انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: موبایلی با سیستم عامل فایرفاکس
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
موبایلی با سیستم عامل فایرفاکس 1



 در دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کنگره جهانی موبایل امسال، شرکت‌های زیادی از جمله آلکاتل و ZTE نسبت به معرفی تلفن مبتنی بر سیستم‌عامل موبایل فایرفاکس اقدام نمودند. تلفن Open شرکت چینی ZTE قرار است در دو رنگ نارنجی و آبی در سه ماهه دوم امسال وارد بازار چین و پس از آن وارد بازار جهانی شود. این تلفن از یک صفحه نمایش 3.5 اینچ بهره می‌برد و از نظر شکل شمایل ظاهری و کیفیت ساخت بدنه به هیچ وجه حس یک کالای با کیفیت را القاء نمی‌کند.

بدنه Open از جنس پلاستیک بوده و ظاهر آن از دور داد می‌زند که جزو تلفن‌های ارزان قیمت است. این تلفن به یک پردازنده مبتنی بر معماری Cortex-A5 ساخت کوالکام تجهیز شده که سرعت کلاک آن بین 600 تا 800 مگاهرتز است. از دیگر مشخصات سخت افزاری تلفن Open می‌توان به 256 مگابایت حافظه رم، 512 مگابایت حافظه ذخیره سازی و دوربین 3.2 مگاپیکسل اشاره نمود.
صفحه نمایش 3.2 اینچی این تلفن نیز مایوس کننده است و رزولوشن آن تنها 480 در 320 پیکسل می‌باشد. وقتی به دقت به مشخصات فنی این تلفن نگاه می‌کنیم یاد تلفن‌های سال 2011 می‌افتیم و وجود چنین محصولی در سال 2013 کمی عجیب به نظر می‌رسد. زمانی که تلفن‌های هوشمند به صفحه نمایش فول اچ دی و پردازنده‌های چندین هسته‌ای تجهیز شده‌اند، فایرفاکس و ZTE نسبت به ساخت تلفن با مشخصات فنی فوق‌العاده ضعیف و احتمالا قیمت کاملا ارزان دست زده‌اند.
موبایلی با سیستم عامل فایرفاکس 1
از طرفی سیستم‌عامل فایرفاکس تنها در شروع کار است و هنوز از نظر امکانات و اپلیکیشن‌ها بسیار ضعیف است. پس با خرید تلفن Open نه تنها از بسیاری از امکانات سخت افزاری تلفن‌های هوشمند امروزی بی نصب خواهید ماند بلکه اجرای نرم‌افزارهای متنوع اندروید و آیفون را نیز از دست خواهید داد.
به این ترتیب واقعا مشخص نیست که موزیلا به چه چیز چشم امید بسته و چگونه قصد دارد نظر کاربران را به سمت محصولات ارزان قیمت با مشخصات فنی و قطعات ضعیف جلب کند.