انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: چرا گارانتی اصلی؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
عرضه انواع گوشی های تلفن همراه با کارت گارانتی های تقلبی باعث شده تا بیشتر مردم اعتماد خود را نسبت به این کارت گارانتی ها از دست دهند و به خرید گوشی هایی با ضمانت‌نامه اصلی و رسمی و امکان کنترل اصالت آنها روی آورند چرا که طی سالهای اخیر و با وجود گوشی های قاچاق در بازار، کاربران موبایل هزینه های بسیاری را بابت خرید این گوشیهای تقلبی متحمل شده اند.

در حال حاضر بزرگترین دغدغه مشتریان ایرانی در هنگام خرید تلفن همراه برخورداری گوشی مورد نظر از زبان فارسی برای استفاده راحتتر است چرا که این حق مسلم یک کاربر ایرانی است که در کشور خود با زبان فارسی گوشی کار کنند.
برای همین نوکیا این امکان را برای کاربران ایرانی فراهم کرده که گوشی هایی با سرویس پک فارسی خریداری کنند.
گوشی هایی که گارانتی اصلی نوکیا دارند، از سرویس پک و صفحه کلید کامل فارسی نوکیا برخوردارند و برای نصب زبان فارسی نیازی به پرداخت هزینه اضافی نیست، چرا که گوشی هایی که فاقد گارانتی اصلی هستند، زبان فارسی را پشتیبانی نکرده و بیشتر آنها حتی با وجود برخورداری از زبان عربی، حروف «پ، ژ، گ، چ» را نشان نمی دهند و گاهی پیامکهای فارسی دریافتی را به کل نمایش نمی دهند.
مهمتر از همه آنکه گوشی هایی که سرویس پک فارسی دارند، پس از ارتقا به نسخه های بالاتر و به روزشدن، زبان فارسی را از دست نمی دهند. حذف شدن زبان فارسی پس از به روز رسانی برای گوشی هایی اتفاق می افتد که از گارانتی اصلی نوکیا برخوردار نبوده و سرویس پک فارسی در کارخانه روی آنها نصب نشده است.
اگر شما کاربر گوشی های نوکیا هستید با مشاهده حروف FA (نشانگر زبان فارسی) در روی جعبه فروش می توانید تشخیص دهید که گوشی مورد نظرتان از سرویس پک فارسی برخوردار است یا خیر.
• تایید پیامکی
کاربران اپراتورهای همراه اول یا ایرانسل با هر نوع گوشی نوکیا، در هر کجای از ایران که باشند می‌توانند شماره سریال خود را به شماره 200023013 ارسال نموده و بعد از دو دقیقه پیامک فارسی دریافت کنند که نشان دهنده تاریخ انقضای گارانتی گوشی مطابق با تقویم فارسی و میزان اعتبار باقی مانده از آن است.
همچنین کاربران می توانند به منظور استفاده از آدرس اینترنتی دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.farsi.nokia.com/warrantycheck با وارد کردن شماره سریال گوشی خود در قسمت مربوطه از جزئیات ضمانت نامه آن آگاهی یابند.
همچنین کاربران این برند می توانند با تماس با شماره 23013-021 (قبــل از خریـد) به اصل بودن گارانتی مورد نظرشان پی ببرند.
این اقدامات و راه اندازی سرویس پیام کوتاه تنها مربوط به نوکیا در ایران نمی شود چرا که سایر شرکت ها نیز برای اعلام اصلی بودن و گارانتی دار بودن گوشی ها به راه اندازی سرویس پیامک فارسی پرداخته اند.
• را ه اندازی کیوسک های آنلاین
مدیر خدمات پس از فروش نوکیا در ایران از راه اندازی استندهای تشخیص آنلاین صلاحیت گارانتی گوشی های نوکیا در مراکز تجاری تهران در جهت حمایت از حقوق مشتریان و آگاهی از اصلی بودن گارانتی این گوشی ها خبر می دهد و می گوید: کیوسک های آنلاین تشخیص صلاحیت گارانتی نوکیا در راستای راهنمایی مشتریان در پاساژها و مراکز تجاری و خرید و فروش بزرگ تهران نصب خواهد شد.
او می گوید: این استندهای تشخیص صلاحیت گارانتی به صورت آنلاین به خریداران گوشی های نوکیا این امکان را می دهد تا از صلاحیت گارانتی گوشی خود اطمینان حاصل کنند.
وی با بیان اینکه شرکت نوکیا در ایران برنامه های مدونی برای خدمات پس از فروش محصولات خود برای مشتریان در دست انجام دارد گفت: فرهنگ سازی برای استفاده از گوشی های دارای گارانتی و نیز چگونگی تشخیص گارانتی اصلی از غیر اصلی از جمله برنامه های نوکیا است.
معصومی راد با تاکید بر اینکه نوکیا در راستای ارائه خدمات پس از فروش حقیقی گوشی های خود در ایران گفت: مراکز خدمات پس از فروش این برند علاوه بر گوشی های گارنتی دار ، گوشی های بدون گارانتی و غیر رسمی مشتریان را در این مراکز تعمیر می کند.
وی تنها تفاوت تعمیر گوشی های فاقد گارانتی رسمی "نوکیا" را در هزینه ای عنوان کرد که باید از سوی کاربر آن گوشی پرداخت شود و گفت: تعمیر گوشی های فاقد گارانتی رایگان نبوده و مشترک باید در ازای تعمیر آن ، هزینه تعمیر را پرداخت کند.
مدیر خدمات پس از فروش نوکیا در ایران تاکید کرد که نوکیا تنها برندی است که در ایران برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده و تقلب نسبت به سراسری نمودن گارانتی گوشی های خود اقدام کرده است و هیچ یک از برندهای دیگر موجود در بازار ایران دارای گارانتی سراسری نیستند.
به گفته او، سرویس تماس تلفنی، پیام کوتاه، اینترنت و مرکز خدمات مشتریان از جمله خدماتی است که برای کنترل اصالت ضمانتنامه اصلی و خدمات پس از فروش در اختیار مصرف‌کنندگان گوشی‌های این نوع برند در ایران قرار گرفته است.
این سرویس برای اطمینان از صحت ضمانتنامه اصلی گوشی این برند و سوالات مصرف‌کنندگان راه‌اندازی شده است که خریدار با تماس به شماره ای و گفتن شماره سریال گوشی یا همان IMEI می‌تواند از اصالت این ضمانتنامه و مدت زمان آن مطلع شود. از طریق همین شماره تلفن خریدار می‌تواند از آدرس فروشگاه‌های معتبر، مراکز خدمات و سوالات متداول در مورد گوشی نیز اطلاع حاصل کند.
در کنار سرویس تماس تلفنی، خریدار می‌تواند از طریق SMS شماره سریال گوشی را به شماره ای دیگر که برای این زمینه در نظر گرفته شده است ارسال کند که در این صورت مرکز خدمات، پیامی مبنی بر داشتن ضمانتنامه اصلی و زمان این ضمانتنامه را برای خریدار ارسال می‌کند. چنانچه گوشی دارای ضمانتنامه اصلی نباشد پیامی مبنی بر اینکه گوشی دارای ضمانتنامه اصلی نیست برای خریدار ارسال خواهد شد.