انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: افکارتان را قبل از اين که فکر کنيد در واقعيت ببينيد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دانشمندان توانسته‌اند خاطرات غير واقعي را در ذهن يک موش قرار دهند.خاطراتي که هيچ وقت اتفاق نيافتاده اما اين موش آن را به خاطر مي‌آورد.

اين خاطرات به نام خاطرات مصنوعي مصطلح هستند.محققان از علم ژنتيک و ساختار عصبي و مغزي دراين پروژه استفاده کرده‌اند.دانشمندان با اين پروژه در واقع توانسته‌اند انديشه‌ي مصنوعي بسازند.

افکارتان را قبل از اين که فکر کنيد در واقعيت ببينيد 1

به عنوان مثال: در يکي از آزمايش‌ها، دانشمندان موش را در مکاني قرار دادند که هرگز آنجا نبوده در حالي که اين موش تصور مي‌کرد آن جا را مي‌شناسد و آن جا بوده در واقع دانشمندان سلول‌هايي که خاطرات محل را نگه مي‌دارند را تغيير دادند.دانشمندان از يک تکنيک به نام optogenetics يعني پاسخ نورون‌ها در مقابل نور استفاده کرده‌اند.

محققان بر اين باورند که با نتايج دريافتي از اين آزمايش‌ها مي‌توانند ترس کاذب در ذهن ايجاد کنند يا ترس واقعي را از بين ببرند.

با توجه به اين که ساختار ذهن موش به انسان شبيه است آن‌ها قصد دارند براي افرادي که وقايع هولناکي را پشت سر مي‌گذارند از اين تکنولوژي استفاده کنند تا ترس و استرس پس از واقعه را در او از بين ببرند. با اين دستکاري در مغز مي‌توان خاطرات و اتفاقات بد را با  خاطرات خوش جايگزين کرد.
بیچاره موشه
اوههههههههههههههه
چه باحال.
چه حالي بكنيم
چه نازه موشه :p325:
این تکنولوژی مال خیلی وقت پیشه !
ک متاسفانه هنوزم ب ایران راه پیدا نکردهO_O