انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: طرح جايگزيني 11 هزار دستگاه خودروي فرسوده
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
به گزارش خبرخودرو ، معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، از اجرای مرحله جدید طرح جایگزینی یازده هزار دستگاه خودروی فرسوده در کشور خبر داد






آقای رجبی افزود: این مرحله شامل ده هزار خودروی شخصی و هزار دستگاه وانت بار است. وی با بیان اینکه تعدادی از متقاضیان شرکت در طرح جایگزینی، پس از ثبت نام در سامانه ستاد سوخت برای نوسازی خودروهای فرسوده خود اقدامی نکرده اند، گفت: بر اساس قانون، نام این افراد از سامانه حذف و از متقاضیان جدید ثبت نام می شود. معاون نوسازی ناوگان ستاد سوخت، زمان ثبت نام از متقاضیان جدید که مدل خودروهای آنان 55 تا 65 است، سیزده اسفند اعلام کرد و گفت: داشتن پلاک منطقه ای ایران و یا گواهی تسجیل راهور ناجا، سند قطعی به نام مالک خودروی فرسوده و یا وکالت بلاعزل از مالک از مهمترین شرایط ثبت نام است.
رجبی همچنین شرط پذیرش خودرو و استفاده از تسهیلات را ورود خودرو با موتور روشن به مرکز اسقاط بیان کرد.
وی گفت: خودروی جایگزین شامل انواع پراید تولیدی شرکت سایپا و انواع وانت تولیدی گروه بهمن است.
معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت افزود: متقاضیان شرکت در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده شخصی می توانند از تسهیلات بانکی به میزان 50 میلیون ریال با بازپرداخت 5 ساله و نرخ سود 15 درصد بهره مند شوند.
رجبی گفت: این تسهیلات برای متقاضیان شرکت در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده وانت نیز وام 100 میلیون ریالی و 70 میلیون ریالی با بازپرداخت 5 ساله و نرخ سود 15 درصد درنظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه هر متقاضی فقط یک بار می تواند از تسهیلات جایگزینی خودروهای فرسوده استفاده کند، گفت : متقاضیان می توانند پس از اسقاط خودرو با دریافت پیش فاکتور از نمایندگی های مجاز خودروساز، به بانک های عامل مراجعه و برای دریافت تسهیلات بانکی و خودروی جایگزین اقدام کنند. رجبی ثبت نام در این طرح را رایگان اعلام کرد و افزود: انتخاب مرکز اسقاط به صورت سیستمی انجام می شود و نمایندگیهای ثبت نام کننده نمی توانند در انتخاب مرکز اسقاط و اعلام آن به متقاضی دخالت کنند.
معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت همچنین گفت : متقاضیان حداکثر تا دو ماه فرصت دارند، ضمانت های بانکی را تهیه کنند.