انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: اپل پس از مرگ جابز چه مي‌كند؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
گروه خبری GSM: مدير عامل شركت اپل،‌ با نفوذترين مرد جهان حدود چهار ماه پيش شركت اپل را با همه رقبا و فعاليت‌هاي نيمه‌كاره‌اش تنها گذاشت و با روياهاي بسياري كه در سر داشت از دنيا رفت. اما كاركنان، مديران مياني و طراحان اين شركت، اپل را تنها نگذاشته‌اند و لحظه‌اي تلاش خود را متوقف نكردند تا اين شركت هم‌چنان برند محبوب طرفدارانش باقي بماند.

به گزارش ايسنا، در اين گزارش مي‌خواهيم به برخي فعاليت‌هاي شركت اپل پس از مرگ مدير عاملش بپردازيم.

* فيس‌بوك به اپل برنامه كاربردي جديد داد

چندي پيش شبكه اجتماعي فيس‌بوك برنامه كاربردي جديدي را براي تبلت آي‌پد اپل عرضه كرد و اين برنامه براي آي‌پد، شامل بازي‌ها، برنامه‌هاي كاربردي، گروه‌ها و فهرست‌هايي در منوي سمت چپ است؛ اطلاعيه‌ها و پيام‌هايي نيز در بالاي صفحه ظاهر مي‌شوند.

اين برنامه كاربردي علاوه بر كارايي استاندارد شبكه اجتماعي، امكان چت و بازي كردن در حالت فول اسكرين را به كاربران مي‌دهد و همچنين آلبوم عكس نيز شامل كارايي فول اسكرين بوده و كاربران مي‌توانند با ضربه آهسته انگشت خود عكس را باز كنند.

* ساخت تلويزيون اپل

شركت اپل در حال ساخت يك دستگاه تلويزيون است كه امكان دارد اواخر سال آينده و يا در اوايل سال 2013 عرضه شود.

اين خبر كه به نقل از بلومبرگ است به نقل از يكي از كاركنان شركت اپل بود كه اعلام كرد: اين شركت قصد دارد تا امكان دسترسي به برنامه‌هاي تلويزيوني از طريق ادغام تمام منابع موجود از جمله تلويزيون‌هاي ماهواره‌يي، خدمات آنلاين اجاره فيلم و دانلودهاي آي تيونز را به كاربران بدهد.

به گفته زندگينامه‌نويس استيو جابز، بنيانگذار اپل، مشكل ساخت يك تلويزيون را شناسايي كرده بود و قصد داشت يك دستگاه تلويزيون كامل كه به‌راحتي قابل استفاده و داراي ساده‌ترين رابط كاربري است را بسازد.

* شكايت كاربران

چندي بعد باوجودي كه اپل نسخه به‌روز شده يك نرم‌افزار را براي رفع نقص دستگاه‌هاي جديدش عرضه كرده، اما مشتريان اين شركت اظهار كردند كه دستگاه‌هايشان با سيستم عامل جديد 5 iOS دچار مشكل عمر ضعيف باتري است.

كاربران پيام‌هايي را به وب سايت اپل فرستادند و از اين كه اين نرم‌افزار نتوانسته نقص ضعف باتري را برطرف سازد، شكايت كردند اما اين انتقادها براي نخستين بار پس از اينكه اپل سيستم عامل جديد تلفن همراه را عرضه كرد، در رابطه با آيفون 4S جديد اين شركت نمايان شد.

* دستگاه پوشيدني اپل و گوگل

طبق گزارش نيويورك تايمز، اپل و گوگل به‌طور محرمانه كار برروي طراحي و ساخت دستگاه‌هاي پوشيدني را به‌طور جداگانه و از سال گذشته آغاز كرده‌اند.

شركت اپل در حال حاضر نمونه‌هاي اوليه دستگاه پوشيدني خود را ساخته است و گروه كوچكي از كارمندان اپل در تلاشند تا جايي كه امكان دارد اين دستگاه‌ها را سيار و با كارايي بالا بسازند.

يكي از ايده‌ها براي دستگاه اپل، يك آي‌پاد منحني شكل شيشه‌يي است كه مي‌تواند مانند يك ساعت به‌دور مچ دست بسته شود و كاربر قادر است با استفاده از نرم‌افزار دستيار شخصي هوشمند Siri با آن ارتباط برقرار كند.

آيفون نيز نقش مهمي در وجود اين دستگاه ايفا مي‌كند؛ دستگاه پوشيدني مي‌تواند اطلاعات را براي كاربر و هم‌چنين درباره او جمع‌آوري كرده و با آيفون به اشتراك بگذارد.

گوگل نيز در حال كار برروي يك دستگاه پوشيدني در آزمايشگاه گوگل X است و ظاهرا از برخي از مهندسان اپل، آزمايشگاه‌هاي نوكيا و دانشگاه‌هاي مهندسي در اين زمينه كمك گرفته است و دستگاه پوشيدني گوگل نيز همانند اپل، اطلاعات را به تلفن‌هاي هوشمند، البته تنها دستگاه‌هاي آندرويدي منتقل مي‌كند.

*حل مشكل اپ استور

اپل مشكل اپ‌استور خود را با جلوگيري از مشاهده استور و دانلود عناوين جديد توسط كاربران آيفون و آي‌پاد لمسي داراي سيستم عامل iOS 3.1.3 حل كرد.

اين شركت در پي گزارش كاربرانش مبني بر اينكه قادر به به‌روزرساني برنامه‌هاي كاربردي موجود هستند، اما امكان دانلود برنامه‌هاي جديد را نداشتند، اين نقص برطرف كرد.

* اعطاي لقب "سر" براي طراح اپل

جاناتان آيو، طراح برخي از موفق‌ترين محصولات اپل از جمله آي‌پاد و آيفون، از ملكه انگليس لقب "سر" دريافت كرد.

جاناتان آيو كه نايب رييس ارشد بخش طراحي صنعتي شرکت اپل است، عالي‌ترين رتبه امپراطوري بريتانيا كه يک رتبه از مقام شواليه‌گري است را به دليل طراحي و ابداع سرويس‌ها از جانب ملكه انگليس دريافت كرد.

* اعتراض به ساخت عروسك‌هايي از جابز

به تازگي عروسک‌هايي از سوي شرکت چيني اينيکونز به بازار آمده است که شباهت بسيار زيادي با استيو جابز ـ بنيانگذار فقيد شرکت اپل ـ دارد و گفته مي‌شود که اين عروسک شبيه‌ترين عروسک به جابز در جهان است.

توليد اين عروسک اعتراض مسوولان شرکت اپل را به همراه داشته است و آن‌ها به شرکت چيني در خصوص انجام اقدامات قانوني هشدار داده‌اند.

*افشاي نام تامين كنندگان اپل

شرکت اپل براي نخستين بار نام تامين‌کنندگان قطعاتش را فاش کرد و در تازه‌ترين اقدام خود ليستي متشکل از نام تامين‌کنندگان قطعات آيفون، آي‌پد و ديگر گجت‌هايش را منتشر کرد و اين اقدام در حالي صورت مي‌گيرد که اين شرکت به دليل موضوعات مربوط به نيروي کار به ويژه در چين با

انتقادات فراواني روبه‌روست.

ليست تامين‌کنندگان قطعات شرکت اپل براي سال‌ها به شدت محرمانه بود و کمتر کسي از آن خبر داشت؛ از جمله تامين‌کنندگاني که در ليست اپل به چشم مي‌خورند، مي‌توان به شرکت‌هاي اينتل، برادکام کورپ، آمفنول و سانيو الکتريک اشاره کرد.

*توليد محصولات سازگار با محيط زيست

تمركز اپل بر ساخت محصولات سبز باعث شده است كه شركت ولكس كه تامين‌كننده كابل‌هاي برق و USB اپل است، به سمت طراحي و ساخت كابل‌هاي جديد سازگارتر با محيط زيست حركت كند.

بنا بر گزارش روزنامه London Evening Standard، شركت ولكس، شش ميليون دلار در سال 2011 براي توليد كابل‌هاي بدون هالوژن كه آسيب كمتري به محيط زيست مي‌رسانند، هزينه خواهد كرد.

هالوژن‌ها كه در محصولات الكترونيكي دخيل هستند، در صورتي كه پس از دور انداختن، سوزانده شوند، خطري جدي براي محيط زيست به شمار مي‌روند چراكه سوزاندن هالوژن موجب انتشار دي‌اكسين‌ها و فوران‌ آلاينده‌هاي صنعتي آلي پايدار مي‌شود که براي انسان و محيط زيست مضر است.

* اپل، بزرگ‌ترين سازنده تلفن هوشمند

شركت اپل از شركت سامسونگ الكترونيكس به‌عنوان بزرگ‌ترين سازنده تلفن هوشمند به دليل فروش بسيار آيفون 4S در سه ماهه چهارم سال 2011 سبقت گرفت.

اطلاعات به‌دست آمده از دو شركت تحقيقاتي نشان داده است كه با توجه به رقابت شديد اپل و سامسونگ براي دستيابي به جايگاه نخست، شركت كره‌جنوبي سامسوگ بزرگ‌ترين برند تلفن هوشمند در تمام سال 2011 بوده است.

سامسونگ، در سه ماهه جولاي تا سپتامبر جاي مركز شركت اپل در شهر كوپرتينوي كاليفرنيا را پيش از رونمايي از آيفون 4S جديد اين شركت گرفته بود تا به جايگاه نخست در تلفن‌هاي هوشمند دست يابد.

* جايگاه هشتم بهترين برند براي اپل

اپل هم‌چنين در فهرست با ارزش‌ترين برندها در سال 2011 با ارزش كل 33.49 ميليارد دلار در جايگاه هشتم جاي گرفت كه آن را در جايگاهي بالاتر از ديزني، مرسدس بنز قرار داد.

اين رتبه‌بندي سال 2011 توسط بلومبرگ، به‌عنوان بخشي از گزارش بهترين برندهاي جهاني 2011 انتشار يافت.

در اين گزارش آمده است شركت اپل، سال به سال، ارزش برند خود را تا ميزان 58 درصد افزايش داده و باعث شده است كه از جايگاه هفدهم آن در سال 2010 جهش كرده و به جايگاه هشتم برسد.

رشد عظيم سال به سال در ارزش برند اپل بسيار فراتر از بيش‌ترين رشد ارزش برند ديگر شركت‌ها بوده است. نزديك‌ترين شركت به اپل از لحاظ رشد برند، آمازون بوده كه ارزش آن در سال 2011، 32 درصد رشد داشته و به ميزان 12.76 ميليارد دلار رسيده كه براي جايگاه بيست و ششم آن خوب است.