انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: بررسی تخصصی GALAXY NOTE 8.0
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
خانواده گلكسي نوت همانند خانواده گلكسي اس با استقبال خوبي روبرو شد، سامسونگ برای اولين بار با معرفي فبلت گلكسي نوت نسل اول خانواده نوت را به جهان معرفي كرد، بعد از آن با معرفي گلكسي نوت ٢ و گلكسي نوت ١٠.١ اين خانواده را بزرگ‌تر كرد و اكنون در حال توليد محصولاتي در رنج‌های مختلف قيمتي و اندازه اي است. به تازگي جديدترين عضو خانواده گلكسي نوت ها با نام گلكسي نوت ٨.٠ توسط اين كمپاني معرفي شد كه امروز به بررسي آن می‌پردازیم.
 
طراحي و جنس بدنه
 
همان طور كه پيش از اين نيز دیده‌ایم سامسونگ تمام محصولات خود را از پلاستيك مي سازد اين محصول نيز تماما جنسي پلاستيكي دارد و تنها در اطراف آن از يك نوار آلومينيومي استفاده شده است. در مجموع جنس بدنه با وجود پلاستيك بودن رضايت بخش است زيرا علاوه بر اينكه باعث سبكي دستگاه شده به آن عمر زيادي می‌دهد.
 
بررسی تخصصی GALAXY NOTE 8.0 1
 
بررسی تخصصی GALAXY NOTE 8.0 1
 
در جلوي گوشي یک صفحه نمايش ٨.٠ اينچي قرار دارد كه در زير آن سه دكمه (دو تا لمسي و يكي سخت افزاري) قرار گرفته است. نكته جالب در مورد اين دكمه هاي لمسي اين است كه با ضربه قلم نيز كار می‌کنند و اگر قلم گوشي را در دست بگيريد لازم نيست كه در هيچ كجا از انگشتان خود استفاده كنيد. 
 
بررسی تخصصی GALAXY NOTE 8.0 1
 
در بالاي صفحه نمايش دوربين دوم و حسگرها و خروجي صداي مخاطب قرار گرفته‌اند، لوگوي سامسونگ نيز در زير خروجي صداي مخاطب قرار گرفته است.
 
بررسی تخصصی GALAXY NOTE 8.0 1
 
در اينجا فاصله لبه هاي صفحه نمايش از لبه هاي تبلت مناسب است و به اندازه اي است كه انگشت شصت شما می‌تواند به راحتي بدون لمس صفحه در كنار صفحه نمايش قرار بگيرد كه اين امر براي راحت در دست گرفتن تبلت بسيار مهم است.
 
در پشت گوشي در بالاترين قسمت دوربين قرار دارد، در زير آن لوگوي سامسونگ و در پایین‌ترین قسمت قاب پشتي نوشته هاي مخصوصي قرار دارند كه توسط آن‌ها می‌توانید تشخيص دهيد كه حافظه داخلی تبلت چقدر است و نسخه اي كه در دست داريد از سيم كارت پشتيباني می‌کند يا خير.
 
بررسی تخصصی GALAXY NOTE 8.0 1
 
بررسی تخصصی GALAXY NOTE 8.0 1
 
در سمت راست تبلت از بالا به پايين ميكروفون دوم، دكمه پاور، دكمه هاي كم و زياد كردن صدا و پورت اینفرارد قرار گرفته‌اند. قلم تبلت نيز در اينجا جاسازي شده است كه در پایین‌ترین قسمت و در گوشه كناري سمت راست قرار دارد.
 
بررسی تخصصی GALAXY NOTE 8.0 1
 
در سمت چپ تبلت دو درگاه قرار دارند بالاترين درگاه براي حافظه خارجي است و در زير آن نيز درگاه سيم كارت قرار دارد كه تنها از سيم كارت ميكرو پشتيباني می‌کند.
 
بررسی تخصصی GALAXY NOTE 8.0 1
 
در پايين تبلت ميكروفون اصلي تبلت به همراه دو اسپيكر درگاه اتصالي قرار دارند.
 
بررسی تخصصی GALAXY NOTE 8.0 1
 
در بالاي تبلت تنها خروجي جك ٣.٥ میلی متری قرار دارد.
 
