انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: یک فنجان عطر کوهستان
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
تو طبیعت یه چیزایی پیدا می‌شه که تو نگاه اول نمی‌شه فهمید چیه و به چه کاری میاد. چای‌کوهی یکی از این چیزاست. یه گیاه پشمالو آبی و بنفش که بیشتر شبیه یه تیکه پنبه است تا یه گل. این چای پشمالو بیشتر تو کوهپایه‌ها رشد می‌کنه و عطر عجیبی داره که می‌شه چشم بست و فکر کرد که اگه قرار باشه یه کوه رو تو دیگ جوشوند، همچنی بویی ازش درمیاد.
گل گیاه چای کوهی رو تو خیلی از کشورا می‌چینن و خشک شده اون رو می‌فروشن. این گیاه در برابر زمان مقاومه و تا سال‌ها عطر و طعم خودش رو حفظ می‌کنه. همه عطاری‌ها و دواگلی فروشای ایران هم چای‌کوهی دارن و با پول خیلی کمی می‌شه یه عالمه ازش خرید.
دم‌نوش چای‌کوهی یکی از مطبوع‌ترین نوشیدنی‌هاییه که می‌تونید تو خونه درست کنید. کافیه یه مشت از این گیاه پَش‌پشو رو تو قوری بریزید و مثل چای معمولی دم کنید. عطر عالی‌ش هم می‌تونه مکمل خوبی برای چای سیاهی باشه که هر روز دم می‌کنید.
چای‌کوهی به غیر از اینکه یه تنوع تو نوشیدنی‌های گرم‌تون ایجاد می‌کنه، کلی هم فایده داره. این چای یه داروی ضدافسردگی طبیعیه. خوردن روزانه یه لیوان چای کوهی شاد و شنگول نگه‌تون می‌داره و برعکس داروهای شیمیایی نه تنها خواب شما رو بهم نمی‌ریزه، که یه درمان عالی برای کم‌خوابی و بی‌اشتهاییه.
به درمان کم‌خونی کمک می‌کنه و اگه یه سرماخورده رو به دستش بسپارید، با درمانش شگفت‌زده‌تون می‌کنه. چای کوهی یه ضدویروس فوق‌العاده است که هرچقدر هم گیاه‌تون تازه‌تر باشه، اثرگذاری‌ش هم بیشتر می‌شه. داشتن چای‌کوهی تو خونه می‌تونه خیال هر زنی را برای رفع دل‌درد و کمر درد دوران پریود راحت کنه، چون این مشکل رو تو یه چشم بهم زدن برطرف می‌کنه.
این گیاه تو بیشتر فصول سال گل داره، اگه راه‌تون به کوه و طبیعت افتاد اینو بچینید و خشک کنید، اگه نه که همین امروز یه مقدار ازش بخرید و عطر و بوی کوهستان‌ها رو به خونه‌تون بیارید.