انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: شـآدمهـر عقیـلـی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
شادمهر عقیلی (زادهٔ ۷ بهمن ۱۳۵۱، تهران) خواننده، آهنگساز، تنظیم‌کننده، نوازنده و بازیگر ایرانی است که با انتشار چند آلبوم موسیقی در ایران کار خود را آغاز کرد. وی پس از مدتی ابتدا به کانادا و سپس به ایالات متحدهٔ آمریکا مهاجرت کرد.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
شـآدمهـر عقیـلـی 1

دوران کودکی

وی از کودکی به نوازندگی علاقه داشت و با پیانو شروع کرد؛ ولی بعد ویلن را به‌عنوان ساز تخصصی خود انتخاب کرد. نواختن ساز را از هر کاری بیشتر دوست می‌داشت. سازهای تخصصی وی پیانو، گیتار و ویلن بوده و در نواختن ویلن تبحر خاصی دارد. او فارغ‌التحصیل از هنرستان موسیقی است.

فعالیت‌های هنری

شروع کار در صدا سیما و انتشار آلبوم اول

او از ۱۳۷۶ وارد واحد موسیقی صدا و سیما شد و در آنجا مشغول به کار شد ولی کارهایش برای کسب مجوز مشکل داشتند. به‌عنوان اولین کار «معبود» و سپس «قسمت» را اجرا کرد و بعد از آن آلبوم «بهار من» اولین کاست او بود. بهار من کاست بدون کلامی شامل ترانه‌های قدیمی مانند «گل گندم» و «بهار من»، «جان مریم» و... بود که شادمهر نوازندگی پیانو، گیتار و ویلون را در آن بعهده داشت. او در آلبومی به نام «فصل آشنایی» که کارهای دیگر خوانندگان پاپ آن روزگاران در ایران، هم در آن جای داشت سه آهنگ به نام‌های «باغ زندگی» به همراهی علیرضا عصار «معبود» و «قسمت» را ارائه کرد. سپس در آلبومی به نام «نازنین» باز هم به همراهی دیگر خوانندگان، دو آهنگ «قفس» و «تو بی نهایت شب» را ارائه کرد.

آلبوم مسافر و دهاتی

کاست دوم شادمهر عقیلی به نام مسافر توسط شرکت فرهنگی هنری «پیغام سحر» به بازار آمد که با استقبال روبرو شد. دهاتی آلبوم بعدی عقیلی بود که توسط شرکت فرهنگی هنری «فارس نوا» منتشر شد. شرکت پخش کننده آلبوم دهاتی برای گرفتن مجوز با موانعی از سوی وزارت ارشاد روبرو شد به طوری که شادمهر بارها مجبور شد ترانه‌های این کار را بازخوانی و اصلاح کند. این آلبوم موفق شد تحولی بزرگ در موسیقی پاپ ایران پس از انقلاب ۱۳۵۷ ایجاد کند.

بازیگری در سینما

او در دو فیلم سینمایی پر پرواز در سال ۱۳۷۹ به کارگردانی خسرو معصومی و بازی هنرمندانی چون زیبا بروفه، مرجان شیرمحمدی، داوود ناقور، شهلا ناظریان و... و شب برهنه به کارگردانی سهید سهیلی و بازی علی قربان‌زاده و اکرم محمودی و... بازی کرد و توانایی‌هایش را در عرصه بازیگری آزمود. فیلم سینمایی پر پرواز پر فروش ترین فیلم سینمایی سال در سال ۱۳۷۹ شد.

ترک ایران

بازی در فیلم‌های پرپرواز و شب برهنه باعث افزایش حساسیت روی کارهای وی شد. گرفتن مجوز برای کاست بعدی یعنی آلبوم آدم و حوا دو سال ادامه پیدا کرد و آلبوم به طور غیر رسمی در ایران پخش شد. در همین حین فشار و محدودیت این قدر روی شادمهر زیاد شد که حتی او اجازهٔ ورود به استودیوهای رسمی موسیقی را هم نداشت و نوازندگی او برای سایر هنرمندان هم ممنوع شد. شادمهر که عرصه را برای کار تنگ می‌دید به کانادا مهاجرت کرد و در آنجا فعالیت‌هایش را ادامه داد.

آلبوم خیالی نیست

بعد از ترک ایران و مهاجرت به کانادا او موفق شد با کمپانی "نوامیدیا" قرداد امضا کند. هنوز چند وقتی تا انتشار اولین آلبوم او در خارج از کشور باقی مانده بود که ناگهان این آلبوم با کیفیت پایین در بازار ایران پخش شد. بعضی از آهنگهایی که او اصلاً قصد انتشار آنها را نداشت در این آلبوم منتشر شده بود. بعد از یک ماه از این ماجرا آلبوم او به طور رسمی و با نام خیالی نیست پخش شد. بعد از منتشر شدن این آلبوم و به دلیل وجود نداشتن سه آهنگ: باور، می‌خوام برم، فال قهوه در آلبومی که یک ماه قبل در ایران پخش شده بود بار دیگر آلبوم او این بار با این سه آهنگ جدید و با نام فال قهوه در ایران به فروش می‌رسید.

