انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: دلیل نبود ابزار چت در فلشخور
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
درود بر همه ی دوستان و کاربران گرامی.


چند وقتی بود که کاربران مدام پرسش هایی درباره ی بسته بودن چت روم سایت بازی فلشخور و این که چرا چت روم و چت باکس در انجمن و یا با لینک جدا از انجمن و سایت فلشخور قرار داده نمیشه از ما می کردند . پس ما به سبب این که دیگر پرسشی در این باره نشه این تاپیک رو باز کردیم.

دلیل بسته شدن چت روم سایت بازی فلشخور:
از همون نخست چت روم سایت بازی فلشخور برای مدیریت فلشخور مشکلات زیادی را به همراه داشت که این مشکلات از کاربرانی بود که ناهنجاری می کردند.
تقریبا ما هر روز به سبب رسیدگی به جرایم درون این چت روم وقتمون گرفته می شد و از طرف دیگر این چت روم روز به روز شلوغ تر می شد چون کاربران فلشخور بیشتر می شدند پس چنین چت رومی ظریفیت این همه کاربر رو نداشت.



دلیل این که ما چت باکس  انجمن قرار نمی دهیم:
باز هم همون دلایل بالا. یعنی  ظرفیت محدود چت باکس هایی که در برگ نخست(صفحه اصلی) انجمن ها قرار داده میشه و این که بسیار مشکل ساز و وقت گیر هست برای مدیریت رسیدگی به آن.

دلیل این که ما چت روم ویژه ی کاربران برتر قرار نمی دهیم:
شماری از کاربران گفتند که چرا یک چت روم و یا چت باکس محدود کاربرانی ویژه قرار نمی دهید که برای نمونه پست هاشون زیاد تر از یه مرزی باشه ، که در پاسخ به این دوستان باید بگیم ما از نخست گفتیم که یا چت روم برای همه باشه یا برای هیچکس . و باید اضافه کنیم که وقتی چنین محدودیتی باشه با اعتراض شدید کاربران دیگر رو به رو خواهیم شد و صد البته پست های تکراری و اسپم برای این که کاربران به حد مجاز برای دست رسی به چت روم برسند بسیار زیاد می شوند و در نتیجه مشکلات مدیریت بیشتر میشه.



دلیل این که تاپیک های گفتگوی ازاد مناسب تر هستند:
-کنترل کردن تاپیک های گفتگوی ازاد ساده تر است چون مدیری که به تاپیک دست رسی دارد می تواند به آسونی پستی را پاک و یا رد تایید بکند و یا هر زمان که لازم بداند تاپیک گفتگو رو برای مدتی ببندد تا از هنجار شکنی و یا درگیری جلوگیری بین کاربران جلوگیری شود درحالی که بستن چت باکس و چت روم تنها به دست مدیران سطح بالا و ادمین ها صورت میگیرد که ممکن است چنین افرادی در بیشتر وقت ها انلاین نباشن
-تاپیک های گفتگوی ازاد به سبب این که کارباهاشون به سادگی چت روم و چت باکس نیست و نیاز دارد که برگ تاپیک به دست کاربر به روز رسانی شود تا پست های نو نمایش داده شوند و فرستادن پست به این جور تاپیک ها زمان گیر است و... مدیر ها وقت بیشتری دارند تا جلوی کاربری رو بگیرند و یا پستی رو رد تایید کنند و کاربران هنجار شکن هم اغلب حوصله ی دنگوفنگ های این چنینی را ندارند و براشون چت باکس و چت روم راه اسون تری برای مزاحمت و هنجار شکنی و چت کردن است.
-از آن جا که گفتگو های ازاد پس از مدت زیادی پاک می شوند به نوعی آرشیوی هستند برای مدیریت تا به شکایات کاربران رسیدگی کنند و پست های کاربران به عنوان مدرک در این تاپیک ها تا مدت ها باقی می مونن(حتی اگه رد تایید شده باشند و کاربران آن ها را نبینند)



دلیل این که پلیس و یا ناظم چت راه چندان مناسبی برای کنترل چت ها نیست:
کسی که بر انواع چت نظارت می کند باید شخصی باشد که 100 درصد مدیریت بهش اعتماد داشته باشد و این شخص و یا اشخاص تمام مدت و یا به صورت زمان بندی(شیفتی) شده بر چت ها کنترل داشته باشند که هیچکسی رایگان حاضر نیست این کار را بکند.
باز هم تکرار میکنم ، اعتماد! اعتماد مهم ترین چیزی هست که هر کسی نمی تواند آن را در فلشخور به دست بیارد تا به وسیله ی آن بهش جایگاهی داده بشه . اصولا تیم مدیریت فلشخور سخت اعتماد میکنه. تجربه بهمون نشون داده شماری از ناظمان خود می توانند سبب مشکلات شوند.



دلیل این که روبات های  کنترل کننده چت ها چندان کارآمد نیستن:
این روبات ها دارای یک حافظه هستند. مدیریت باید به حافظه ی این روبات ها واژه هایی که باید سانسور شوند را وارد کند. ولی مشکل آنجاست که ناهنجاری در چت کردن ها تنها استفاده از واژگان توهیین آمیز نیست بلکه بسیار فراتر از این حرف ها هست. از جمله تبلیغ کردن و Hک کردن و... . که در این موارد روبات هیچ کمکی نمی تواند بکند و در مورد سانسور کردن واژگان هم باید گفت که بسیار واژه های توهیین آمیز زیاد هستند و کاربران آن ها را به صورت فینگلیش و یا انگلیسی ای که به صورت فارسی درآمده استفاده می کنند و تازه با گذاشتن ستاره و ویرگول و نقطه بین حرف های یک واژه روبات قادر به شناسایی واژه نمی باشد.
پس روبات کنترل کننده چت به درد نمی خوره.




سخن پایانی:
مدیریت فلشخور با ماهییت هرگونه ابزار چت مشکل دارد تاجایی که حتی از گذاشتن تبلیغ چت روم های دیگر سر باز می زند
اضافه کنم که چت روم مخفی دو نفره هم نیاز نیست و قرار داده نخواهد شد به دلیل آن که پیام خصوصی هست و کار باهاش سخت هم نیست.


البته ممکن هست در آینده دیدگاه مدیریت درباره ی ابزار چت دگرگون بشه