انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: مقایسه نیسان مورانو و تویوتا RAV4
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
اتوموبیلهای شاسی بلند از آن دسته خودروهایی هستند که در کشور ما طرفداران بسیاری دارند؛ به طوری که با وجود اجرای طرح سهمیه بندی بنزین و مصرف بالای سوخت بازار آن ها چندان هم بی برکت نیست و هم اکنون بیش از 10 مدل خودرو شاسی بلند در کشور وجود دارد که این امر موجب شده تا متقاضیان با تنوع در خودروهای شاسی بلند در بازار مواجه شوند.



از میان خودروهای شاسی بلند موجود در کشور امروز مورانو و تویوتا RAV4 مدل Exclusive را که هر دو به صورت CBU وارد کشور می شوند، با یکدیگر مقایسه کرده و انتخاب را به شما واگذار می کنیم.
RAV4 محصول جدید شرکت تویوتا است که به تازگی وارد بازار داخل شده است.
این خودرو که باید آن را در رده شاسی بلندهای کم تعداد وارد شده به کشور قرار داد به سیستم کمکی دنده اتوماتیک برای سرپایینی و سیستم کمکی دنده برای حرکت در سربالایی مجهز است؛ این سیستم جدید موجب می شود خودرو در سربالایی یا سرپایینی با شیب بسیار دچار مشکل نشود و بدون دخالت راننده به راحتی در شیب های بسیار زیاد حرکت کند.


RAV4 در حالی از موتور 2400 سی سی با قدرت 168 اسب بخار بهره می برد که مورانو دارای موتور 3500 سی سی است و به واسطه آن می تواند 245 اسب بخار قدرت تولید کند. آن طور که در سایت شرکت ایرتویا (نماینده رسمی خودروهای تویوتا در ایران) آمده مصرف سوخت RAV4 در هر صدکیلومتر سیکل ترکیبی به 9.6 لیتر می رسد؛ در حالی که مورانو پرخور تر به حساب آمده و در هر صد کیلومتر سیکل ترکیبی 12.3 لیتر بنزین می بلعد.
مورانو در حالی طی 10 ثانیه به شتاب صدکیلومتر می رسد که RAV4 برای رسیدن به این شتاب، به نیم ثانیه زمان بیشتر احتیاج دارد.
نگاهی به تجهیزات ایمنی مورانو و RAV4 از استاندارد بالای این دو شاسی بلند حکایت دارد، به نحوی که هر دو آنها از سیستم ترمز ABS و ایربگ بهره می برند.
اگر مورانو و RAV4 در مسیری یکسان با یکدیگر کورس بگذارند، شاید هیچ کدام از یکدیگر پیش نیفتند؛ چرا که هر دو آنها حداکثر سرعتی برابر با 240 کیلومتر در ساعت دارند.