انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: بررسی تخصصی Apple iPhone 4S
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
بررسی تخصصی Apple iPhone 4S  :پیش به جلـــو
 
مقدمه
 
آخرین چیزی که به آن نیاز دارید ، دقیقا گوشی تلفن همراهی با ظاهری زیبا چون گوشی شماست.اما شاید خاتمه دادن به آن زود باشد،شما با هم عالی به نظر می رسید، شما و iPhone 4 تان.درواقع هنوز هم واقعا به هم می آیید.
کاربران iPhone 4S ، این صحبت میان شما و سخنگوی رسمی گوشی تان یعنی Siri است. کاربران iPhone 4 ، این صحبت میان شما و صدای ناطق گوشی تان یعنی Siri است.می دانم هم Siri و هم ضمیر ناخودآگاه تان شما را به سوی آیفون بعدی سوق می دهد.نمی گویم به آن گوش نکنید فقط کمی منتظر باشید. شاید این بررسی بتواند به شما کمک کند.
بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1 بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1
اما اجازه دهید بازگردیم و از نقطه صفر شروع کنیم.هر سال آیفون جدید استانداردهای جدیدی را برای صنعت گوشی های تلفن همراه با خود به ارمغان می آورد.در واقع گاهی این ارتقا نصفه و نیمه و گهگاه در مواقعی خاص ارتقایی کامل به شمار می آید.iPhone 4 یکی از این رویدادهای خاص بود  و حالا iPhone 4S همان ارتقای نصفه و نیمه یا نقطه میانی است.احتمالا هیچ  چیز خاصی در مورد آن وجود ندارد.حداقل تا جایی که از ظاهر گوشی بر می آید، چنین است.
اما منظور ما کاملا این نبود.iPhone 4S یکی از زیباترین گوشی های هوشمندی است که تا به حال دیده ایم.اینکه چیز جدیدی در طراحی ظاهری گوشی وجود ندارد به معنای این نیست که از نظر امکانات هم تغییری در آن ایجاد نشده ست.iOS 5 تنها نیمی از کل ماجراست.
آیفون بالاخره به جمع دو هسته ای ها پیوست و گرافیک آن هم با ارتقایی جدی روبرو شد.در بخش عکاسی نیز گوشی ارتقای فوق العاده ای داشت ، اکنون آیفون به یک دوربین هشت مگاپیکسلی فوق العاده با امکان ضبط ویدیویی Full
HD مجهز است.و از همه مهم تر اینکه اپل با Siri تشخیص صدا را به سطحی جدید ارتقا داده است.با این همه iPhone 4S کاملا متحول شده است.ابزاری جدید که ماه ها برای توسعه آن زمان صرف شده است.
 
ویژگی های کلیدی
 
-          سیستم عامل iOS
5 به همراه یکپارچگی با iCloud
-          پشتیبانی چهاربانده از GSM و سه بانده از 3G با HSDPA با سرعت 14.4 مگابیت بر ثانیه و HSUPA با سرعت 5.76 مگابیت بر ثانیه
-          پشتیبانی دو بانده از CDMA و CDMA2000 1xEV-DO
-          صفحه نمایش لمسی خازنی TFT IPS با نور پس زمینه LED و قطر 3.5 اینچی  ،قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ و پشتیبانی از رزولوشن 640 x 960
پیکسل
-          سطح ضد خش جلو و پشت گوشی و مجهز بودن به پوشش ضد لک
-          پردازنده دو هسته ای یک گیگاهرتزی ARM Cortex A9 ، شتاب دهنده گرافیکی PowerVR SGX543MP2  و تراشه یکپارچه Apple
A5
-          512 مگابایت RAM
-          قابلیت تشخیص فرمان های صوتی ، دستیار مجازی Siri
-          دوربین هشت مگاپیکسلی با فوکوس خودکار ، فلاش LED و فوکوس لمسی
-          ضبط ویدیویی 1080p با نرخ 30 فریم بر ثانیه
-          پشتیبانی از Wi-Fi 802.11 b/g/n، قابلیت استفاده از گوشی به عنوان Access
Point
-          مجهز بودن به گیرنده GPS با پشتیبانی از عملکرد AGPS ، قطب نمای دیجیتال
-          حافظه داخلی 16/32/64 گیگابایتی
-          سنسور شتاب سنج ، مجاورت و سنسور سه محوره Gyro
-          الگوریتم خنثی سازی نویز صدا به همراه میکروفن اختصاصی ثانویه
-          سوکت صوتی
3.5 میلی متری استاندارد، بلوتوث استریو v4.0
-          کیفیت خروجی صدای عالی
-          ضخامت بسیار کم گوشی (تنها 9.3 میلی متر)
-          دوربین ثانویه جهت برقراری تماس های ویدیویی بارزولوشن VGA
-          فروشگاه نرم افزاری غنی AppStore
-          طراحی جدید آنتن و دریافت بهتر سیگنال ها در نواحی با آنتن دهی ضعیف
 
نقاط ضعف اصلی
 
-          تنها از microSIM Card پشتیبانی می شود
-          عدم پشتیبانی از فلش در مرورگر وب
-          نبود قابلیت چندوظیفه گی در مورد تمامی نرم افزارها
-          تماس های تصویری FaceTime تنها از طریق Wi-Fi قابل استفاده هستند
-          عدم امکان انتقال فایل از طریق بلوتوث و عدم وجود حالت Mass Storage در حین اتصال به کامپیوتر
-          نبود رادیو اف ام
-          نبود اسپیکرهای استریو
-          تعبیه نشدن اسلات کارت حافظه microSD
-          عدم پشتیبانی از قابلیت شماره گیری هوشمند
-          وابستگی بسیار زیاد به iTunes جهت بار گذاری فایل های مالتی مدیا
-          عدم امکان تعویض باتری توسط کاربر
 بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1 بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1
Siri در مرحله آزمایشی است و سرویس های مربوط به مکان یابی هم در خارج از آمریکا در دسترس نیست
از سوی دیگر ، این گوشی همان گوشی ای است که پیش از این دیده اید.احتمالا گوشی الان در جیب تان است و لیست نقاط ضعف و قوت گوشی هم برایتان آشنا به نظر می رسد، اینطور نیست؟مطمئنم به این نکته توجه کرده اید.آخرین چیزی که اپل به آن نیاز داشت طراحی جدید آنتن ها بود که حالا این کار هم انجام شده است.
شاید آنها به صراحت به  این مشکل در آیفون قبلی اشاره نکرده باشند ، اما مشخصا به کاربران شان احترام گذاشته و حالا امکانات جدیدی برای آن ها تعبیه کرده اند.چیزهایی چون پردازنده دو هسته ای و شتاب دهنده گرافیکی ، iOS
5 و یکپارچکی با iCloud ، دوربین جدید و Siri همه و همه نیازمندی های دنیای دیجیتال جدید هستند.
iPhone 4S اینجاست و برای بررسی همیشگی سخت افزاری ما آماده شده است.در قسمت بعد هم همراه ما باشید تا شما را با نگاهی اجمالی با آیفون جدید آشنا کنیم.کمی صبر کنید ، شاید همه چیز به آن شکلی که تصور می کنید ، نباشد.
 
محتویات جعبه Apple iPhone 4s :هیچ چیز شگفت انگیزی وجود ندارد
 
آیفون جدید در جعبه ای کوچک عرضه می شود که لوازم زیادی را هم در خود جای نداده است. جعبه تنها اندکی از خود گوشی بزرگتر است و طبیعتا جای کمی هم برای لوازم جانبی در کنار آن تدارک دیده شده است.شارژر، کابل USB و همان هدست هایی که در کنار نسخه های 3GS و 4 دیده بودیم ، در اینجا هم به چشم می خورند.
بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1  بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1
در میان کتابچه ها (بروشور iPhone 4s  و کتابچه راهنما) با ابزاری برای خارج کردن سیم کارت و دو عدد برچسب اپــل مواجه می شویم. این ها تمام لوازمی هستند که در درون این جعبه قرار گرفته اند .
تصور می کردیم مبدل microUSB که قرار بود در کنار نسخه اروپایی گوشی عرضه شود را در حعبه بیابیم اما متاسفانه از ان هم اثری نبود. نمی دانم کمیسیون EU (هسته اجرایی اتحادیه اروپا)در این مورد چه چیزی برای گفتن خواهند داشت.
بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1
 
نمای 360 درجه Apple iPhone 4s
 
گوشی همچون همنامان پیشین خود ابعادی معادل 115.2 x 58.6 x 9.3 میلی متر دارد و یکی از زیباترین گوشی های هوشمندی است که تا به حال دیده ایم. iPhone 4s  هم به شدت باریک است و وزن آن هم تنها سه گرم نسبت به iPhone 4 افزایش یافته است.
 
صفحه نمایش Retina
 
احتمالا بهترین صفحه نمایش سال 2010 را باید به آیفون 4 نسبت داد. البته Super AMOLED ها و ClearBlack ها هم چیزهایی برای گفتن داشتند اما صفحه نمایش IPS Retina با بهره گیری از نور پس زمینه LED وبالاترین رزولوشن موجود یعنی 960 x 640 پیکسل نسبت به آن ها چشم گیرتر بود.
بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1
یک سال بعد صفحه نمایش های Super AMOLED به دنیای HD پا نهادند و در Samsung Galaxy Nexus  ما اولین صفحه نمایش HD دنیای تلفن های همراه را خواهیم دید.مسلما این صفحه نمایش بهترین صفحه نمایش موجود است و iPhone 5 سعی در دست یافتن به آن خواهد داشت اما صفحه نمایش Retina هنوز هم جزو صفحه نمایش های برتر بازار است.
اگر به دنبال فاکتورهایی برای ارتقای گوشی تان از iPhone 4 به این گوشی هستید ، بهتر است صفحه نمایش را از این لیست خارج کنید. اما اگر صادق باشیم ، صفحه نمایش های اندکی را خواهید یافت که از نظر شفافیت ، رنگ های زنده ، عمق بالا، خوانایی فوق العاده در برابر تابش نور آفتاب و زوایای دید با Retina برابری کنند.
در اینجا نتایج آزمون روشنایی Retina را مشاهده می کنید.
بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1
 
قابلیت های تلفنی
 
عناصر و مواد جدیدی که در iPhone 4  به کار گرفته شده اند ، در حفظ وزن آن تاثیر بسزایی داشته اند. یک نوار استیل گوشی را از بالا تا پایین احاطه کرده و شیشه ای ضد خش هم جلو و هم پشت گوشی را پوشانده است. کناره پشتی منحنی وار که نشان اپــل بر روی آن خود نمایی می کرد هم دیگر دیده نمی شود. شاید این امر بیشتر به ضرر کاربران باشد تا شکل ظاهری گوشی . iPhone 4  بسیار عالی به نظر می رسد اما استفاده از آن به اندازه گوشی های قبلی آسان نیست و خیلی مطمئن در دست جای نمی گیرد. این گوشی نسبت به دو گوشی قبلی برای در دست گرفتن کمی لغزنده و بی ثبات تر شده است .
 
