انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: سریال Downton Abbey
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سریال Downton Abbey 1

"خورشـید از پشـتِ اینجا طلوع میکند ... یک عمـارت عظیم و مجـلل واقع در باغی وسیع و زیبا که بسـیار مطمئن جـلوه میکند, گویی شیوه ی زندگی ای که عرضه می کند برای هزار سال دیگر دوام خواهد داشت. هرچند اینطور نیست! ."

به داونتون ابی خوش آمدید ...


ژانر : درام
تهیه کننده :Julian Fellowes
محصول : UK
زبان فیلم: english

شبکه:ITV
کارگردانان:Brian Percival ,Ben Bolt , Brian Kelly ,Andy Goddard , Ashley Pearce ,

تعداد فصل :3

اپیزود:25



Downton Abbey سریال ساخته بریتانیا ست که در 26 سپتامبر 2010 در UK و در 9ژانویه 2011 در US آغاز به پخش کرد. این سریال در Yorkshir Country estate فیلم برداری شده ست و شرح زندگی یک خانواده یAristoctatic و خدمه ی آنها است..( Aristotatic به معنی خانواده هایی که دوست دارند در سطح بالایی باشند). دوره این سریال مربوط به زمانی ست که شاه edward حکومت داشته ... و از دوران غرق شدن کشتی تایتانیک آغاز و سال های بعد از جنگ جهانی دوم ختم می شود.

این سریال تحسین منتقدان را از تلویزیون و هم چنین شماره زیادی از جوایز مطرح را در مراسم های مختلف به دست آورد.


 دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سریال Downton Abbey 1 Highclere Castle که سریال در آن فیلمبرداری شده



Yorkshire محل زندگی Earl کنتس Grantham است و زندگی اشرافی خانواده ای را حکایت می کند.فصل اول سریال محدوده ی زمانی سال های پیش از جنگ بزرگ(جنگ جهانی اول) است.فصل دوم هم سال های بین 1916 تا 1919 و فصل سوم 1920 به بعد است. این سریال بسیار گسترده است و حوادث متنوعی مثل خبرِ مرگ وارث آقای کراولی و خطر از دست دادن عمارت و املاک، ازدواج دخترها، اقداماتِ پیش خدمت ها، شروع جنگ و اتفاقات کوچک و بزرگ دیگری در آن اتفاق می افتد.

هر قسمت این سریال چیزی حدود 1 میلیون پوند هزینه دربر داشته اما با توجه به استقبالی که از این سریال شد این هزینه به باد نرفته.
فصل اول این سریال حدود 100 میلیون نفر بیننده داشت.
این سریال به کتاب رکوردهای گینس هم راه پیدا کرد.به عنوان "تحسین* شده* ترین سریال تلویزیونی از سوی منتقدان"
این سریال تا به حال بیش از 40 بار نامزد دریافت جوایز مختلفی شده است که 16 بار هم موفق به کسب جایزه شده است.
جالب است بدانید بیش از 100 کشور دنیا این سریال را پخش کرده اند.



Michelle Dockery بازیگر نقش Lady Mary Crawley
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سریال Downton Abbey 1


Maggie Smith بازیگر نقش Violet Crawley
سریال Downton Abbey 1


Dan Stevens بازیگر نقش Matthew Crawley
سریال Downton Abbey 1


Elizabet McGovern بازیگر نقش Cora Crawley
سریال Downton Abbey 1


Hugh Bonneville بازیگر نقش Robert Crawley
سریال Downton Abbey 1







سریال Downton Abbey 1
استقبال بینندگان و منتقدان از سریال:


این سریالِ تحسین شده، درامی تاریخیست که توسط شرکت های مالکِ شبکه ی انگلیسی itv و آمریکایی PBS تهیه شده و از این دو شبکه هم پخش میشود. البته پخش کننده ی اصلی سریال itv انگلستان هست و PBS با تاخیرِ چند ماهه سریال رو در آمریکا پخش میکنه.

