انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: تبلت جادویی HP با سیستم عامل webOS
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
تبلتی که HP می‌خواهد با سیستم عامل webOS روانه‌ی بازار کند، رقیبی سرسخت برای ipad خواهد بود. اخبار مربوط به این تبلت از اواخر سال ۲۰۱۰ به بیرون درز کرده و تا امروز ادامه داشته است. این تبلت با امکانات بسیار عالی خود توجه بسیاری را جلب کرده است. نام آن Topaz می‌باشد که محصول مشترک HP و Palm است.
در ابتدا به سراغ پردازنده‌ی آن می‌رویم. پردازنده‌ی در نظر گرفته شده Qualcomm MSM8660 با فرکانس ۱.۲ گیگاهرتز می‌باشد. این پردازنده که بر پایه‌یAdreno 220 GPU می‌باشد قادر است تصاویر ویدئویی ۱۰۸۰p را پردازش و از شتاب‌دهنده‌ی گرافیکی دوبعدی و سه‌بعدی پشتیبانی کند. سیستم عامل در نظر گرفته شده webOS است که محصول Palm می‌باشد که بر روی چند مدل از گوشی‌های این شرکت نصب شده است. از دیگر خصوصیات ممتاز این تبلت داشتن بلندگوهای استریو است که در سمت راست تعبیه شده‌اند. اندازه‌ی صفحه نمایش ۹.۷ اینچ و رزولوشن آن ۷۶۸×۱۰۲۴ پیکسل است. این صفحه نمایش از نوع IPS است که دقیقا همان چیزی ست که ipad دارد. در ضمن این صفحه نمایش از Gorilla Glass که شیشه‌ای مقاوم در برابر شکستگی است محافظت می‌شود.

تبلت جادویی HP با سیستم عامل webOS  1
این تبلت فوق‌العاده در ابتدا فقط از Wi-Fi پشتیبانی می‌کند و در نسخه‌های بعدی قابلیت پشتیبانی از شبکه‌های ۳G و ۴G را نیز خواهد داشت. حافظه‌های در نظر گرفته شده ۱۶، ۳۲ و ۶۴ گیگابایت خواهند بود. در مورد دوربین باید گفت که Topaz فقط از یک دوربین در جلو برای تماس ویدئویی بهره می‌برد که رزولوشن آن ۱.۳ مگاپیکسل خواهد بود و دوربینی برای عکس‌برداری در نظر گرفته نشده.
درگاه‌های در نظر گرفته شده یکی درگاه ۳.۵ میلی متری صدا در بالا و یکی هم micro USB در پایین است. از درگاه micro USB برای انتقال اطلاعات با سیستم شخصی و شارژ تبلت استفاده می‌شود. یک قابلیت بسیار عالی در مورد این تبلت قابلیت شارژ القایی آن است. می‌توان تبلت را به صورت بی‌سیم و از قسمت پشت به صورت القایی شارژ نمود که بسیار عالی به نظر می‌رسد.
بیشتر کارهایی که با این تبلت می‌توان انجام داد بر پایه‌ی رایانش ابری صورت می‌گیرد که این مورد به سیستم عامل Topaz برمی‌گردد.
تبلت جادویی HP با سیستم عامل webOS  1

در مجموع تبلت Topaz را می‌توان نمونه‌ی یک تبلت کامل در نظر گرفت. تبلتی که بسیاری از نقاط ضعف سایر تبلت‌ها خصوصا ipad را می‌پوشاند. در ادامه می‌توانید سایر مشخصات این تبلت را ببینید.

پردازنده‌ی Qualcomm MSM8660- 1.2 GHz
صفحه نمایش ۹.۷ اینچ با رزولوشن ۷۶۸×۱۰۲۴ پیکسل و از نوع IPS
ابعاد ۱۳.۷×۲۴۰×۱۹۰ میلی متر
۷۰۰ گرم وزن
حافظه‌ی در حال اجرا ۵۱۲ مگابایت از نوع DDR2
حافظه‌های داخلی ۱۶/۳۲/۶۴ گیگابایت از نوع eMMC
بلوتوث ۲.۱
WiFi Dual-band 802.11 b/g/n
حسگرهای شتاب‌سنج، تنظیم نور محیط، ژیروسکوپ، قطب‌نما
باتری ۳۱۵۰ میلی آمپری با قابلیت ۸ ساعت زمان در حالت استفاده