انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: 10 خودروی پرسرعت اما کم‌مصرف دنیا
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
مسئله سوخت براي كساني كه عادت دارند تنها از اتومبيل شخصي استفاده كنند به مراتب پر اهميت‌تر از ديگراني است كه هميشه يا گاهي از وسايل نقليه عمومي نيز استفاده مي‌كنند.فوربس در تازه‌ترين مطلبي كه روي وب سايت خود منتشر كرده است به معرفي خودروهايي پرداخته است كه اگرچه از سرعت و عملكرد مناسبي برخوردار هستند اما به عنوان خودروهاي كم‌مصرف برندهاي مشهور شناخته مي‌شوند. 

Ford Mustang


10 خودروی پرسرعت اما کم‌مصرف دنیا 1

یکی از اسامی عجیبی که در این لیست قرار میگیرد فورد موستانگ است که بیشتر خودرو دوستان آن را به عنوان یک هیولای قاتل سوخت می شناسند. این خودرو که مدل 6 سیلندر کوپه آن بسیار معروف است به عنوان یکی از خودروهای سریع اما کم مصرف شناخته میشود. این خودرو در مدل های کروکی به مراتب مصرف کمتری نیز پیدا می کند. موستانگ 305 اسب بخار دارد و می تواند مسیر صفر تا 100 کیلومتر را تنها در 5.8 ثانیه طی کند.

Infiniti G37


10 خودروی پرسرعت اما کم‌مصرف دنیا 1

یکی از برادران کوچکتری که شباهت بسیاری به مدل نیسان z370 دارد همین خودرو است. مدل آخری که ایفینیتی تولید کرد است موتوری 3.7 لیتری به همراه 330 اسب بخار دارد که می تواند مسیر 0 تا 100 کیلومتر را تنها در عرض 5.8 ثانیه طی کند. این خودرو نیز در لیست کم مصرف ها قرار می گیرد و یکی از خودروهای منحصر به فرد در بازار جهانی به حساب می آید. 

Porsche 911 Carrera


10 خودروی پرسرعت اما کم‌مصرف دنیا 1

آخرين نسخه «پورشه 911» ادامه‌دهنده سنت هميشگي پورشه در تركيب بالاترين عملكرد و مصرف سوخت مناسب است. روي اين ماشين، يك موتور 3.4 ليتري شش سيلندر تعبيه شده كه 350 اسب بخار قدرت دارد. اين خودرو در مدت زمان 4.4 ثانيه به سرعت 100كيلومتر بر ساعت مي‌رسد. اما Carrera S از اين خودرو نيز سريع‌تر است: روي آن موتوري 3.8 ليتري تعبيه شده كه در مدت 4.1 ثانيه به سرعت 100 كيلومتر بر ساعت مي‌رسد.

Porsche Boxster


10 خودروی پرسرعت اما کم‌مصرف دنیا 1

دومين خودروي پورشه این لیست نیز مدل باکستر است. روي اين خودروي سريع و ظريف، يك موتور 2.9 ليتري شش سيلندر تعبيه شده كه 225 اسب بخار قدرت دارد. Porsche Boxster، در مدت زمان 5.4 ثانيه از سرعت صفر كيلومتر به سرعت 100كيلومتر بر ساعت مي‌رسد. اما Boxster S مي‌تواند در مدت 4.7 ثانيه به سرعت 100 كيلومتر بر ثانيه برسد. موتوري كه روي آن نصب شده 315 اسب بخار قدرت دارد و شش سيلندر است.

Porsche Cayman


10 خودروی پرسرعت اما کم‌مصرف دنیا 1

پورشه با اتومبيل‌هاي با كيفيتي كه توليد مي‌كند سه رده اين فهرست را به قبضه خود در آورده است. اين خودروي دو صندلي به عنوان معادل ارزان‌تر «پورشه 911» گران‌قيمت شناخته مي‌شود. موتوري كه روي اين خودرو نصب شده است 2.9 ليتري است و در عرض 5.4 ثانيه به سرعت 100 كيلومتر بر ساعت مي‌رسد. اما موتور Cayman S، 320 اسب‌بخار قدرت دارد و تنها در 4.8 ثانيه به سرعت 100 كيلومتر بر ساعت مي‌رسد.

