انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: کنسرت ویژه فرزاد فرزین، برای خداحافظی با آلبوم شلیک است
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
کنسرت چهاردهم اردیبهشت «فرزاد فرزین» در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی بر خلاف روال چند وقت اخیر اجراهای او کاملا ساده برگزار شد و خبری از غافلگیری های همیشگی و معروفش نبود. اما قرار است روز سی و یکم اردیبهشت و در قالب کنسرت خداحافظی با آلبوم«شلیک» این خواننده با دست پر به استقبال دوستدارانش برود و تیم اجرایی کنسرت مشغول تهیه برنامه های ویژه برای حضور قدرتمند در سالن میلاد هستند. با سرپرست ارکستر فرزین گفتگوی مفصلی انجام دادیم و از جزئیات برنامه های ویژه این کنسرت مطلع شدیم. همچنین «زایا سلیمان» دلایل ساده برگزار شدن کنسرت چهاردهم اردیبهشت این خواننده را نیز عنوان کرد:

کنسرت 31 اردیبهشت قطعی است؟

بله. مجوزهای این اجرا نیز دریافت شده است. به همین جهت کارهایی را شروع کرده ام تا این کنسرت را متفاوت تر از برنامه چهاردهم اردیبهشت اجرا کنیم. در کنسرت چهارده اردیبهشت مجموعه ای از اتفاقات و شرایط باعث شد تا نتوانیم خیلی از کارهای اضافه بر کنسرت موسیقی را داشته باشیم. برای برنامه سی و یکم هم من وقت دارم و هم می خواهم هزینه هایی انجام بدهم که شامل لباس اعضای گروه و دکور و نورپردازی و... می شود. چهار نوازنده هم اضافه شده اند که شامل سازهای ترومپت و ترومبون و ساکسفون می شود. به احتمال قوی آقای«حسین شریفی» و «علیرضا میرآقا» به جمع ما اضافه خواهند شد. برای ساکسفون احتمالا آقای«ایمان جعفری پویان» باشند و یک نوازنده ساکسفون دیگر بیاورم که ایشان سولو بزنند و نفر دوم در سکشن باشد. احتمالا ساز قانون یا یک ساز زخمه ای را می آورم که فضای کارها را کمی عوض کند. در کیفیت اجرا و صدا و نور و تصویر و صدادهی ارکستر دقت زیادی شده است. مشغول ایجاد تغییر در تنظیم ها نیز هستم. می خواهم یک خاطره خوب از آخرین کنسرت«فرزاد فرزین» در این فصل باقی بماند. کنسرتهای خردادماه تهران محدودتر خواهد شد و تیرماه هم چون نزدیک ماه رمضان و اعیاد شعبانیه است بیشتر خواننده ها و گروه ها از جمله خود ما برنامه های ارگانی داریم و برای کنسرت وقت کم می آوریم. از سوی دیگر این کنسرت خداحافظی فرزاد با آلبوم«شلیک» نیز هست. چون آلبوم جدید حتما باید شهریور ماه منتشر شود. برای سی و یکم می خواهیم خاطره خوبی برای مردم بگذاریم. از جمله خود من به شخصه می خواهم نهایت سعی ام را بکنم که مشخص بشود خودم به تنهایی تاثیری روی کیفیت کنسرت گذاشته ام.

همیشه کنسرتهای فرزاد با سورپرایزهای خاصی همراه بوده است. الان می توانید بگویید که غافلگیری های شما به چه شکل است؟

ما برای سورپرایزهای بزرگی برنامه داشتیم و کارهایی نیز انجام داده بودیم اما متاسفانه نتوانستند برج میلاد را در اختیار ما بگذارند. سالن میلاد نمایشگاه بین المللی و استیج و سقفش اجازه خیلی از کارها را به ما نمی دهد. از جمله ارتفاع استیج که خیلی پایین و ردیف اول که خیلی به ما نزدیک است. ما باید یک مقدار دور باشیم و مردم خیلی ازچیزها را نبینند و در تاریکی انجام بدهیم! ولی با این حال ما برنامه های ویژه ای داریم.

