انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: ساز کشف با قدمت پنج هزار سال در کرمان
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
کرمان در حالی به گواه موسیقی دانان غنی ترین استان از نظر موسیقی نواحی با 35 نوع ساز منحصر بفرد است که به دلیل عدم توجه به این زمینه موسیقیایی سازهای کرمان با مرگ آخرین نوازنده ها برای همیشه خاموش می شوند.
به گزارش مهر، استان کرمان از لحاظ داشته های طبیعی، تاریخی، فرهنگی و البته سرمایه انسانی از استانهای شاخص کشور محسوب می شود اما اگر چه وجود برخی محرومیت ها که از بی توجهی های گذشته نشات گرفته در بعضی موارد، قدرت خودنمایی را از این خطه گرفته است اما با این شرایط هم کرمان در بسیاری از زمینه ها حرف اول را می زند، یک نمونه آن سابقه طولانی ساکنان این منطقه در هنر موسیقی است.
اهالی موسیقی ایران هر جا قرار باشد و از غنای موسیقایی سخن بگویند بعید به نظر می رسد کرمان را در این زمینه، جزو بهترینها ندانند کرمان 35 ساز منحصر بفرد دارد و قدیمی ترین ساز نواحی نیز با قدمت پنج هزار سال مربوط به سورنای گلی کشف شده در منطقه ای در جنوب کرمان به نام بشاگرد است اما متاسفانه بسیاری از این سازها در خطرمنسوخ شدن به دلیل مرگ آخرین نوازنده های آنان قرار دارندساز کشف با قدمت پنج هزار سال در کرمان 1
(14-09-2013، 15:15)A باحال نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[ -> ]
الان باید بخندم؟Huh
چرا بخندی ؟
کشف این ساز خوبه ولی منقرز شدنه این ساز خوب نیست
و ناراحت کنندسp343
مممنون تولدت مبارک
مگه سازا هم منقرض میشن وا جل الخالقBig GrinBig GrinBig GrinBig Grin
(08-02-2014، 18:55)~No×OnE~ نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[ -> ]
مگه سازا هم منقرض میشن وا جل الخالقBig GrinBig GrinBig GrinBig Grin
بله وقتی نوازندگان ان ها دیگر نباشند ونوازنده ی دیگر وجود نداشته باش که این ساز رو بزنه ای ساز منقرض و فراموش میشه