انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: بررسی تخصصی LG Optimus 3D
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
معرفی

جذابیت و گیرایی 3D هم اکنون بیش از هر موقعی است ، اما تولید کنندگان آن در تلاش و مطالعه اند که با استفاده از قطعات و راه های بهتر و ارزانتر در مشاهده و تصویر برداری 3D اقدام نمایند . در حالی که باید در حالات عمومی برای مشاهده سه بعدی از عینک های مخصوص استفاده کنید و کاربران منتظر انقلاب و تحولی در این زمینه اند . مطمئنا این همان دلیلی است که تلویزیون های 3 بعدی هنوز در منزل ها به عموم دیده نمی شود ، اما با خرید این گوشی خوش شانس خواهید بود که این قطعه جادویی را همیشه در کنار خود داشته باشید .

مدت زمانی طول خواهد کشید تا تولید کنندگان به این دست آورد برسند اما از پیش LG در مورد آن بحث می کرد و اولین موبایل با صفحه نمایش 3 بعدی به نام LG Optimus 3D را که در ماه February در MWC معرفی کرد و اکنون در دسترس عموم قرار خواهد گرفت .



یک حرکت تند از LG به حساب می آید که LG را وارد همچین رقابتی می کند و گرفتار رقابتی برای حراست از خود شده است . به نظر می رسد که Optimus 3D از همه کارت ها پشتیبانی می کند و به سختی تلفنی پیدا می شود که قادر باشد در تمام سطوح با این گوشی رقابت کند . نکته قابل توجه این گوشی صفحه نمایش آن و البته یک جفت دوربین پشت آن است که این امکانات خود باعث شده است تا بدون فناوری 3 بعدی نیز در بازار طرفدار و فروش خوبی پیدا کند . شروع Optimus 3D با پردازنده ی دو هسته ای و آخرین نسل گرافیک و بسته اتصالاتی ، دوربین حرفه ای و نیز روح آندروید Froyo که قابلیت ارتقا به Gingerbread را در آینده ای نزدیک شاید خواهد داشت برای LG شروع خوبی به حساب می آید .

ویژگی های کلیدی :

- پشتیبانی از چهارباند GSM و پشتیبانی از 3G

- پشتیبانی از HSDPA با سرعت 21 مگابیت بر ثانیه و HSUPA با سرعت 5.76 مگابیت بر ثانیه

- صفحه نمایش 4.3 اینچی خازنی 3 بعدی -16 میلیون رنگ از نوع لمسی LCD با رزولوشن WVGA ( 800×480)

- سیستم عامل آندروید v2.2 به نام Froyo با رابط کاربری LG 3D

- پردازنده ی 2 هسته ای 1 GHz از نوع ARM Cortez – A9 ، PowerVR SG540 GPU و TI OMAP 4430 Chipset

- دارای 512 مگابایت RAM

- دارای 8 گیگابایت حافظه به صورت داخلی

- دارای 2 دوربین 5 مگاپیکسلی با فوکوس اتوماتیک و فلاش LED و تصویر برداری 3 بعدی 3 مگاپیکسلی و قابلیت تشخیص چهره و برچسب گذاری جغرافیایی

- فیلم برداری 30 فریم بر ثانیه 1080 P و نیز فیلم برداری با حالت 3 بعدی 30 فریم بر ثانیه و 720p .

- دارای Wi-Fi b/g/n و DLNA

- GPS به همراه A-GPS

- کارت حافظه ی خارجی MicroSD که قابلیت ارتقا تا 32 گیگابایت را داراست .

- سنسور های شتاب سنج ، سنسور های تنظیم کننده نور ، سنسور مجاورت

- دارای دوربین ثانویه جهت برقراری مکالمات تصویری

- دارای خروجی استاندارد 3.5 میلیمتری صدا

- دارای پورت microUSB و بولوتوث V3.0

- دارای پورت MicroHDMI

- قابلیت شماره گیری صوتی و شماره گیری هوشمند

- پشتیبانی از فایل های ویدیویی با فرمت XviD و DivX

- دارای ویرایشگر پرونده های آفیس

- کنترل های حرکتی نوآورانه

- پشتیبانی از Adobe Flash 10.3

- دارای صدای دالبی و فناوری SRS

معایب اصلی

- فاقد رادیو موج FM

- قابلیت های و برنامه های محدود 3D

- عملکرد نه چندان عالی دوربین گوشی

- عملکرد نه چندان خوب صفحه نمایش در محیط های باز

- عملکرد نه چندان جالب با وجود استفاده از پردازنده ای 2 هسته ای

- عدم تعبیه کلید اختصاصی دوربین

LG Optimus 3D از عالی بودن خیلی فاصله دارد ، اما با این وجود این چنین موبایلی در بازار موجود نیست ، اما نکته ی جالب و قابل ذکر این است که Optimus 3D اولین نوع از موبایل های 3 بعدی به نظر می رسد و در این کلاس تقریبا اول و کامل است .