تابحال دو فصل از این سریال شامل ۱۵ قسمت بعلاوه ی یک قسمتِ ویژه ی کریسمس پخش شده و فصل سوم سریال هم که از فوریه فیلمبرداری خودش رو آغاز کرده، از سپتامبر ۲۰۱۲ پخش خواهد شد. فصل سوم این سریال شامل ۱۰ قسمت خواهد بود .
مدت زمان هر اپیزودِ این سریال هم بطور متوسط ۵۰ دقیقه هست .

نویسنده ی این سریال جولین فلوز هست که در کارنامه ی خودش نوشتن فیلمنامه برای فیلمهایی نظیر Tourist، Vanity Fair و Shadowlands رو داره. همچنین فلوز اسکارِ بهترین فیلمنامه ی غیر اقتباسی رو برای فیلم Gosford Park به خانه برده. فیلمنامه ی سریال جدید Titanic هم از کارهای اخیر فلوزِ ۶۱ ساله هست .
شاید جالب باشه که بدونید خودِ جولین فلوز هم اشراف‌ زاده است و با زیر و بم زندگی اشرافی آشنایی کامل دارد. 




برای تهیه ی هر قسمت سریال داونتون ابی بطور میانگین یک میلیون پوند هزینه شده اما بازخوردها نشان از این داره که این مبلغ در جای درستی هزینه شده و نتیجه سریالی بوده که هم از طرف بیننده ها و هم منتقدان مورد استقبال قرار گرفته .

بطوریکه هر قسمت داونتون ابی در انگلستان بطور میانگین ۱۰ میلیون بیننده برای هر قسمتِ فصل اول و ۱۱ میلیون بیننده برای هر قسمتِ فصل دوم داشته . بیننده های آمریکایی سریال هم حدودا ۶ میلیون نفر برای هر اپیزود بودند. به عبارت دیگه تنها فصل اول این سریال رو بیش از ۱۰۰ میلیون نفر تماشا کردند .

اما جدا از استقبال بالای بینندگان، منتقدان هم استقبال فوق العاده ای از سریال داشتند.
بطوریکه امتیاز این سریال در سایت معتبر متاکریتیک ۹۲ از ۱۰۰ هست و بالاتر از بسیاری از سریال های محبوب آمریکایی قرار گرفته.

موفقیت دیگر داونتون ابی جدا از استقبالِ بالای مخاطبان و جوایز متعددی که برده، ورود آن به کتاب رکوردهای جهانی گینس هست. در ویرایش جدید این کتاب نام داونتون ابی به عنوان "تحسین‌ شده‌ ترین سریال تلویزیونی از سوی منتقدان" ثبت شده است.

این سریال از ابتدای پخش خودش نامزد دریافت بیش از ۴۰ جایزه ی معتبر شده است که از این میان موفق به کسب ۱۶ جایزه شده. از جمله مهمترین جوایز این سریال میشود کسبِ ۶ جایزه ی معتبر Emmy برای کارگردانی، نویسندگی، بازیگر مکمل زن، فیلمبرداری، طراحی لباس و بهترین مینی سری رو نام برد ...


داستان سریال:

داونتون ابی واقع در یورک شایر، محل زندگی ارل و کنتسِ گرنتهام هست. جایی که داستانِ زندگی اشرافی خانواده ی کراولی و آشنایانشون و پیشخدمت های اون ها در طول سال های سلطنت شاه جورج پنجم روایت میشه .
داستانی که از سال ۱۹۱۲ و غرق شدنِ کشتی عظیم تایتانیک شروع و در سال های بعد با آغاز جنگ جهانی اول دنبال میشه . اتفاقاتی که زندگی این خانواده رو تحت تاثیر خودش قرار میده .
در این بین خبرِ مرگ وارث آقای کراولی و خطر از دست دادن عمارت و املاک، ازدواج دخترها، اقداماتِ پیش خدمت ها، شروع جنگ و اتفاقات کوچک و بزرگ دیگری هم هست که هر چه بیشتر این خانواده رو به چالش میکشه.