انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: نقد و بررسی Nokia Lumia 920+قیمت
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
طراحی و ساخت
شکل ظاهری این گوشی اصلا چیز جدیدی را برای بیننده به همراه ندارد. طراحی ساده ای که پیش‌تر در مدل‌های دیگری همچون لومیا 900 دیده بودیم و تفاوت چندانی با دیگر مدل‌های خانواده لومیا ندارد. فقط قاب اطراف صفحه نمایش از قبل هم باریک‌تر شده و بیشتر فضای جلوی گوشی را صفحه نمایش در بر گرفته است. جنس پلی کربناتی بدنه نیز به حدی مقاوم است که می‌توان گفت احتمال خرابی این گوشی در اثر ضربه نزدیک به صفر است. در تمامی تست‌های صورت گرفته، مقاومت بدنه و صفحه نمایش لومیا 920 در برابر ضربه، خارق‌العاده بودند، طوری که ما را متقاعد نمود این گوشی را از نظر کیفیت ساخت، به عنوان برترین گوشی در سال 2012 نیز انتخاب نماییم. البته این مقاومت بالا، برای نوکیا هزینه هم داشته و باعث گردیده قطر این گوشی مقداری زیاد شود و بیش از 1 سانتی متر باشد. در قسمت زیرین صفحه نمایش، سه کلید کنترلی ویندوز فون قرار گرفته‌اند که وجود فاصله مناسب بین آن‌ها، استفاده از این سه کلید را بسیار راحت نموده است. در بالای صفحه نمایش نیز دوربین مکالمه تصویری، سنسور مجاورت و بلندگو قرار دارند. اما نگاهی به اطراف گوشی که بیندازیم، در طرفین آن با شیارها و کلید های متفاوتی مواجه می‌شویم. در قسمت زیرین گوشی درگاه microUSB قرار دارد که در طرفین آن بلندگوها وجود دارند. در لبه بالایی گوشی اما شکاف میکرو سیم کارت و جک 3.5 میلی متری هدفون تعبیه شده‌اند. همچنین کلید های کنترل صدا، پاور و شاتر دوربین همگی در سمت راست گوشی به چشم می‌خورند. نهایتا، بر روی قاب پشتی گوشی، دوربین و فلاش LED آن وجود دارند که نمای پشتی ساده و خوبی را به گوشی بخشیده‌اند.

صفحه نمایش
Lumia 920 دارای یک صفحه نمایش انحنا دار 4.5 اینچی با دقت 1280×768 است که به تکنولوژی جدید نوکیا یعنی PureMotionHD+ نیز مجهز شده است. با وجود چنین رزولوشنی، تراکم پیکسلی این صفحه نمایش 332ppi می‌شود که عدد بسیار خوبیست. پنل LCD به کار رفته در این گوشی، طبق ادعای نوکیا 25 درصد روشن‌تر از پنل های LCD دیگر موجود در بازار است. همچنین این صفحه نمایش قادر است 16 میلیون رنگ را نمایش دهد. عملکرد این صفحه نمایش در زوایای مختلف و در زیر نور مستقیم آفتاب نیز بسیار عالیست. اما مهم‌ترین نو آوری نوکیا در این گوشی به قابلیت جدید صفحه نمایش آن بر می‌گردد. این صفحه نمایش دارای تکنولوژی جدیدی به نام Super Sensitive Touch است که به کاربران این امکان را می‌دهد که بتوانند با گوشی خود حتی با دستکش نیز کار کنند! این قابلیت فوق‌العاده است و کارایی بی نظیری دارد. در کل می‌توان صفحه نمایش لومیا 920 را یکی از مزایای آن به شمار برد.

سخت افزار
مغز متفکر این گوشی چیپ Snapdragon S4 است که پردازنده دو هسته ای 1.5 گیگاهرتزی Krait و پردازشگر گرافیکی Adreno 225 را پشتیبانی می‌کند. در ضمن Lumia 920 دارای یک گیگابایت حافظه RAM است. این قدرت پردازشی باعث می‌گردد که این گوشی تمامی دستورات کاربر را به راحتی هر چه تمام‌تر اجرا نماید. حافظه داخلی این گوشی نیز 32 گیگابایت است که البته با توجه به عدم پشتیبانی این گوشی از کارت حافظه جانبی، باید به همین 32 گیگابایت قناعت نمود. با توجه به عملکرد خوب سیستم عامل ویندوز در مدیریت حافظه رم، عملکرد سخت افزاری این گوشی بسیار مناسب است و دستورات کاربر به سرعت اجرا می‌گردند. این گوشی از تنوع بسیار خوبی جهت اتصال به دنیای اینترنت از جمله پشتیبانی از شبکه پر سرعت 4G و Wi-Fi و ... برخوردار است که به نظر می‌رسد با توجه به صفحه نمایش بزرگ و سیستم عامل آن، مرورگری اینترنت در آن به بهترین و لذت بخش ترین حالت انجام پذیرد.