طراحی
 
شاید اپل ریسک بزرگی در مورد صورت ندادن هیچ تغییری در صفحه نمایش Retina کرده باشد ، اما هم شما و هم آن ها باید نگران مسائل بزرگتری باشند.بهبود صفحه نمایش تنها یک بازی اعداد است .اگر هیچ چیز خوب پیش نرود در انتها می توان رزولوشن را افزایش داد. اما در مورد مسئله محسوس تری چون ظاهر و شخصیت گوشی چه فکر می کنید.آن ها برای طراحی iPhone 5 در چالش بزرگی قرار خواهند داشت.
 بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1 بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1
و اگر همه این ها اشتباه باشد ، تصور می کنم تکرار جادوی iPhone 4 اگر محال نباشد ، نزدیک به غیرممکن است.اما بگذارید ببینیم اپل چه چیزی برای نشان دادن به ما دارد.
 بیشتر از یکسال از عرضه iPhone 4 می گذرد و هنوز هم مقاومت کردن در برابر آن اصلا آسان نیست.یکی از ساده ترین طراحی هایی که در عین حال زیبا به نظر می رسد.البته در آن سوی ماجرا کار با گوشی کمی مشکل بود و باید در ابتدا دقت بسیاری به خرج می دادید.بافت نهایی گوشی به کاربران اجازه نمی داد که آن را به صورت مطمئنی در دست بگیرند.طراحی مشکل بزرگی داشت ، و اگر خوش بینانه به این قضیه بنگریم باید بگویم اختلالات آنتن دهی گوشی شرم آور بودند.خبر خوب این است که این مشکل کاملا رفع شده است.
بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1 بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1
و در پایان باید بگویم که iPhone 4S  از نظر زیبایی هیچ کم و کاستی ندارد.پانزده ما از عرضه نسخه پیشین گوشی گذشته است اما تنها چند گوشی توانسته اند به آن نزدیک شوند.
بهتر است به اصل ماجرا بازگردیم و اوضاع را از نظر کاربردی بررسی کنیم.با اینکه گوشی از همان طراحی قدیمی استفاده می کند  اما نمی توانید از برخی از لوازم جانبی iPhone 4 به همراه این گوشی استفاده کنید.کلید Mute را می توان دلیل آن دانست که نسبت به iPhone 4 فرو رفتگی بیشتری دارد  اما در مقایسه با نسخه Verizon گوشی تفاوتی در آن دیده نمی شود.
اجازه دهید نگاهی عمیق تر به iPhone 4S داشته باشیم؛ هیچ چیز شگفت انگیزی در نمای جلویی گوشی دیده نمی شود.دوربین ثانویه VGA گوشی و  گوشی مخصوص خروجی صدای مخاطب در بالای صفحه نمایش و در کنار سنسور های محدودکننده نور و مجاورت قرار گرفته اند. کلید Home نیز در پایین صفحه نمایش جای گرفته است و همچنان وظیفه بستن نرم افزار ها و باز کردن نوار مخصوص چندوظیفه گی بر عهده آن نهاده شده است.این کلید حالا برای اجرای Siri هم به کار گرفته می شود.
بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1 
در کناره سمت چپ Apple iPhone 4s سوییچی برای تغییر حالت بین حالت سکوت و زنگ قرار داده شده است و کنترل های تنظیم صدا هم در این بخش جای گرفته اند. این قسمت هم نسبت به سایر نسخه ها تغییر نموده و این بار  کلیدهای تنظیم صدا به شکل دو کلید گرد و مجزا تعبیه شده اند.کلید افزایش صدا در iOS 5 بعنوان کلید شاتر نیز عمل می کند.این قسمت آیفون جدید مهم ترین دلیلی است که سبب می شود نتوانید از تمامی لوازم جانبی پیشین تان به همراه آن استفاده نمایید .کلید Mute به همراه کلید های تنظیم صدا حالا چند میلیمتری به پایین تر انتقال یافته اند.تصور می کنم طراحی جدید آنتن ها نیز در این موضوع بی تاثیر نبوده است.
بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1
در کناره سمت راست اسلات میکرو سیم کارت قرار گرفته است. برای خارج کردن سیم کارت از جای خود باید از ابزار خاصی که به این منظور در جعبه گوشی جای داده شده است یا حتی یک سوزن استفاده کنید.
بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1
در کناره بالایی کلید Sleep/Wake و سوکت صوتی 3.5 میلی متری استاندارد به چشم می خورند. در کنار سوکت صوتی، میکروفن دیگری قرار داده شده است که برای خنثی سازی نویزها در  حین مکالمات به کار برده می شود.
بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1
کناره پایینی گوشی یادآور آیفون های قبلی است. در این قسمت پورت اختصاصی مخصوص کابل USB /شارژر و پایه رومیزی به همراه دهنی و همین طور اسپیکر کوچک گوشی دیده می شوند. خبری از  اسپیکرهای استریو نیست.
بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1
کناره پشتی صیقلی گوشی لنز دوربین هشت مگاپیکسلی را در خود جای داده است که از قابلیت فوکوس خودکار هم بهره می برد. فلاش LED هم در کنار لنز دوربین دیده می شود. مثل همیشه باتری گوشی قابلیت تعویض توسط کاربر را ندارد و هیچ اسلاتی هم برای افزایش حافظه ذخیره سازی در اختیار کاربر قرار نمی گیرد. آیفون جدید از یک باتری 1430 میلی آمپری از نوع Li-Po برخوردار است.
آخرین نکته ای که باید به آن اشاره کنم ، طراحی جدید آنتن هاست.اپل از طراحی iphone 4 درس گرفت و حالا با اینکه طراحی iPhone 4S با آن یکسان است ، اما برای مقابله با اختلالات آنتن دهی ؛ این بار دو آنتن در آن تعبیه شده است.منظور ما آنتن های دوگانه GSM/CDMA نیست . دو آنتن مجزا در گوشی تعبیه شده است و هر یک از آن دو هم از هر دو استاندارد پشتیبانی می کنند.
گوشی به آسانی و  حتی در میانه یک مکالمه هم به آسانی می تواند میان این دو آنتن سوییچ کند.و بنابراین اگر یکی از آنتن ها مسدود شود ، آنتن دیگر کار آن را به عهده خواهد گرفت.و بنابراین با iPhone 4S به هیچ مشکلی در این مورد برنخواهید خورد.
بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1
متاسفانه مقدار SAR در نسخه جدید آیفون بالاتر رفته است و به مقدار دو برابر رسیده است.با این حال این مقدار هنوز هم در محدوده استانداردها می گنجد.
 
کار با iPhone 4S
 
آنچه مشخص است این است که iOS 5 در عرضه امکانات جدید خساست به خرج نداده است.این گوشی زیبا نسبت به پیش بهتر و سریعتر شده است.با سرعتی دو برابر ، که واقعا خارق العاده است ، iPhone 4S با کندی بیگانه است و حالا هر زمان که نیاز باشد می توانید از ظرفیت پردازشی بالاتر آن هم استفاده کنید.و در آخر اینکه بالاخره آیفون هم به سرزمین هشت مگاپیکسلی ها و Full HD گام نهاد.گوشی هوشمندی خارق العاده که دوربینی بسیار عالی دارد، اجازه دهید بیش از این آن را منتظر نگذاریم.
iOS 5.0 در iPhone 4S
 
ما یک بررسی تخصصی مشروح از iOS 5 را که در iPhone 4 مورد آزمون قرار گرفته بود ،پیشتر در سایت منتشر کردیم . در iPhone 4S تفاوت چندان زیادی با آن وجود ندارد و تنها باید دو امکانی را که در iPhone 4 کار نمی کردند ، بزرگترین تمایز این بخش دانست.یکی از آن ها دستیار مجازی Siri است و دیگری امکان دیکته کردن به گوشی است. تقریبا در سرتاسر رابط کاربری به جای تایپ متون می توانید از قابلیت تشخیص صدای گوشی برای درج متن استفاده نمایید.این ها ویژگی های اختصاصی iPhone 4S در بخش نرم افزاری هستند.و در صورتی که بررسی تخصصی iOS 5 را نخوانده باشید ، این بررسی تمامی چیزهایی را که باید در مورد این سیستم عامل بدانید را تحت پوشش قرار خواهد داد.
سادگی فلسفه وجودی iOS است .صفحه اصلی به همراه منوی اصلی مسطح تنها چیزهایی هستند که در اختیار شما قرار می گیرند و هیچ چیز پیچیده ای در میان آن ها دیده نمی شود.منوی Setting تنها منویی است که در آن می توان زیرمنوها را نیز مشاهده نمود.در کل روش تعامل با گوشی با روشی که چندین سال پیش و در کار با نخستین آیفون تجربه کردید ، تفاوت زیادی نکرده است.و هنوز هم می توانیم این گوشی را بنیان گذار استانداردها در رابط های لمسی بدانیم.
و این نقطه آغاز iOS 5 است اما اجازه دهید ببینیم بلند پروازی های این سیستم عامل تا کجا ادامه می یابد.اپل می گوید بیش از 200 قابلیت جدید در دل نسخه جدید iOS قرار گرفته است.ما زحمت شمارش آن ها را به خودمان ندادیم اما حداقل 40 قابلیت بسیار جذاب و مفید در آن دیده می شود.
در کل تغییر آنچنانی در ظاهر رابط به چشم نمی خورد.از نظر بصری ، تنها چیز جدیدی که توجه شما را به خود جلب خواهد کرد ، شکل جدید میانبرهایی است که برای فعال و غیرفعال کردن کنترل هایی چون Wi-Fi به کار می روند و اکنون به جای اشکال چهارگوش پیشین به شکل دایره ای درآمده اند.
بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1 
بهتر است مستقیما به سراغ یکی از مهم ترین نوآوریهای صورت گرفته برویم،ios 5 رویکرد جدیدی را در قبال یادآورها در پیش گرفته است.
اکنون یادآورها هم در صفحه اصلی و هم در صفحه قفل گوشی برای کاربران به نمایش در می آید و ناحیه ای با عنوان مرکز یادآورها مشابه آنچه در آندروید دیده بودیم ، هم در ios به وجود آمده است. می توانید نوع رفتار یادآور هر نرم افزار را تنظیم نمایید. می توان امکان نمایش در صفحه قفل، نمایش در مرکز یادآورها،نمایش آیکون مخصوص، تعداد آیتم های به نمایش در آمده و نوع هشدار را بنا به سلیقه شخصی تنظیم نمود.
Ios اکنون منعطف تر از هر زمان دیگری است!
بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1 
یادآورها در صفحه قفل گوشی تنها تا زمانی که قفل آن را باز نکرده اید به نمایش در می آیند.با قفل کردن مجدد صفحه گوشی، حتی اگر نگاهی به رویدادهای جدید نیانداخته باشید ، دیگری اثری از آن ها در صفحه قفل مشاهده نخواهید کرد.
بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1 
برای دستیابی به یک رویداد از صفحه قفل گوشی تنها کافیست همانند حرکتی که برای باز کردن قفل گوشی انجام می دادید، آیکون نمایش داده شده را از سمت چپ به راست بکشید.
یادآورها در صفحه اصلی یا هر یک از نرم افزارهای دیگر می توانند به دو شکل بنــر یا پنجره ای بازشو به نمایش در آیند.
بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1 بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1
بنر در بالای صفحه به نمایش در آمده و پس از چند ثانیه ناپدید می گردد. اگر بر روی آن ضربه بزنید به نرم افزار مرتبط هدایت خواهید شد.در روش دیگر نیز پنجره ای بر روی صفحه پدیدار شده و دو گزینه View یا Dismiss را نمایش می دهد.
 
