انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: کدامیک گوشی های موبایل را می‌توان با کمترین کاهش قیمت، بعد از مدتی استفاده فروخت؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
گروه خبری GSM: این تیتر، سؤالی است که خیلی از ماها هنگام خرید یک گوشی از خودمان می‌پرسیم. سرعت پیشرفت فناوری آنقدر زیاد است که بهترین گجت بازار، بعد از چند ماه دیگر جلوه‌ای در دست‌های ما ندارد. طبیعی است که بعد از مدتی در صدد فروش گجت‌هایمان برمی‌آییم، در این صورت چیزی که ما را نگران می‌کند، این است که کسر کوچکی از قیمتی که برای گجتمان پرداخته بودیم، دستمان را می‌گیرد.

پس طبیعی است همان زمان خرید گوشی نو، یکی از معیارهای جانبی برای ما، گوشی‌ای باشد که کمترین میزان تغییر قیمت را با گذشت زمان داشته باشد.

بنابر گزارش یک پزشک، شرکتی به نام Priceonomics همین بررسی را به صورت علمی در بازار امریکا انجام داده است، این شرکت، تغییر قیمت مدل‌های مختلف آی‌فون، ۷۰ مدل محبوب اندروید و ۳۰ مدل محبوب بلکبری را در گذشت زمان مورد مطالعه قرار داده است.
کدامیک گوشی های موبایل را می‌توان با کمترین کاهش قیمت، بعد از مدتی استفاده فروخت؟ 1
خلاصه نتیجه تحقیق آنها این بود که خریداران آی‌فون بعد از ۱۸ ماه می‌توانند، می‌توانند با ۶۳ درصد قیمت اصلی، گوشی خود را بفروشند، در صورتی که اندرویدی‌ها یا دارندگان گوشی‌های بلک‌بری، به ترتیب با ۴۲ و ۴۱ درصد قیمت اصلی قادر به فروش گوشی خود می‌شوند.

گرچه در بازار ایران به خاطر متغیرهای زیاد، عرضه غیرمستقیم گوشی‌ها، واسطه‌گری و مسائل دیگر، قیمت گوشی‌ها با بازار جهانی تفاوت بسیار دارند، اما در یک نگاه کلی و همچنین استفاده از تجربه دوستان، میزان حفظ قیمت گوشی‌های آی‌فون چشم‌گیر به نظر می‌رسد.