشی از تبلت‌های‌ رونمایی شده در برلین
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
گزارشی از تبلت‌های‌ رونمایی شده در برلین 1
نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی برلین ۲۰۱۱ از ۲ تا ۷ ماه سپتامبر با حضور شرکت‌کنندگانی از بیش از ۱۰۰ کشور دنیا در آلمان برگزار ‌شد.

به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امسال هم غول‌های فن‌آوری جهان تازه‌ترین محصولات خود را در نمایشگاه برلین به نمایش گذاشته‌اند. در این گزارش به معرفی چند تبلت شاخص که در این نمایشگاه رونمایی شدند پرداخته می‌شود.

گالکسی تب ۷٫۷ سامسونگ

سامسونگ یک تبلت جدید دیگر از سری گالکسی تب به نام گالکسی تب ۷٫۷ رونمایی که دارای صفحه نمایش ۷٫۷ اینچی است.

گالکسی تب ۷٫۷ نسبت به گالکسی‌ تب‌های پیشین فشرده‌تر است و دارای پیشرفته‌ترین امکاناتی است که در سری گالکسی به کار رفته است.

این تبلت دارای یک پردازنده دو هسته‌یی ۱٫۴ گیگاهرتزی و صفحه نمایش سوپر Amoled با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ است.

طول عمر باتری گالکسی تب ۷٫۷ نزدیک به ۱۰ ساعت با یک بار شارژ کردن است. سامسونگ این تبلت را با سیستم عامل اندورید هانیکام ۳٫۲ عرضه می‌کند.

از سایر امکانات گالکسی تب ۷٫۷ می‌توان به وای‌فای، وزن ۳۳۵ گرم (۵۰گرم سبک‌تر از گالکسی تب اصلی)، ضخامت ۷٫۸۹ میلیمتر (در مقایسه با گالکسی تب ۱۲ میلیمتری)، کارت میکرو اس.دی و بلو ری پلیر اشاره کرد.

انتظار می‌رود تا قبل از سال ۲۰۱۲ این محصول وارد بازار شود.

دو تبلت اندرویدی سونی

سونی هم دو تبلت را که از پیش قول داده بود و بسیاری منتظر آنها بودند را در نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی برلین ۲۰۱۱ رونمایی کرد.

مشخصات تبلت اول به نام سونی تبلت پی (Sony Tablet P) عبارتند از وزن ۳۷۰ گرم، رم ۵۱۲ مگابایت، چهار گیگابایت فضای داخلی با دو گیگابایت مموری کارت SD و قابلیت وای‌فای و سازگاری با ۴G.

هر دو تبلت Tablet P و Tablet S یا همان S1 پرازنده تگرا ۲ را به همراه دارند. دوربین‌های جلو ۰٫۳ مگاپیکسلی خواهد بود. تبلت اس یک گیگابایت رم دارد و وزن آن نیز ۶۰۰ گرم است و در ظرفیتهای ۱۶ و ۳۲ گیگابایت به فروش خواهد رسید.

تبلت‌های سونی با سیستم عامل اندورید ۳٫۰ در پاییز امسال به بازار آمریکا وارد می‌شوند تا رقابتی تنگاتنگ با آی‌پد داشته باشد.

تبلت اس یک تبلت ۹٫۴ اینچی با تمرکز بر مدیاست که یک دوربین در قسمت جلو و یک دوربین در قسمت پشت دارد و به صورت ۲ مدل Wi-Fi + 3G و مدل فقط Wi-Fi عرضه خواهد شد.

صفحه نمایش آن از نوع IPS و با تکنولوژی TruBlack با موتور گرافیکی براویاست؛ این تبلت دارای کارت خوان حافظه SD بوده و از لحاظ باطری با آی‌پد ۲ اپل قابل رقابت خواهد بود.

طراحی این تبلت خمیده و تا حدودی شبیه یک مجله است و از پردازنده‌ی تگرا ۲ و واسط کاربری طراحی شده توسط سونی با مرورگر وب اختصاصی بهره می‌برد.

باریک‌ترین تبلت جهان

توشیبا تبلت فوق باریک خود که تنها ۷٫۷ میلیمتر ضخامت دارد را رونمایی کرد که دارای یک صفحه نمایش ۱۰٫۱ اینچی با وضوح تصویر ۱۲۸۰ در ۸۰۰ است.

سیستم عامل این تبلت که AT200 نام دارد، اندروید هانیکام ۳٫۲ است و وزن آن ۵۸۵ گرم و پردازنده‌ی آن نیز ۱٫۲ گیگاهرتز است.

از دیگر مشخصات آن می‌توان به یک گیگابایت رم و تا ۶۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی اشاره کرد؛ یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این تبلت ضخامت ۷٫۷ میلی‌متری آن است که AT200 را به یکی از باریک‌ترین تبلت‌های موجود در بازار تبدیل کرده است.

تبلت جدید توشیبا مجهز به میکرو یو.اس.بی، میکرو اس.دی و میکروHDMI و هم‌چنین یک دوربین ۵ مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی در جلو است.

این تبلت هم‌چنین دارای جی.پی.اس است. توشیبا جزییاتی درباره قیمت و تاریخ عرضه‌ی این محصول به بازار ارائه نکرده است، اما گمانه‌زنی‌ها از عرضه AT200 به بازار در سه ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۲ حاکی است.

تبلت اندرویدی هفت اینچی لنوو

لنوو هم یک تبلت هفت اینچی ارزان قیمت رونمایی کرده که دارای سیستم عامل اندروید ۲٫۳ گینگربرد است.

این تبلت که آیدیاپد تبلت A1 نام دارد، دارای پردازنده یک گیگاهرتزی Cortex A8 است.

این تبلت هفت اینچی دارای ریزولوشن ۱۰۲۴ در ۶۰۰ و در میان تبلت‌های هفت اینچی در بازار دارای شفاف‌ترین صفحه نمایش است.

می‌توان از دیگر امکانات تبلت ارزان قیمت لنوو به میکرو یو.اس.بی و میکرو اس.دی، ‌دوربین سه مگاپیکسلی در قسمت جلو و دوربین ۰٫۳ مگاپیکسلی در قسمت پشت، وای‌فای و بلوتوث اشاره کرد.

این تبلت هم‌چنین با GPS آفلاین برای نقشه‌ها در زمان عدم اتصال به اینترنت عرضه می‌شود؛ سیستم عامل آیدیاپد تبلت A1 قابل ارتقاء به اندروید ۲٫۴ در اوایل ۲۰۱۲ بوده و قرار است با قیمت ۱۹۹ دلار به بازار آمریکا وارد شود.