انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: اسیب های روانی جدی در نتیجه کار مداوم با تلفن همراه
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
گروه خبری GSM: روانشناسان هشدار دادند اگر به نگاه كردن طولاني مدت به صفحه تلفن همراه خود معتاد شده‌ايد خوب است بدانيد كه اين كار مي‌تواند عامل مهمي در بروز اضطراب، افسردگي و حتي بي‌خوابي باشد. كاري كوپر، استاد روانشناسي سازماني و سلامت در دانشگاه لانكستر در اين رابطه هشدار داده است كه كاربران تلفن همراه بايد زمان‌هاي استفاده از اين وسيله را محدود كنند چون مي‌تواند به احساسات آنها آسيب وارد كند.

بنابر گزارش دنیای اقتصاد، كوپر معتقد است: خيره شدن به صفحه تلفن همراه به طور دائمي شما را از مردم دور مي‌كند و نسبت به اطرافيان خود حالت منفعلي پيدا مي‌كنيد تا جايي كه تصور مي‌كنيد نبايد با دنياي اطراف خود تعامل برقرار كرده و با مشكلات و مسائل مختلف روبه‌رو شويد.

به نوشته روزنامه سان، همچنين نوري كه مانند تلويزيون از صفحه نمايش تلفن به چشم مي‌خورد شما را در خودتان فرو مي‌برد و احساساتتان را دستخوش تغيير مي‌كند. اين متخصص روانشناسي تاكيد دارد كه فناوري‌هاي كامپيوتري مي‌توانند اعتيارآور باشند و چون روي فعاليت‌ رواني انسان تاثيرگذار هستند مي‌توانند خلق و خوي انسان را تغيير داده و اغلب احساسات لذت بخش را مورد هدف قرار مي‌دهند.