این گوشی از تغییرات و تحولات زیادی برای متفاوت بودن استفاده کرده است ، این گوشی دارای منوی 3 بعدی ، گالری 3 بعدی و فیلم برداری و عکس برداری در حالت 3 بعدی و نیز بازی های 3 بعدی می باشد که این امکانات باعث شده است این گوشی در نگاه اول گوشی خوب و فوق العاده ای به نظر برسد .





در واقع اگر چند نکته ی منفی این گوشی را در نظر نمی گیرید ، این گوشی ایده عالی خواهد بود و اگر آخرین نسخه آندروید Gingerbread را در آن بخواهید باید تا ماه October منتظر بمانید .

نمای 360 درجه LG Optimus 3D

گوشی LG Optimus 3D دارای ابعاد 11.9×68×128.8 میلیمتر می باشد که به خوبی در بردارنده ی صفحه نمایش 3.4 اینچی شده است و این گوشی تنها چند میلیمتر از برادر خود یعنی Optimus 2X بزرگتر است .

چیزی نیست که در گوشی دنبال آن بگردید و پیدا نکنید ، در واقع این گوشی تمامی نیاز های شما را بر آورده می سازد . وزن هدست آن 168 گرم است که نسبت به تکنولوژی های هوشمند کمی سنگین است . در نهایت فکر می کنیم که آرم 3D مشکلات کاربران را در بیشتر موارد حل خواهد کرد .

هر آنچه که باید در مورد صفحه نمایش 3D آن بدانید

صفحه نمایش 4.3 اینچی نمایش 3 بعدی LED آن دارای رزولوشن WVGA بوده که دارای امکانات و ویژگی های متفاوت و خاصی است و ما نیز بحث سخت افزاری را از این قسمت شروع کردیم . مهندسان LG در این زمینه راه درازی را در پیش گرفتند و اکنون می بینیم که از تولید صفحه نمایش 2 بعدی نیز پیشی گرفتند .

صفحه نمایش Optimus 3D بسیار معقول بوده و کنتراست و روشنایی صفحه نمایش نیز ایده آل است و در این مدل از تکنولوژی LCD به جای Super AMOLED plus استفاده شده است که متاسفانه دارای بازتابش بوده و کمی از رقبا در این زمینه عقب افتاده است ، اما باید در نظر بگیرید که کدام مدل دارای صفحه نمایش 3 بعدی است ؟



حالت 3D این گوشی تنها در زمانی که گوشی را در حالت افقی قرار می دهید کار می کند و صفحه ی اضافی که بر روی صفحه نمایش تعبیه شده است باعث شده می شود که هر چشم پیکسل های مختلفی از تصویر را دریافت کرده و حس عمق و ارتفاع نمایان شود و هر چشم تنها نیمی از رزولوشن صفحه نمایش آن را در بر می گیرد و در این صفحه نمایش از عینک های 3 بعدی استفاده نشده و کاربردی ندارد که این فناوری را مدیون parallax – barrier است . اما با این حال باید دید که داشتن موبایل 3 بعدی چقدر هزینه در بر خواهد داش و قیمت آن ارزش خرید را دارد یا نه ؟

برای لذت بردن کامل از این صفحه نمایش شما باید نقطه ی مورد نظر و طریق نگاه کردن به آن را بیابید که برای هر کس متفاوت است و بعد از مدتی به آن عادت پیدا خواهید کرد .شاید در نگاه اول و کارکرد های اول برای شما آزار دهنده باشد اما با گذشت زمان به آن عادت پیدا خواهید کرد .



