انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: "جزئیاتی جدید از موشک های نشانه رفته عربستان به سمت ایران"حتما حتما بخونیدش!!!!!!!!!!
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
رادیو فردا: «بر پايه تجزيه و تحليل کارشناسان موسسه مطالعات دفاعی جينز بريتانيا از تصاوير يک پايگاه نظامی در عربستان سعودی، اين کشور شماری ازموشک های بالستيک خود را به سوی ايران و اسرائيل نشانه گرفته است.»

سایت رادیو فردا(radiofarda) با انتشار این خبر نوشت: روزنامه "ديلی تلگراف" لندن که گزارش مربوط به اين نشانه گيری را انتشار داده، می‌نويسد: تصاوير ياد شده نشان می‌دهد که يکی از دو سکوی پرتاب اين موشک‌ها به طرف تهران و ديگری به طرف تل آويو جهت‌گيری شده است.

به نوشته اين روزنامه، موشک‌های ياد شده از نوع موشک‌های بالستيک «دانگ فِنگ ۳» چينی با سکوهای پرتاب متحرک است و در يک پايگاه نظامی در ۲۰۰ کيلومتری جنوب غربی رياض در عمق شبه جزيره عربستان قرار دارد. اين موشک‌ها قابليت حمل دو تن مواد منفجره را دارند.

موشک باليستيک «دانگ فنگ ۳» که سازمان پيمان اتلانتيک شمالی، ناتو، اسم «سی اِس اِس ۲ » را بر آن نهاده، يک موشک يک مرحله‌ای با سوخت مايع و برد ۲۰۰۰ کيلومتر است که در سال ۱۹۷۱ به کار گرفته شد.

نوع بهينه‌سازی شده آن «دانگ فنگ ۳ آ» نام دارد و به باور کارشناسان کلاهک آن در مقايسه با مدل قبلی سبک‌تر و حداکثر برد آن ۴۰۰۰ کيلومتر است.
موشک باليستيک «دانگ فنگ ۳» که سازمان پيمان اتلانتيک شمالی، ناتو، اسم «سی اِس اِس ۲ » را بر آن نهاده، يک موشک يک مرحله‌ای با سوخت مايع و برد ۲۰۰۰ کيلومتر است که در سال ۱۹۷۱ به کار گرفته شد.

نوع بهينه‌سازی شده آن «دانگ فنگ ۳ آ» نام دارد و به باور کارشناسان کلاهک آن در مقايسه با مدل قبلی سبک‌تر و حداکثر برد آن ۴۰۰۰ کيلومتر است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که عربستان نوع بهينه‌سازی شده موشک «دانگ فنگ ۳» را در سال ۱۹۸۱ ، ۲۵ سال پيش، با کلاهک حاوی مواد منفجره قوی از چين دريافت کرده است.

شمار موشک‌ها و لانچرهای فروخته شده معلوم نيست ولی کارشناسان نظامی بر اين باورند که عربستان بيش از ۳۰ فروند از اين موشک‌ها را در اختيار دارد.

چين بيش از پنج دهه است که موشک‌ها ی باليستيک با بُرد کوتاه و متوسط و همچنين ميان بُرد و بين قاره‌ای تحت نام دانگ فنگ می‌سازد و آخرين مدل اين نوع موشک‌ها «دانگ فنگ ۴۱» نام دارد که يک موشک بين قاره‌ای با برد بين ۱۲۰۰۰ تا ۱۴۰۰۰ کيلو متر است.

بازدارندگی يا نمايش دشمنی با اسرائيل؟

این سایت در ادامه می نویسد: «در مقايسه با موشک‌هایی که ايران دراختيار دارد و انواع موشک‌هایی که چين در سال‌های اخير ساخته است، موشک‌های «دانگ فنگ ۳»، حتی نوع بهينه‌سازی شده آن، موشک‌های پيشرفته ای نيستند ولی استقرار اين موشک‌ها در جهات از پيش تعيين شده حاکی از آن است که استفاده سريع و بدون فوت وقت از اين سلاح‌ها ، در صورت نياز، مد نظر عربستان است.

با نگرش به اينکه وجود پايگا‌هایی مانند اين پايگاه موشکی عربستان در نهايت از چشم ماهواره‌های جاسوسی و سازمان‌های اطلاعاتی غرب پنهان نمی‌ماند و رياض از اين امر آگاه است، برخی از کارشناسان براين باورند که نشانه‌روی موشک های دانگ فنگ به سوی اسرائيل ميتواند يک نمايش حساب شده رياض برای جهان عرب باشد.

عربستان مانند ديگر کشورهای جنوب خليج فارس در سال‌های اخير بودجه قابل ملاحظه‌ای را برای ارتقا توان نظامی خود اختصاص داده است. جدا از آمريکا و انگلیس که عمده‌ترين صادر‌کنندگان سلاح و تجهيزات به عربستان‌اند، رياض از ساير کشور ها از جمله ترکيه نيز سلاح خريده است.

معامله تسليحاتی ۶۷ ميليارد دلاری عربستان با آمريکا نمونه‌ای از قراردادها و کوشش‌های رياض در زمينه بالا بردن توان بازدارندگی و نظامی آن است.

کلاهک هسته‌ای؟

جدا از سلاح‌های متعارف، عربستان سعودی کوشش‌هایی را برای دستيابی به کلاهک‌های هسته‌ای نيز انجام داده است. سايت «سعودی ديفنس دات کام» ۲۳ ژوییه ۲۰۱۲ به نقل از برخی رسانه‌های اسرائيلی، نوشته بود که مقام‌های سعودی برای تهيه کلاهک‌های هسته‌ای قابل نصب بر روی موشک‌های باليستيک با همتايان چينی خود گفت و گو کرده‌اند.

رادیو فردا در پایان می نویسد: به گفته عادل الجبير، سفير عربستان سعودی در ايالات متحده آمريکا، ملک عبدالله بارها به واشنگتن توصيه کرده است که با توسل به حمله نظامی برنامه هسته‌ای ايران را متوقف کند. در اين رابطه، بر پايه اسناد ويکی ليکس، پادشاه عربستان در سال ۲۰۱۰ با تاکيد به نياز حمله نظامی آمريکا عليه ايران، به رايان کروکر، سفير وقت آمريکا در عراق و ژنرال پترائوس گفت: «سر افعی را قطع کنيد».






هرکی نظر و سپاس نده خدا بگم چی کارش کنهBig GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig Grin