و در آخر مرکز یادآروها دقیقا همانند ناحیه یادآورها در آندروید کار می کند.در هر قسمتی از رابط که باشید به این بخش دسترسی خواهید داشت.برای مثال اگر در نرم افزار یا بازی ای باشید و دست تان تصادفا بر روی این قسمت کشیده شود، این ناحیه به یکباره نمایان نخواهد شد ، بلکه ios دستگیره ای را به شما نمایش می دهد تا در صورتی که واقعا به مرکز یادآورها نیاز دارید، با استفاده از این دستگیره به آن دسترسی پیدا کنید.با این کار نرم افزار یا بازی شما در همان حالت متوقف شده و بعدا می توانید کارتان را پی بگیرید.

مرکز یادآورها تمامی هشدارهای جاری شما را هم نمایش می دهد.میتوانید از طریق Notification Setting به فعال یا غیرفعال کردن و سازمان دهی هشدارهای تان بپردازید.
مرکز یادآورها از ویجت ها هم پشتیبانی می کند،در حال حاضر تنها دو ویجت Weather و Stocks در دسترس هستند.
اپل امکان استفاده از دیکشنری را در تمامی نرم افزارهای پیش فرض ios چون Safari ، mail ، Notes و... فراهم کرده است.اگر بر روی کلمه ای کلیک کرده و دست تان را بر روی آن نگاه دارید، به دیکشنری تعبیه شده در ios هدایت می شوید و معنی کلمه در اختیارتان قرار می گیرد.
 بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1
دیکشنری یک نرم افزار جداگانه ای نیست و تنها هنگامی که کلمه ای را انتخاب کنید ، به کار می افتد.سه نکته دیگر در مورد رابط کاربری وجود دارد که اشاره به آن ها خالی از لطف نیست. نخست باید به میانبر تعبیه شده برای دسترسی به دوربین در صفحه قفل گوشی اشاره کرد ، می توانید به همان روشی که به کنترل های پخش کننده موسیقی یعنی با استفاده از ضربات دوگانه دسترسی پیدا می کنید ، به آن ها هم دست یابید.کلید  دوربین در کنار لغزنده مخصوص باز کردن قفل گوشی ظاهر شده و با ضربه زدن به آن می توانید به دوربین دسترسی پیدا کنید.
نرم افزار Newsstand هم به شکل یک پوشه در صفحه اصلی ظاهر می شود. تمامی مجلاتی که از طریق App Store اشتراک آن ها را خریداری کرده اید ، در این قسمت نمایش داده خواهند شد.
بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1 بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1 بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1 
مثل همیشه ، این بخش را با نگاهی به عملکرد گوشی خاتمه می دهیم، هر چند به احتمال زیاد پیش از خواندن این بررسی ، مقایسه های iPhone
4S و iPhone 4  را مشاهده کرده اید.به هر حال ، نسخه جدید آیفون در تمامی جنبه ها حدود دو برابر سریعتر از نسخه پیشین آن عمل کرده(در مقایسه سرعت پردازنده ها) و از نظر عملکرد گوشی در زمینه گرافیک سه بعدی نیز حدود هفت برابر از آن بهتر است.
نتایج آزمون های ارزیابی عملکرد گوشی در اینجا قابل مشاهده است:
بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1
بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1
 
دفترچه تلفن ، همان ظاهر قدیمی با قابلیت های جدید Related People و امکان سفارشی سازی صداهای هشدارها
 
دفترچه تلفن تقریبا بدون تغییر باقی مانده است و هنوز هم در شماره گیر از قابلیت شماره گیری هوشمند خبری نیست(برای این کار می توانید از جستجوی سراسری Spotlight استفاده کنید).استفاده از این نرم افزار هنوز هم مثل همیشه آسان است.
بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1 بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1
یکی از امکانات جدید تعبیه شدن گزینه Related People در دفترچه تلفن است. بر خلاف نسخه آزمایش ios
5 که به شما اجازه می داد برچسب هایی چون پدر، مادر ، برادر، خواهر، فرزند، همسر، شریک، دستیار ،مدیر و ... را به مخاطبین بیافزایید، نسخه نهایی سیستم عامل تنها سه برچسب همسر،دستیار و مدیر را برای مخاطبینی چون مخاطبین google که به صورت محلی در گوشی تعریف نشده اند، در اختیار شما قرار می دهد.
یک پروفایل اجتماعی جدید نیز در گوشی تعبیه شده است که می توانید از آن برای ذخیره نام های حساب های کاربری Twitter ، faceBook ، Flicker ، Linkdln و Myspace استفاده کنید.
 بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1
در صورتی که آهنگ های پیش فرض آیفون را دوست ندارید ، باید خوشحال باشید.یکی دیگر از تغییرات ios در بخش قابلیت های تلفنی این است که بالاخره می توانید هشدارهای صوتی ایمیل ها ، صندوق صوتی، تقویم و زنگ هشدارها را تغییر داده و آن ها را سفارشی سازی کنید.اگر آهنگ های عرضه شده را نمی پسندید و نمی دانید که چگونه خودتان به ایجاد زنگ های اختصاصی بپردازید ، می توانید از گزینه Buy More Tones از منوی تنظیمات صوتی بهره بگیرید. با این کار به فروشگاه iTunes Tones Store هدایت شده و می توانید هر آنچه را که دوست دارید، خریداری نمایید. این کار بسیار آسان است.
بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1 
قابلیت جدیدی نیز به FaceTime افزوده شده است ، اگر اپراتورشما از faceTime پشتیبانی نمی کند ، می توانید با استفاده از آدرس ایمیل تان به جای شناسه کاربری آن را فعال نمایید.اگر فعالسازی نرم افزار با شماره تلفن به صورت موفقیت آمیزی خاتمه نیابد ، این کار به صورت خودکار انجام خواهد شد.
بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1 
 
قابلیت های تلفنی،اسپیکرهای بهتر، عدم اختلال در آنتن دهی و پشتیبانی از CDMA
 
نخستین نکته اینکه دیگر از مشکل رایج آیفون های سال 2010 در از دست دادن سیگنال ها خبری نیست.استفاده از آنتن های دوگانه سبب شده است که این مشکل کاملا از میان برداشته شود.گوشی به خوبی میان این دو آنتن در مواقع نیاز سوییچ می کند و بنابراین با از دست رفتن توانایی یک آنتن ، آنتن دیگر مسئولیت آن را بر عهده می گیرد.
اکنون به هر طریقی که بخواهید می توانید گوشی را در دست بگیرید و در کل هم دریافت سیگنال ها در آیفون جدید با بهبود قابل توجهی روبرو بوده است.ما گوشی را در نواحی با آنتن دهی ضعیف آزمودیم ، با اینکه در این نواحی iPhone
4 اصلا توانایی دریافت سیگنال ها را نداشت اما iPhone 4S سه تا چهار خط آنتن داشت.با توجه به این نکته ما هیچ تماسی را از دست ندادیم.
البته باید توجه داشته باشید که مقدار SAR در آیفون جدید  دو برابر همین مقدار در آیفون های پیشین است اما با اینحال از سطح ایمن تجاوز نمی کند.گمان می کنم این بهایی است که باید برای  آنتن دهی فوق العاده گوشی پرداخت.
احتمالا شنیده اید که iPhone 4S با پشتیبانی از GSM و CDMA در سرتاسر دنیا قابل استفاده خواهد بود.البته این جمله کاملا هم درست نیست. CDMA تنها در گوشی هایی که برای شبکه های CDMA طراحی شده اند در دسترس خواهد بود.اگر شما آیفون تان را به همراه یک سیم کارت GSM تهیه کنید ، این گوشی از CDMA پشتیبانی نخواهد کرد.
با اینکه بهبود عمده ای در این بخش دیده نمی شود اما گوشی در آزمون بلندی صدا هم از iPhone 4 بهتر عمل کرد ،گوشی موفق به کسب امتیاز متوسط در آزمون همیشگی ما شد در  حالی که iPhone
4 امتیازی کمتر از آن را بدست آورد.نتایج گوشی در این آزمون به آنچه که از iPad 2 در این بخش دیدیم شبیه است و همین سبب می شود تصور کنیم هر دوی این محصولات از اسپیکرهای مشابه استفاده می کنند.
بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1
به هر حال با اینکه iPhone 4 و iPhone 4S هر دو در آزمون های نویز و موسیقی/صدا امتیازات یکسانی به دست آوردند اما 4S صدای بهتر و عمیق تری را از خود نشان می دهد.در تست آهنگ های زنگ نیز گوشی بهبودی هشت دسی بلی را نشان می دهد.
امکان برقراری تماس های تصویری از طریق Wi-Fi نیز بر روی iPhone 4S فعال است.iPhone 4 ، iPad 2 ، نسل جدید Mac  ها و همین طور آخرین نسل آیپادهای تاچ نیز با این سرویس سازگار هستند.
 
