انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: نخستین گوشی های ویندوزی نوکیا
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
شرکت نوکیا طی مراسمی از نخستین گوشی های هوشمند خود که مبتنی بر سیستم عامل ویندوز فون مایکروسافت است در لندن رونمایی کرد.
به گزارش اخبار خارجی موبنا، شرکت نوکیا که اوایل سال جاری استراتژی جدیدش را اعلام کرده بود بالاخره پس از یک دوره طولانی از نخستین گوشی های خود با تجهیز به سیستم عامل ویندوز مایکروسافت با نام های Lumia 800 و Lumia 710 رونمایی کرد.
Lumia 800 نخستین محصول نوکیا از سری گوشی های هوشمندی است که به سیستم عامل ویندوز فون تجهیز شده است.
این گوشی طراحی شیکی دارد و امکان دسترسی به اینترنت و سرویس های شبکه اجتماعی و اینترنت اکسپلورر 9 را به سادگی برای کاربران فراهم می کند. Lumia 800 از صفحه‌نمایش 7/3 اینچی AMOLED و ClearBlack بهره می برد و دارای پردازنده 4/1 گیگاهرتزی با پردازشگر گرافیکی است.
Lumia 800 از دوربینی با لنز کارل‌زایس و امکان پخش ویدیو با کیفیت HD بهره می برد. حافظه داخلی گوشی 16 گیگابایتی است و 25 گیگابایت حافظه SkyDrive برای ذخیره تصاویر و موسیقی دارد.
Lumia 710 دومین گوشی نوکیا بر پایه ویندوز فون است که برای اشتراک‌گذاری فوری تصاویر و مرورگری با اینترنت اکسپلورر 9 طراحی شده است. این گوشی در رنگ‌های مشکی و سفید با قاب‌های پشت مشکی، سفید، آبی، قرمز و زرد در عرضه می شود. پردازنده این گوشی هم 4/1 گیگاهرتزی با پردازشگر گرافیکی است.
135/