انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: امروز ؛ آغاز طرح جايگزيني وانت‌بارها و خودروهاي شخصي فرسوده
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.

شنبه ، 13 اسفند 1390 ، 06:48




به گزارش خبرخودرو ، معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور از آغاز طرح نوسازی مینی‌بوس‌های فرسوده درون‌شهری تهران و ایجاد 10 هزار ظرفیت جدید برای ثبت‌نام خودروهای شخصی فرسوده از امروز خبر داد.

امیررضا رجبی گفت: حدود 10 هزار متقاضی با وجود اعلام ثبت نام و فراخوان صورت گرفته، هیچ‌گونه اقدامی برای خروج و اسقاط خودروی خود انجام نداده اند ، بنابراین این افراد از سامانه حذف و 10 هزار ظرفیت جدید برای متقاضیان دیگر فراهم شد.
وی تاکید کرد: شرایط خودروهای فرسوده مشمول این طرح جایگزینی ، داشتن پلاک منطقه‌ای ایران یا گواهی راهور ناجا، سند قطعی به نام مالک خودرو فرسوده یا دارای وکالت بلاعزل از مالک است.
این طرح شامل خودروهایی با مدل 55 تا 65 شمسی و معادل میلادی آن است.
وی با بیان این که خودروهای جایگزین شامل انواع خودرو پراید تولیدی شرکت سایپا است، گفت: این طرح با همکاری شرکت سایپا و بانک‌های ملی و تجارت انجام می‌شود و ثبت‌نام نیز از امروز شنبه آغاز خواهد شد.
رجبی با اشاره به این که با تکمیل ظرفیت ، سامانه ثبت‌نام بسته می ‌شود، افزود: ثبت‌نام برای این طرح جایگزینی از طریق نمایندگی‌های مجاز شرکت خودروسازی سایپا و بدون دریافت هیچ‌گونه وجهی انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: هر فرد تنها یک بار حق استفاده از تسهیلات جایگزینی خودروهای فرسوده را دارد ، در غیر این صورت در هر مقطعی از زمان ثبت‌نام تا اسقاط ، اسامی این افراد از سامانه حذف می‌شود.
معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت گفت: شرایط و تسهیلات ارائه شده برای این طرح جایگزینی اعطای پنج میلیون وام با سود 15 درصد و بازپرداخت پنج‌ساله است.
* طرح جایگزینی یک هزار دستگاه خودرو فرسوده وانت
رجبی همچنین با اشاره به شرایط ثبت‌نام طرح جایگزینی یک هزار دستگاه وانت فرسوده تصریح کرد: این طرح نیز با همکاری بانک ملی و خودروسازی بهمن انجام می‌شود.
داشتن پلاک منطقه‌ای ایران یا گواهی پلیس راهور و خودروهای مدل 55 تا 65 از شرایط ثبت‌نام است.
معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت گفت : این طرح نیز از امروز آغاز می‌شود و ظرفیت پذیرش در این مرحله یک هزار خودرو است
وی درباره افرادی که پیش از این در طرح جایگزینی ثبت‌نام کرده اما برای به خروج و اسقاط خودرو خود اقدام نکرده اند ، نیز گفت: این افراد در آینده با اعمال محدودیت‌هایی مواجه خواهند شد ، چون در حال حاضر بر اساس قانون تردد برخی از خودروها ممنوع است و در آینده نیز منع تردد و حذف سوخت یارانه‌ای برای این افراد اعمال خواهد شد.
نوسازی ناوگان سنگین فرسوده با پرداخت 80 میلیون تومان وام
معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت درباره نوسازی کامیون و کشنده‌های فرسوده نیز گفت: این طرح نیز از طریق تسهیلات بانکی به مبلغ 80 میلیون تومان به صورت بازپرداخت 84 ماهه انجام می‌شود و شرکت‌های حمل و نقل کالا می توانند برای ثبت‌ نام کامیون‌ها و کشنده‌های فرسوده زیرپوشش
اقدام کنند.
وی ادامه داد: اطلاعات تکمیلی این طرح جایگزینی در سایت دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.nosazinavgan.ir درج شده است و متقاضیان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر به این سایت مراجعه کنند.
رجبی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت ، توسعه و تقویت شرکت‌ مالکی است و قرار است به تدریج ناوگان حمل و نقل سنگین از فردمالکی به سمت شرکت‌مالکی سوق داده شود.
وی درباره آخرین وضع و آمار طرح جایگزین خودروهای فرسوده توضیح داد: امسال در سه گروه توانسته ایم برای طرح جایگزینی خودروهای فرسوده رکوردشکنی کنیم و بیش از 32 هزار تاکسی نوسازی شد و در بیشتر شهرها تمامی تاکسی‌های بالای 10 سال از رده خارج و نوسازی شده است.
رجبی تاکید کرد: جایگزینی 1700 دستگاه مینی‌بوس برون‌شهری نیز از برنامه‌های موفق طرح جایگزینی بود و طرح جایگزینی مینی‌بوس‌های فرسوده درون‌شهری را نیز در دستور کار قرار داریم.
وی گفت : همچنین در سال جاری 9 هزار دستگاه خودروی فرسوده دولتی نیز بدون تسهیلات و گواهی و با پرداخت ارزش لاشه اسقاط شده است.
معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت افزود : امسال 215 هزار دستگاه خودرو فرسوده از رده خارج شده و
از ابتدای اجرای این طرح تاکنون توانستیم یک میلیون و 170 هزار دستگاه خودرو فرسوده را از رده خارج کنیم که تاثیر زیادی در کاهش آلودگی هوا و کاهش مصرف سوخت داشته است.
* آغاز طرح نوسازی مینی‌بوس‌های فرسوده درون‌شهری
معاون نوسازی ناوگان در ادامه از آغاز طرح نوسازی مینی‌بوس‌های فرسوده درون ‌شهری در شهر تهران خبر داد و گفت: در این طرح جایگزینی یک هزار دستگاه مینی‌بوس فرسوده با همکاری سازمان حفاظت از محیط زیست، شهرداری تهران و بانک صادرات در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: در قالب این طرح شهرداری تهران و سازمان حفاظت از محیط زیست مبلغ 10 میلیون تومان را به صورت کمک بلاعوض به دارندگان مینی‌بوس‌های فرسوده پرداخت می‌کند و 20 میلیون تومان نیز تسهیلات بانکی با نرخ 15 درصد در اختیار مالکان مینی‌بوس‌های فرسوده قرار می‌گیرد.
رجبی ؛ ارزش گواهی اسقاط برای مینی بوس ها را 3 میلیون تومان اعلام کرد که از مبلغ خودرو جایگزین کسر می شود.
دارندگان مینی‌بوس های فرسوده شهر تهران می‌توانند برای ثبت‌نام و استفاده از این طرح جایگزینی به شرکت اتوبوسرانی تهران حومه مراجعه کنند.