انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: 5 فیلم برتر سینمای ژاپن+عکس
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
مسلماً سلطان بی چون و چرای سینمای وحشت و ترس، آثار کشور ژاپن و حتی آسیای شرق می باشد که از حداقل نیم قرن پیش تا به امروز، آثار به شدت خوش ساخت و وحشت آوری را روانه سینماها کرده اند. البته شاید یکی از دلایلی که توجه جهان را به آثار ترسناک ژاپنی معطوف کرد، بازسازی هایی بود که از خوش ساخت ترین این آثار انجام می شد. بازسازی هایی که هیچکدام توان رقابت با نسخه اصلی را نداشتند و به راحتی فراموش شدند. 

امروز در 5 برتر قصد دارم به معرفی 5 فیلم برتر ترسناک سینمای ژاپن بپردازم که مطمئنم هر طرفدار سینمای وحشت حداقل باید یکبار آنها را تماشا کند. متاسفانه نامهای شایسته بسیاری نظیر « Battle Roya » و یا « داستان دو خواهر » هم وجود داشتند که می توانستند در این لیست حاضر باشند اما در نهایت لیستی که در زیر آمده، مورد نظر نویسنده این مقاله قرار گرفت که امیدوارم مورد پسند شما عزیزان قرار بگیرد.

شما می توانید نام فیلم محبوبتان در ژانر وحشت ( البته فقط متعلق به سینمای آسیای شرقی و نه هالیوود! ) را بخش نظرات قرار دهید.

5 فیلم برتر سینمای ژاپن+عکس 1
[color][size][font]

5- آب تیره Honogurai mizu no soko kara ) : محصول سال 2002 ژاپن که یک بازسازی هالیوودی هم از آن در سال 2005 با بازی جنیفر کانلی و تیم روث ساخته شد. این فیلم درباره مادر و دختری است که به آپارتمانی جدید نقل مکان می بینند اما در آنجا درگیر اتفاقات عجیبی می شوند! 

« آب تیره » را هیدئو ناکاتا کارگردانی کرده ، فردی که ژانر ترس را به خوبی می شناسد و با فرمول انتقال ترس از طریق تصویر به خوبی آشناست. « آب تیره » همانند دیگر ساخته های سینمای وحشت ژاپن ، سرشار از لحظات غافل گیر کننده و مور مور کننده است. « آب تیره » پایان بندی جالبی هم دارد که مخصوصاً طرفداران ژانر وحشت را غافلگیر می کند.

[/font][/size][/color]
5 فیلم برتر سینمای ژاپن+عکس 1
[color][size][font]


4- کوایدن ( Kwaiden ) : این فیلم یکی از شاخص ترین آثار کلاسیک ژانر وحشت می باشد که کارگردان خوش ذوق و باهوش ژاپنی به نام ماساکی کوبایاشی آن را در سال 1964 ساخته بود. داستان « کوایدن » درباره افسانه هایی است که درباره ارواح وجود دارد و این داستانها در 4 اپیزود روایت می شوند. شاید « کوایدن » که محصول سال 1964 است، برای تماشاگر امروز سینما از لحاظ جلوه های تصویری و تکنیک های سینمایی کمی ضعیف باشد، اما به راحتی می توانم بگویم که نورپردازی، دقت در طراحی صحنه ، روایت ترسناک داستان، تسلط کوبایاشی به افسانه های ترسناک محلی و روایت بی نقص آن و... سبب شده تا هنوز هم کوایدن یکی از ترسناک ترین آثار سینمای وحشت باشد.

[/font][/size][/color]
5 فیلم برتر سینمای ژاپن+عکس 1
[color][size][font]

3- شاتر (Shutter ) : پیش از معرفی « شاتر » باید بابت قرارگیری نام این فیلم در میان آثار ژاپنی معذرت بخواهم زیرا این فیلم متعلق به کشور تایوان است اما خب به دو دلیل آن را در این لیست قرار دادم؛ اول اینکه این فیلم متعلق آسیای شرق است و دوم اینکه اینقدر خوب هست که نتوانیم آن را در لیست قرار ندهیم! 