پیام رسانی ، iMessage و ارسال رایگان پیام ها میان ابزارهای سازگار SMS و MMS
 
بخش پیام رسانی تمامی پیام های شما را در نمایی حباب وار به نمایش در آورده و گزینه هایی برای حذف و ارسال گروهی پیام ها نیز در اختیار شما قرار می دهد.یک فیلد جستجو ، پشتیبانی از MMS و شمارشگر از جمله دیگر گزینه هایی هستند که در این بخش دیده می شوند.گرچه هنوز هم از گزارش تحویل پیام ها خبری نیست.
بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1 
iOS 5 هنوز هم رابط ساده و آشنای خود را حفظ کرده است اما با وجود iMessage  عملکردهای بیشتری در اختیار شما قرار می دهد. سرویس iMessage به شما اجازه می دهد تا با استفاده از 3G یا Wi-Fi به تبادل پیام های فوری میان ابزارهای مبتنی بر ios 5 بپردازید.شما امکان ارسال پیام های متنی و یا چند رسانه ای را خواهید داشت.
بپردازید.شما امکان ارسال پیام های متنی و یا چند رسانه ای را خواهید داشت.
بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1 
برای فعالسازی iMessage تنها کافیست مسیر Setting>Messages را دنبال کرده و آن را به حالت On تغییر دهید.اما این سرویس چگونه کار می کند؟
پس از کلیک بر روی کلید New Message ، پنجره همیشگی برای ارسال پیام ها به همراه یک کلید سبز رنگ Send باز می شود.هنگامی که گیرنده ای را انتخاب می کنید، دایره کوچک چرخانی در کنار نام ها توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.اگر فردی که در حال ارسال پیام به وی هستید از مشترکین سرویس iMessage باشد ، رنگ کلید Send شما به آبی تغییر کرده و به جای عبارت New Message در بالای پیام عبارت New
iMessage ظاهر می شود.همانگونه که مشاهده می کنید ،این کار کاملا به صورت خودکار انجام می گیرد.
بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1  بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1
بقیه روند انجام کار بسیار ساده است، شما متن پیام تان را تایپ کرده ، در صورت تمایل محتویات چندرسانه ای به آن افزوده و سپس بر روی کلید Send کلیک می کنید.مکالمات iMessage برای تمایز داشتن با پیام های استاندارد گوشی با رنگی متفاوت مشخص می شوند ، به جای رنگ سبز مکالمات معمول ، این بار از رنگ آبی برای مشخص کردن آن ها استفاده شده است.
سرویس iMessage در اصل یک سرویس پیام رسان فوری است ، در یک مکالمه iMessage شما می توانید ببینید که طرف مقابل چه هنگام به تایپ متن پرداخته و همین طور می توانید به سرعت پیام های ارسالی آن ها را مشاهده کنید.همچنین می توانید گزارش خوانده شدن پیام تان را هم دریافت کنید.
نکته دیگر در مورد سرویس iMessage این است که همانند FaceTime شناسه شما در این سرویس همان شماره تلفن یا آدرس ایمیل شماست.
 
نرم افزار جدید Mail
 
نرم افزار Mail هم با چند تغییر روبرو بوده است.این بخش اکنون از حساب های کاربری چندگانه پشتیبانی کرده و امکان نمایش تمامی ایمیل ها را در یک صندوق دریافت مشترک هم فراهم می کند.
iOS 4 شاهد تغییرات عمده ای چون یک صندوق دریافت مشترک ، پشتیبانی از نمایش حباب وار ایمیل ها و بایگانی کردن آن ها در بخش ایمیل ها بوده است. نرم افزار Mail از بایگانی کردن ایمیل ها و جستجوی سریع در آن ها به لطف یکپارچگی با مرورگر اسناد آفیس هم پشتیبانی می کند.گزینه Open With در این قسمت به شمااجازه می دهد که از نرم افزار دلخواه تان برای باز کردن اسناد الصاق شده بهره بگیرید.
 بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1
اگر Inbox را باز کرده وبر روی کلید Edit  کلیک نمایید ، یک کلید Mark را هم در کنار کلید های Move  و Delete مشاهده خواهید نمود.اکنون می توانید ایمیل های تان را به صورت گروهی به صورت خوانده شده یا خوانده نشده برچسب گذاری کنید. متاسفانه هنوز هم خبری از گزینه Select All در این قسمت نیست.
اپل همچنین گزینه های Bold، Italic و Underline را در ویرایش متون فعال کرده است.انتخاب متون به همان شکلی که در نسخه های پیشین انجام می گرفت، انجام می پذیرد و به محض انتخاب متن گزینه های یاد شده ظاهر می گردند.گزینه دیگری نیز با نام Quote Level در میان گزینه های این منو وجود دارد که نمادهای نقل قول را قبل و پس از متن اضافه کرده و اندازه آن را کاهش می دهد.
بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1  
اکنون امکان افزودن و حذف پوشه های اختصاصی در بخش ایمیل را دارید ، برای این کار کافیست کلید Edit را بفشارید.
 بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1
 
گالری
 
گالری آیفون نسبتا ساده است و کار کردن با آن هم آسان است. این گالری تمامی تصاویر شما را به صورت سازمان دهی شده در آلبوم ها یا لبه های مختلف در خود جای داده است. هنگامی که آلبوم خاصی را باز می کنید ، می توانید با کشیدن انگشت بر روی صفحه بین عکس های آن به پیمایش بپردازید.
بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1 بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1
البته یک چیز جالب هم وجود دارد. گالری iOS 5 ، عکس ها را با اندکی بزرگنمایی باز می کند تا بدون نوار های مشکی رنگ تمامی صفحه را پوشش دهند. اگر می خواهید که تمامی تصویر را ببینید باید از صربات دوگانه یا Pinch Zooming برای کاهش بزرگنمایی استفاده کنید.
بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1 بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1
گالری به خوبی با نرم افزار iPhoto در Mac OS X همگام سازی شده و اجازه آپلود پوشه های Events ، Places و Faces در آیفون را به شما می دهد.این پوشه ها به عنوان لبه هایی در نرم افزار iPhoto  ظاهر خواهند شد. تمامی عکس هایی که برچسب گذاری جغرافیایی شده اند (از وب دانلود شده یا بوسیله دوربین آیفون ثبت شده اند) در لبه مکان ها به نمایش در آمده و با گیره کوچکی به نمایش در می آیند. با ضربه زدن بر روی گیره پیش نمایش کوچکی با اطلاعاتی در مورد عکس به نمایش در خواهد آمد.
بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1
نرم افزار Photo  یک ویرایشگر ساده هم در دل خود دارد. این ویرایشگر امکان چرخاندن، برش و حذف جلوه قرمزی چشم را به شما خواهد داد.گزینه ای با عنوان Enhance در این بخش تعبیه شده است که به صورت خودکار کار کرده  و شما کنترلی بر روی آن ندارید.در حالت ویرایش چهار کلید در پایین صفحه ظاهر شده و گزینه های در دسترس را در اختیار شما قرار می دهند.
بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1 بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1 بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1 بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1
کلیپ های ویدیویی ضبط شده هم در نرم افزار Photos ذخیره شده و می توان به صورت مستقیم در گوشی آن ها را برش داد.این کار به ساده ترین شکل ممکن انجام می گیرد.یک نوار فیلم در پایین صفحه ظاهر شده و شما می توانید برای برش دادن کلیپ نقاط آغازین و پایانی آن را مشخص نمایید.اما بهترین نکته در مورد این قابلیت این است که امکان ذخیره کلیپ را به عنوان فایلی جدید و یا بر روی همان فایل قبلی خواهید داشت.
بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1 
می توانید با استفاده از نرم افزار iMovie نیز به ویرایش فیلم ها بپردازید اما این نرم افزار رایگان نیست.
مثل همیشه آلبوم ها تمامی عکس های همگام سازی شده ، دانلود شده و ثبت شده را به نمایش در خواهند آورد.
پوشه های رویدادها و چهره ها در iPhone 4  تنها می توانند با محتویاتی از سازمان دهنده عکس ها در Mac یعنی iPhoto پر شوند. نمی توانید در این پوشه ها عکس های گرفته شده از دوربین iPhone را جای دهید.
 
iPod بهـــتر
 
اکنون نام پخش کننده موسیقی iPod به Music تغییر یافته است و آیکون جدیدی نیز برای آن در نظر گرفته شده است.مثل همه چیز در iOS ، نرم افزار Music هم تا حد امکان ساده است.این نرم افزار به صورت لبه ای طراحی شده است و پنج لبه لیست های پخش ، هنرمندان ، آهنگ ها ، آلبوم ها و سایر موارد در پایین آن خودنمایی می کنند.
جستجو در سرتاسر این نرم افزار همانند امکان پخش تصادفی آهنگ ها در دسترس است.شما امکان ایجاد ، ویرایش و حذف لیست های پخش را دارید.می توانید آهنگها را هم به صورت مستقیم از داخل این نرم افزار حذف نمایید.
 بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1
اگر آیفون را به صورت افقی در دست تان بگیرید به نمای CoverFlow هدایت خواهید شد.

