انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: :: نقد و بررسی HTC Desire X
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
طراحی و ساخت
HTC Desire X ابعاد متناسبی دارد و با داشتن ضخامتی معادل 9.3 میلی متر در رده گوشی‌های باریک قرار می‌گیرد. همچنین وزن این دستگاه نیز 114 گرم است که بسیار مناسب است. طراحی انحنا دار و بدنه پلاستیکی این گوشی موجب می‌شود تا در دست گرفتن و کار کردن با آن بسیار راحت باشد. قسمت جلوی دستگاه بیشتر توسط صفحه نمایش 4 اینچی آن اشغال شده است. در قسمت پایین این صفحه نمایش سه دکمه لمسی معمول HTC قرار گرفته‌اند و در قسمت بالای آن نیز سنسور های مجاورت و سنجش نور تعبیه شده‌اند. دکمه پاور و جک هدفون در لبه بالایی دستگاه دیده می‌شوند. همچنین دکمه مخصوص کم و زیاد کردن صدا در لبه سمت راست و پورت micro USB در لبه سمت چپ قرار دارد. در قسمت پشت این دستگاه نیز دوربین 5 مگاپیکسلی و یک فلاش LED در میان قابی بیضی شکل دیده می‌شوند و لوگوی Beats Audio نیز در کنار بلندگو خود نمایی می‌کند.

صفحه نمایش
صفحه نمایش 4 اینچی HTC Desire X قادر است تصاویر را با رزولوشن 800×480 پیکسل به نمایش بگذارد. تراکم پیکسلی این صفحه نمایش برابر با 233 پیکسل در هر اینچ است و از چندین لمس همزمان نیز پشتیبانی می‌کند. به طور کلی زمان پاسخ دهی صفحه نمایش این گوشی مناسب است و زوایای دید بسیار خوبی نیز دارد. همچنین رنگ‌ها بسیار زنده و طبیعی هستند و به سختی می‌توان پیکسل‌های تصویر را از یکدیگر تشخیص داد.

سخت افزار
HTC Desire X از نظر امکانات سخت افزاری در سطح خوبی قرار دارد. پردازنده دو هسته ای Snapdragon به کار رفته در این گوشی دارای قدرت پردازشی یک گیگاهرتز است و 768 مگابایت حافظه RAM نیز برای آن در نظر گرفته شده است. چیپ گرافیکی Adreno 203 نیز عملکرد خوبی در هنگام اجرا و پردازش گرافیک‌ها و بازی‌ها دارد. این میزان قدرت سخت افزاری برای گوشی در این رده بسیار مناسب است و موجب عملکرد روان و سریع آن در حین انجام کار های مختلف می‌شود.
این گوشی دارای 4 گیگابایت حافظه داخلی است و امکان ارتقاء حافظه آن تا 32 گیگابایت از طریق کارت حافظه microSD نیز وجود دارد. به علاوه 25 گیگابایت حافظه مجازی از طریق برنامه Dropbox به رایگان در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. با این میزان حافظه می‌توان تعداد مناسبی فایل نظیر عکس، موسیقی و ویدیو را بر روی این گوشی ذخیره کرد.
از جمله قابلیت‌های ارتباطی HTC Desire X می‌توان به پشتیبانی از Wi-Fi، GPRS، 3G و DLNA اشاره کرد که برقراری ارتباط با اینترنت را به سهولت فراهم می‌کنند. همچنین بهره گیری از نسخه 4.0 فناوری بلوتوث به اشتراک گذاری فایل بین دستگاه های مختلف را با سرعت بالا ممکن می‌سازد.

نرم افزار
یکی از نقاط قوت این گوشی ، بهره گیری آن از نسخه 4.0 (Ice cream Sandwich) سیستم عامل اندروید است. همچنین نسخه 4.0 رابط کاربری زیبای HTC یعنی Sense نیز در کنار رابط کاربری استاندارد اندروید خودنمایی می‌کند و تجربه ای لذت بخشی را به کاربر می‌دهد. رابط کاربری HTC Desire X بسیار شبیه به رابط کاربری گوشی‌های خانواده One کمپانی HTC نظیر HTC One X و HTC One S است. به لطف وجود سیستم عامل اندروید، امکان شخصی سازی صفحات، اضافه کردن ویجت ها، تغییر تصاویر پس زمینه و... به راحتی امکان پذیر است. همچنین برنامه های متنوعی از قبل بر روی این گوشی نصب شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به برنامه نقشه گوگل، Dropbox، ایمیل، نمایشگر فایل‌های آفیس و ... اشاره کرد. علاوه بر این امکان دریافت برنامه های دیگری نیز از طریق اینترنت وجود دارد.
HTC Desire X قادر است فایل‌های صوتی را با فرمت های معروفی نظیر MP3، eAAC+، WMA، WAV پخش نماید و به دلیل بهره‌گیری از فناوری صوتی Beats Audio می‌توان کیفیت صدای خوبی را از آن توقع داشت. همچنین فایل‌های تصویری با فرمت هایی نظیر MP4،WMV ، AVI بر روی این گوشی قابل پخش هستند.
مرورگر ارائه شده بر روی HTC Desire X دسترسی به اینترنت و گشت و گذار در دنیای وب را با سرعت بالا ممکن می‌سازد. امکان باز کردن چندین تب و پشتیبانی از فناوری‌های HTML5 و قابلیت استفاده از حرکات مالتی تاچ، مرور وب را بر روی صفحه 4 اینچی این دستگاه به تجربه ای لذت بخش بدل خواهد کرد.

دوربین
دوربین 5 مگاپیکسلی این گوشی قادر است عکس‌هایی با رزولوشن 2592X1944 پیکسل را ثبت نماید. از جمله قابلیت‌های این دوربین می‌توان به فوکوس خودکار و ژئو تگینگ اشاره کرد. رابط کاربری این دوربین نیز همانند سری HTC One بوده و دکمه های عکاسی و فیلم برداری در کنار هم قابل مشاهده هستند. امکان اضافه کردن افکت‌های مختلف و همچنین تغییر تنظیمات در حین عکاسی و فیلم برداری دست کاربر را برای ایجاد و ثبت صحنه های خلاقانه باز می‌گذارد.

باتری
انرژی مورد نیاز برای این دستگاه توسط یک باتری لیتیوم یونی تامین می‌شود که دارای ظرفیت 1650 میلی آمپر است.

جمع بندی
Desire X با دارا بودن پردازنده دو هسته ای یک گیگاهرتزی، صفحه نمایش 4 اینچی، دوربین 5 مگاپیکسلی و نسخه 4.0 سیستم عامل اندروید، امکانات متنوع و مناسبی را در قالب یک گوشی هوشمند در اختیار کاربران قرار می‌دهد. پس اگر شما هم به دنبال یک تلفن همراه هوشمند جمع و جور و هوشمند هستید، HTC Desire X را نیز جزو گزینه های خود قرار دهید.

:: نقد و بررسی HTC Desire X 1
سخت افزار قدرتمند
ابعاد مناسب
سیستم عامل اندروید 4
صفحه نمایش 4 اینچی با کیفیت
دوربین با قابلیت‌های زیاد
:: نقد و بررسی HTC Desire X 1