بررسی تخصصی GALAXY NOTE 8.0 1
 
اين تبلت اندازه بسيار مناسبي دارد شما به راحتي می‌توانید با يك دست آن را نگه داريد در ضمن اينكه ضخامت كم اين تبلت حس بسيار خوبي را به شما می‌بخشد.
 
بررسی تخصصی GALAXY NOTE 8.0 1
 
بررسی تخصصی GALAXY NOTE 8.0 1
 
 
صفحه نمایش
 
همان طور که از نام این تبلت مشخص است صفحه نمایش آن به اندازه 8.0 اینچ است. این صفحه نمایش از نوع TFT است و کیفیت 1280×800 پیکسل را دارد. تراکم پیکسلی این صفحه نمایش 189 پیکسل در اینچ (از نظر تراکم پیکسلی نیز از آی پد مینی بهتر است) و نسبت ابعاد آن نیز 16:10 است. درست است که این صفحه نمایش در مقایسه با صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند امروزی که فول اچ دی هستند چیزی برای گفتن ندارد اما باید به شما بگوییم که این صفحه نمایش در نوع خود یکی از بهترین‌ها است ما از تماشای این صفحه نمایش بسیار لذت بردیم زیرا روشنایی آن در حد کاملا مطلوب است و اشباعیت رنگ‌ها در حدی است که رنگ‌ها را به صورت کاملا پر رنگ و طبیعی مشاهده خواهید کرد. همچنین زاویه دید این صفحه نمایش نیز بسیار خوب است اگر حتی تبلت را در حالت افقی قرار دهید به راحتی می‌توانید تمام جزئیات را مشاهده کنید. در زیر نور خورشید نیز با این صفحه نمایش به هیچ مشکلی برنخواهید خورد و در محیط باز به همان راحتی که در محیط بسته از صفحه نمایش استفاده می‌کنید می‌توانید بهره ببرید. 
 
بررسی تخصصی GALAXY NOTE 8.0 1
 
دوربین
 
سامسونگ در اینجا از یک دوربین 5 مگاپیکسلی استفاده کرده است که می‌تواند عکس‌هایی با کیفیت 2560×1920 پیکسل را تهیه کند. این دوربین توانایی ضبط تصاویر با کیفیت HD را نیز دارد. در جلوی تبلت نیز از یک دوربین 1.3 مگاپیکسلی استفاده شده است.
 
دوربین اصلی امکانات خوبی را دارد و هر چیزی که یک کاربر مبتدی عکاسی نیاز داشته باشد در خود جای داده اما به خاطر داشته باشید که امکانات زیاد هیچ وقت نمی‌تواند جای کیفیت خوب عکاسی برای یک دوربین را بگیرد. این دوربین 5 مگاپیکسلی عکس‌های خیلی خوبی نمی‌گیرد، همان طور که در نمونه عکس‌ها می‌توانید مشاهده کنید این دوربین در نور زیاد و کافی هم عکس‌هایی گرفته که گویی نور کم بوده و نتوانسته به خوبی جزئیات را در عکس‌های خود به ثبت برساند. اما به هر حال نویز تصاویر کم است و رنگ‌ها را به خوبی نشان می‌دهد. در ضمن اینکه به علت نداشتن فلاش عکاسی در نور کم و شب با این تبلت مشکل خواهد بود.
 
با تمام این تفاسیر باید به یک نکته توجه داشته باشید که کمتر کسی از تبلت خود برای عکس انداختن استفاده می‌کند و سامسونگ نیز این موضوع را به خوبی می‌داند تنها نقشی که دوربین‌ها در تبلت‌ها بازی می‌کنند این است که در صورت در دسترس نبودن دوربین موبایلی خوب و یا دوربین دیجیتال کاربران لحظات را از دست ندهند.
 
برای دیدن کیفیت واقعی این عکس‌ها بر روی آن‌ها کلیک کنید، عکس‌ها را در فایل زیپ شده قرار دادیم تا اینکه کیفیت آن‌ها کم نشود.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بررسی تخصصی GALAXY NOTE 8.0 1
 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بررسی تخصصی GALAXY NOTE 8.0 1
 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بررسی تخصصی GALAXY NOTE 8.0 1
 
پردازنده و حافظه داخلی
 
این تبلت به یک پردازنده 4 هسته‌ای ساخت شرکت سامسونگ است که توان پردازشی 1.6 گیگاهرتز را دارد. در داخل این پردازنده یک پردازنده گرافیکی از نوع Mali-400 وجود دارد و یک رم 2 گیگابایتی نیز به آن‌ها برای روان‌تر کار کردن تبلت کمک خواهد کرد. مشخصات پردازنده دقیقا مانند همان است که سامسونگ در فبلت گلکسی نوت 2 استفاده کرده است.
 
