انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: مقایسه مگان و کیا سراتو
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
روزنامه دنیای اقتصاد دو اتوموبیل در رنج قیمت 28 تا 31 میلیون تومان را با یکدیگر مقایسه نموده است. این مقایسه و بررسی اجمالی بین دو خودرو رنو مگان 2000 سی سی و کیا سراتو صورت پذیرفت است.



اگر شما به دنبال خودرویی در این محدوده قیمتی هستید، دو خودروی مگان اتوماتیک و کیا سراتو دنده ای برای شما گزینه های مناسبی هستند.



واردات مگان به کشور در دو مدل 1600 و 2000سی سی اواخر سال 85 آغاز شد و پس از دو مرحله واردات شرکت پارس خودرو توانست مجوز تولید مدل 1600سی سی این خودرو را از شرکت رنو فرانسه دریافت کند، به طوری که در حال حاضر مونتاژ این مدل در شرکت پارس خودرو آغاز شده و به گفته مسوولان این شرکت تولید مدل 2000 سی سی آن نیز به زودی در این شرکت آغاز خواهد شد.
اما کیاسراتو به صورت CBU وارد کشور می شود.این دو خودرو از موتور 2000سی سی بهره می برند با این تفاوت که مگان با این موتور می تواند 136اسب بخار قدرت تولید کند، اما سراتو توانایی تولید 143اسب بخار قدرت را با موتور 2000سی سی دارد.
از سوی دیگر شما با کیا سراتو نیازمند 9.2 ثانیه زمان هستید تا بتوانید به شتاب صفر تا 100 دست پیدا کنید. در حالی که مگان برای رسیدن به این شتاب نیازمند 11 ثانیه زمان است.
همچنین با مگان می توان تا سقف 195 کیلومتر در ساعت گاز داد اما کیاسراتو به شما این فرصت را می دهد تا سرعت 205کیلومتر در ساعت را نیز تجربه کنید.
اما نگاهی به مصرف سوخت این دو خودرو نشان دهنده آن است که مگان در هر صد کیلومتر 7.5لیتر بنزین می سوزاند، اما کیا سراتو برای طی کردن این مسافت نیازمند 7.8لیتر سوخت است.
اما از لحاظ تجهیزات ایمنی نیز این دو خودرو به دلیل داشتن ترمز ABS (ضد قفل) و ایربگ (کیسه هوا) در رده خودروهای ایمن قرار دارند، اما کیاسراتو دارای ترمز ضد قفل دوگانه به همراه ترمز دیسکی خنک شونده نیز هست.
هم اکنون کیا سراتو دستی با قیمت 29میلیون تومان و مگان 2000 سی سی نیز با قیمت 32میلیون تومان در بازار عرضه می شود.