انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: چشم اندازی از پیشرفت صنعت ارتباطات تا 25 سال آینده / ما اکنون در چه مرحله ای هستیم؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
گروه خبری GSM: آينده زندگي بشر با تلفن همراه به گونه‌اي رقم مي‌خورد كه بسياري از محققان گفته‌اند واژه‌اي تحت عنوان «زندگي همراه» تا سال 2025 محقق مي‌شود.

به گزارش ايسنا، دكتر علي‌اكبر جلالي - استاد دانشگاه - با بيان اينكه زندگي مردم تا سال 2025 به زندگي همراه تبديل خواهد شد و اين چيز بعيدي نيست، اظهار كرد: در سا‌ل‌هاي اخير در كشورمان توسعه تلفن همراه از نظر كمي نيز موقعيت و رشد خوبي داشته و تقريبا مردم ايران اگر بخواهند تلفن همراه داشته باشند، مي‌توانند با هزينه ناچيزي صاحب آن شوند اما چالش اصلي ما امروزه در اين حوزه كيفيت است كه هنوز در مراحل ابتدايي قرار دارد.

وي با اشاره به توسعه تلفن همراه در چند سال گذشته گفت: در اين مدت دسترسي تعداد كاربران نيز افزايش يافته و به حدود پنج ميليارد نفر رسيده و هم‌چنين از نظر كيفيت فني دستگاه‌هاي تلفن همراه نيز ارتقا يافته‌اند كه آخرين نمونه آن به نام آيفون S4 داراي قابليت‌هاي حيرت‌انگيزي شده است كه با آن‌ها مي‌توان با تلفن به صورت صدا ارتباط برقرار كرد وكاربر مي‌تواند به صورت صوتي ارتباط دوسويه برقرار كند.

وي ادامه داد: هنگامي كه كاربر مي‌خواهد يك پيام كوتاه ارسال كند كافي است به تلفن همراه با VOICE پيام خود را منتقل كند و تلفن همراه براي او پيام صوتي را به پيام نوشتاري تبديل كرده و آن را به طرف مقابل مي‌رساند و اگر طرف مقابل هم تلفن همراه آيفون S4 داشته باشد مي‌تواند بدون آن كه به تلفن همراه خود مراجعه كند، صداي طرف مقابل خود را بشنود و يا متن آن را بخواند.

علي‌اكبر جلالي گفت: كنفرانس شهروند الكترونيك و تلفن همراه به منظور آشنا كردن مردم در استفاده بهتر از تلفن همراه در كاربردهاي مختلف به خصوص در حوزه تجاري و استفاده از خدمات بخش خصوصي و دولتي برگزار مي‌شود و اين كنفرانس اهداف مختلفي را دنبال مي‌كند و برگزاري اين گونه كنفرانس‌ها نه تنها از نظر فرهنگي موثر است بلكه از طريق به نمايش درآوردن پديده‌هاي جديد و ارائه تجربيات ساير كشورهاي جهان مي‌تواند از هزينه‌هاي زيادي كه معمولا بر اثر عدم تجربه به دست مي‌آيد، بكاهد.

جلالي در بخشي از سخنان خود به كيفيت خدمات و سرويس‌هاي اپراتورها اشاره كرد و گفت: قرار بود از پنج سال گذشته اپراتور سوم به صحنه آمده و نسخه با كيفيت‌تري از تلفن همراه در ايران عرضه كند اما اين كار به تاخير افتاده و به تازگي گفته شده تعداد محدودي سيم‌كارت نسل سوم در كرج آماده توزيع شده و تا زماني كه بخواهد اين سيم‌كارت در اختيار مردم به يك پديده جديد و با كيفيت قرار گيرد زمان زيادي خواهد برد.

وي گفت: طبيعي است كه تا آن زمان بسياري از كشورهاي پيشرفته جهان نسخه‌هاي بسياربالاتر از تلفن همراه را در اختيار دارند بنابراين بايد در حوزه كيفيت تلفن همراه اپراتورهاي تلفن همراه ايراني تلاش بيشتري كنند تا مردم نيز بتوانند از مزاياي ارزش افزوده تلفن همراه، بيش‌تر استفاده كنند.

جلالي گفت:‌ يكي از چالش‌هاي اساسي موبايل ICT در كشور ما عدم آشنايي با قابليت تلفن همراه در رده‌هاي مختلف اجتماعي از مسوولان تا مردم است كه بايد به نوعي با فرهنگ‌سازي اين مشكل برطرف شود.