آلبوم آدم فروش و پاپ کرن و آلبوم غیر رسمی تلافی

آلبوم بعدی او آدم فروش بود. آلبوم سوم او در خارج از کشور "پاپ کرن" نام داشت که در اسفند ۱۳۸۴ پخش شد. نام آلبوم "پاپ کرن" در ابتدا "تلافی" بود ولی درست چند ماه پیش از انتشار این آلبوم عده‌ای سودجو(به تعبیر خود شادمهر) مجموعه‌ای از آهنگهای قدیمی که او در ایران خوانده بود جمع کرده و تحت عنوان آلبوم "تلافی" در بازار پخش کردند. این آهنگها عبارت بود از: تلافی، اشک بی کسی، قید موندن رو بزن، شب برهنه، وقتی تو رو شناختم و دو ریمیکس از آهنگ ستاره.

آلبوم تقدیر

هفت تک آهنگ شادمهر با نام‌های «سبب»، «رسیدی»، «مشکوک»، «بغض»، «بیا»، «تن تو» و «یه کاری کن» تحت عنوان آلبوم غیر رسمی با نام "سبب" در ایران منتشر شد که بعدها چهار آهنگ «سبب»، «رسیدی»، «مشکوک» و «یه کاری کن» همراه با چهار آهنگ دیگر «خیال»، «شیلا»، «ترس» و «تقدیر» به طور رسمی در آلبوم "تقدیر" از سوی کمپانی "سنتوری رکوردز" عرضه شد.

آلبوم طرفدار


آلبوم طرفدار از شادمهر عقیلی بعد از سه سال در تاریخ ۱ مرداد ۱۳۹۱ از سوی کمپانی آونگ عرضه شد. آهنگ «حالم عوض میشه» طبق نظرسنجی شبکه من و تو ۱ و رادیوفردا به عنوان بهترین آهنگ سال ۹۰ انتخاب شد. آهنگ «آینده» هنگام انتشار جنجال‌هایی از جمله نارضایتی بعضی هواداران و همچنین ادعای سروش دادخواه(شاعر اثر) در مورد دزدی فرشاد از او را در برداشت.

رویای ما

تک آهنگی با مضمون آزادی که با صدای ابی و شادمهر که در روز ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ پخش شد. شاعر این اثر یغما گلرویی و ساخت آهنگ و تنظیم به عهده شادمهر بود.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
شـآدمهـر عقیـلـی 1

آلبوم‌ها

(۱۹۹۷) ۱۳۷۶ - بهار من (بی‌کلام) (فروردین ماه)
(۱۹۹۸) ۱۳۷۷ - فصل آشنایی (کار مشترک) (فروردین ماه)
(۱۹۹۸) ۱۳۷۷ - مسافر (تیر ماه)
(۱۹۹۹) ۱۳۷۸ - دهاتی (اردیبهشت ماه)
(۱۹۹۹) ۱۳۷۸ - مشق سکوت (بی کلام) (آذر ماه)
(۱۹۹۹) ۱۳۷۸ - نغمه‌های شرقی (بی‌کلام) (دی ماه)
(۲۰۰۰) ۱۳۷۹ - فریبا (غیر رسمی) (خرداد ماه)
(۲۰۰۱) ۱۳۷۹ - پر پرواز (موسیقی متن فیلم پر پرواز) (تیر ماه)
(۲۰۰۲) ۱۳۸۰ - آدم و حوا(غیر رسمی) (شهریور ماه)
(۲۰۰۲) ۱۳۸۱ - خیالی نیست (بعد از مهاجرت) (دی ماه)
(۲۰۰۴) ۱۳۸۳ - آدم فروش (فروردین ماه)
(۲۰۰۵) ۱۳۸۵ - پاپ کورن (فروردین ماه)
(۲۰۰۸) ۱۳۸۷ - سبب (تیر ماه)
(۲۰۰۹) ۱۳۸۸ - تقدیر (دی ماه)
(۲۰۱۲) ۱۳۹۱ - طرفدار (مرداد ماه)

تک‌آهنگ

تو بی‌نهایت شب (از آلبوم نازنین)
قفس (از آلبوم نازنین)
عطر و شبنم (از آلبوم کویر)
شب برهنه
داداشی
خانه‌خراب
غم تنهایی
تو رو اینجوری می‌خوام
لحظهٔ عاشقونه
دل‌شکسته
بازیچه
حسرت
شام غریبان (سنتی)
زمستون
خانوم خانوما
عادت (۲۰۰۹ - ۱۳۸۸)
آزادی (۲۰۱۰ - ۱۳۸۹)
رویای ما (به همراه ابی) (۲۰۱۲ - ۱۳۹۱)

همکاران هنری

شادمهر عقیلی تعدادی از معروف‌ترین ترانه‌های نیلوفر لاری پور را خوانده‌است. از دیگر ترانه‌سرایان همکار وی می‌توان به مونا برزویی، جواد شریف پور، شاهکار بینش پژوه، فرید احمدی، شیدا شفیعی، محمدعلی بهمنی، پاکسیما زکی‌پور، آزیتا قاسمی، صمد وفایی، فرزاد حسنی، بایک روزبه و یغما گلرویی اشاره کرد. ضمن اینکه برای مهستی آهنگ‌ها و تنظیم‌های آلبوم از خدا خواسته را انجام داده‌است. ابی، ناصر عبدالهی، جمشید، بهبود، مهران احراری، شروین، ایلیا منفرد، حمید غلامعلی، علیرضا عصار، محمد اصفهانی، حسین زمان، لیلا فروهر، سعید شهروز، علی لهراسبی و مهستی از جمله خوانندگانی هستند که عقیلی کار آهنگ‌سازی برخی آثارشان را عهده‌دار بوده است. جدیدترین همکاری شادمهر با ابی بوده که ۲ آهنگ بدبین و نوازش را برای او ساخت. در این ۲ آهنگ صدای گیتار و پیانوی شادمهر شنیده می‌شود.