انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: ماشین دوگانه‌سوز بخریم یا بنزینی؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
خودروهای بنزینی در یک سال بیش از یک میلیون و880 هزار تومان در سال هزینه سوخت دارند، این در حالی است که هزینه خودروهای دو گانه سوز در سال کمتر از یک میلیون و100 هزار تومان برآورد می‌شود.

به گزارش «خبرآنلاین»، هزینه سوخت خودرو های10 تا 20 میلیون تومانی بنزینی در مقایسه با خودرو های دوگانه سوز در این رده قیمت، به طورمتوسط در ماه 70 درصد بیشتراست.

محمودی ـ کارشناس بازار خودرو ـ با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: این رقم با احتساب بنزین دو نرخی لیتری 400 و 700 تومان و گازهرمتر مکعب 300 تومانی است که اگر یک خانواده دارنده خودرو بنزینی به طور متوسط 30 هزار کیلومتر در یک سال با خودرو خویش پیمایش داشته باشد ، باید ماهیانه برای بنزین157 هزار تومان بپردازد؛ این درحالی است که هزینه سوخت خودرو های دوگانه‌سوز، ماهیانه 90 هزار تومان خواهد بود.

وی افزود: در واقع خودرو های بنزینی در یک سال بیش از یک میلیون و 880 هزار تومان در سال هزینه سوخت دارند، این در حالی است که هزینه خودرو های دو گانه سوز در سال کمتر از یک میلیون و 100 هزار تومان برآورد می‌شود.

وی یادآورشد: در واقع دارندگان خودروهای دوگانه سوز با پرکردن هرباک گاز، 40 درصد هزینه های خانواده های خویش را در ماه نسبت به خودرو های بنزینی کاهش می دهندکه در مسافت طی شده یک سال این کاهش هزینه کاملا ملموس‌تر است.

این کارشناس خودرو با بیان این که به طور متوسط افراد در سال با خودرو خویش 20 هزار کیلومتر مسافت طی می کنند، افزود: با محاسبات به عمل آمده مشخص شده است هزینه خودرو های بنزینی در رده قیمتی 10 تا 20 میلیون تومانی در 20 هزار کیلومتر پیمایش طی یک سال؛ ماهیانه 98 هزار تومان و اما دوگانه سوز ها ماهیانه 60 هزار تومان است.

محمودی با اشاره به تثبیت نرخ آزاد بنزین در آینده، یادآور شد: اگر بنزین را تنها با احتساب نرخ آزاد 700 تومانی در نظر بگیریم به طور تجربی ثابت شده است هزینه دارندگان خودرو های بنزینی درهفته با 500 کیلومتر مسافت طی شده؛ 35 هزار تومان است اما هزینه دارندگان خودروهای دوگانه سوز در هفته با500 کیلومتر مسافت طی شده، 11 هزار تومان است با این اوصاف، هزینه خودروهای بنزینی در هفته به طور تجربی با احتساب نرخ بنزین آزاد بیش از دو برابر خودروهای دوگانه سوز خواهد بود.

وی با اشاره به این که هرچند خودروهای دوگانه سوز با توجه به این که گاز عرضه شده استاندارد بالایی نداشته با مشکلاتی روبروست، تاکید کرد: افراد با سوخت یارانه ای به سفرهای درون و برون شهری می روند اما چنانچه با سوخت آزاد بخواهند جابه جا شوند فواید خودرو های دو گانه سوز در کاهش هزینه های خانواده محسوس تر خود را نشان می دهد.