نکته ی دیگر این صفحه نمایش آن است که امکان اشتراک گذاری محتوای 3D وجود ندارد و تنها می توانید تغییرات 3D را مشاهده نمایید . کردن به صفحه نمایش از زوایای مختلف باعث می شود تصویر به حالت 2 بعدی برگردد و به قول بعضی ها به بهترین حالت برگردد !

تکنولوژی 3 بعدی در نوع خود بسیار جذاب است مخصوصا برای کسانی که از این تکنولوژی استفاده می کنند و نیز کسانی که به تماشای فیلم می پردازند این گوشی 3 بعدی را می پسندند .

اما امکانات 3 بعدی سازی تنها در برنامه اختصاصی این گوشی تعبیه نشده است و البته 3 بعدی های این گوشی محدود شده است . آندروید آن نیز همانند دیگر گوشی های هوشمند آندرویدی دارای ظاهری یکسان است .

با این وجود با در نظر گرفتن اولین تلاش برای ساخت صفحه نمایش 3 بعدی ، این گوشی دارای عملکرد خوبی است و حیرت زده از آن هستیم که این تکنولوژی آینده ی گوشی های هوشمند را در بر می گیرد یا حداقل پتاسنل آن را ایجاد خواهد نمود .

طراحی

با وجود اینکه بدنه ی این گوشی تمام پلاستیک است ، LG Optimus 3D از ظاهری خوب و آراسته بهره می برد و بر روی گوشی ترکیبی از فلز ظاهر دیگری به آن داده است . ( بر روی گوشی 2 قسمت پلاستیکی در پایین و بالا گوشی وجود دارد و قسمتی که صفحه نمایش قرار گرفته است ترکیب با فلز شده است ) .بر روی این گوشی چهار کلیدخازنی همیشگی گوشی های آندروید و صفحه کلید LCD آن تعبیه شده است .

در پشت گوشی نام برند LG با استفاده از فلز و پلاستیک نرم ساخته شده که جلوه ی خاصی به پشت گوشی داده است . اگر نکته ی منفی بتوان از طراحی و ساخت آن گرفت فقط می توان به ضخامت آن اشاره داشت که با وجود 2 دوربین و صفحه نمایشی از نوع LCD کمتر از این شاید امکان پذیر نبود . رقابت این گوشی با گوشی های هم رده و البته نازک باعث شده است که این گوشی یک گوشی ضخیم و گوشتی به نظر برسد .



کمی دور از انتظار است که بتوان این گوشی را راحت در دست جای داد به صورتی که کامل در دست قرار گیرد اما در کل بد نیست و در نهایت گوشی ارزشمند است . حال دیگر از بحث صقحه نمایش و قابلیت های نمایش 3 بعدی آن می گذریم و به دیگر بحث های این گوشی می پردازیم . کمی بالاتر از صفحه نمایش ، شما می توانید دوربین دوم که جهت مکالمات تصویری تعبیه شده است را مشاهده نمایید و در سمت چپ آن می توانید سنسور های مجاورت و خروجی صدای مکالمات تلفنی را مشاهده نمایید .

درپایین گوشی همان 4 کلید تیره رنگ خازنی آندرویدی را مشاهده می کنیم که این دکمه ها از قبیل : Home ، Menu ، Back و جستجو می باشند که دارای نور پس زمینه ای فوق العاده زیبا می باشند . این دکمه ها دارای قابلیت های فشاری و نگه داشتن طولانی مدت ، همانند دیگر گوشی های آندروید می باشد.



سمت چپ LG Optimus 3D میزبان خروجی HDMI و MicroUSB است که با پوششی پلاستیکی پوشانده شده است که خود به زیبایی بیشتر و محافظت در برابر گرد و خاک کمک می کند .



در سمت راست گوشی دکمه سخت افزاری اختصاصی 3D تعبیه شده است که این مکان اغلب برای دکمه ی شاتر دوربین استفاده می شود . کلید های تنظیم صدا آن نیز در این قسمت تعبیه شده اند که کاملا تخت بوده و فشردن آن کمی سخت است اما به مرور زمان به آن عادت خواهید کرد . ناگفته نماند که دکمه ی اختصاصی 3D رابط کاربری آن را بارگذاری می کند .

عکسها
بررسی تخصصی LG Optimus 3D 1
بررسی تخصصی LG Optimus 3D 1
بررسی تخصصی LG Optimus 3D 1
ممنون
ولی
LG prada/p940
از این گوشی بهتره