انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: کالبد شکافی موتو ایکس و چند ابتکار جالب موتورلا در طراحی آن
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
کالبد شکافی موتو ایکس و چند ابتکار جالب موتورلا در طراحی آن 1
Moto X


بالاخره موتو ایکس هم به ویترین مغازه‌ها راه یافت و نسخه‌ی AT&T آن اکنون خارج از سایت MotoMaker هم قابل خریداری است. از این رو وب سایت iFixit فرصت را غنیمت شمرده و سوگولی گوگل و موتورولا را به آزمایشگاه‌اش برد تا پس از کالبدشکافی آن از رموز طراحی و قطعات داخلی‎‌اش پرده بگشاید.

امتیاز سهولت در تعمیر موتو ایکس، 7 از 10 است که نمره‌ی نسبتا خوبی به شمار می‌رود. توجه کنید که امتیاز 10 به محصولی تعلق می‌گیرد که به راحت‌ترین شکل ممکن قابل جدا سازی و تعمیر باشد.
برای تکه تکه کردن موتو ایکس و جداسازی قطعات آن، باید با مقداری چسب و تعدادی پیچ و اتصالات مختلف رو به رو شوید که خوشبختانه منجر به شکستن یا آسیب دستگاه نمی‌شود. جدا از این‌که طراحی آن به نسبتا جمع و جور و خالی از پیچیدگی‌های معمول است، چند نکته جالب مهندسی نیز توجه iFixit را جلب کرده است.
موتورولا در هنگام معرفی موتو ایکس، قاب جلویی آن را با عبارت Woven توصیف کرد و گویی این ادعا واقعا درست است؛ زیرا اگر آن را جلوی نور بگیرید، می‌بینید که واقعا دارای بافتی شفافی است و نور از آن عبور می‌کند.این قاب مانند یک پارچه بافته شده به نظر می‌رسد.
چند ابتکار مهندسی هم صورت گرفته است: گذشته از طراحی جدید باتری و افزایش ظرفیت آن، فلش عکاسی نیز کاملا از بدنه‌ی اصلی دوربین جداست و شاسی دوربین به قاب جلویی و پشت نمایشگر چسبانده شده است. قطعات هدفون قابل جداسازی‌ بوده و موتور ویبره نیز به برد اصلی وصل شده است.
متخصصان iFixit می‌گویند شاید این حرف عجیب به نظر برسد، اما چنین توجهی به جزئیات و این نوع ظرافت‌ را پیش از در محصولات اپل شاهد بودیم. دقت در طراحی قطعات داخلی محصولات و به کارگیری اصول مهندسی خاص، چیزی است که این روزها در اغلبی تلفن‌های اندرویدی یافت نمی‌شود.
مراحل کامل کار را می‌توانید دردیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
وب سایت iFixit مشاهده کنید.