انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: بازهم اپراتور سوم، باز هم بدقولی و باز بهانه تراشی !
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
عضو کمیسیون صنایع ومعادن با بیان اینکه مسئولان اپراتور سوم در هر مقطع بهانه جدیدی برای عدم واگذاری سیمکارت های خود مطرح می کنند، اعلام کرد: تحریم‌های اقتصادی، ممانعت شهرداری، عدم وجود تجهیزات مناسب و سایرموارد دیگر از جمله بهانه هایی هستند که این اپراتور تا کنون ازآنها سخن گفته است.

گروه خبری GSM: نادرقاضی پور در گفت‌وگو با موبنا با اشاره به اینکه در حالی که قرار بود سیمکارت‌های نسل سوم در ۲۲بهمن ماه سال گذشته واگذار شود ولی زمان این واگذاری به خرداد ماه سال ۹۰ موکول شد، اظهار داشت: با گذشت چند ماه از این وعده، هنوز این اپراتور نتوانسته فعالیت خود را به صورت رسمی آغازکند.

وی با اشاره به اینکه جدیدا این اپراتور ممانعت شهرداری را در خصوص نصب آنتن های BTS مطرح کرده، ادامه داد: باید یک دکل نصب شود و اپراتور اول، دوم و سوم آنتن های خود را بر روی آن سوار کنند، این اقدام تجربه ای است که درسایر کشورها صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه قرار بود این اپراتور از تجهیزات تولید داخل استفاده کند و متخصصان داخلی باید این پروژه را در اختیار گیرند، خاطر نشان کرد:ولی به نظر می آید اپراتوراین شرط را رعایت نکرده و قراردادهای ضمنی با شرکت های خارجی منعقد شده است.

قاضی پور با اشاره به اینکه وزیر ارتباطات اعلام کرده که سیمکارت های اپراتور سوم آذر ماه عرضه می شود، اظهار داشت: باید سطح، مقطع وچگونگی واگذاری این نوع سیمکارت مشخص شود.

وی گفت: نباید شاهد واگذاری آزمایشی ومحدود سیمکارت اپراتور سوم درآذر ماه باشیم و به این جمله وزیر ارتباطات که" سیمکارت اپراتور سوم در آذر ماه واگذار می شود"اکتفا کنیم، بلکه چگونگی واگذاری باید به طور کامل تشریح شود.

بهره برداری از سومین شبکه اپراتوری موبایل کشور که قرار بود اول خرداد ماه سیمکارتهای نسل سوم خود را وارد بازار کند طبق گفته رضا تقی پور وزیر ارتباطات به آذر ماه موکول شد.

تلاش برای راه اندازی نسل سوم موبایل و بهره برداری از سومین اپراتور تلفن همراه در کشور به بهمن ماه سال ۸۶ برمی گردد که هیئت دولت در جلسه خود طی مصوبه ای چارچوب این پروژه را مشخص کرد تا براساس آن استفاده از فناوری نسل سوم GSM یا همان ۳G، استفاده از سرمایه گذار خارجی با حداکثر حق السهم ۴۹ درصد و امکان اپراتوری منطقه ای در کشور پیاده سازی شود.

اما پس از کش و قوسهای فراوان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موفق شد اردیبهشت ماه سال ۸۹ شرکت تامین تله کام وابسته به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی – شستا – را به عنوان بهره بردار این پروژه اعلام کند که طبق پروانه صادر شده برای این اپراتور قرار بود از اوایل خرداد ماه ۹۰ شبکه نسل سوم موبایل در ایران راه اندازی و سیمکارتهایی با قابلیت این تکنولوژی که در دنیا نیز فراگیر شده وارد بازار شود که این امر تاکنون محقق نشده است.