انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: نوکیا رازهای اش را از مایکروسافت پنهان نگه می داشت
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
نوکیا رازهای اش را از مایکروسافت پنهان نگه می داشت 1
 این  آقای خندان که می بینید از طرف برخی تحلیلگران متهم است که در دوران مدیر عاملی اش، با تصمیم های مدیریتی مختلف زمینه ساز نپیوستن نوکیا به جرگه تولیدکنندگان دستگاه های اندرویدی شده و با محدود نگه داشتن تلفن های این شرکت به ویندوز فون، عملا راه را برای ارزان خریدن نوکیا توسط ردموندی ها فراهم آورده.

حالا که خرید نوکیا توسط مایکروسافت قطعی شده و این شرکت امریکایی می رود تا نقشه مایکروسافت یکپارچه را اجرا کند، جو بلفیوره رییس بخش توسعه و طراحی ویندوز فون به حرف آمده و گفته که نوکیا در برخی موارد خیلی به روی مایکروسافت بسته بوده و رازهای خود را از همکار نزدیکش پنهان می داشته. آقای بلفیوره می گوید:

«نمونه های واقعی وجود دارد از اینکه نوکیا مشغول ساختن یک تلفن بود ولی اطلاعات مربوط به آن را از ما مخفی نگه می داشت» و از آنجایی که مایکروسافت اطلاعی از ویژگی های سخت افزاری محصول نداشت، اولویت های نرم افزاری خودش را پی می گرفت و «بعد از مدتی که متوجه قضیه می شدیم، به آنها می گفتیم "اگر این را می دانستیم فلان کار را طور دیگری انجام می دادیم که برای همه بهتر می شد."»

البته این جریان مربوط به اوایل همکاری دو شرکت می شو و بعدها، مثلا در جریان ساخت لومیا ۱۰۲۰، مایکروسافت تغییراتی اساسی در سیستم عامل ایجاد می کند تا به خوبی در خدمت سخت افزار قرار بگیرد. با این حال همچنان محدودیت های وضع شده توسط تیم نرم افزاری، به خصوص در زمینه ذخیره عکس های بزرگ و دسترسی آسان کاربران به آنها، باعث ناراحتی اهالی نوکیا می شده.

اما بعد از این خرید بزرگ دیگر شاهد رازداری و بی توجهی دو گره سخت و افزار و نرم افزار به یکدیگر نخواهیم بود و مایکروسافت می تواند اولویت بندی مسائل مختلف را درست انجام دهد. به عنوان مثال به اشتراک گذاشتن فایل از طریق بلوتوث در دنیا بسیار مقبول است ولی کاربران امریکایی کمتر از آن استفاده می کنند. بلفیوره می گوید: «ما این ویژگی را نداشتیم و اساسا حتی متوجه اهمیت زیادش هم نبودیم.»

حالا با داشتن نوکیا که ۸۰ درصد تلفن های ویندوز فونی فروش رفته را در اختیار دارد، مایکروسافت خوشبین است که بتواند تا سال ۲۰۱۸ سهم ویندوز فون را به سه برابر آنچه اکنون هست برساند، یعنی حدود ۱۵٪ از فروش تلفن های هوشمند را در اختیار بگیرد. فکر می کنید با تیم سخت افزاری اختصاصی و جدیدش، موفق به چنین کاری بشود؟