این تبلت نیازی به پردازنده قوی برای اجرای بازی‌های سنگین ندارد زیرا در اصل هدف از تولید این تبلت بازی کردن نبوده و سامسونگ بیشتر می‌خواسته تا یک دفترچه یادداشت دیجیتالی را تولید کند که همیشه و همه جا در دسترس کاربر باشد. با این حال این تبلت در اجرای بازی‌های سنگین و نمایش فیلم‌های Full HD هیچ مشکلی ندارد و به راحتی هر چه تمام‌تر بازی‌های سنگین را اجرا می‌کند و فیلم‌های فول اچ دی را نیز پخش می‌کند.
 
 
 
نرم افزار و ویژگی‌های دیگر
 
گلکسی نوت 8 یک تبلت اندرویدی است که بر روی آن نسخه 4.1.2 اندروید نصب است. سامسونگ توسط TouchWiz خود این اندروید را به خوبی تزئین کرده و امکانات جالبی را نیز به آن اضافه کرده است .
 
در صفحه قفل که بسیار به صفحه گلکسی نوت 2 شبیه است دسترسی به 5 میانبر و دسترسی به ناتیفیکیشن بار وجود دارد.
 
بررسی تخصصی GALAXY NOTE 8.0 1
 
زمانی که قفل صفحه را باز کنید همان صفحه مخصوص اندروید برای شما ظاهر می‌شود و با زدن دکمه Apps به صفحه برنامه‌ها منتقل خواهید شد. چندین برنامه جالب و جذاب از پیش بر روی این تبلت نصب هستند که بعضی از آن‌ها را مرور می‌کنیم.
 
بررسی تخصصی GALAXY NOTE 8.0 1
 
اولین برنامه جالب aNote HD است که یک دفترچه یادداشت همه کاره است و ظاهر بسیار زیبایی دارد. در این برنامه تمام برنامه‌های روزانه و تمام کارهای خود را در دسته بندی‌های خود می‌توانید به راحتی با قلم تبلت ثبت کنید.
 
بررسی تخصصی GALAXY NOTE 8.0 1
 
بررسی تخصصی GALAXY NOTE 8.0 1
 
 
مورد دیگر Paper Artist  است که توسط این برنامه می‌توانید بر روی عکس‌های خود فیلترهای بسیار جالبی را قرار دهید و عکس‌هایی متفاوت تولید کنید.
 
بررسی تخصصی GALAXY NOTE 8.0 1
 
برنامه جالب دیگر پخش کننده موزیکی است که در این تبلت علاوه بر پخش کننده اصلی وجود دارد در این پخش کننده که ظاهر بسیار زیبا و جذابی دارد موزیک‌ها در دسته‌های مختلف قرار می‌گیرند و به راحتی می‌توانید موزیک مورد نظر خود را پخش کنید علاوه بر اینکه این پخش کننده یک اکولایزر بسیار خوب دارد.
 
بررسی تخصصی GALAXY NOTE 8.0 1
 
بررسی تخصصی GALAXY NOTE 8.0 1
 
 
 
همچنین در این تبلت ساید بار مخصوصی که از نوت 2 به بعد بر روی گوشی‌های سامسونگ مشاهده کردید وجود دارد.
 
بررسی تخصصی GALAXY NOTE 8.0 1
 
برنامه دیگر Smart Remote است که توسط این برنامه و پورت اینفرارد تبلت می‌توانید هر تلویزیون که از کنترل پشتیبانی می‌کند را کنترل کنید، این برنامه بسیار جالب است و می‌توانید از آن برای شوخی کردن در جمع دوستان و یا خانواده بدون اینکه کسی متوجه شما بشود استفاده کنید.
 
