انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: فهرست بزرگترین امپراطوری های جهان
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
حتی گیرم که همه اینها مال هخامنشیان باشه(که نیست) آیا باز هم قابل مقایسه با آثار رومیها چینیها جنوب شرق آسیا و خیلی از جاهای دیگه هست؟
نقل قول: عزيزم اين جواب شما ربطي به سوال من نداره
از طرفي هم دوستان جوابي به من ندادند
سینا برو اون کتاب هایی که توی تاپیک معرفی کتاب ګذاشتم رو پیدا کن. به دردت میخوره تو که میګی اطلاعات زیادی در مورد تاریخ قبل از اسلام نداری.
جوابش اسنه که فرض بر این که مدرکی وجود نداشته باشه در هر صورت دلیل بر بی فرهنگ بودن هخامنشیان نیست.

و شما اگر ادعا می کنی که هخامنشیان مثل مغول ها وحشی و ادم کش بودند و با ان ها مقایسه می کنی باید اثبات کنی وگرنه مقایسه بی معنی و رو هوایی است.

نقل قول:
نقل قول:
(25-02-2012، 16:02)در جستجوی حقیقت نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[ -> ]
(25-02-2012، 15:58)SABER نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[ -> ]
نقل قول: راستي من يه سوالي دائما ذهنم رو مشغول مي كنه!
اين كه ادعا ميشه كوروش اون زمان به ملل تابعه با مهرباني برخورد كرده كه فقط و فقط دو منبع ازش ياد كردند

يكي خود نوشته كوروشه كه والله من شخصا نميتونم بهش اعتماد كنم چون كه الان تو دنياي امروزي گفته هاي يك سياستمدار در مورد خودش زياد قابل اعتماد نيست فرضا قذافي مي گفت كللللللللللللل مردم ليبي اونو دوست دارند و ميميرن براش حالا چه برسه اون زمان

يكي هم نوشته تلمود كتاب يهودي ها است كه خداييش من به يهودي جماعت اصلا اعتماد ندارم!اعتمادم به سگ محله مون بيشتره

خب حالا ما از كجا مي فهميم كه كوروش اينقدر مهربان بوده؟شايد نبودهاز كجا معلوم؟
خواهشا يه جوابي به من بدين
خوب ولی در وحشی بودن چنگیز شکی نیست.
عزيزم اين جواب شما ربطي به سوال من نداره
از طرفي هم دوستان جوابي به من ندادندConfusedConfusedConfused
نقل قول: حتی گیرم که همه اینها مال هخامنشیان باشه(که نیست) آیا باز هم قابل مقایسه با آثار رومیها چینیها جنوب شرق آسیا و خیلی از جاهای دیگه هست؟
توجه داشته باش یونانی ها و رومی ها درسته که در جنګ هایی بعد از میلاد مسیح اثار تاریخیشون صدمه هایی دید. ولی جنګ ها عموما طوری نبود که اثارشون کاملا نابود بشه. در حالی که خاورمیانه و بین النهرین توی طول تاریخ همیشه صدمه دیده.
صابر جان نگفتیم هخامنشیان وحشی هستند بحث یه چیز دیگه است
نقل قول: توجه داشته باش یونانی ها و رومی ها درسته که در جنګ هایی بعد از میلاد مسیح اثار تاریخیشون صدمه هایی دید. ولی جنګ ها عموما طوری نبود که اثارشون کاملا نابود بشه. در حالی که خاورمیانه و بین النهرین توی طول تاریخ همیشه صدمه دیده.
نخیر آثا موجود در بین النهرین با اینکه مال قرنها قبل از هخامنشیان هست هنوز موجودند
آثار فراوانی از ایلامیها و سومریها که ظاهرا خیلی کوچکتر از هخامنشیان بودند در جای جای عراق وجود داره
نقل قول: توجه داشته باش یونانی ها و رومی ها درسته که در جنګ هایی بعد از میلاد مسیح اثار تاریخیشون صدمه هایی دید. ولی جنګ ها عموما طوری نبود که اثارشون کاملا نابود بشه. در حالی که خاورمیانه و بین النهرین توی طول تاریخ همیشه صدمه دیده.
جنگهایی که اونجا بوده بسیار بیشتر و شدیدتر از جنگهایی بوده که در ایران اتفاق افتاده
آخه اون آثاری که تو میگی قابل مقایسه نیست با آثار رومیها
نقل قول: صابر جان نگفتیم هخامنشیان وحشی هستند بحث یه چیز دیگه است
ولی بنده می گویم این موجود(نه انسان یعنی چنگیز) یک وحشی بی فرهنگ بود.
صابر من 10 دقیقه دیگه میام و در مورد اون توضیح میدم ببخشید شرمنده
اورمان جان شما یک نظر سنجی راه بینداز ما از این کار ها زیاد کردیم. براین مونه توی مترو یا فروشګاه و یا اوتوبوس ورقه های سنجش میدیم که نظرتون در مورد فلان چیز چیست. اون ها هم عقیدشون رو مختصر و مفید می نویسن و یا ګاهی ګزینه ای دادیم. بیشتر مردم که ګفتن به تاریخ قبل از اسلام افتخار میکنن و باور دارن که جز ملیت ما هستن تاریخ هخامنشیان و این چیز ها. توی اشنایان و مدرسه و این جور جاها هم می پرسم همه این ها رو میګن. برای نخستین بار میبینم که توی اینترنت دو نفر میان چیز هایی رو مطرح میکن ک قبلا ثابت شده.
خوب عزیز دل من اگه نظر سنجی بزاریم که منم میگم افتخار میکنم
چون اینجا خودمونی هستیم اینجوری بحث میکنیم
وگرنه تو نظر سنجی حتی اگه الکی هم باشه همه میگیم افتخار میکنیم دیگه
نه منظورم این نبود. منظور من این بود که اګر مانند من و چند تا از دوستانم یک نظرسنجی با ورقه های تست کوتاه از عموم مردم توی مترو و یا قطار و یا اوتوبوس و یا هر جای دیګه بګیری عقیده مردم ۹۹ درصد(البته برای ما که ۱۰۰ درصد بود) این هستش که تاریخ هخامنشیان رو باور دارن و این جور چیز ها.
یک دفعه هم می خواستیم سواد عمومی رو بسنجیم (البته در مورد شیمی بود) که نصف مردم(که بیشتر بزرګ سال بودن) که ازشون تست ګرفتیم معمولا فقط می دونستم فرمول شیمیایی اب چیه. و در مورد بقیه پرسش ها چیزی نمی دونستن.
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28