در لبه سایر موارد یا More می توانید برنامه های صوتی دانلود شده ، کتاب های صوتی و گزینه هایی دیگر برای رده بندی و مرتب کردن آهنگ ها با توجه به سبک ، ترکیب و آهنگسازان را بیابید.
چند نکته دیگر نیز در باره نرم افزار Music وجود دارد که دانستن آن ها خالی از لطف نیست.هنگامی که صفحه نمایش قفل است می توانید با ضربات دوگانه بر روی کلید Home به میانبرهای پخش کننده موسیقی دست یابید.اگر از هدست استفاده می کنید، ضربه دوگانه بر روی کلی میانی شما را به آهنگ بعد و ضربه سه گانه بر روی همین کلید شما را به آهنگ پیشین می برد.با ضربه زدن بر روی کلید میانی نیز می توانید به مکث و یا پخش آهنگ اقدام کنید.
سه راه برای مدیریت آهنگ ها در آیفون جدید وجود دارد، می توانید این کار را از طریق نرم افزار iTunes در یک کامپیوتر ، نرم افزار iTunes بر روی خود گوشی و یا همگام سازی با iCloud انجام دهید.
اگر آهنگی را به صورت مستقیم از طریق آیفون تان خریداری نمایید(از طریق iTunes Store) ؛می توانید با استفاده از کامپیوتر به همگام سازی آن پرداخته و یا با استفاده از شناسه ای که توسط اپل در اختیار شما قرار داده شده است آن را مجددا آن را دانلود نمایید.
آخرین روش iCloud است ، اگر همگام سازی آهنگ های تان را فعال کرده باشید ، همیشه و به هر علتی که آن ها را از دست داده باشید می توانید آن ها را دانلود کنید.در مورد iCloud  و
iTunes در ادامه بیشتر سخن خواهیم گفت.
 
پخش کننده ویدیویی ، پخش فایل های FullHD ، پشتیبانی ضعیف از فرمت ها
 
iPhone اکنون نرم افزار جداگانه ای با نام Video دارد که تمامی ویدیوهای شما را در خود نگاه می دارد.رابط این نرم افزار بسیار ساده است . هیچ چیزی جز کنترل های معمول پخش کننده ها و یک نوار پیشرونده برای پیمایش دقیق تر در ویدیوها در آن به چشم نمی خورد.
بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1 
فرمت های ویدیویی پشتیبانی شده هم چندان متنوع نیستند و همانطور که حدس می زنید پخش ویدیوهای DivX یا XviD بدون تبدیل آن ها ممکن نیست. یکی از نکان خوب در مورد iPhone 4  توانمندی آن در پخش ویدیوهای با رزولوشن 1080P است.
 
کیفیت عالی صدا
 
اگر می خواهید بهترین صدای ممکن را در میان گوشی های تلفن همراه در گوشی تان داشته باشید ، یک آیفون بگیرید.این قاعده به سادگی همیشه درست بوده است و iPhone 4S هم استثنا نیست.آیفون جدید در آزمون ما هم با وجود هدست ها و هم بدون آن ها عملکرد بسیار خوبی دارد و در هر دوی آن ها با حفظ بلندی صدای بسیار خوب موفق به کسب امتیاز بسیار بالایی شد.
در نخستین دور (با متصل بودن به یک تقویت کننده صوتی خارجی) ، iPhone 4S عملکرد فوق العاده ای داشت اما از این جهت نمی توان آن را شگفت انگیز دانست.حتی گوشی های غیرموسیقیایی بی استعداد تر هم در این قسمت موفق به کسب امتیازات خوبی میشوند و بنابراین نمی توانیم در این قسمت از هم خانواده ی آیپاد انتظاری به جز این داشته باشیم.
آنچه iPhone 4S را نسبت به سایر گوشی ها متمایز می کند ، عملکرد آن در هنگام متصل بودن هدست هاست.تغییری جزئی در میزان سیگنال های ناخواسته تنها چیزی است که در شرایط آزمایشگاهی ودر اثر افزایش مقاومت قابل شناسایی است.سایر مشخصه ها بدون تغییر باقی مانده و آیفون را به بازیگری خارق العاده در این بخش بدل می کنند.نتایج این آزمون را در اینجا مشاهده می کنید:
اطلاعات بیشتر در مورد روند ونحوه انجام آزمون را می توانید در اینجا بیابید.
بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1
 
دوربین هشت مگاپیکسلی خارق العاده با امکان ضبط ویدیویی 1080P
 
Apple iPhone 4S  به یک دوربین هشت مگاپیکسلی مجهز است که می تواند عکس هایی با حداکثر رزولوشن 3264 x 2448 پیکسل ثبت نماید. یک فلاش LED هم در این قسمت تعبیه شده است .
سنسور جدید که از لنزی پنج عنصری استفاده کرده و از گشودگی دیافراگم F/2.4 بهره می برد توسط سونی تولید شده است.با توجه به این نکته باید انتظار رنگ های بهتر ، نویز کمتر، شفافیت بیشتر و همین طور تراز سفیدی دقیق تری را داشته باشیم.این دوربین هم از قابلیت  تشخیص چهره  و HDR و همچنین قفل فوکوس خودکار بهره می برد.اپل ادعا می کند دوربین iPhone 4S برای ثبت نخستین عکس تنها به 1.1 ثانیه زمان نیاز دارد و زمان مابین عکس های بعدی نیز در حدود نصف این مقدار است.حالا می توانیم تایید کنیم که دوربین iPhone 4S سریع ترین دوربینی است که تا به حال مشاهده کرده ایم.
رابط کاربری دوربین ساده و مرتب است و به همان شکلی است که در نسخه های پیشین دیده بودیم ، تنها چند گزینه چون خطوط راهنمای منظره یاب ، تنظیمات HDR ، استفاده از Pinch Zooming برای افزایش وکاهش بزرگنمایی و دستیابی به گالری با استفاده از کشیدن انگشتان بر روی صفحه به آن اضافه شده اند.
بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1  بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1
می توانید از کلید افزایش صدا هم در گوشی و هم هدست بعنوان کلید شاتر استفاده کنید.اپل یک قفل AF/AE نیز به دوربین آیفون افزوده است : کافیست برای دو ثانیه بر روی شی ای بر روی صحنه کلیک کرده تا آن را در دنباله ای از عکس ها به صورت فوکوس شده ثبت کنید.
یکی دیگر از نکاتی که باید در رابط کاربری دوربین به آن توجه کرد این است که با کشیدن انگشت تان به سمت راست در این رابط به آخرین عکس ثبت شده و با کشیدن آن به سمت چپ به رابط دوربین دست می یابید. آنچه سبب می شود که این قابلیت چندان جذاب نباشد این است که پیش از این آن را در گوشی های مبتنی بر Windows Phone 7 دیده ایم.
و بالاخره به بهترین بخش این دوربین یعنی کیفیت بالای عکس های آن می رسیم. iPhone 4S گواهی محکمی مبنی بر اینکه بهترین دوربین هشت مگاپیکسلی بازار است ارائه می کند.ما از میزان جزئیات چه در سایه ها و چه در پس زمینه واقعا شگفت زده شدیم.رنگ ها زنده و صحیح هستند اما هیچ اثری هم از جلوه های مصنوعی دیده نمی شود.واقعا این عکس ها آنقدر خوب هستند که می توان تا چند صفحه فقط در ستایش آن ها نوشت اما بهتر است خودتان نگاهی به آن ها بیاندازید.
عکس های دوربین iPhone 4S نویز کمتر و دامنه پویای بالاتری نسبت به عکس های iPhone 4 دارند. واقعا سخت است نکته سوال برانگیزی در مورد عکس های ثبت شده توسط این دوربین پیدا کرد.
 
مقایسه کیفیت عکس ها
 
Apple iPhone 4S به ابزار مقایسه کیفیت عکس های ما اضافه شد.همانطور که می بینید iPhone 4S در این بخش از Samsung Galaxy S II ، Sony Ericsson XPERIA Arc و Arc S عملکرد بهتری دارد.حتی گوشی در این بخش از N9 نیز بهتر عمل میکند.
 
ضبط ویدیویی HD خارق العاده
 
iPhone 4s  ویدیوهایی با رزولوشن 1080p و نرخ 30 فریم بر ثانیه ضبط می کند،کلیپ ها در فرمت .MOV ذخیره می شوند. مثل بخش عکاسی ، iPhone 4S در این بخش هم فوق العاده است و حتی در این بخش نیز Galaxy S II را پشت سر می گذارد.
نرخ فریم ثابت بوده و ویدیوها از رنگ هایی لذت بخش و سطح جزئیات بالا بهره می برند.هیچگونه جلوه مصنوعی در این ویدیوها دیده نمی شود،به شما اطمینان می دهم که ما با وسواس خاصی آن ها را بررسی کردیم.
بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1 بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1
گرچه نبود گزینه هایی نیز در این قسمت محسوس است ، منظور ما حالت های ضبط ویدیویی SloMo یا Time Lapse نیست ؛ گزینه های ساده ای چون تنظیمات رزولوشن 720P در این بخش تعبیه نشده اند.گاهی تنها به تصویری لحظه ای از چیزی برای یادآوری نیاز دارید و مطمئنا لزومی ندارد که آن را با کیفیت Full HD ضبط کنید.ذخیره سازی ویدیوهای با رزولوشن پایین تر آسان تر بوده و پخش کننده های ساده تر هم به راحتی از پس پخش آن بر می آیند.
می توانید ویدیوهای با رزولوشن 480x360 را با استفاده از حالت MMS ضبط نمایید و احتمالا امکان کوچکتر کردن اندازه ویدیوهای ضبط شده به رزولوشن 720p را نیز با استفاده از نرم افزار iMovie خواهید داشت.اما در اختیار گذاشتن گزینه ای ساده چون این در رابط کاربری دوربین به نظر اصلا کار دشواری نمی آید.برای اینکه دلیل تاکید ما را بر روی این نکته بهتر درک کنید ، باید به شما بگویم برای ذخیره یک ویدیوی ده دقیقه ای به 1.8  گیگابایت فضا نیاز خواهید داشت.
همان حرکات لمسی کنترلی که در بخش عکاسی برای به نمایش در آوردن گالری به کار می رفت در اینجا هم کار می کند و رابط کاربری این بخش حتی نسبت به بخش عکاسی ساده تر هم هست.تنها دو گزینه در این بخش دیده می شود که اجازه خاموش/روشن کردن فلاش و همین طور سوییچ به دوربین FaceTime را به شما می دهند.
قفل فوکوس یا نوردهی خودکار در اینجا هم در دسترس است ، با ضربه زدن بر روی صفحه و نگاه داشتن انگشت تان می توانید بر روی آن قسمت فوکوس کرده و یا قسمت خاصی از صحنه را روشن تر نگاه دارید.
این تمام ماجرا نیست ، پردازنده سریعتر iPhone
4S به اپل اجازه داده است تا لرزش گیر بلادرنگ را نیز در دوربین فعال کند.ما یک آزمون کوتاه بر روی این قابلیت نیز انجام داده ایم، ویدیوهای زیر توسط یک iPhone 4 و یک iPhone 4S ضبط شده اند، هر دوی گوشی ها بر روی یک پایه ثابت بسته شده و توسط یک دست حمل شده اند و بنابراین لرزش های آن ها با هم یکسان هستند.لرزش گیر  با توجه به عملکرد بلادرنگ خود فوق العاده است.گرچه باید توجه داشته باشید که ممکن است این قابلیت سبب ایجاد اعوجاج های هندسی در تصاویرتان شود.
با این روش اگر میان دو ناحیه تاریک و روشن حرکت کرده و یا شیی اغلب قاب تان را پرکرده و سپس از آن خارج شود، باز هم تغییری ناگهانی در فوکوس و نوردهی ایجاد نخواهد شد(که در برخی از ویدیوها می تواند کاملا آزاردهنده باشد).
از نظر کیفیت واقعی ویدیوها ، یک کامپیوتر واقعا توانمند ویک صفحه نمایش 1080P برای درک خوب آن ها نیازاست.نرخ ویدیوی نمونه ای که در اینجا برای مشاهده شما قرار داده شده است ، 26 مگابیت بر ثانیه است.
 
