انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: اپل نام ایران را از فهرست کشورهای «تحت تحریم کامل» خود خارج ساخته است
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
حتما به خاطر دارید، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
در خرداد ماهی که گذشت امریکا از کاهش تحریم های یک جانبه خود در زمینه صادرات اقلام تکنولوژیک ارتباطی به ایران خبر داد ؛ موضوعی که تحت پوشش خبری دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نارنجی نیز قرار گرفت.

دفتر کنترل دارایی های خارجی که زیرمجموعه وزارت خزانه داری ایالات متحده است این موضوع را در قالب الحاقیه ای موسوم به مجوز عمومی D دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(پی دی اف برای دانلود) به شرکت ها، تجار و افراد عادی اعلام کرد. الحاقیه ای که از ۹ خرداد به شکل رسمی قابل اجرا شد.

از آن زمان حدود سه ماه می گذرد و تاکنون شرکت ها در قبال عملیاتی ساختن این مجوز واکنش رسمی-حقوقی نشان نداده بودند. اما ساعتی قبل با خبر شدیم که اپل رسما نام ایران را از فهرست «تحریم های کامل» خود خارج کرده.

در حالی که تا پیش از این نام ایران در کنار کشورهایی نظیر کوبا، کره شمالی، و سودان در فهرست تحریم کامل اپل وجود داشت و هر گونه صادرات یا خدمت رسانی به کاربران ایرانی محصولات و خدمات این شرکت ممنوع بود، اکنون شاهد خارج شدن نام ایران از زمره این کشورها هستیم.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اپل نام ایران را از فهرست کشورهای «تحت تحریم کامل» خود خارج ساخته است 1
اپل یک تیتر مجزا را به توضیح درباره برداشته شدن تحریم کامل از ایران اختصاص داده و در آن اشاره کرده که طبق مجوز عمومی D، صادرات یا صادرات مجدد «خدمات، نرم افزارها، و سخت افزارهای تابعه برای ارتباطات فردی» به طور «مستقیم» یا غیرمستقیم، «از خاک ایالات متحده» یا توسط شهروندان این کشور در دیگر نقاط دنیا، برای استفاده توسط کاربران عادی در ایران، بلامانع است.

با این اوصاف باید دید رفع محدودیت های مشمول این مجوز چه زمانی تاثیر محسوس خود را در زندگی کاربران و واردکنندگان نشان خواهد داد و سایر شرکت ها چه زمانی آن را وارد دستور العمل تجاری خود می کنند.
کد:
تکراریه
ExclamationDodgy