انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: فلوراید تراپی سبب مقاومت دندانهـآ میشود×
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دکتر علي رشيديان اظهار داشت: اگر فلورايدتراپي به صورت مکرر و در دوره هاي زماني مشخص مورد استفاده قرار گيرد، مقاومت سطوح صاف دنداني را در برابر پوسيدگي ها تاحد قابل توجهي افزايش مي دهد.
وي اظهار داشت: فلورايد به اشکال مختلف وجود دارد اما فلورايدي که براي اين منظور به کار مي رود به صورت ژل يا فوم (ماده اي کف مانند) هر ۶ ماه يک بار توسط دندانپزشک بر روي سطوح صاف دنداني ماليده مي شود.
رشيديان افزود: به اين ترتيب فلورايد جذب ميناي دندان ها و سبب افزايش مقاومت دندان ها در برابر پوسيدگي ها مي شود. فلورايدتراپي بيشتر براي افراد از سن ۳ تا ۱۵ سالگي که حدود ۳ سال از رويش کامل دندان هاي دايمي آنها گذشته است، توصيه مي شود.
وي اظهار داشت: همچنين مي توان روش فلورايدتراپي را براي افرادي که در سنين بزرگسالي به سر مي برند و به دلايل مختلف بزاق دهان آنها کم ترشح مي شود و پوسيدگي دنداني آنها بيشتر است ، استفاده کرد.
رشيديان گفت: به طور کلي فلورايد به اشکال مختلف وجود دارد که يکي از اشکال رايج آن در خميردندان هاي حاوي فلورايد است که به صورت روزانه از آنها استفاده مي شود.
وي خاطرنشان کرد : فلورايد در دهان شويه هايي که کودکان بالاتر از ۶ سال تا افراد بزرگسال مي توانند از آنها استفاده کنند، نيز وجود دارد و مصرف روزانه آنها مي تواند تاحدودي از بروز پوسيدگي در دندان ها پيشگيري کند.