بررسی تخصصی GALAXY NOTE 8.0 1
 
همانطور که گفتیم تبلت از قابلیت مکالمه نیز پشتیبانی می‌کند و می‌توانید با قرار دادن آن در کنار گوشی خود با آن صحبت کنید که به علت بزرگ بودن اندازه تبلت ظاهر چندان خوبی ندارد و راحت نیستید اما در عوض می‌توانید برای مکالمه از اسپیکر و هندزفری بهره ببرید.
 
بررسی تخصصی GALAXY NOTE 8.0 1
 
اما مهم‌ترین قسمت این تبلت قلم آن است. اگر در حالتی که صفحه تبلت قفل است قلم را از جای خود خارج کنید به صورت خودکار برنامه مخصوص نوت فعال خواهد شد و می‌توانید سریعا به نوت برداری بپردازید در ضمن اگر در هر برنامه‌ای باشید نیز زمانی که قلم را از جای خود بیرون بکشید یک صفحه کوچک برای نوت برداری ظاهر خواهد شد که بسیار کارآمد خواهد بود.
 
بررسی تخصصی GALAXY NOTE 8.0 1
 
در ضمن در اینجا همان قابلیت دو تکه کردن صفحه و استفاده همزمان از دو برنامه مختلف بر روی صفحه تبلت وجود دارد که با استفاده از این قلم کارکد با این ویژگی بسیار راحت و جذاب تر خواهد شد.
 
 
باتری
 
سامسونگ از یک باتری با ظرفیت 4600 میلی آمپری استفاده کرده است که به علت باز نشدن قاب پشتی دسترسی به باتری امکان پذیر نیست. ما از عملکرد باتری راضی بودیم اما این رضایت باعث نمی‌شود که این باتری را بهترین بدانیم. اگر بخواهید عمر باتری این تبلت را با عمر باتری آی‌پد مینی برای شما مقایسه کنیم نتیجه این می‌شود که اگر در یک استفاده معمولی مانند گشت گذار 1 تا 2 ساعته در اینترنت، خواندن مجله و یا کتاب برای مدت نیم ساعت، تماشای حدود 10 تا 15 دقیقه ویدئو، استفاده از دوربین برای مدت کوتاه و مرور عکس‌های گرفته شده و در نهایت گوشی کردن به موسیقی از دو تبلت استفاده کنید آی‌پد مینی می‌تواند تا 4 روز را به راحتی پاسخگو باشد اما باتری این تبلت می‌تواند 2 روز را برای شما از تبلت پشتیبانی کند و دوباره باید از شارژر آن استفاده کنید.
 
 
 
 
 
نظر جی اس ام
 
ما همان طور که گلکسی نوت 2 را دوست داشتیم این تبلت را نیز به عنوان یک دفترچه یادداشت دیجیتالی همه کاره که همیشه می‌تواند در دسترس باشد دوست داریم. سامسونگ یک تبلت 8 اینچی بسیار خوب را تولید کرده است اما این تبلت چیزی نیست که بتوان آن را یک پدیده نامید زیرا بسیاری از امکانات آن را پیش از این در تبلت نوت 10.1 و فبلت گلکسی نوت 2 دیده بودیم.
 
چیزهایی که ما در این تبلت دوست داشتیم:
 
صفحه نمایش مناسب و با کیفیت خوب
زاویه دید خوب صفحه نمایش
قلم بسیار کارآمد برای یادداشت برداری
پخش کننده قوی ویدئویی
پشتیبانی از مکالمه
برنامه‌های از پیش نصب شده کارآمد
اندازه صفحه نمایش 8 اینچ بسیار مناسب
پردازنده و رم قوی
بلندگوهای قوی هستند
 
و اما
 
چیزهایی که ما دوست نداشتیم
صفحه نمایش می‌توانست کیفیت بهتری داشته باشد
بدنه پلاستیکی حس خوبی را القاء نمی‌کند
Smart Stay کار آیی مناسبی ندارد و در بیشتر موارد نگاه کاربر را تشخیص نمی‌دهد
در کل اگر به دنبال یک دفترچه یادداشت دیجیتالی همه کاره که می‌تواند فیلم پخش کند، بازی‌های سنگین را اجرا کند و تماس هم بگیرید، هستید این تبلت با توجه به قیمت آن، بسیار مناسب است و یک انتخاب عالی به حساب می‌آید.