در کنسرت چهاردهم چه اتفاقی افتاد که برنامه خیلی به روال ساده برگزار شد؟ مشکلی از بابت مجوز داشتید؟

من هیچ موقع در کارهای مجوز دخالت نمی کنم. مجوز آن برنامه دیر صادر شد و شروع بلیت فروشی نیز به تاخیر افتاد. ما نتوانستیم از نظر مالی و زمان و تفاهم با تهیه کننده ها برنامه ها را دقیق پیش ببریم. همه این مسائل دست به دست هم داد. نمی توان گفت تهیه کننده مقصر است یا دیر شدن مجوز. خود ما هم مقصر هستیم و به طور کل مجموعه شرایط این اتفاق را رقم زد. ولی این کنسرت سی و یکم کیفیت بالایی دارد. حداقل می توانم مقایسه کنم با اجرای آبان سال گذشته فرزاد در این سالن. این اجرا از آن اگر بالاتر نباشد پایین تر نیست. یعنی اجرای سالن میلاد پیش رو را با سالن میلاد سال گذشته مقایسه میکنم. خود سالن هم یک سری امکاناتی دارد که به ما کمک می کند. برای این برنامه من LEDهای خیلی بزرگی سفارش داده ام که در استیج قرار خواهد گرفت. تا حدودی سعی میکنم کیفیت کار نزدیک به برج میلاد باشد. از نظر ارکستر و صدا که حتما خواهد بود. انشالله و به امید خدا با این زحماتی که بچه ها می کشند بهترین صدادهی ارکسترهای فرزاد فرزین را خواهیم داشت.

در قسمت کارگردانی همان تیم قبلی حضور دارند؟

بله. آقای«ملک مطیعی» الان فعال و در تدارک امور است. من برای این کنسرت آهنگهای جدیدی که فرزاد در کنسرتهای قبلی نمی خواند را نیز اضافه کرده ام. آنها را اضافه کرده ام . آقای ملک مطیعی مشغول کار بر روی آهنگهای است. از جمله قطعه«هموطن» که کنسرت با آن به اتمام می رسد و پایان بندی ویژه ای برای کنسرت تدارک دیده شده است.

چند قطعه را اجرا خواهید کرد؟

هجده قطعه. بحث سر زیاد بودن این تعداد است ولی من دوست دارم که همه آنها اجرا شود.

پس هنوز این تعداد قطعی نیست؟

این تعداد قطعی است و برای آنها آمادگی داریم ولی امیدوارم بتوانیم در آن تایم این قطعات را قرار بدهیم. ارکستر در حال آماده سازی یک سولو نوازی با هیجان نیز هست.

بعد از این کنسرت برای اجرا در شهرستانها یا کشورهای دیگر برنامه ای دارید؟

بله. ما مدارک خود را ارسال کرده ایم و به محض آماده شدن ویزا و کارهای مجوز ارشاد شاید در نیمه دوم تیر کنسرتی در کشور «کانادا» داشته باشیم. برای شهرستانها قرارداد شهرهای رشت، ساری،کرمان، کرج، قزوین و آبادان را نیز بسته ام. اگر بتوانیم بخشی از آن را تیرماه و مابقی به مرداد ماه موکول می شود.

و از آلبوم جدید بگویید که در چه مرحله ای است؟

ملودی های جلوتر از اشعار است. یعنی ملودی ها بیشتر آماده شده اند. بیش از پنجاه درصد اشعار و بیش از هشتاد درصد ملودی ها آماده شده و تنظیم ها نیز در حال انجام است. سعی کردیم یک مقدار اشعار سنگین تر و با معنی تر برای این آلبوم انتخاب کنیم. ضمن حفظ طرفداران قبلی سعی کرده ایم یک مقدار برای ژانر بزرگتر نیز ترانه در نظر بگیریم. از جمله آقای«روزبه بمانی» که به جمع ترانه سراها اضافه شده است. کارها اکتیو هستند ولی کارهای اسلو نیز در آلبوم قرار دارد. شاید در این آلبوم چهار یا پنج کار اسلو داشته باشیم.
عاشششششششششششششقققققققققششششششششششششم با اینکه این خبر ماله خیلیییییییییییییی وقت پیش ولی بازم ارزش خوندن دارهHeartHeartHeart
چن وقت پیشم تو سالن میلاد داشت که منم رفتم