نرم افزار
Lumia 920 جزو اولین گوشی‌های عرضه شده به بازار است که از سیستم عامل Windows Phone 8 بهره می‌برد. مایکروسافت تبلیغات زیادی برای این سیستم عامل انجام داده بود و کاربران انتظار زیادی از نسخه‌ی جدید سیستم عامل موبایل کمپانی مایکروسافت داشتند. در عمل باید گفت که اگر پیش‌تر کاربر گوشی‌های مبتنی بر ویندوز فون 7.0 و 7.5 بوده‌اید، تغییرات زیادی در محیط سیستم عامل احساس نخواهید کرد. اصلی‌ترین تغییر ایجاد شده در سیستم عامل ویندوز فون 8 نسبت به نسخه های پیشین، منوی Start است که قابلیت‌های شخصی سازی جدیدی به آن اضافه شده است. برای مثال شما می‌توانید ابعاد کاشی‌های متحرک (Live Tiles) را تغییر داده و چیدمان آن‌ها را بنا به سلیقه‌ی خود تغییر دهید. تغییر اصلی ایجاد شده در صفحه‌ی قفل گوشی (Lockscreen) می‌باشد. تعداد زیادی از پیغام‌ها و هشدارها به صورت بسیار کامل و جامع در این صفحه نمایش داده می‌شوند که کاربر می‌تواند نوع پیغام‌های نشان داده شده در این صفحه را بنا به نیاز و سلیقه‌ی خود، از منوی تنظیمات دستگاه تغییر دهد. یکی از قابلیت‌های جالب اضافه شده به Windows Phone 8، امکان "اتاق" یا "Room" است. این قابلیت به کاربر امکان می‌دهد که بتواند با تعدادی از مخاطبین مورد نظر را انتخاب کرده و با آن‌ها تصاویر و اطلاعات خود را به اشتراک بگذارید. از قابلیت‌های کاربردی این سیستم عامل می‌توان به منوی مالتی تسکینگ اشاره کرد که کاربر می‌تواند با نگه داشتن کلید Back بر روی گوشی وارد این منو شود. ویندوز فون 8 به طور پیش فرض از مرورگر اینترنت Internet Explorer 10 استفاده می‌کند. این مرورگر بسیار روان است و با سرعت بالایی می‌تواند صفحات اینترنتی را نشان دهد. به علاوه این مرورگر اینترنت به کاربر این امکان را می‌دهد که صفحات اینترنتی مورد نظر را با دوستان خود از طریق SMS و شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارد. به جز این امکانات، نمی‌توان گفت که ویندوز فون 8 تغییر چشمگیری نسبت به ویندوز فون منگو (نسخه‌ی 7.5) داشته است. مایکروسافت طراحی ویندوز فون 8 را به بهترین نحو انجام داده است. محیط سیستم عامل کاملا روان است و کاربران کوچک‌ترین کاهش سرعتی هنگام کار کردن و سوئیچ کردن بین برنامه های مختلف مشاهده نخواهند کرد.

دوربین
اما این گوشی اولین عضو خانواده لومیا خواهد بود که از تکنولوژی PureView در دوربین خود بهره می‌برد. درست است که سنسور دوربین این گوشی همانند گوشی 808، سنسوری 41 مگاپیکسلی نبوده و تنها 8.7 مگاپیکسل است ولی طبق ادعای کمپانی نوکیا، این سنسور که ساخت کمپانی معتبر کارل زایس می‌باشد بسیار بهتر و بهینه تر از سنسورهای 8 مگاپیکسلی موجود بر روی گوشی‌های دیگر است. به علاوه این دوربین به فلاش LED نیز مجهز بوده و می‌تواند با کیفیت Full HD 1080p فیلم‌برداری کند. با وجود کمینه نسبت کانونی لنز دوربین این گوشی که f/2.0 را به کاربر ارائه می‌نماید، عملکرد این دوربین در شرایط نا مساعد نوری بسیار رضایت بخش است و عکس‌های بسیار خوبی را در فضاهای تاریک ثبت می‌نماید.

باتری
طبق اعلام نوکیا، باتری موجود بر روی این گوشی یک باتری 2000 میلی آمپر-ساعتی از نوع لیتیوم یونی است که به راحتی بیش از 15 ساعت مکالمه ممتد را پشتیبانی می‌نماید.

و در نهایت آخرین قابلیتی که در مورد این گوشی لازم است به آن اشاره کنیم، کیت داخلی شارژ بی سیم آن است. این گوشی دارای استاندارد Qi بوده و با لوازم جانبی که از این استاندارد پشتیبانی می‌کنند، هم‌خوانی دارد. لومیا 920 در چهار رنگ سفید، زرد، قرمز و مشکی وارد بازار خواهد شد.
به نظر می‌رسد سری جدید گوشی‌های نوکیا از خانواده لومیا بتوانند یک‌بار دیگر کمپانی نوکیا را احیا نمایند.

نقد و بررسی Nokia Lumia 920+قیمت 1
پردازنده دو هسته ای قدرتمند به همراه یک گیگا بایت رم
صفحه نمایش بزرگ 4.5 اینچی
تراکم پیکسلی 332ppi صفحه نمایش
دوربین 8 مگاپیکسلی بسیار با کیفیت
باتری با شارژدهی مناسب
پشتیبانی از 4G
قابلیت NFC
سیستم عامل ویندوز فون 8
وجود کیت داخلی شارژ بی سیم بعنوان لوازم جانبی

نقد و بررسی Nokia Lumia 920+قیمت 1
وزن زیاد گوشی
فقدان شکاف کارت حافظه جانبی
نقد و بررسی Nokia Lumia 920+قیمت 1

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد و بررسی Nokia Lumia 920+قیمت 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد و بررسی Nokia Lumia 920+قیمت 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد و بررسی Nokia Lumia 920+قیمت 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد و بررسی Nokia Lumia 920+قیمت 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد و بررسی Nokia Lumia 920+قیمت 1
1299000 تومان
نقل قول: بدون گارانتی  
من که ازش راضی ام گوشیه خوبیه البته مال من 920 نیست 520 ته
(25-08-2013، 14:15)hoseinbeauty نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[ -> ]
اینو که از تو دیجی کالا کپی پیست کردی خسته نباشی
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.imusik.tk
با منی؟