مقایسه کیفیت ویدیوها
 
Apple iPhone 4S هم به پایگاه داده ابزار مقایسه ویدیویی ما پیوست.
  این ابزار ثابت می کند ویدیوهای iPhone 4S از ویدیوهای ضبط شده توسط Galaxy S II و دیگر گوشیهایی که قادر به ضبط Full HD هستند بهتر است.
 
امکانات ارتباطی
 
iPhone 4S از استاندارد کم مصرف بلوتوث 4.0 بهره می برد.این استاندارد از تاخیر کمتر و برد بالاتری برخوردار بوده اما پهنای باند کافی برای انتقال گروهی فایل ها را ندارد.
بنابراین محصولاتی چون Nike+ میتوانند واقعا از وجود بلوتوث 4.0 سود ببرند.در مواقعی که داده های کمی برای انتقال وجود دارد ، این استاندارد بهبود قابل توجهی در انرژی مصرفی صورت می دهد.BT 4.0 را به عنوان قفل الکترونیکی و یا سنسورهای ضربان قلب و موارد مشابه نیز می توان به کار گرفت.چیزهایی چون صفحه کلیدهای بی سیم نیز با وجود این فناوری قطعا نقش پررنگ تری به خود خواهند گرفت.
ازسوی دیگر ، مک بوک های ایر جدید و همین طور مینی ها نیز از بلوتوث 4.0 پشتیبانی کرده و بنابراین احتمال اینکه عده کثیری از کاربران آیفون جدید از ابزارهای مجهز به این فناوری بهره ببرند کم نیست.
با اینحال ، در حال حاضر ابزارهای سازگار زیادی با بلوتوث 4.0 وجودندارد.NFC نیز پیشرفت سریعی نداشته است اما نوکیا میخواهد در تمامی محصولات جدیدش آن را تعبیه کند  و با ارائه این فناوری در بسیاری از محصولات سامسونگ ، پشتیبانی اپراتورها و همین طور شرکت های عرضه کننده کارت های اعتباری به نظر می رسد آینده روشن پیش روی آن است.
مطمئنا اپل در افزایش اقبال عمومی به سوی این فناوری نوپا تاثیر به سزایی خواهد داشت اما خود اپل باید سنگ بنای آن را بنیان گذارد.تصور می کنم بلوتوث 4.0 امکان عرضه ابزارهای جانبی بسیار را فراهم سازد اما با اینحال پا به عرضه NFC نگذارد.
انتقال فایل ها از طریق بلوتوث در این گوشی هم در دسترس نیست. اتصال Peer To peer گوشی ها از طریق Wi-Fi یا بلوتوث راه حلی برای این مشکل است اما این راه حل تنها برای اتصال گوشی های آیفون به یکدیگر مفید است.
آخرین آیفون از Wi-Fi 802.11 b/g/n پشتیبانی می کند و می توانید از آن به عنوان یک Hot Spot هم بهره بگیرید. امکان مرور وب از طریق به اشتراک گذاری اتصال اینترنتی بوسیله USB یا بلوتوث نیز وجود دارد. تنها کافیست بر روی سوییچ مربوطه کلیک کرده و نوع اتصال را انتخاب نمایید.امکان مرور وب از طریق USB و بلوتوث هم وجود دارد. تنها کافیست بر روی سوییچ در نظر گرفته شده کلیک کرده و نوع اتصال را انتخاب کنید.
بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1 
iPhone 4s  به پشتیبانی چهاربانده از GSM و HSPA با سرعت دانلود 14.4 مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود 5.8 مگابیت بر ثانیه مجهز است .با وجود آنتن های دوگانه که قابلیت پشتیبانی همزمان از GSM و CDMA را دارند ، گوشی در سرتاسر دنیا قابل استفاده است.اما از پشتیبانی از LTE خبری نیست.واقعیت این است که اگر آیفونتان را با استفاده از یک اپراتور GSM فعال نمایید قابلیت استفاده از آن در شبکه های CDMA را نخواهید داشت.اما آیفون هایی که در شبکه های CDMA فعال می شوند امکان کار در شبکه های GSM را نیز دارند.
گوشی از سوکت صوتی 3.5 میلی متری استاندارد و همین طور پورت اختصاصی 30 پینی اپل نیز برخوردار است.
اما خبری از تبدیل microUSB به همراه گوشی نیست.
 
Safari سریعتر از همیشه ،این بار با Safari Reader
 
اپل مرورگر Safari را نیز به روز رسانی کرده است. البته تمامی قابلیت های این مرورگر در iOS 3.0 چون امکان تکمیل خودکار فرم ها و مدیریت کلمات عبور، کپی کردن لینک ها و گزینه باز کردن یک لینک در صفحه جدید به همراه قابلیت هایی چون Bookmark Suggestion در iOS4.0 نیز در آن به ارث رسیده اند.
 بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1
مرورگر قسمت دیگری است که در آن آیفون می تواند قدرت خود را به رخ رقبا بکشد.در هر دو ازمون SunSpider  و BrowserMark گوشی در بهترین شکل ممکن ظاهر شده و برترین گوشی های دو هسته ای آندرویدی را پشت سر نهاد.البته این عمل را به جز سخت افزار قوی باید به نبوغ نرم افزاری اپل نیز مرتبط دانست.
بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1
بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1
چند قابلیت جدید و مفید دیگر از جمله مرور چندلبه ای صفحات وب ؛ گزینه ای برای مرور محرمانه صفحات وب و حالت نمایش موسوم به Reader هم در این مرورگر تعبیه شده اند.
تمامی محصولات i اپل اکنون از قابلیت مرور محرمانه صفحات وب یا Private Browsing در تنظیمات Safari برخوردار شده اند . اگر این گزینه را به حالت فعال باقی گذارید ، هیچ ردی از شما از جمله در تاریخچه مرورگر ، تاریخچه جستجو و یا نام های کاربری و کلمه عبور باقی نخواهد ماند.تنها چیزی که می توانست به بهبود این قابلیت در مرورگر Safari کمک کند این بود که کلیدی در مرورگر وب برای دسترسی سریع به آن تعبیه می شد.روش قعلی نسبتا طولانی است.
 بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1
در منوی تنظیمات پیشرفته می توانید وبگردی تان را با جزئیات فراوان مشاهده کرده و به حذق محتویات خاص مربوط به یک سایت بپردازید.
اجازه دهید کمی هم راجع به بهترین بخش مرورگر ، یعنی قابلیت Reader صحبت کنیم.اگر صفحه ای با آن سازگار باشد ، به محض بار شدن صفحه یک کلید reader در کنار آدرس آن صفحه دیده خواهد شد. اگر این قابلیت را فعال کرده باشید می توانید به نمایی دست یابید که تنها متن مقاله و صفحات مرتبط به آن را به شما نمایش خواهد داد.از تبلیغات ؛ کنترل های صفحه و خلاصه هر چیز غیرمرتبط دیگری هیچ اثری دیده نمی شود.و از همه بهتر اینکه ، با رسیدن به آخر یک صفحه به صورت خودکار به صفحه دیگر منتقل می شوید.
 بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1
می توانید اندازه متن را با استفاده از دو کنترل که در بالای صفحه تعبیه شده اند ، تغییر دهید.همینطور می توانید کلمه ای را انتخاب و بر روی گزینه Define کلیک نمایید ،دیکشنری تعبیه شده در ios 5 باز شده و معنی آن را برای شما به نمایش خواهد گذاشت.

 
اگر مقاله ای چند صفحه ای را باز کنید ، reader این نکته را تشخیص داده و هنگامی که به پایین یک صفحه برسید ، به صورت خودکار به صفحه بعد هدایت خواهید شد.
همچنین می توانید به ایجاد Bookmark از صفحات Reader بپردازید ، این صفحات به Reader List اضافه می شود تا بعدا بتوانید آن ها را مطالعه کنید.توجه کنید که صفحه برای دسترسی آفلاین ذخیره نمی شود و تنها آدرس آن به لیست علاقمندی های تان افزوده می شود.

مرورگر وب Safari در iPhone 4S واقعا سریع است و از بزرگنمایی و پیمایش روانی بهره می برد.گرچه مثل همیشه خبری از پشتیبانی از فلش نیست.
 
یکپارچگی با Twitter
 
از مدت ها پیش کاربران انتظار عرضه قابلیت یکپارچگی با سرویس های شبکه های اجتماعی را در iOS داشتند اما حالا پس از عرضه ، این قابلیت تنها به twitter محدود می شود.به هر حال این روش اپل است.
بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1 بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1
یک لبه جداگانه Twitter در بخش تنظیمات وجود دارد. می توانید مخاطبین Twitter تان را با دفترچه تلفن همگام سازی نموده و یا مخاطبین تان را برای تطبیق دادن شناسه Twitter شان جستجو نمایید.گزینه افزوده شده دیگر ، گزینه Tweet در میان منوهای به اشتراک گذاری در سرتاسر رابط کاربری است.
نمی دانم تنها ما هستیم که فکر می کنیم اندازه این منو بیش از اندازه بزرگ است یا شما هم با ما هم عقیده اید!