Lotus Evora


10 خودروی پرسرعت اما کم‌مصرف دنیا 1

روي اين خودرو موتوري 3.5 ليتري تعبيه شده است كه 276 اسب‌بخار قدرت توليد مي‌كند و در مدت زمان پنج ثانيه از صفر كيلومتر به سرعت 100 كيلومتر بر ساعت مي‌رسد. طراحان اين خودرو مي‌كوشند در نسخه جديد اين خودرو مدت زمان رسيدن به سرعت 100 كيلومتر بر ساعت را به 4.5 ثانيه كاهش دهند. آنها در عين حال توان خود را به‌كار گرفته‌اند كه ميزان مصرف سوخت Lotus Evora را باز هم كاهش دهند.

Hyundai Genesis Coupe


10 خودروی پرسرعت اما کم‌مصرف دنیا 1

اين خودرو كه در سال‌جاري ميلادي با به‌روز رساني زودهنگام روبه‌رو شد، يكي از بهترين خودروهاي «هيونداي» از نظر سرعت و كمي مصرف سوخت است. علاوه بر اين، «هيونداي جنسيس كوپه» فروش خوب و قابل‌قبولي داشته است. روي اين خودرو يك موتور 3.8 ليتري نصب شده است كه بالغ بر 348 اسب‌بخار قدرت دارد. علاوه بر اين «هيونداي جنسيس كوپه» در مدت زمان 5.2 ثانيه از صفر كيلومتر به سرعت 100 كيلومتر بر ساعت مي‌رسد.

Nissan 370Z


10 خودروی پرسرعت اما کم‌مصرف دنیا 1

اين خودروي كمپاني «نيسان» به دوصورت كوپه دوصندلي و قابل‌تبديل در بازار خودرو به فروش مي‌رسد. «Z» نيسان نيز مانند ديگر خودروهاي توليدي اين كمپاني، از عملكردي چشمگير، ظاهري جذاب و قيمتي مناسب بهره مي‌برد. روي اين خودرو موتوري با 332 اسب‌بخار قدرت نصب شده است. وجود چنين موتوري باعث مي‌شود كه «Z» نيسان در مدت زمان 5.2 ثانيه از صفر كيلومتر به سرعت 100 ‌كيلومتر بر ساعت برسد.

Audi TT


10 خودروی پرسرعت اما کم‌مصرف دنیا 1

اين خودروي كوپه چهار در، يكي از زيباترين و جذاب‌ترين اتومبيل‌هاي توليدي كمپاني «آئودي» است. موتوري كه روي «آئودي تي‌تي» نصب شده، چهار سيلندر دوليتري است كه 211 اسب بخار قدرت دارد.اين مشخصات باعث شده است كه اين خودرو در مدت زمان 5.3 ثانيه به سرعت 100 كيلومتر بر ساعت برسد. يكي از ويژگي‌هاي اين خودرو، طراحي چشم‌نواز بدنه با انحناي خاص و ديدني است.

Mercedes-Benz SLK350


10 خودروی پرسرعت اما کم‌مصرف دنیا 1

اين خودرو به سقف تاشو مجهز شده و نمونه تمام عيار تعادل ميان سرعت و كارايي است. موتوري كه روي آن تعبيه شده است 3.5 ليتري است كه قدرتي بالغ بر 302 اسب بخار براي SLK350 به ارمغان مي‌آورد. اين توان باعث شده است كه اين خودرو در مدت زمان 5.5 ثانيه به سرعت 100 كيلومتر بر ساعت برسد. علاوه بر اين ويژگي‌ها، SLK350 مرسدس بنز به عنوان يكي از كم‌مصرف‌ترين خودروهاي اين كمپاني نيز شناخته مي‌شود. 
دمت گرم من همسشه به پیام هایی که می نویسی  پیام میدم چون خیلی با حال است ممنونSmileSmileSmileSmile
اسپم پاک شد
dame tarahesh garm