« شاتر » محصول سال 2004 تایوان است و داستان زوجی عکاس را روایت می کند که همواره در تصاویری که مرد میگیرد، یک شخص ناشناخته و نورهای عجیبی مشاهده می شود و... این اثر یکی از ترسناک ترین ساخته های سینمای وحشت به شمار میرود که در سال 2008 نیز یک بازسازی درب و داغان هالیوودی هم از آن صورت گرفت. 

« شاتر » از آن دسته فیلمهایی کمیابی هست که خوب آغاز می شود، میانه ای قانع کننده دارد و پایان بندی اش به شدت تکان دهنده و ترسناک است و مطمئنم که هرگز اجازه نخواهد داد تا یک شب آرام را سپری کنید! 

[/font][/size][/color]
5 فیلم برتر سینمای ژاپن+عکس 1
[color][size][font]


2- کینه (Ju-on ) : این فیلم ، اتفاقی است که می تواند شب شما را تا صبح به کابوس تبدیل کند! خوشبختانه یا متاسفانه باید خدمتتان عرض کنم که در این فیلم شما با دو شخصیت مواجه هستید. اول پسر بچه ای که ظاهراً خیلی آرام و مهربان است و دیگری هم یک خانم با موهای ژولیده که اصلا با کسی شوخی ندارد و تا دلتان هم بخواهد در مکانهای عجیب و غریب از زیر پتو گرفته تا حمام ، یکدفعه خودش را نشان می دهد! 

« کینه » در مقایسه با دیگر آثار ترسناک سینمای شرق ، از خلاقیت بیشتری در ایجاد ترس لحظه ای برخوردار بود. خیلی ها پس از تماشای « کینه » تا چند روز می ترسیدند تا زیر میز را شب هنگام تماشا کنند و یا حتی از کوچه های خلوت و تاریک عبور کنند! صدای ممتدی هم که مقدمه ورود قربانی به تنگه وحشت بود، هنوزم یکی از ترسناک ترین صداهایی است که در فیلمهای ترسناک شنیده شده است. 

[/font][/size][/color]
5 فیلم برتر سینمای ژاپن+عکس 1
[color][size][font]

1- حلقه (Ringu ) : « حلقه » اولین فیلمی در ژانر وحشت بود که در آمریکا بازسازی شد و توانست موفقیت های خوبی هم بدست بیاورد. اما با اینکه « حلقه » ( نسخه آمریکایی ) تبدیل به یکی از ترسناک ترین آثار سینمای هالیوود در سال 2002 شد، اما هرگز نتوانست به اندازه « حلقه » محصول سال 1998 ژاپن به کارگردانی هیدئو ناکاتا ترسناک و غافل گیر کننده باشد. 

داستان فیلم جذاب بود. فیلمی ویدئویی که هرکس با دیدن آن بعد از هفت روز به شکلی وحشتناک از دنیا می رفت. این داستان جذاب ، خوشبختانه از پرداخت بسیار مناسبی هم برخوردار بود و تا آخرین لحظه نیز تماشاگر را پای فیلم میخکوب میکرد . در واقع تماشاگر تا آخرین لحظه ، متوجه نمی شد که واقعا چه اتفاقی با تماشای فیلم رخ می دهد و چرا قربانیان با آن وضع فجیع از دنیا می رفتند اما سکانس آخر... سکانس آخر و غافلگیری کاملاً ارجینال و شرقی که در داستان وجود داشت، چه بسا تا هفته ها ذهن تماشاگر را درگیر خودش می کرد و می توانم بگویم که پایان بندی این اثر، یکی از هوشمندانه و البته ترسناک ترین پایان بندی هایی است که تابحال در ژانر وحشت مشاهده شده است.

حلقه را می توان به راحتی یک کلاس آموزش فیلمسازی به سبک ترسناک به حساب آورد که تمام اجزای آن به درستی در کنار هم چیده شده اند و حتی یک لحظه هم بی برنامه گی و شلختگی در آن مشاهده نمی شود.



منبع:مووی مگ[/font][/size][/color]

من تو این فیلما فقط کینه رو دیدم که واقعا هم ترسناک انگیزناک بودConfusedConfusedConfusedConfusedConfused