انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: < لزوم اخذ مجوز از شهرداری‌ها برای نصب دکل‌های مخابراتی و تاسیساتی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی GsmAria ، براساس مصوبه شورای عالی استانها مقرر شد برای نصب دکل‌های مخابراتی و تاسیساتی در سراسر کشور از شهرداری‌ها مجوز دریافت شود.

به نقل از فارس ، در پنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای عالی استانها طرح الزام شهرداری به ساماندهی دکل‌های تاسیساتی مخابراتی و ارتباطی مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس مصوبه امروز شهرداری‌های سراسر کشور موظف شدند نسبت به ساماندهی دکل‌های تاسیساتی و مخابراتی در شهرها اقدام کنند. بنابراین قبل از هرگونه عملیات اجرای نصب دکل ابتدا باید شهرداری مربوطه مجوز نصب را صادر کند.

بر اساس این طرح شهرداری‌ها مکلف هستند از نصب هرگونه دکل تاسیساتی،‌ مخابراتی و ارتباطی در سطح شهرها که فاقد مجوز نصب باشند جلوگیری کند.
دستگاه‌ها، نهادها و اشخاص حقیقی مجاز که نیاز به نصب دکل دارند موظف هستند پیش از هرگونه عملیات اجرایی نیز نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند.

در جلسه امروز شورای عالی استانها همچنین طرح الزام شهرداری جهت حفظ و تقویت فرهنگ‌های بومی و محلی نیز مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.

بر اساس این طرح شهرداری‌ها موظفند با همکاری و تعامل با سازمانهای بین‌بخشی ذیربط متناسب با شرایط و مقتضیات جغرافیایی و ویژگی‌های بومی و محلی برنامه‌های عملیاتی لازم را تهیه و پس از تصویب اجرا کنند.

از جمله راهکارهای در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح می‌توان به تاسیس و راه‌اندازی پژوهشکده اقوام، موزه اسناد و مدارک مردم‌شناسی، تعریف و انتشار دایرةالمعارف و دانشنامه، مشارکت با بخش خصوصی و کارآفرینان برای تولید و عرضه محصولات بومی و حمایت و مشارکت در تاسیس صندوق حمایت از تولید کنندگان فرآورده‌های بومی و هنرمندان صنایع دستی اشاره کرد.

در جلسه امروز شورا همچنین به استفساریه بند د ماده 39 قانون برنامه پنجم توسعه نیز پاسخ داده شد؛‌ براساس بند مذکور افراد تحت پوشش سازمانها و نهادهای حمایتی از پرداخت هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی، عوارض شهرداری و هزینه‌های انشعابات آب، فاضلاب، برق و گاز برای همه واحدهای مسکونی اختصاص یافته به آنها فقط برای یکبار معاف هستند.