امکان مدیریت چندین حساب کاربری Twitter را نیز به همراه هم دارید.
 
نرم افزار My Friends
 
با اینکه زمان زیادی از معرفی نرم افزار Find My friends نمی گذرد اما حالا می توانید آن را در App
Store هم بیابید. این نرم افزار رایگان است و بر روی ios هم در iPhone و هم در Ipad و iPod قابل نصب است.
این نرم افزار به شما اجازه می دهد تا مکان تان را با دوستان مورد اطمینان تان یا هر کسی که بخواهید به اشتراک بگذارید.این نرم افزار دو طرفه کار می کند و بنابراین شما می توانید مکان دوستان تان را هم مشاهده کنید.
بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1  
این نرم افزار قابلیت های جدیدی چون مشاهده مکان دوست تان بر روی نقشه و همین طور راهنمای مسیریابی تا نقطه ای که وی در آنجاست را نیز در اختیار تان می گذارد.رابط این نرم افزار فاصله شما تا دوست تان را نیز به شما نمایش می دهد.گزینه ای هم برای مخفی کردن محل تان در مواقعی که در آن هستید تعبیه شده است.
 
یادآوری کننده ها
 
اپل نرم افزار جدیدی به نام Reminders را هم به نسخه جدید سیستم عامل اختصاصی اش عرضه کرده است. این نرم افزار به همان سادگیست که از نام آن پیداست.
نرم افزار Reminders رابط بسیار ساده ای برای انجام کار خود دارد اما کار مهمی بر عهده آن نهاده شده است.دو  حالت نمایش در آن در نظر گرفته شده است که رویدادها را به صورت فهرست وار و یا به ترتیب تاریخ به نمایش در می آورند.
بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1 
در حالت نمایش فهرست وار ،امکان افزودن لیست های متفاوت را دارید ، لیست پیش فرض رویدادهای موجود در گوشی تان را به نمایش می گذارد.اما امکان افزودن یادآوری کننده های iCloud یا Gamil را هم دارید. تمامی لیست ها به عنوان بخش هایی متفاوت ظاهر می شوند.
 بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1
اگر حالت نمایش فهرست وار یا List View را انتخاب کنید، تنها باید دو بخش  در اختیار شما خواهند بود.
در حالت نمایش بر حسب تاریخ پس از لیست Completed ، بخشی در اختیار شما قرار می گیرد که برای هر روز در آن قسمت متفاوتی در نظر گرفته شده است.
هنگامی که ایجاد یادآوری کننده جدیدی را انتخاب می نمایید ، ابتدا باید نامی را برای آن انتخاب نمایید و سپس بر روی کلید Done کلیک کنید.پس از این کار می توانید به ویرایش آن پرداخته و نوع آن ولیستی را که به آن تعلق دارید را انتخاب نمایید.
 بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1
اگر می خواهید در همان روز اتفاق افتادن رویداد از آن مطلع شوید ، تنها انتخاب تاریخ و ساعت کفایت می کند. قابلیت نوآورانه ای در این بخش تعبیه شده است که بر حسب مکان کار می کند. می توانید محلی را از دفترچه تلفن تان یا محل فعلی تان را انتخاب کرده و سپس مشخص کنید که در هنگام رسیدن به آن نقطه و یا عزیمت از آن محل، یادآوری کننده برای شما به نمایش درآید.
هنگامی که یادآوری کننده ای فعال می شود ، شما آن را به صورت یادآوری استاندارد در صفحه قفل، مرکز یادآورها و صفحه اصلی تان مشاهده خواهید کرد.
 بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1
 
سازمان دهنده
 
تعداد محدود نرم افزارهای پیش فرض عرضه شده سبب می شوند که iPhone 4  به یک سازمان دهنده خوب تبدیل نشود اما این نرم افزارها برای آغاز کافی خواهند بود. AppStore می تواند شما را در ادامه این راه همراهی کند.
تقویم iOS همانند رقبای متوسط است ، می توانید تقویم های متفاوتی ایجاد و آن ها را همگام سازی کنید(برای مثال Google و outlook). بعد از انجام این کار می توانید رویدادهای متفاوتی تعریف و به آن ها نامی تخصیص دهید.
 بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1
و بالاخره پس از مدت ها انتظار نمای هفتگی هم به تقویم iOS اضافه شد ؛ برای دسترسی به آن تنها کافیست آیفون را به صورت افقی در دست بگیرید.

نرم افزار های همیشگی Notes ، Calculator ، Voice Recorder ، Stock و Weather هم در دسترس هستند.آیکون ماشین حساب هم تغییر کرده است.
بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1 بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1 بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1
در نرم افزار  Weather، پیش بینی های ساعتی نیز اضافه شده است و به محض باز کردن نرم افزار به آن ها دست خواهید یافت.
بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1 
در نرم افزار Clock ، به نرم افزارهای دیگری چون World Clock ، Alarm ، Stopwatch و Timer هم دست خواهید یافت.
 بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1
نرم افزار رایگان Apple iBook به طور پیش فرض نصب نشده است اما می توانید به رایگان آن را از AppStore تهیه نمایید. این نرم افزار به همراه کتاب« وینی خرسه » عرضه می شود.
iBook تنظیمات مختلفی برای نوع فونت و رنگ آن دارد اما در صفحه نمایشی با این اندازه ، بهترین تجربه از خواندن کتاب های الکترونیکی را به کاربران عرضه نمی کند. صفحات به طرفین قابل پیمایش هستند که در یک گوشی تلفن همراه خیلی هم جالب به نظر نمی آید.iBook یک مرورگر فایل های PDF هم هست.
 بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1
و در آخر اینکه نرم افزار یوتیوب تا حدی نبود قابلیت پشتیبانی از فایل های فلش را جبران می کند.
بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1 
 
مدیریت فضای ذخیره سازی و لیست خرید App Store
 
دو قابلیت بعدی یعنی امکان مدیریت فضای ذخیره سازی و لیست خرید App Store مورد علاقه کسانی خواهد بود که از آیفون های با حافظه هشت یا شانزده گیگابایتی استفاده می کنند.
بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1
می توانید لیست Purchased را در قسمت Updates نرم افزار App Store مشاهده کنید.این قابلیت دو لبه All و Not in This iPhone را به App Store می افزاید. این امکان آسان ترین روش برای دانلود مجدد نرم افزارهایی است که آن ها را خریداری کرده و سپس حذف نموده اید.توجه کنید که این لیست در ios 4 نیز در دسترس است.
و حالا نوبت به مدیریت فضای ذخیره سازی در ios می رسد.می توانید از طریق منوی Setting و زیر منوی general>Usage به آن دست پیدا کنید.در اینجا اطلاعات مربوط به فضای ذخیره سازی نیز در کنار اطلاعات باتری و دیگر آمار در اختیار شما قرار می گیرد.
 
این بخش با اطلاعات مربوط به فضای استفاده شده و آزاد شروع شده و سپس لیست از حجیم ترین نرم افزارهایی که بیشترین فضا را اشغال کرده اند،که معمولا شامل Music و بازی هایی چون Infinity Blade هستند، پس از آن ها به نمایش در می آید.می توانید با استفاده از کلیدی که در انتهای این لیست ده تایی در نظر گرفته شده است به تمامی نرم افزارهای نصب شده تان دست یابید.
بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1
اگر بر روی یکی از نرم افزارهای موجود در لیست کلیک کنید ، جزئیات چون اینکه به عنوان نرم  افزار پیش فرض تنظیم شده است یا خیر و نیز جزئیاتی از ذخیره سازی داده های آن را مشاهده خواهید نمود.از همین قسمت می توانید این نرم افزار را کاملا حذف کنید.
برای آنهایی که همیشه با مشکل کمبود حافظه روبرو می شوند ، این گزینه ها حتما به کار خواهد آمد.
 
فعالسازی بی سیم
 
احتمالا این بخش ، قسمتی است که اپل عمده ترین تلاش خود را برای بهبود آن به کار گرفته است.احتمالا بسیاری از شما از میزان وابستگی محصولات اپل به iTunes اطلاع دارید، اپل بالاخره تصمیم گرفت راه جدیدی را نیز پیش روی کاربرانش قرار دهد.
برای فعالسازی آیفون یا ابزار دیگری که در اختیارتان است ، دیگر نیازی به کامپیوتر نخواهید داشت.برای نخستین باری که iPhone/iPad یا iPod تان را روشن می کنید ، می توانید عملیات فعالسازی را به صورت مستقیم از خود گوشی به انجام برسانید.پس از چند گام ساده ، که شباهت بسیاری به گام های آغازین سیستم عامل آندروید دارد ، به آسانی این کار به انجام خواهد رسید.
بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1 
 بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1
 
به روز رسانی های OTA
 
برای نصب به روز رسانی های جدید نیز دیگر نیازی به iTunes و کامپیوتر نخواهید داشت.اکنون این کار نیز از طریق شبکه های بی سیم قابل انجام است.از طریق مسیر Setting>General>Software Update می توانید به این گزینه دست پیدا کنید.البته در صورتی که شبکه بی سیم تان کند است هنوز هم می توانید از iTunes برای انجام این کار بهره بگیرید.
و به لطف رمزگذاری Delta ، به روز رسانی ها با حجم بسیار کمتری نسبت به پیش در دسترس هستند.بر خلاف بسته های به روز رسانی پیشین ، فایل های به روز رسانی جدید تنها بیت هایی که نیاز به تغییر دارند را حمل می کنند.

 
همگام سازی iTUnes از طریق Wi-Fi
 
در صورتی که  به روش قدیمی همگام سازی از طریق کامپیوتر و نرم افزار iTunes اتکا کنید ، باز هم از اینکه اپل راهی را برای همگام سازی بی سیم در اختیار شما قرار داده است ، خشنود خواهید شد.تنها پیش شرط های مورد نیاز متصل بودن کامپیوتر و موبایل یا تبلت شما به یک شبکه Wi-Fi و فعال بودن گزینه Wi-Fi Sync در iTunes و متصل کردن گوشی تان به شارژر است.
 بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1
به محض اتصال گوشی به شارژر و باز کردن iTunes در کامپیوتر تان کار همگام سازی بی سیم آغاز خواهد شد.
نکته جدید دیگر در مورد همگام سازی با iTunes ، این است که در طی انجام این فرآیند دیگر گوشی شما قفل نخواهد شد.می توانید در حین فرآیند همگام سازی به کار با iPhone/iPad/iPod تان ادامه دهید.
بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1 
بنابراین امکانات ارتباطی گوشی با بهبود عظیمی روبرو شده اند.اگر از کاربران iCloud باشید ، دیگر نیازی به استفاده از گوشی در حالت Mass Storage هم پیدا نخواهید کرد.
 
