انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: آیا میدانستید گیتار سازی ایرانی هستش؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
در زمان ساسانیان اوج موسیقی دنیا در ایران قرار داشت و نوازنده ها و موزیسین های فعال و صاحب نامی در ایران زندگی می کردن . بعد از حمله اعراب به ایران و تصرف ایران ، اعراب در زمینه های مختلف مستشار های خودشون رو به سرزمین های دیگه ای که تصرف کرده بودن می فرستادن . در این زمان موزیکدان معروفی به نام زریاب که یک موزیسین ایرانی و صاحب سبک بود به عنوان مستشار برای آموزش موسیقی و گسترش موسیقی به جنوب آندلس(همون اسپانیای امروز) فرستاده شد .زریاب در اندلس شروع به تکمیل سازی کرد که ساختش رو در ایران آغاز کرده بود که بعد ها در زبان اسپانیایی به آن لوت می گفتن و ما امروز به اون عود می گیم . این عود یا همون لوت در اندلس طرفداران زیادی پیدا کرد و زریاب تونست با استفاده از این ساز و موسیقی سنتی و فرکلر اسپانیایی ها و با استفاده از آموخته های خودش سبک جدید و کاملی رو در انوجا بوجود بیاره . و در نهایت شکل تکمیل یافته ی همین عود گیتاری هست که ما امروز می بینیم
جالبه که گیتار تا حدود صد سال پیش هم مثل عود سیم هاش از جنس روده ی حیوانات بود و بیشتر مراحل تکامل اون در همین دو صده ی اخیر اتفاق افتاده.

خود اسپانیایی ها که کشورشون بزرگترین مرکز گیتار نوازی دنیاست و دارای نوازنده های صاحب سبک بسیاری در زمینه ی گیتار هستن ایرانی ها رو مخترع اصلی گیتار می دونن به طوری که یکی از بزرگترین نوازنده های سبک فلامنکو در دنیا به نام پاکو دلو سیا معروفترین کاستش رو و همچنین معروفترین قطعه ی این کاست رو به نام زریاب تولید کرده.
گیتار امروزی اول اسمش زریاب بود بعد به عربستان وارد شد و شدش غیتر و الان به اسمه گیتار شناخته میشه.
اشنباهه عود یه سازه ایرانی است ولی گیتار نیست عود جزو ساز های لوت است وگیتار هم همین طور گیتار وعود باهم تفاوت دارن
فکر نمی کنم