انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: گیشه های فروش در تسخیر هیولاها!
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
گیشه های فروش در تسخیر هیولاها! 1

فیلم انیمیشن «دانشگاه هیولاها» (Monsters University) تولید شرکت‌های دیزنی و پیکسار در اولین هفته اکران در ایالات متحده و کانادا با به فروش خیره‌کننده 82 میلیون دلار دست پیدا کرد و ضمن اینکه پرفروش‌ترین فیلم هفته در آمریکای شمالی شد، بیشترین فروش افتتاحیه فیلمی از پیکسار پس از «داستان اسباب‌بازی 3» (110 میلیون دلار) را به نام خود ثبت کرد.
این فیلم که قسمت دوم انیمیشن محبوب «شرکت هیولاها» است، در سطح بین‌المللی نیز در هفته اول اکران در 35 بازار 54.5 میلیون دلار فروخت و به این ترتیب مجموع فروش جهانی خود را در یک هفته به 136.5 میلیون دلار رساند. «دانشگاه هیولاها»را دان اسکانلن کارگردانی کرده است. تماشاگران در وبسایت سینمااسکور به این فیلم که داستان آن پیش از «شرکت هیولاها» رخ می‌دهد، درجه A داده‌اند. جان گودمن و بیلی کریستال که در فیلم اول صداپیشه دو نقش اصلی - جیمز پی. سالیوان و مایک وازووسکی - بودند، در «دانشگاه هیولاها» نقش‌های خود را تکرار کرده‌اند.
استیو بوشمی، ناتان فیلین، هلن میرن، جان کراسینسکی و آبری پلازا از دیگر صداپیشگان این فیلم هستند. جیمز و مایک زوجی جدانشدنی هستند، اما اوضاع از اول این طور نبود. این دو هیولا از همان ابتدا که آشنا شدند، نمی‌توانستند همدیگر را تحمل کنند. «دانشگاه هیولاها» نشان می‌دهد چطور جیمز و مایک اختلافات خود را کنار گذاشتند و بهترین دوست هم شدند