انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: تامين بخشي از قطعات وانت تندر‌٩٠ به ساپكو واگذار شد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
در حاليكه چندي پيش مديرعامل ايران خودرو از آغاز توليد تجاري وانت تندر90 از شهريور سال آينده خبر داده بود، مباحث مربوط به چگونگي تامين قطعات اين خودرو به يكي از موضوعات مطرح در اين پروژه تبديل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، چندي پيش مديرعامل ايران خودرو از عقد قرارداد با شركت رنوپارس در زمينه توليد وانت تندر90 خبر داد. به گفته جواد نجم‌الدين، وانت‌هاي موجود در ايران از نظر مصرف سوخت و تكنولوژي قديمي محسوب مي‌شوند و به همين دليل اين شركت توليد اين وانت جديد با تكنولوژي روز را در دستور كار قرار داده است.

در اين ميان اما موضوع قديمي چگونگي تامين قطعات خودروهاي تحت برند رنو در ايران اين بار به يكي از موضوعات مطرح در زمينه توليد وانت تندر90 تبديل شده است.

اخيرا مديرعامل رنوپارس اظهار كرده كه در پروژه توليد وانت تندر90، وظيفه تامين قطعاتي كه بين سواري تندر90 و وانت آن مشترك است، همچنان با رنوپارس خواهد بود.

پيمان كارگر در اين خصوص گفته است: " در زمينه پروژه وانت تندر90 ايران خودرو به اين نتيجه رسيديم كه برخي قطعات داخلي وانت كه با قطعات سواري تندر90 تفاوت دارد، توسط ساپكو و تحت نظارت كيفي و مهندسي رنوپارس تامين شود. البته در خصوص قطعات فعلي كه در حال حاضر از سوي رنوپارس تامين مي‌شود، دليلي براي واگذاري وظيفه تامين آن‌ها وجود ندارد".

اين اظهارات در حالي است كه برخي كارشناسان معتقدند قرار داشتن وظيفه تامين قطعات خودروهاي تحت برند رنو در دست رنوپارس موجب حفظ كيفيت خودروهاي توليدي در ايران شده است.

اين موضوعي است كه مديرعامل رنوپارس نيز در خصوص توليد تندر90 به آن اذعان دارد:" من حساسيتي در خصوص آن‌كه تامين قطعه از سوي رنوپارس يا تامين‌كنندگان خودروسازان صورت گيرد ندارم، اما نكته مهم حفظ كيفيت قطعات تندر90 از سوي تامين‌كننده است كه پس از ديدن برخي مسائل به اين نتيجه رسيديم كه بهتر است وظيفه تامين قطعات تندر 90 در دست رنوپارس باقي بماند".

اما به هر حال فارغ از چگونگي تامين قطعات، وانت تندر90 روي پلت‌فرم سواري تندر90 و با استفاده از موتور اين خودرو توليد شده است. گيربكس‌هاي تندر90 در مدل وانت آن نسبت به مدل سواري تقويت شده و گنجايش جابجايي 800 كيلوگرم بار را دارد. اين خودرو در دو نوع بنزيني و دوگانه‌سوز و احتمالا ديزلي توليد خواهد شد.

پيش از اين قائم مقام مديرعامل ايران خودرو نيز از عرضه‌ وانت تندر90 به بازار از شهريور سال آينده خبر داده بود.

به گفته ميرجواد سليماني، توليد نمونه‌هاي آزمايشي وانت تندر90 از خرداد ‌سال آينده آغاز شده و توليد انبوه و عرضه اين خودرو از شهريور سال آينده صورت مي‌گيرد.

دفتر ساپکو کنار خونه ماهستشا.وانت تندر 90؟ نشنیدم ای کاش عکسی ازش بود
تامين بخشي از قطعات وانت تندر‌٩٠ به ساپكو واگذار شد 1داری کم کم اسپم میزنی اعصابمو خورد کردیgun
اخطار هاتو خوندی؟دید چند تاس؟