سهولت استفاده بالاتر
 
اپل گزینه هایی هم برای کسانی که دچار ضعف های جسمانی هستند به سیتستم عاملش افزوده است.اکنون آیفون از فلاش LED برای هشدارها استفاده کرده و امکان ایجاد الگوهای اختصاصی ویبره برای هر یک از کاربران را نیز مهیا می سازد.


Assistive Touch نیز از دیگر قابلیت های جالب و مفید برای این دسته از کاربران است.با فعال کردن این قابلیت یک کلید جدید در صفحه ظاهر می شود که در سرتاسر رابط کاربری و حتی در صفحه قفل و بازی ها در دسترس است . این آیکون به شکل آیکون صفحه اصلی طراحی شده است و چندین منو با گزینه های مختلف در اختیار شما قرار می دهد.
بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1
به آسانی و در هر زمانی می توانید این کلید را در هر یک از چهار گوشه صفحه که می خواهید قرار دهید.با ضربه زدن بر روی آن چهار میانبر دیگر با نام های Gestures ، Home ، Device و Favorites ظاهر می شوند.هر میانبر به غیر از کلید Home ، منوی جدیدی را پیش روی شما قرار می دهد.
میانبر gestures به شما اجازه چرخاندن صفحه ، قفل کردن آن ، دستکاری کنترل های صدا و حتی شبیه سازی لرزش ها و ویبره های گوشی  را می دهد.
بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1 بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1 بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1 بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1
در منوی بخش Favorites ، امکان استفاده از حرکت Pinch Zooming را داشته و می توانید شش کنترل حرکتی دیگر نیز بدان بیافزایید.تنها کافیست یکبار آن ها را انجام دهید تا ios آن ها را ذخیره نماید.
 بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1
کلید مجازی Home همان قابلیت های کلید سخت افزاری Home را در اختیار تان می گذارد و می توانید از کلیک،ضربات دوگانه و یا سه گانه بر روی آن برای انجام کارهای مختلف استفاده کنید.
 
iCloud Backup و iCloud Restore
 
می توانید با استفاده از iCloud به پشتیبانی گیری از iPhone ، ipad و یا iPod تان بپردازید.با این کار تمامی تنظیمات و دیگر محتویات مهم شما  ذخیره شده و اگر بخواهید به اسانی و به صورت بی سیم می توانید آن ها را بازگردانید.پشتیبان گیری به صورت خودکار و در هنگامی که گوشی شما در حال شارژ، قفل و یا به یک شبکه بی سیم متصل باشد ، انجام می پذیرد.

می توانید با استفاده از iCloud فایل های تان را باز گردانید اما برای این کار باید ابتدا آن را از طریق iTunes به کامپیوتر متصل کرده تا اعمال اولیه این کار انجام گرفته و سپس گزینه iCloud Restore  را انتخاب کنید.
5 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان ، 55 گیگابایت فضای ذخیره سازی در صورت اشتراک
بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1
اپل پنج گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان برای همگام سازی iCloud در اختیار شما قرار می دهد.شاید فکر کنید این مقدار برای شما کافی نیست اما باید بدانید 5 گیگابایت بیش از چیزی است که اغلب به آن نیاز پیدا خواهید کرد.آهنگ های خریداری شده ، نرم افزار ها و کتاب ها جزو این فضا محسوب نمی شوند و تنها داده های شخصی چون تنظیمات و فایل های ذخیره شده را باید جزو آنچه این فضا را اشغال می کند به شمار آورید.بنابراین آنچه به اشغال فضا می پردازد داده های نرم افزارها ، مخاطبین ، ایمیل ها ، عکس ها ، رویدادهای تقویم ، فایل های پشتیبانی و اسناد شخصی شما هستند. البته گزینه ای هم برای خرید فضای بیشتر در iCloud در اختیار شماست، با پرداخت 16 یورو در سال 10 گیگابایت ، با پرداخت 32 یورو 20 گیگابایت و با پرداخت 80 یورو در سال 50 گیگابایت علاوه بر فضای اختصاصی اولیه در اختیار شما قرار داده خواهد شد.
 
GPS :Google Maps و یک قطب نما
 
باز هم Google Maps و این به آن معناست که iPhone 4S  هم فاقد نرم افزار مناسبی برای مسیریابی ماهواره ای است. می دانید که می خواهم باز هم در چه موردی صحبت کنم، AppStore . خوشبختانه Google Maps حداقل این ویژگی را دارد که بخوبی با قطب نمای دیجیتال یکپارچه شده است.
 بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1
سال پیش نرم افزارهای مسیریابی بسیاری در AppStore عرضه شده اند که از آن میان می توان به iGo ، TomTom ، navigon و ... اشاره کرد. هر کدام از آن ها می تواند بسیاری از کاربران را راضی کند.
Phone  به همراه یک نرم افزار مناسب مسیریابی می تواند جایگزین خوبی برای دستگاه های اختصاصی مسیریابی باشد.
 
AppStore هنوز هم شماره یک
 
AppStore مکانی برای مرور ، خرید و دانلود تمامی نرم افزار های ساخته شده برای پلت فــرم iPhone  است. در این فروشگاه هم نرم افزارهای رایگان و هم غیررایگان وجود دارد که با جزئیات شرح داده شده و تصاویر از محیط نرم افزار هم در کنار آن ها دیده می شود.
رتبه بندی کاربران می تواند به شما کمک کند که کدام یک از نرم افزارها باارزش تر از دیگری هستند. همین طور وب سایت های زیادی وجود دارند که به مرور نرم افزارها پرداخته و ویدیوهایی از طرز کار آن ها تهیه کرده و در معرض نمایش می گذارند. پس به آسانی می توانید به اطلاعات جامعی در مورد انواع نرم افزارهای در دسترس دست یابید.
 
می توانید با استفاده از iTunes هم به دانلود نرم افزارها بپردازید تا در مرتبه بعدی همگام سازی آیفون با آن ، همه نرم افزار ها بر روی آیفـون نصب شوند.از نسخه 9 نرم افزار iTunes به بعد می توانید با استفاده از نرم افزار رومیزی صفحات اصلی تان را هم مرتب نمایید.
اگر به دلیلی به  ریـست کردن آیـفون نیاز پیدا کردید ، لایــسنس های نرم افزار های غیر رایگان از بین نمی روند و می توانید به رایگان مجددا آن ها را دانلود و نصب کنید.

AppStore از سیستم به روز رسانی موثری برخوردار است و شما را از آخرین به روز رسانی های در دسترس برای نرم افزارهای نصب شده بر روی گوشی تان آگاه می کند.اگر چنین بسته ای در دسترس باشد ، نشان قرمز رنگی بر روی آیکون AppStore پدیدار خواهد شد.
فروشگاه نرم افزاری AppStore شرکت اپــل در حال حاضر بزرگترین منبع نرم افزاری موجود برای گوشی های تلفن همراست و بیش از 500000  عنوان نرم افزار در آن وجود دارد.
 
سخن پایانی
 
امروز تصمیم گرفتیم میان شما و علاقه تان برای ارتقای گوشی تان به iPhone 4S مانع نشویم. گرچه این کار را چندان درست نمی دانیم.برای برخی استفاده از آخرین فناوری اپل اصلا جای تردید ندارد.آن ها تنها به ارتقا فکر نمی کنند بلکه دسترسی به سطحی بالاتر از سهولت و آسایش نیز برای آن ها مهم است.
احتمالا بعضی های فکر میکنند بزرگترین مشکل iPhone
4S ، iPhone 5 نبودن آن است.اما نمی توان این موضوع را در مورد گوشی تلفن همراهی که رکورد فروش را شکست و ارزش سهام شرکت داغدیده اپل را باز هم افزایش داد ، کاملا درست دانست.
اما این دقیقا موضوعی نیست که کاربران در مورد آن نگران هستند و جای اصلی اما و اگرها نیست.حقیقت این است که بهتر است اپل در عرضه iPhone
5 بیش از پیش عجله به خرج دهد.این کار چالش بزرگی است ، برای انجام آن زمان و ذهنی بدون مشغله نیاز است.
البته نگاه کردن به iPhone 4S به صورت یک آیتم کوتاه مدت در بازار هم اصلا درست نیست و از نظر ما در عرضه iPhone
4S زمان به درستی رعایت شده است.
iPhone 4S با وجود پردازنده دو هسته ای و تراشه اختصاصی گرافیکی فوق العاده سریع است.نرم افزار ها و سرویس های همیشگی هم به ارزش iPhone 4S می افزایند.بالاخره آیفون به یکی از بهترین دوربین های موجود در سرتاسر دنیای تلفن های همراه مجهز شد.در واقع احتمالا این گوشی بهترین دوربین هشت مگاپیکسلی و بهترین ضبط ویدیویی Full HD ممکن در دنیای گوشی های تلفن همراه است . iOS
5 با وجود iCloud ، iMessage ، به روز رسانی های OTA ، یادآورهای جدید و قابلیت های تشخیص صدا گام به مرحله جدیدی می نهد.علاوه بر این ها بهترین فروشگاه نرم افزاری به همراه ظاهر بسیار زیبای iPhone 4 هم در اختیار شما قرار می گیرد.
بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1 بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1 بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1
در کل ؛ هوشمند اپل می تواند با همتاهای بی نظیری چون Galaxy
S II ، Galaxy Nexus و یا
Nokia N9 برابری کرده و حتی آن ها را پشت سر گذارد.در آمریکا ، رقبای آیفون جدید ، گوشی هایی چون HTC Amaze 4G و Verizon Droid RAZR
هستند.
بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1 بررسی تخصصی Apple iPhone 4S 1
گرچه برای میلیون ها نفر انتخاب تنها میان iPhone 4 و iPhone 4S صورت می گیرد.گرچه جواب را ما می دانیم اما برای این منظور هم نرم افزاری هست: