انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: کاهش چشمگیر در سود شرکت نوکیا و اظهارات مدیر عامل آن درباره این اتفاق
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
گروه خبری GSM: شرکت بزرگ نوکیا با انتشار گزارشی اعلام کرد که برای سه ماهه پایانی سال 2011 میلادی با کاهش قابل ملاحظه سود خود مواجه شده که این اتفاق به دلیل کاهش خرید تلفن‌همراه در بازار جهانی بوده است.

به گزارش ایستنا، این شرکت بعد از پرداخت مالیات 1.08 میلیارد یورویی(1.4 میلیارد دلاری) با این زیان مواجه شد. طبق آمار موجود در این دوره زمانی سه ماهه فروش خالص محصولات نوکیا نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش 21 درصدی به 10 میلیارد یورو رسید.

در اکتبر 2011 شرکت نوکیا برای نخستین بار دو گوشی هوشمند جدید خود مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز فون مایکروسافت را روانه بازار کرد تا از این طریق بتواند رقابت بیشتری با اپل و گوشی‌های هوشمند اندرویدی انجام دهد. اما بررسی‌ها نشان داد که سیستم‌عامل ویندوز فون مایکروسافت هم نتوانسته است کمکی به وضعیت نابسامان نوکیا بکند.

"استیفِن ایلاپ"( Stephen Elop) مدیرعامل شرکت نوکیا در این خصوص گفت: «فصل چهارم سال 2011 میلادی گام مهمی در تغییر سیاست‌های نوکیا محسوب می‌شود. در کل ما از ارایه برنامه‌های خود در در حوزه تلفن‌همراه راضی هستیم».

نوکیا که تا چندی پیش بزرگترین تولیدکننده تلفن‌همراه در جهان محسوب می‌شد، بخش اصلی بازار خود را به اپل و گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید گوگل واگذار کرده است. نوکیا برای رهایی از این مشکل تصمیم گرفته است سیستم‌عامل سیمبین را بازنشسته کند و در عوض سیستم‌عامل ویندوز فون مایکروسافت را به کار گیرد.