انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: نقطه ی کور چشم انسان
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
چشم هر انسان دارای یک نقطه ی کور است که نقطه ی قابل ملاحظه ای نیز هست...
این بدین معنی است که هر انسان مقداری از میدان دیدش را که فکر میکند می بیند در اصل نمی بیند!!!مغز انسان این قابلیت را دارد که قسمتی ازاین میدان دید را که نقطه ی کور را تشکیل می دهد به طور کامل پوشش دهد...این کار مغز باعث می شود که شما نقطه ی کور خود را درک نکنید . هنگامی که شما به یک جمعیت نگاه می کنید در حقیقت یک نفر از این جمعیت را نمی بینید و به جای آن ،یک نفر را دوبار می بینید!
کاری که مغز انجام میدهد چنین است:ابتدا نقطه ی کور را تشخیص می دهد سپس از تصاویر کنار نقطه ی کور اسفاده می کند و حدس میزند که در آن مکان چه چیزی ممکن است باشد...سپس تصاویر کنار نقطه ی کور را در قسمت نقطه ی کور کپی می کند...با چنین کاری شما تمام میدان دید را کامل میبینید و متوجه نمی شوید که کدام قسمت از دیدتان به طور مصنوعی ساخته شده است!!!
برای اینکه نقطه ی کور خود را درک کنید کافی است یکی از این دو آزمایش را انجام دهید:
1- یک کاغذ کاملا سفید برداشته سپس با خودکار یک نقطه روی آن بگذارید و آنرا جلوی چشم خود حرکت دهید...خواهید دید که در مکان خاصی کل صفحه را سفید میبینید.
2- یک کاغذ کاملا سفید برداشته سپس با خودکار یک خط راست رسم کنید بطوریکه قسمت کوچکی از خط دارای بریدگی باشد.حال آنرا جلوی چشم خود حرکت دهید ...خواهید دید که در مکان خاصی کل خط را یک تکه خواهید دید
منکه میرم امتحان کنم Big Grin
من امتحان کردم شد
چه جالب ... منم قبلا امتحان کرده بودم ولی توضیحش مثل این نبود
نمیدونستم مغز ماهم کپی پیست بلدهTongue
ارع شدشUndecidedHeartSleepy
باحال بود Big GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig Grin
جالبه