انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: یه لیوان نوشیدنی از قلب آمازون
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
۷ میلیارد آدم رو کره زمین هر روز مقدار زیادی نوشیدنی مصرف می‌کنن. اگه فرض کنیم هر آدم در روز دست‌کم ۸ لیوان مایعات می‌خوره، معنی‌ش اینه که ۵۶۰ میلیارد لیوان در روز نوشیده می‌شه.

تنوع نوشیدنی‌هایی که آدما در روز می‌خورن شاید به اندازه همین ارقام ۱۲-۱۳ رقمی باشه. هر منطقه، هر شهر و کشور و هر ذائقه و حتی باوری می‌تونه نوشیدنی خودش رو داشته باشه.

با این مقدمه بیایید با یکی از پر طرفدارترین و کمیاب‌ترین نوشیدنی‌های برزیلی‌ها آشنا شید: بچه‌ها! کاتوآبا/ کاتوآبا! بچه‌ها.

کاتوآبا یه نوشیدنی گرم و غلیظه که پوست یه درخت بومی آمازونی تهیه می‌شه. این درخت تو بکرترین نقاط جنگل‌های آمازون رشد می‌کنه.

از قدیم از این نوشیدنی برای درمان فراموشی و آلزایمر و اختلالات روانی مثل جنون، بی‌خوابی، استرس و خستگی استفاده می‌شده. یکی از باورهای قدیمی بومیان آمازون هم نوشیدن روزانه این گیاه رو باعث افزایش طول عمر می‌دونه.

این نوشیدنی بعد از اینکه جای خودشو تو زندگی و فرهنگ برزیلی‌ها باز کرد، تونست خودشو با شرایط روز تطبیق بده و حالا تو این کشور به شکل چای کیسه‌ای هم تهیه می‌شه.

اگه احیانا سفری به این کشور داشتید و یا مسافری داشتید که می‌خواست براتون سوغاتی بیاره، بد نیست ازش کاتوآبا بخواهید، تا از قدرت زیادش برای آرام‌بخشی و طعم بکر و طبیعی‌ش لذت ببرید.