انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: قل قلی های کبد دوست
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
اگه بشر تربچه رو کشف نکرده بود که بکاره و بخوره، دنیا واسه خوشگل بودن یه چیزی کم داشت. تربچه انقدر خوشگله که می‌تونه سبد سبزی رو به یه تابلو نقاشی تبدیل کنه و انقدر مفیده که می‌تونه بدن رو به یه دستگاه سالم تبدیل کنه.

تربچه قرمز سرشار از ویتامین C، B و فولیک اسیده. برگ و ساقه‌ تُرد تربچه ۵ برابر بیشتر از ریشه سرخ و کروی تربچه ویتامین، پتاسیم و اسید فولیک داره.

بیشترین تاثیر تربچه روی کبد و دفع سنگ‌های صفراست. تربچه و تخم تربچه اختلالات کبد رو برطرف می‌کنه و همین باعث می‌شه کار پاکسازی خون بهتر انجام شه. با کمکی که تربچه به دفع سموم می‌کنه اوضاع ریه و پوست و مو هم خوب می‌شه. اگه چند وقت بعد از گنجوندن تربچه تو رژیم غذایی‌تون رنگ و روتون وا شد و لپ‌هاتون گل انداخت تعجب نکنید. این جزو کمترین کارهاییه که از دست تربچه برمیاد.

تربچه خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضد سرطانی داره. این سبزی یه خون‌ساز و نیروبخش فوق‌العاده است.

می‌تونید بذر تربچه رو از عطاری‌ها، گل‌فروشی‌ها و جاهایی که وسایل کشاورزی می‌فروشن بخرید. خوردن تخم تربچه هم بی‌خاصیت نیست. زنانی که تازه مادر شدن و بچه‌شون رو شیر می‌دن می‌تونن رو خاصیت شیرآوری تخم تربچه حساب باز کنن. تخم تربچه برای رفع مسمومیت و پاکسازی معده و روده عملکرد عالی‌ای داره.
قل قل های کبد دوست؟
چه اسم باحالیUndecided